Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hakkaatko sinäkin lapsiasi??

02.11.2016 |

Oulun insesti tapaus herätti varmasti monissa ihmisissä paljon ajatuksia. Asiasta tietämättömät kerron asian hyvin suppeasti. 51-vuotiaalle miehelle vaaditaan väh. 8 vuoden ehdotonta vankeustuomiota. Mies oli käyttänyt tytärtään seksuaalisesti hyväkseen vuosina 1999-2008 eli yhdeksän vuoden ajan ja sukupuoliyhteyksiä oli ollut 1-3 krt. viikossa. Tytär oli tekojen alkaessa vasta yhdeksänvuotias, täysin avuton ja viaton pieni lapsi. Isän tekojen takia lapsi oli tullut useasti raskaaksi ja hänelle tehtiin abortti jo 11 vuotiaana. Ja silti kukaan ei tajunnut tehdä asialle mitään ?? Tyttö oli myös synnyttänyt yhden lapsen.

Tuskin meillä kenellekään voi olla minkäänlaista käsitystä mitä tämä lapsi on joutunut käymään läpi ja millaisessa helvetissä hän on joutunut lapsuutensa elämään, ei tuollaisesta vain voi toipua kukaan.
Miksei kukaan puuttunut? Miten Suomen kaltaisessa hyvinvointivaltiossa on mahdollista, että isät raiskaavat tyttäriään vuosien ajan ja kukaan ei saa tietää. Se on seksuaalista hyväksikäyttöä ja silkkaa raakaa perheväkivaltaa.

Perheväkivalta on Suomessa arkea. Siitä vaietaan ja sitä hävetään. Miehet hakkaavat vaimojaan ja vanhemmat lapsiaan. Väkivaltaisuus jättää ikuiset arvet ja vaikuttaa lapsiin aivan järkyttävällä tavalla. Miten kukaan voi olla niin sekaisin, että tekee jotain tälläistä? Ja miksi täällä ei rankaista ja puututa asioihin aiemmin. Perheväkivalta ei voi olla miltään kantilta oikein vai onko joku muka sitä mieltä? Mikä muka oikeuttaisi ketään tekemään niin, satuttamaan henkisesti ja fyysisesti niitä ihmisiä, joita pitäisi rakastaa eniten??

Haluan, että asiasta puhutaan ja se saisi julkisuutta. Tämä ei voi jatkua. Kertokaa kokemuksianne. Avautukaa ja purkakaa pahaa oloa ja kertokaa myös ystävien tai sukulaisten kokemuksia. Kaikki vaikuttaa ja vain puhumalla ja tekemällä asiasta tietoisemman. Jos joku kärsii perheväkivallasta voi hän saada rohkeutta hakea apua, koska mikään muu ei auta. Ja jos joku lapsi eksyy tähän keskusteluun ja sinulla on kotona tällainen tilanne niin puhu opettajalle tai jollekin aikuiselle johon luotat, sinun ei tarvitse kärsiä. Ja järkevät vanhemmat ja muut aikuiset. Kertokaa mitä mieltä olette, miten voimme parantaa asioita ja lopettaa tämän hirveyden? Miten saamme taottua järkeä niiden päähän, jotka satuttavat läheisiään?

Sana on vapaa!

Hakkaatko sinäkin lapsiasi??

Vaihtoehdot

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheväkivalta on kieltämättä kamalaa ja asialle pitäisi tehdä jotakin. Voitaisiin vaikka tehdä vuosittaisia kotikäyntejä, missä sossut juttelevat lasten kanssa ja varmistavat heidän turvallisuutensa?

2/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti aseteltu provosoiva otsikko joka ei liity asiaan mitenkään.

Meni heti maku.

Tottakai hakkaan!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mauton otsikko?? Täällä puhutaan järki asiaa ja ainoa asia mitä sulla on sanottavana on tulla kitisemään otsikoinnista. Ei tälläinen keskustelu saa huomiota tai herätä ajatuksia jos sitä ei kukaan lue eli ihan turhaa olet täällä marisemassa. Mitäpä jos tekisit palveluksen ja ottaisit edes asiallisesti kantaa vai oletko vain kateellinen naputtaja?

Perheväkivalta on aivan järkyttävä asia ja minä haluan kantaa korteni kekoon sen estämisessä!

4/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin nostaa sulle tän mut jos olet rekisteröity käyttäjä, koita edes vaihtaa tuo otsikko.. Maailmanparantaja..

Vierailija
5/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa tällaisen asian yhteydessä tulla otsikosta kitisemään!! Ehkä sinun olisi aika hankkia itsellesi elämä ja lopettaa se hakkaaminen, jos siinä on elämäsi kaikki ilo 

6/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkä minä sille voin että oli paska otsikko.

Kaikki on lukeneet ton jutun johon viittaat ja kaikki on järkyttyneitä kuinka pienen tuomion se sai. Asiasta on palstalla keskusteltu moneen otteeseen.

7/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin nostaa tän sulle taas mutta kuten huomaat, provosointi ei aina toimi. Eikä vauva av ole mikään kummoinen vaikuttelupaikka..

Vierailija
8/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä innostuin otsikosta! Selkeästi se saa enemmän huomiota kuin itse ikuisesti pinnalla oleva perheväkivalta, josta edelleen moni nainen ja lapsi kärsii eivätkä siitä uskalla puhua.

