Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään feikkisaikulla - moraalitonta?

Vierailija
02.11.2016 |

Lähetin juuri esimiehelle viestin, että olen tänään sairauspoissaololla, koska "illalla/yöllä iski vatsatauti tai ruokamyrkytys tms". Oikeasti en vaan jaksa tänään töihin, ja tiedän ettei tänään olisi mitään tuikitärkeää. Tämä on eka motivaatiosaikku nyt 8 kk kestäneessä työsuhteessani. Yksi päivän todellinen sairauspoissaolo tilillä.

Tunnen vähän huonoa omaatuntoa, mutta toisaalta koen todella tarvitsevani tämän ja vähän ansaitsevanikin. Huomenna palaan töihin ja puhun jotain epämääräistä ruokamyrkytyksestä.

Olenko moraaliton?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti ottaen kuinka koet "ansaitsevasi" tämän saikun?

Vierailija
2/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksi päivä sinne tänne mitään haittaa. Melkein kaikki ottavat joskus feikkisaikkupäivän, itse olen joskus ottanut tosin ihan syystä. En ole saanut nukuttua koko yönä tai kerran oli niin pahat sydänsurut että jäin kotiin parkumaan sänkyyn. Ei se nyt niin vaarallista ole kunhan ei ota tavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei todellakaan ota feikkisaikkuja. Kaikki ei varasta, kaikissa perheissä ei ole väkivaltaa, kaikki ei lue puolisonsa viestejä. Lopettakaa se yleistäminen.

Jos huijaat, niin seiso edes sen takana äläkä väitä että teet niin kun kaikki muutkin tekee. Eivät tee.

Vierailija
4/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, olet ollut työpaikassa jo 8 kk ja vasta nyt huijaat itsellesi vapaapäivän! Oletpa ollut reilu tyyppi, kun olet noin pitkään jaksanut käydä töissä ihan sopimuksen mukaisesti! ...Not.

Vierailija
5/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 13-v samassa työpaikassa ja ikinä en ole ottanu feikkisaikkua. Eiköhän vähemmistö työläisistä tollasta harrasta.

Vierailija
6/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joskus pomoltasi kuinka paljon sun saikkupäivä tulee hänelle maksamaan, veikkaan että menee yli kahdensadan ja siihen päälle vielä mahdollisen sijaisen kulut ja kysy sitten oletko moraaliton huijari!

Vierailija
7/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ihan tykönäsi oletko moraaliton vai et. Tai noh, teet julkisuuteen avauksen ratkaisustasi ja kyselet mielipiteitä, joten olet ilmeisesti omasta mielestäsi moraaliton. Olet saanut töitä maassa jossa on 300.000 työtöntä ja olet ollut töissä vaivaiset 8 kk. "Motivaatiosaikku" on mulle ihan uusi ilmaisu. Ennen sitä sanottiin lintsaamiseksi. 

Mutta teit mitä teit, elä sen kanssa. 

Vierailija
8/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto 100€

Palkkakulut sivukuluineen 200€

Sijainen 200€

Siinä kulut jotka menee jos minun työntekijä sairastaa.

Vierailija
9/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitset sairauspäivän, olet oikeutettu siihen eikä sinun tarvitse potea syyllisyyttä siitä. Ei ole sinun syysi että uupumusta ei pidetä virallisena syynä sairauspäivään ja pitää keksiä joku tarina vatsataudista. Toivoisin että kaikki joilla on mahdollisuus pitää sairauslomaa ilman lääkärintodistusta käyttäisivät mahdollisuutta hyväkseen ja sen jälkeen tulisivat työhön levänneenä ja virkeänä.

Vierailija
10/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työelämässä 20 vuotta enkä ole pitänyt yhtään feikkisaikkupäivää. Älkää yleistäkö. Toiv ap sinun pomosi tai joku kollegasi näkee tämän ketjun ja osaa yhdistää sen sinuun. Ansaitsisit potkut; voisit antaa työpaikkasi jollekin joka sen ansaitsee.

Vierailija
11/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa aiemmin kirjoittaneitten kanssa, älä yleistä! Juuri tällaisten takia tunnolliset työntekijät joutuu kärsimään, kuten mahdollinen ensimmäinen sairauslomapäivä palkattomaksi - jota kyllä kannatan jos se tulee. Nauti nyt oikein urakalla ansaitusta vapaastasi.

Vierailija
12/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itsehän olisin ehkä voinut ihan hyvin jäädä saikulle, mutta päätin pitää etäpäivän (tänäänkin). Flunssaa sen verran, etten viitsinyt lähteä toimistolle yskimään ja aivastelemaan, mutta eiköhän täällä kotikonttorilla pärjäile. Olis kyllä väsyttänyt muakin. (ja jos ihmettelette, mitä mä palstalla teen, niin kuuluu ne etätyöläisellekin tauot)

13/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomenna sitten reippaana töissä, eiks nii?

Mulla kyllä menee vatsataudista toipumiseen enemmän aikaa kuin 1 vrk ja olisin takuulla puolikuntoinen seuraavana päivänä. Ja mä puhun siis oikeasta vatsataudista.

Onneksi nää "saikuttajat" tapaavat jäädä enemmin tai myöhemmin kiinni.

Vähän väsynyt provo mutta vastasin siltikin.

Vierailija
14/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on moraalitonta. Kerrohan miten olet siis vähän ansainnutkin tämän vapaapäivän työnantajan kustannuksella?

Vierailija
15/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri , jolla on 3 lasta, pitää aina välillä näitä feikkusaikkuja. Puoliso on yrittäjä, tekee pitkää päivää ja työkaveri on 100% vastuussa lapsista.

Joskus on sanonut ettei vaan jaksa, vie lapset tarhaan ja itse menee kotiin nukkumaan.

Haastavia lapsia jos on 3, pitää ehkä miettiä jotain sen asian korjaamiseksi. Muutakin kuin innoissaan ilmoitti kesällä meitä on 4,

Viimeistään joulun jälkeen alkaa sairaslomat liitoskivuista ja muista pyörimään.

Ja ketkäköhän tekee hänen työt ?

Tiedän, tämä on esimiehen asia, mutta selkeesti kaivertaa mieltä meillä kaikilla.

Vierailija
16/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä pari lehmää, jotka ramppaavat saikuilla joka kuukausi.

Yksikin lahna kertoi, että tuntuu, että on nuha tulossa ja jäi taas kolmeksi päiväksi lintsaamaan.

Vihaan noita itsekkäitä paskoja!

Vierailija
17/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt niin että jos ei ole lomaa ja lomat käytetty niin otan viikon sairaslomaa, kerrakin lähdetiin matkalle kun olin "sairas" viikko etelässä teki terveeksi :)

Vierailija
18/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa aiemmin kirjoittaneitten kanssa, älä yleistä! Juuri tällaisten takia tunnolliset työntekijät joutuu kärsimään, kuten mahdollinen ensimmäinen sairauslomapäivä palkattomaksi - jota kyllä kannatan jos se tulee. Nauti nyt oikein urakalla ansaitusta vapaastasi.

Tunnollisten työntekijöiden kannattaisi itsekin opetella pitämään sairauslomapäiviä jotteivat vallan uupuisi työtaakkansa alle.

Vierailija
19/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en vois ees kuvitella tekeväni noin, mutta kukin tavallaan.

Just olin ma-ti kipeenä ja jännitin mikä olo aamulla, että pääsenkö jo takas töihin. Kun ei ollu kuumetta ja olo muutenkin ok, niin en ees ois voinu kuvitella jääväni enää kotiin vaikka 3pv saa sairastaa "omalla luvalla".

Mun "sairastelu moraalilla" ei eilen menty ees harrastukseen (kielen opiskelu) vaikka olikin ollu jo kuumeeton päivä.

Mutta kukin tavallaan.

Vierailija
20/23 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työterveyshuolto 100€

Palkkakulut sivukuluineen 200€

Sijainen 200€

Siinä kulut jotka menee jos minun työntekijä sairastaa.

Entäs jos työntekijä on paikalla - kuinka paljon tienaat ja kuinka paljon maksat hänelle palkkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan