Menossa psykiatriselle osastolle - mitä on odotettavissa?
Huomenna olisi lähtö psykiatriselle osastolle. Kyseessä on jokin akuutti vastaanotto-osasto. Vapaaehtoisesti menen.
Mitä on huomenna odotettavissa? Mitä kannattaa perus vaatteiden ja hygieniatarvikkeiden lisäksi pakata mukaan? Onko tuo vastaanotto-osasto vain joku väliaikainen paikka, vai mitä se tarkoittaa?
Kuulisin mielelläni kokemuksia psykiatrisista osastoista. Jännittää.
Kommentit (71)
Pakko näin hoitajana kommentoida sen verran että on meitäkin jotka oikeasti välittää ja tekee parhaansa potilaan eteen. Se työ on monesti aika näkymätöntä, pitkälti havainnointia ja papereiden tarkistusta ja yhteydenottoa paikkoihin että asiat etenee. Monet, monet virheet on vältetty kun rauhassa tutkii paperit ja tiedot, lääkkeiden päällekkäisyys ja sivuoireita katsotaan tarkkaan. Tai no ei kaikki mutta itse teen niin.
Itselle on todella tärkeää että ihmiselle jää olo että häntä on kuunneltu, autettu ja ollaan tukena jatkossakin. Ikävä kyllä näin se ei aina mene jos ei ole hoitajana valmis panostamaan, tämä työ ei ikinä saisi olla liukuhihnatyötä.
Jos joskus itselle jää olo ettei potilas joko sano tai osaa kertoa mitä miettii ja haluaa niin kun soittaa viikon sisään perään niin asia onkin selvinnyt mielessä ja päästään viemään asioita hänen haluamaan suuntaan. Jokainen varmasti tunnistaa tilanteen että vastaanoton jälkeen jäi jotain sanomatta tai kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä oireita sinulla on? Diagnoosi? Meidän kunnassa vastaanotto-ostato on lyhytaikaista hoidon arviota varten, ns. suljettu osasto. Pidempiaikaiset hoito-osastot ovat erikseen, ne voivat olla suljettuja tai avoimia. Hoitokäytännöt riippuvat, mitä sairauksia siellä hoidetaan. Suuressa osassa on käytössä omahoitajakeskustelut ja erilaiset ryhmähoidot. Mukaan kannattaa varata omat vaatteet+vaihtovaatteet, myös sisäkengät.
Menen sinne vakavan masennuksen ja itsetuhoisuuden takia. Olen pitkään kieltäytynyt osastohoidosta, mutta nyt olen siinä pisteessä, että suostuin.
Tarkoittaako tuo suljettu osasto, että ovet ovat kiinni ja liikkumiset rajoitettu? Vai että siellä on myös pakkohoitoon määrätyt?
Kiitos vastauksesta ja vinkeistä.
Ap
Oletko missään vaiheessa tuhonnut takapuoltasi ylisuurilla dildoilla? Ne tarkistaa siellä että reijät on ehjät.
Siellä saattaa olla aika paljon huumepsykoosissa olevia. Kannattaa pitää tavarat suljettujen ovien takana.
tämä ketjuhan on vuodelta 2016, joten oletettavasti (toivottavasti) ap ei enää tarvitse vastausta kysymykseen.
Kertokaa tämän hetken tilanteesta. Mä pelkään joutuvani osastolle.
Kai täällä joku tietää. Hoitaja tai hoidettu.
Eritteitä, huutoa, ulosteilla maalattuja teoksia seinillä.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas kekseliäs! Loistavaa mielikuvituksen käyttöä! Huomaatko, sinä osaat!
Vierailija kirjoitti:
Eli tyypillistä vihervasemmiston toimintaa.
Olisko jollain jotain muuta sanottavaa?
Up