Vierailija
9/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Kaikki on lukeneet ton jutun johon viittaat ja kaikki on järkyttyneitä kuinka pienen tuomion se sai. Asiasta on palstalla keskusteltu moneen otteeseen.

No on keskusteltu on, mutta jos luit aloituksen niin varmaan huomasit että tällä keskustelulla taitaa olla ihan ideakin? Perheväkivalta ylipäätään ja se miten siihen voitasiin vaikuttaa

10/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä innostuin otsikosta! Selkeästi se saa enemmän huomiota kuin itse ikuisesti pinnalla oleva perheväkivalta, josta edelleen moni nainen ja lapsi kärsii eivätkä siitä uskalla puhua.

...no ihan selvästi.. Tälläistä keskustelumyrskyä en ole ikinä nähnyt..

Vierailija
11/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin samaa mieltä! Lukiessani kommenttisi muistin Eerika tapauksen... Siinähän sossut olivat jopa käyneet kotona, mutta olivat todenneet että hätää ei ole. Tai niinhän se muistaakseni meni? Loppujen lopuksi lapsi on kuolleena sängyssä... Ei siinä kyllä hymyilyttäisi, jos omalle lapselleni noin tehtäisiin. Ehkä Suomen sossut voisivat hieman parantaa tarkkuuttaan, jos ilmoituksia tehdään

12/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

No on keskusteltu on, mutta jos luit aloituksen niin varmaan huomasit että tällä keskustelulla taitaa olla ihan ideakin? Perheväkivalta ylipäätään ja se miten siihen voitasiin vaikuttaa

Keskustellaan sitten kahestaan...

Joo, kauheaa on joo... On muuten ilmoja pidelly..

Vierailija
13/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä! Lukiessani kommenttisi muistin Eerika tapauksen... Siinähän sossut olivat jopa käyneet kotona, mutta olivat todenneet että hätää ei ole. Tai niinhän se muistaakseni meni? Loppujen lopuksi lapsi on kuolleena sängyssä... Ei siinä kyllä hymyilyttäisi, jos omalle lapselleni noin tehtäisiin. Ehkä Suomen sossut voisivat hieman parantaa tarkkuuttaan, jos ilmoituksia tehdään

juuri tämä. miten on mahdollista että mitään ei tehdä tai muutosta ei tapahdu ennenkuin lapselle käy huonosti? sossuja on ja jos lapsesi kerran juo alkoholia ja jää alaikäisenä kiinni on helvetti mutta kun puhutaan lapsen kidutuksesta niin mitään ei saada aikaiseksi. Suomi muka hyvinvointi valtio? ei kyllä näiden tapausten valossa

Vierailija
14/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väiti kirjoitti:

Keskustellaan sitten kahestaan...

Joo, kauheaa on joo... On muuten ilmoja pidelly..

Oletteko oikeasti tappelemassa täällä jostain otsikosta, kun aihe on todella vakava? Tällaisiako ovat nykynuoret, jotka eivät piittaa siitä mitä heidän elämänsä ulkopuolella tapahtuu? Elämä pyörii vain oman navan ympäri. Kuulkaa lapset, kun ei se elämä toimi niin!!

15/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sää puhut vaan keskenäsi.. No höh..

No oletkos sinä kokenut väkivaltaa?

Vierailija
16/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasta asiastahan tässä on kyse.

Vierailija
17/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tärkeä aihe ja hyvä että nostit sen esille. Nää on näitä asioita jotka pysyvät valitettavasti piilossa ellei oikeasti jotain radikaaleja muutoksia tehdä.

Vierailija
18/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väiti kirjoitti:

Ai sää puhut vaan keskenäsi.. No höh..

No oletkos sinä kokenut väkivaltaa?

Pidätkö tätä asiaa jotenkin vitsinä? Kyllä minun pikkuserkkuni koki väkivaltaa. Hänen miehensä löi häntä ja välillä jopa heidän poikaansa. Asia tuli ilmi vasta kun tätä oli jatkunut jo vuosia. Viikottainen terapia nyt jo vuoden ajan sekä äidillä että pojalla ja pojalla katkesi opiskelukin kun ahdistuksesta ei ollut tulla loppua. Jos olisin vain tiennyt olisin puuttunut itse heti mutta ongelmahan on että tälläisistä asioista vaietaan!

Vierailija
19/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä tärkeä aihe ja hyvä että nostit sen esille. Nää on näitä asioita jotka pysyvät valitettavasti piilossa ellei oikeasti jotain radikaaleja muutoksia tehdä.

Nimenomaan! Tämä on asia josta ei missään nimessä saisi vaieta. Itse en ymmärrä millään tavalla miksi ihmiset häpeävät sitä jos perheessä on väkivaltaa. Se ei ole kenenkään oma vika ja se joka perheessä lyö on itse sekaisin. Miksi naiset sanovat että kaatuivat, vaikka oikeasti mies löi silmän mustaksi. Tarvitsemme asennekasvatusta. Ei kouluissa opeteta tai puhuta siitä mitä pitäisi tehdä jos kotona joku on väkivaltainen tai edes uhkailee

Vierailija
20/130 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aivan totta. En usko että vauva.fi sivustolla saadaan muutoksia aikaiseksi mutta keskustelua kylläkin. Mielestäni perheväkivaltaa kokevien pitäisi itse heti avata suunsa, kun jotain tapahtuu. Helppo se on täällä huudella jos ei ole omakohtaista kokemusta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme