Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää isoäitien tapa jankuttaa aina lapsenlapsistaan. Itsekkäitä ovat!

Vierailija
02.11.2016 |

Haluaisin keskustella ihmisen itsensä asioista lähinnä enkä kuulla miten ihmeellisiä ja ihania hänen lapsenlapsensa ovat. Tuollainen ei ole vastavuoroista keskustelua.

Erityisen tökeröä on jauhaa niistä lapsettomille ihmisille. Lapsettomuus on kipeä asia.

Itselläni on lapsia ja en hehkuta heidän ihanuuttaan lapsettomille ystävilleni. Minulla on 2 läheistä tahattomasti lapsetonta ystävää, jotka ovat myös lapseni kummeja. (Molemmilla oli lapsi yrityksessä samoihin aikoihin, kun minä sain) Heillekin juttelen myös lapsistani, mutta vain ohimennen. Enkä hehkuta. Lapsista juttelen enemmän toisten lapsia omaavien kanssa. Se on vastavuoroista ja saa vertaistukeakin.

(Miehen äitipuoli on tuollainen lapsenlapsistaan jankkaaja. Sanoo, mitä sydämessä, se on kielellä. En jaksaisi kuunnella yksipuolista hehkutusta, vaikka mulla on omiakin lapsia.)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

olet ikävänkuuloinen nillittäjä

Vierailija
2/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaus suomeksi: haluan valittaa anoppipuolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP enkä minä jaksa kuulla nuorten naisten kullitelua kun kulta poikaystävä sitä ja tätä

Vierailija
4/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin kuuntelen lapsenlapsista kuin mitä miehesi teki, mitä mieltä miehesi on asiasta, mitä miehesi tienaa, mitä miehesi sanoi jne.

Vierailija
5/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua valittaa anoppipuolestani. Hän käy vaan esimerkistä. En ole tavannut häntä juuri lainkaan, sillä erosi mieheni isästä jo kauan sitten.

Lähinnä ajattelen lapsenlapsettomia, jotka kaipaisivat kovasti lapsenlapsia ja toiset mummelit niille jauhaa niistä ihmeellisistä lapsenlapsista.

Itse tosiaan en jauha lapsettomille ystävilleni lapsiatani. Juttelen heidän kanssaan muista asioista.

Ap

Vierailija
6/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli otsikko :O ja mitä itkua sen perään, onnetonta.

Ap älä tuppaudu näiden isoäitien seuraan!

Vierailija
7/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla lapsenlapsista hehkutus on vastenmielistä kuin vaikka itsensä tolkuton kehuminen tai omaisuuksillaan leukiminen estotta.

Vierailija
8/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asiallinen juttelu muun puheen lomassa on ok, mutta en jaksa kuunnella, miten ihmeellisen ihana joku vauva on ja miten söötit ripset sillä on ja ihana, kun se mussuttaa tuttia sylissä. Tai miten valtavan lahjakas joku on viulunsoitossa. Ja siitä sitten ylistystä vartti.

Vierailija
9/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä keskustele heidän kanssaan jos kerran on noin vaikeaa. Yleensä ihmiset puhuvat niistä asioista, jotka ovat heille itselleen tärkeitä.

Vierailija
10/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme siinä on, että jotkut isoäidit tosiaan paasaavat koko keskustelun ajan niistä lapsenlapsistaan, vaikka toista ei vähääkään kiinnosta.

Vierailija
11/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä voisi vähän miettiä, mistä aiheesta se juttukaveri on kiinnostunut. Jos on lapseton seniori juttukaverina, niin ei taatusti kiinnosta pitkät, yksityiskohtaiset jutut lapsenlapsista.

Vierailija
12/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä ei ole muuta elämää. Eikä asiaa eikä mielenkiinnon kohdetta. Sun pitää etsiä muita juttukumppaneita. 

Vierailija
13/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi seuransa voi valita. Ei tarvitse olla sellaisten kanssa tekemisissä, joista ei pidä.

Vierailija
14/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi parasta, ettei kukaan enää ikinä puhu mitään. Sitten vastapuoli ei ainakaan voi loukkaantua puheenaiheesta.

Mieluummin mä kuuntelen hehkutusta lapsista tai lapsenlapsista kuin esim itsensä vuolasta kehumista tai taukoamatonta valitusta mistä tahansa aiheesta.

Vierailija
15/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan puhu lapsenlapsistani. Useimmat eivät edes tiedä, että pojallani on lapsia. Ei ikinä voi tietää, onko tutulla lapsettomuusongelmaa tms., joten en halua loukata puhumalla kipeästä asiasta.

Miniän mielestä piilottelen isoäitiyttä ja häpeän lapsenlapsia, mutta ei se niin ole. He vain eivät ole minun asiani.

Vierailija
16/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tahattomasti lapseton. En koe lapsijuttuja hankalina. Tykkään kuulla uusista jutuista mitä läheisteni lapset ovat oppineet jne. Tämä on varmasti hirveän yksilöllistä miten kukakin asian kokee. Siksi minusta onkin hyvä kysyä. Lapsettomalle voi olla myös kipeää se, jos sitä tavallista lapsivuodatusta ei tulekaan - sekun on aika iso osa perheellisen elämää tai mummoilut, jotka ovat tärkeitä isovanhemmille. Lapseton tajuaa senkin, että niistä ei tarkoituksellisesti puhuta kuin nopeasti ja vähän. ;)

Vierailija
17/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden sydän kai pakahtuu lapsenlapsenikävästä ja pakko puhua. Ennen vanhaan asui monta sukupolvea yhdessä ja isovanhemmat eivät jääneet syrjään lapsenlapsiensa elämästä. Olivat koko ajan paikalla.

Vierailija
18/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on eroa, onko puhe valtavaa hehkutusta ja paasausta ja kehumista vai tavallista keskustelua.

Vierailija
19/22 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini hehkuttaa aina miten paljon hänen miehensä tienaa ja miten vähän se töitä joutuu palkkansa eteen valtion puljussa tekemään. Oma mieheni on nykyään työtön. Ei hän ole kateellinen kaverini miehen tuloista tai tekemättömistä töistä.

Toinen hehkuttaa pitkään kestänyttä suhdettaan. Omat suhteeni ovat olleet lyhyitä, nykyinen viiden vuoden mitallaan historiani pisin. En kuitenkaan tunne katkeruutta kaverin pitkästä suhteesta.

Äitini kertoo aina mitä hänen muille lapsilleen (sisaruksilleni) kuuluu ja mitä heidän lapsilleen. Ja näyttää kovasti siltä, että veljen lapset ovat monta kertaa kuukaudessa viikonloput mummulassa, meille ei ole suotu kertaakaan lapsivapaata. Ei se minua suuremmin haittaa, vähän kummastuttaa miksi pienet lapset ovat niin usein viikonloput pois kotoa ja onhan heillä vielä toinenkin osallistuva mummula.

Kamalaa jos kaikki puheensa pitäisi seuran mukaan miettiä, siis mistä nyt kenenkin kanssa sopii puhua. Tottakai ihmiset yleensä puhuvat mielellään niistä asioista, jotka ovat lähinnä sydäntä ja eniten mielessä. Olivatpa ne sitten omat lapsenlapset tai miehen tilipussin koko ja "yhteinen" omaisuus. Hyvät kirppislöydöt tai mieltä painavat vauvan kakat.

Vierailija
20/22 |
06.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se jankutus lapsenlapsista on juurikin sen tuskan jakamista, mikä koituu siitä, ettei saa olla lastenlasten kanssa jokapäiväisessä tekemisissä.

Ärsyttävää on kuunnella.