Mitä tarkoittaa, jos nainen sanoo aina olleensa vahva persoona?
Mihin tuo vahva/voimakas viittaa? Kaikillahan meillä on persoona, ja jos nyt ei ihan pelkää ihmisiä, niin kaikilla se on vahva.
Tarkoitetaanko sillä tahtoa?
Tuo riinamaija palander on sanonut itsestään nii, kun puhui jääneensä miehensä varjoon.
Kommentit (6)
Eivät kehtaa sanoa olevansa vaikeita ihmisiä.
Miksi vahva mielletään negatiiviseksi?
Minun mielestäni vahva tyyppi on sellainen joka on väleissä kaikkien kanssa eikä riidoissa missään nimessä. On tarpeeksi hyvä itsetunto siinä mielessä ettei koe halua "aina olla oikeassa" tai kääntää muita puolelleen, hyväksyy siis eri katsantokannatkin. Heikkohan sellainen on, joka haluaa jyrätä kaikki puolelleen, huonolla itsetunnollaan ei kestä että joku voi olla eri mieltä...
Rasittavia, jyrääviä, meluisia persoonia. Vähän myös yksinkertaisia ja tyhmiä kun ylipäätään jankuttavat olevansa vahvoja persoonia niin kuin se olisi hienointa heissä. Tosiasiassa tulevat hyvin harvan kanssa toimeen ja omaavat heikon kuuntelu- ja empatiakyvyn. Saavat muka loukata ja laukoa mitä vain sillä varjolla, että ovat "vahvoja persoonia".
Jos joku kuvailee itseään noin, hän on luultavasti vaikea ja vittumainen ihminen. Samaten kaikki tuntemani itseään temperamenttiseksi tai voimakastahtoiseksi kuvailevat ihmiset ovat ailahtelevaisia, itsekeskeisiä ja hankalia. Tunnen myös ihmisiä, jotka ovat oikeasti "vain" vahvoja persoonia tai temperamenttisia, mutta heidät erottaa näistä hankalista ja ikävistä ihmisistä se, etteivät he julista asiaa tai selittele sillä käytöstään. Sen sijaan nämä vittumaiset ihmiset ovat usein ylpeitä vahvuudestaan/tulisuudestaan/temperamenttisuudestaan ja pitävät sitä jonain hyveenä tai saavutuksena.
Yleensä jyräävä, äänekäs ja öykkäri. Usein korkeat luulot itsestä.
Yleensä sitä, että saattaa olla hankala tyyppi. Minä ainakin olen. Vahvat mielipiteet, hankala joustaa niistä. Tekee toisesta helposti kynnysmaton jos se toinen ei osaa pitää puoliaan. Hyviäkin puolia löytyy vahvoista persoonista, jos vain osaavat tutkailla omaa toimintaansa kriittisesti ja myöntävät virheensä.