Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korjasin vinot hampaani laminaateilla, työkaveri katsoi asiakseen haukkua

Vierailija
03.11.2016 |

Minulla oli ennestään tosi vinot ja keskenään eri kokoiset hampaat, joita ei saatu hammasraudoilla kuntoon. Säästin pitkään rahaa ja laitatin laminaatit neljään etummaiseen yläleuan hampaaseen. Lopputulos on kuitenkin luonnollisen näköinen, eivätkä hampaista edes nää kuin tarkemmalla katselulla, että ovat feikit. Olen siis tosi tyytyväinen lopputulokseen, vihdoinkin teinistä asti vaivannut ongelma poissa (olen kolmekymppinen).
Tänään töissä kahvihuoneessa työkaveri (minua noin 15v vanhempi nainen) tokaisi "mitäs sun leegoille on käynyt?" ja kun selitin laminaateista vastaus oli "no jaahas, kaikkeen sitä nykyään tuhlataan". Totesin vaan, että onneksi saan itse aikuisena ihmisenä päättää miten rahani käytän. Vastauksena ivallinen nauru.
En ottanut itseeni koska tiedän näyttäväni paljon paremmalta näin, mutta aloin vaan miettiä että miten huonosti pitää omat asiat olla jos pitää reagoida noin? En haluais heittää kateuskorttia, mutta tällä naisella on itsellä ihan kamalan huonokuntoiset hampaat (eikä jatkuva tupakointi ainakaan niitä paranna).
Ootteko törmänneet vastaavaan?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuo nyt haukkunut niitä kuitenkaan. Anna olla.

Vierailija
2/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Olen vähän työkaveriasi vanhempi ja jos jotain "leegoistasi" olisin sanonut, niin pelkkää positiivista. Tietenkin! Varmaan jotain, että "onpa hieno ja luonnollinen lopputulos, pitäisköhän minunkin. Missä kävit laitattamassa?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseen pitää vastata, että suosittelen lämpimästi sinullekin :)

Vierailija
4/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän kysyi, tuskin olisit hampaillasi muuten leuhkinut. Älä piittaa.

Vierailija
5/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuossa ap:n rahankäyttöä ainakin haukuttiin.

Vierailija
6/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänen prioriteettinsa ovat erilaiset. Eihän tuo nyt haukkunut.

Joku voi olla sitä mieltä, että kunhan hampailla saa pureskeltua näkkileipänsä eikä niitä säre, niin mitäpä asiaan puuttumaan. Hän saattoi ajatella, että olisi itse sijoittanut saman rahasumman vaikka uuteen talvitakkiin ja –kenkiin.

Sinä saat laittaa rahasi just siihen, mikä sulle on tärkeetä.

Vierailija
7/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hän ajatteli, että entiset hampaat olivat sinulla persoonallisen nätit ja nämä uudet veivät sinulta luonnetta, joten tuhlasit rahasi? Ja ivalliseksi katsomasi nauru oli sellaista tupakoitsijan vaivalloista mutta hyväätarkoittavaa köhinää?

Vierailija
8/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinenkin joka haluaisi tietää vähän kustannuksia. Omat nysät etuhampaat (tai neljä edestä) voi korjata ainoastaan laminaateilla mutta vielä en ole uskaltanut. Yhdellä tutulla on laminaatit ja ne on todella luonnollisen näköiset.  

Vierailija
9/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekkö lopputulos kovin luonnollinen kun heti "osui" työkaverin silmään. :))

Pääasia tietenkin että itse on tyytyväinen.

Vierailija
10/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on varmaan fiksuin juttu mihin sitä rahaa "tuhlaa". Mullakin on eräs ulkonäössä itseäni häiritsevä juttu, joka herättää myös kysymyksiä ja korjaisin sen heti mutta ei ole tarpeeksi rahaa. Voin vain kuvitella kuinka hienolta sinusta tuntuu :)

Vierailija
11/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, työkaverillasi on varmaan omia henkisiä takalukkoja omista hampaistaan. "Olisinpa minäkin jo nuorena" oli varmaan hänen ajatuksensa, eli takana on kateus.

Onnea uudesta hymystä! Tiedän itsekin, millaisen henkisen muutoksen tekee ulkoisen lisäksi. Been there, done that 😊

Vierailija
12/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö parketti olis riittäny.

Vierailija
13/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin vanhoissa ihmisissä on outoja tapauksia. Niitä jotka ylpeilevät sillä, että eivät ole koskaan käyneet hammaslääkärillä ja joista hampaiden harjaaminenkin on hienostelua. Siltä se kyllä näyttääkin, enkä vaan voi tajuta että sillä joku oikeasti kehuskeleekin.

Vierailija
14/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä. Totta kai työkaveria harmittaa, kun sinä olet lähtenyt kilpavarusteluun. Ukkoasikin harmittaa, jos naapuri ostaa hienomman auton. Miksi ei harmittaisi? Olet pilannut häneltä mielenrauhan. Ilmaiseksiko se pitäisi antaa?

Vierailija
15/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks sulla asperger, kun et tajua noin selvää "piilovittuilua"??

Vierailija
16/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*ttumainen elämäänsä kyllästynyt ilkeä vanha ämmä. Niitä tuntuu tasaisesti löytyvän työpaikoilta. Ei tosiaan kannata välittää.

Itse olen tosin niin kyllästynyt tuohon ihmistyyppiin että pyydän suureen ääneen ilkeilijää toistamaan mitä sanoi. Yleensä on hiljaista. Jos toistaa, niin totean että hyi, olipa ilkeästi sanottu.

Vierailija
17/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille :) Tosiaan pari tuhatta euroa näihin lopulta upposi, kun mulla oli kaikennäköistä ongelmaa (yksi nyt korjattu hammas oli juurihoidettu aikoinaan pieleen, etuhammas oli lohjennut kun kaaduin kesällä pyörällä...) Ei ollut halpaa lystiä, mutta tuli hyvä fiilis ja nyt uskallan hymyillä ja nauraakin kunnolla. Nyt vois ottaa ekaa kertaa sitten lapsuuden valokuvia, joissa hampaat näkyy.

t. Ap

Vierailija
18/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hänen prioriteettinsa ovat erilaiset. Eihän tuo nyt haukkunut.

Joku voi olla sitä mieltä, että kunhan hampailla saa pureskeltua näkkileipänsä eikä niitä säre, niin mitäpä asiaan puuttumaan. Hän saattoi ajatella, että olisi itse sijoittanut saman rahasumman vaikka uuteen talvitakkiin ja –kenkiin.

Sinä saat laittaa rahasi just siihen, mikä sulle on tärkeetä.

Mä voin ajatella, että sä oot ihan saatanan idiootti tyyppi, mutta hienotunteisena ihmisenä en mene sitä julistamaan päin näköä.

Juu nou, oman käytöksen hillitseminen kuuluu käytöstapoihin.

Vierailija
19/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista on sosiaalinen kanssakäyminen Suomessa. 

Yritä tottua. 

Vierailija
20/26 |
03.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo kateellisuutta ollut. En tiedä kehtaisinko muutenkaan edes kommentoida toisen hampaita, jollei sitten todellakin olisi jotakin positiivista.