Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odottaisitko 3-4 tuntia renkaiden vaihtoa?

Vierailija
02.11.2016 |

Vai tarttuisitko itse rengasrautaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäähän siin aika mukavast ku itte vaihtaa.harmi ei oo autoo mut isukki vaihto omaan ja vähän muidenkin.

Vierailija
22/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokeillut kumpaakaan. Maalla asia toimii niin, että varataan sopiva aika, ajetaan renkaanvaihtopisteeseen, ojennetaan avaimet vastaanotossa, istutaan kahville ja 15 min kuluttua ojennetaan käsi, otetaan avaimet vastaan ja jatketaan matkaa.

Joskus tuntuu siltä, että kaupungistuminen vain hankaloittaa asioita.

Kaupunkilaisten höpötyksiä tollaset. Ei täällä maalla kukaan mitään renkaanvaihtopisteitä käytä. Meillä on tilaa säilyttää ja vaihtaa renkaat ihan itse. En tiedä ketään, joka täällä maalla kävisi renkaat rengasliikkeessä vaihdattamassa. Kaikki täällä itse renkaansa vaihtaa. Uusavuttomien kaupunkilaisten touhuja nuo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, rengasrauta ei todellakaan ole mikään vakiovaruste autoissa eikä kukaan saa käsin vaihdettua rengasta vanteelle. Vanteellaan olevan renkaan sen sijaan vaihtaa kuka vain helposti vaikka kerrostalon pihalla, ei siihen tervita mitään korjaamovarustusta ja rasvamonttua.

Ja en todellakaan odottaisi tunteja renkaanvaihtoon, hoidan homman itse.

Vierailija
24/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta voi kuin odottaa, jos ei ole vaihtoehtoja? Kaikki eivät osaa vaihtaa itse, tai vaikka osaisivat niin ei ole tilaa ja työkaluja.

Tunkki ja rengasrauta kuuluvat auton varustukseen. Vai millä luulet vararenkaan vaihtuvan jos kumi puhkeaa tien päällä? Aina sen auton sen verran saa parkkiin että voi vaihtaa renkaat. Homma ottaa huikeat 15-20 minuuttia. Jos ei osaa niin kannattaa opetella. Eikä se ole vaikeaa.

Rengasraudalla et saa pyörän pultteja auki.

https://www.google.fi/search?q=rengasrauta&rlz=1C1OPRB_enFI527FI527&tbm…

Ristikkoavaimella on paremmat mahdollisuudet.

Vierailija
25/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ketä sillä rengasraudalla uhataan? Miestä? Muita jonottajia? Pitääkö lyödäkin? Aika pelottavaa, en tarttuisi.

Vierailija
26/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä muuta voi kuin odottaa, jos ei ole vaihtoehtoja? Kaikki eivät osaa vaihtaa itse, tai vaikka osaisivat niin ei ole tilaa ja työkaluja.

Tunkki ja rengasrauta kuuluvat auton varustukseen. Vai millä luulet vararenkaan vaihtuvan jos kumi puhkeaa tien päällä? Aina sen auton sen verran saa parkkiin että voi vaihtaa renkaat. Homma ottaa huikeat 15-20 minuuttia. Jos ei osaa niin kannattaa opetella. Eikä se ole vaikeaa.

No ainakaan sinua en päästä autoni lähelle. Rengasrauta....

Vierailija
27/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaisi itse vaihtaa renkaita. Enkä todellakaan raahata niitä varastosta auton luo. Aviomies vaihtoi. Jos olisin sinkku niin en kyllä jonottaisi vaan varaisin ajan etukäteen.

Vierailija
28/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengasraudalla et saa pyörän pultteja auki.

Ristikkoavaimella on paremmat mahdollisuudet.

AP vaihtaa suoraan alle rengasraudalla, eihän pultteja silloin tarvitse avata. Olen nähnyt kun venäläiset tekivät sen tien päällä ;-)

Vierailija
29/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse vaihtamaan renkaat kun mies oli estynyt. Ekaa kertaa tein, meni puoli tuntia. Jos minä siihen pystyn, pystyy siihen ihan kuka tahansa. Tietyt työvälineet se toki vaati.

Vierailija
30/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole rengasrauta! Eikä uusissa autoissa ole tunkkia eikä pulttien avainta, niisä on korjaussarja.

Voi mäkä, mäkä. Sano sinä rengasrautaa vaikka renkaan pulttien avaus ja kiinitys työkaluksi. Korjaussarja on jotain mikä otetaan krapulaan. Tuollaista palikkaa ei kyllä kauan jaksaisi selvinpäin kuunnella niin sille korjaussarjallekkin tulisi käyttöä.

Vierailija
31/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän amerikkalaisissa rikossarjoissa puolet uhreista on tapettu rengasraudalla? Niitä ei käytännössä ole kellään, ainakaan mukana autossa.

Vierailija
32/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin itse vaihtamaan renkaat kun mies oli estynyt. Ekaa kertaa tein, meni puoli tuntia. Jos minä siihen pystyn, pystyy siihen ihan kuka tahansa. Tietyt työvälineet se toki vaati.

Nainen ja ensimmäistä kertaa renkaanvaihdossa ja muka puolessa tunnissa vaihdat. Minä vaihdan nopeimmillaankin puolessa tunnissa ja siinä tahdissa tulee jo vähän hikikin ja olen sentään satakunta kertaa renkaat vaihtanut. Tunti vois olla lähempänä totuutta, eikä siihenkään aikaan mitään taukoja passaa pitää. Renkaanvaihtohan alkaa siitä, kun haet ne renkaat auton viereen, ja loppuu siihen, kun kaikki pelit ja rensselit siellä mistä ne otettiinkin. 

Tokihan se riippuu siitäkin minkälaisilla vermeillä sen homman tekee, mutta ihan auton omalla tunkilla ja rengasavaimella tuollanen puoltuntia on kyllä pelkkää unelmaa.

Vierailija
33/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen ja ensimmäistä kertaa renkaanvaihdossa ja muka puolessa tunnissa vaihdat. Minä vaihdan nopeimmillaankin puolessa tunnissa ja siinä tahdissa tulee jo vähän hikikin ja olen sentään satakunta kertaa renkaat vaihtanut. Tunti vois olla lähempänä totuutta, eikä siihenkään aikaan mitään taukoja passaa pitää. Renkaanvaihtohan alkaa siitä, kun haet ne renkaat auton viereen, ja loppuu siihen, kun kaikki pelit ja rensselit siellä mistä ne otettiinkin. 

Tokihan se riippuu siitäkin minkälaisilla vermeillä sen homman tekee, mutta ihan auton omalla tunkilla ja rengasavaimella tuollanen puoltuntia on kyllä pelkkää unelmaa.

Kyllä mullakin menee aina lähemmäs tunti. Oikeasti aika raskas homma kun ne renkaat on niin painavia, se paikalleen kohdistaminen on hirveää äheltämistä. Kaikkein parasta on, jos ne alla olevat renkaat on jossain rengasliikkeessä väännetty niin tiukalle, että saa hyppiä sen ristikkoavaimen päällä että pultit lähtee irti. Ja vaikka nainen siis olen, niin en mitenkään heikoimmasta päästä kuitenkaan.

Vierailija
34/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisen tilan sinä luulet renkaanvaihtoon tarvittavan? No, ei ehkä ihan pikkuisella parkkipaikalla onnistu, mutta niin pientä pihaa ei olekaan, jossa ei mahtuisi vaihtamaan kaikki renkaat. Työkalut löytyy yleensä autosta, jotka ovat siellä vararenkaan vaihdon varalta.

Jaa niin mutta ei hän uusissa autoissa ole sitä vararengastakaan ...

Vierailija
35/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mullakin menee aina lähemmäs tunti. Oikeasti aika raskas homma kun ne renkaat on niin painavia, se paikalleen kohdistaminen on hirveää äheltämistä. Kaikkein parasta on, jos ne alla olevat renkaat on jossain rengasliikkeessä väännetty niin tiukalle, että saa hyppiä sen ristikkoavaimen päällä että pultit lähtee irti. Ja vaikka nainen siis olen, niin en mitenkään heikoimmasta päästä kuitenkaan.

Neljän odotustunnin aikana tällainen hitaampikin mamma olisi saanut vaihdetuksi renkaat neljään autoon. Kyllä mullakin tunti menisi, vaikka varttitunnissa ammattilainen ne vaihtaa.

36/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai tarttuisitko itse rengasrautaan?

Niinpä. Renkaiden vaihto tarkoittaa juurikin tuota. Renkaan laittamista vanteelle tai poistamista. Nykyiset autonrenkaat ovat sen verran kovaa tavaraa, että taitaisi jäädä tekemättä kotikonstein.

Pyörän, joka siis käsittää sekä renkaan että vanteen, vaihtaa jokainen työkykyinen muutamassa minuutissa. Enemmän työtä on niiden vanteiden pesemisessä ja vahaamisessa kuin itse vaihtotyössä. En näe mielekkäänä jonottaa moiseen palveluun.

Vierailija
37/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milläs vaihdat ne renkaat itse, kun ne kuitenkin on säilytyksessä siellä rengashotellissa? Sieltä tulee aina automaagisesti tekstiviesti, joka ehdottaa vaihtoaikaa. Jos se sopii itselle, niin siihen voi vastata. Itse varasin ajan netistä ja kävin viime perjantaina. Silloin se tuntui liian aikaiselta, mutta nyt jälkeenpäin katsottuna olin liikenteessä ihan kreivin aikaan.

Ollaan me pari kertaa miehen kanssa vaihdettukin, kun asuttiin vielä eri paikassa missä oli renkaille säilytystilaa. Mutta ei tuo 140€ renkaidenvaihdosta ja säilytyksestä per kausi ole niin iso raha, että sen säästämiseksi viitsisi ruveta huhkimaan ja säilyttelemään renkaita kotona.

Vierailija
38/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisen tilan sinä luulet renkaanvaihtoon tarvittavan? No, ei ehkä ihan pikkuisella parkkipaikalla onnistu, mutta niin pientä pihaa ei olekaan, jossa ei mahtuisi vaihtamaan kaikki renkaat. Työkalut löytyy yleensä autosta, jotka ovat siellä vararenkaan vaihdon varalta.

No mua ei ainakaan kiinnosta kontata jossain parkkipaikalla sormet jäässä ja selkä jumissa. Puhumattakaan siitä, että ostaisin kunnolliset työkalut hommaa varten, eli oikean tunkin, kompuran ja pulttipyssyn. Ei tulisi mieleenkään alkaa väkertää niillä hätätilanteeseen tarkoitetuilla leluilla.

Onneksi itsetuntoni kestää maksaa renkaanvaihdosta ammattilaiselle. Maksetaanhan sitä monesta muustakin työstä ammattilaiselle, miksei siis tästä?

39/39 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua ei ainakaan kiinnosta kontata jossain parkkipaikalla sormet jäässä ja selkä jumissa. Puhumattakaan siitä, että ostaisin kunnolliset työkalut hommaa varten, eli oikean tunkin, kompuran ja pulttipyssyn. Ei tulisi mieleenkään alkaa väkertää niillä hätätilanteeseen tarkoitetuilla leluilla.

Onneksi itsetuntoni kestää maksaa renkaanvaihdosta ammattilaiselle. Maksetaanhan sitä monesta muustakin työstä ammattilaiselle, miksei siis tästä?

Kompura ja pulttipyssy on ihan väärät välineet, näillä ne ammattilaiset juuri pilaavat jengat ja parhaassa tapauksessa vanteet.  Ne ammattilaiset rengasliikkeissä ovat melkoisia tunareita todellisuudessa.

Ristikkoavain ja momenttiavain, maksaisivatkohan yhteensä 30 €, pieni hallitunkki parikymppiä. Noilla sujuu ja tulee pultit oikeaan kireyteen ja saa vanteen irti hätätilassa myös tienpäällä niillä auton vakioleluilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän