EA:n Mikko karmii mua. Käytös muistuttaa mun hirviöexääni.
En tykkää yhtään, on ihan täsmälleen kuin mun exäni. Meillä oli täysin samat kuviot, ainoana erona se että olin parikymppinen, äijä oli 10 vuotta vanhempi ja olin täysin kykenemätön edes verbaalisesti puolustautumaan. Lopulta oma tahto oli niin murtunut, että varoin tekemästä edes provosoivia ilmeitä kun mies sanoi jotain mikä loukkasi mua, koska tiesin hänen suuttuvan mun suuttumisestani.
Samoja piirteitä Mikon kanssa:
-Omistushalu ja kontrolli. Ei saa tanssia, ei saa mennä (c´moon, uskooko joku oikeasti, että kyseessä olisi muka pelkästään huoli kissan hoidosta? Tietenkin se on tekosyy millä Heidin saa näppärästi sidottua kotiin), äänensävyn pitää olla oikea, keskusteluissa hänen asemansa tärkeämpänä ihmisenä (eli siinä joka määrää sen mistä aiheesta puhutaan ja mihin keskustelu on suuntautumassa, esim. tässä _Mikon_ oli oltava se joka armollisesti päätti alkaa rakentaa sovintoa), Mikolla pitää hyväksyttää tekemiset ja menemiset. Jos asiasta ei raportoi välittömästi on herra kohdannut vuosisadan loukkauksen.
- Heidin ja Mikon äskeisen riidan kuvio oli meillä lähes päivittäinen. Eli siis meni näin: Mies asetti minulle jonkin vaatimuksen ---> tein väärin ilmaisemalla oman tahtoni joka ei ollutkaan identtinen miehen kanssa ---> Mies suuttui, minä suutuin ---> mies suuttui siitä, että suutuin --->Mies lähti/huusi/jollain tavalla alisti --> Mies odotti että minä a) tietenkin ensin mukaudun hänen alkuperäiseen suunnitelmaansa b) pyydän anteeksi sitä, etten heti tehnyt niin c) pyydän anteeksi sitä, että tuli riita ja d) pyydän anteeksi, että olin aiheuttanut hänessä vääränlaisia tunteita.
Mikko dominoi tota äskeistä keskustelua aivan täydellisesti. HÄNEN piti saada päättää, saako Heidi puolustautua. HÄNEN piti saada päättää, oliko Heidin äänensävy tarpeeksi kunnioittava. HÄN oli siinä se, joka "rakensi sovintoa" ja oli se järkevä, asiallinen osapuoli kun hysteerinen nainen kohtuuttomasti kimpaantui. Hänen piti ottaa se hiljainen marttyyriääni, jolla annettiin ymmärtää miten täydellisesti Heidi oli pettänyt kaiken, pilannut hänen työstään palaamisensa ja ollut vääränlainen. Koska kun riidellään, niin siitä ollaan kans toivuttu sitten kun Mikolle sopii. Kun Heidi yritti pyytää ratkaisua tai kysyä miten hänen olisi pitänyt toimia, asia oli yhtäkkiä Mikolle "ihan sama". Toi keskustelu ei ollut mitään muuta kuin Mikon tapa alistaa Heidi.
Ehkä huolestuttavinta oli se, että kuittaili kotona hengailusta kun toinen on lomalla. On ilmiselvää, että pitää itseään tärkeämpänä koska tienaa enemmän.
Tossa on äijä joka aivan satavarmasti haluaa naisen hellan ja nyrkin väliin.
Kommentit (34)
En ole katsonut aiemmin tuota ohjelmaa mutat tänään näin juuri tuon riitelykohdan. Aivan järkyttävää käytöstä tuolla miehellä, juuri tuollaista syyllistämistä ja alistamista, vaaditaan miten toisen tulisi käyttäytyä. Puistattavaa. Onneksi nainen vaikuttaa niin viisaalta ettei jää katselemaan tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä EA?
Ensitreffit alttarilla.
Näemmä ainakin herättää tunteita :D
Mä kans katsoin ekan kerran ja todella ällöttävä äijä oli.
Hirvee äijä. Mutisee niin, että puheesta ei saa selvää. Alistaja. Hoitakoon itte kissansa. Muuta mirriä ei tiedossa, jos ei käytös muutu.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans katsoin ekan kerran ja todella ällöttävä äijä oli.
Joo siis jo se alun ylenpalttinen ja lakkaamaton nuoleskelu ja nyt tää. Kyllä on inha ukko.
Just sellanen perus sovinisti joka ei oikeasti koe naisia vertaisinaan. Akkojen pitää olla hiljaa ja kiitollisia, ja niitä pitää saada pettää.
Herätti kyllä semmosta agressiota, että ei mitään rajaa. Kamalaa, että tuollaisia miehiä on ja paljon. Onneksi meni nolaamaan itsensä täydellisesti tv:ssä😂 Kukaan fiksu nainen ei jatkossa tuu kattoon Mikkoon päinkään. Saa jonku äitipuolensa verosen tollukan.
Vierailija kirjoitti:
Hirvee äijä. Mutisee niin, että puheesta ei saa selvää. Alistaja. Hoitakoon itte kissansa. Muuta mirriä ei tiedossa, jos ei käytös muutu.
On se jännä, että Mikon kissa on selvinnyt hengissä tähän mennessä ja löytynyt hoitajat menoille. Tietysti Heidin pitää jäädä kyyhöttämään hiljaiseen taloon yksin kissan kanssa, Turussa ja kavereiden kanssa saattaisi vaikka mennä tanssimaan ja nähdä vieraita miehiä.
Kissastahan siinä onkin huoli- ei siitä, että pikkuhiljaa etäännytettäisiin Heidi ystävistään. Sitten kun siinä onnistuu on entistä helpompaa saada toiselta oma tahto pois riitelyssä.
Mua ei ahdistanut ainakaan yhtään. Ainoa, mitä toi jätkä minulta ehkä tässä kohdassa olisi saanut tuossa sohvalta olisi ollut näky perseestäni, kun nousen seisomaan, vedän housut kinttuun ja pyllistän sille.
Ei tulis pieneen mieleenkään miellyttää tuollaista marisijaa. Ever.
Vierailija kirjoitti:
Herätti kyllä semmosta agressiota, että ei mitään rajaa. Kamalaa, että tuollaisia miehiä on ja paljon. Onneksi meni nolaamaan itsensä täydellisesti tv:ssä😂 Kukaan fiksu nainen ei jatkossa tuu kattoon Mikkoon päinkään. Saa jonku äitipuolensa verosen tollukan.
Minusta Mikon isä ja äitipuoli vaikuttivat oikein mukavilta. Muusta olen kyllä täysin samaa mieltä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Mikon isä ja äitipuoli vaikuttivat oikein mukavilta. Muusta olen kyllä täysin samaa mieltä.
t.ap
Minulla soi kyllä hälytyskellot kun Mikon osä selitti Heidille(!) sitä, miten oman kumppanin pitää antaa olla sellainen kuin se on. Eli täysi kontrollisika, vai?
Jotain rajaa nyt hei tähän Mikon parjaamiseen! Ihan kuin olis jotain henkilökohtaista kaunaa Mikkoa kohtaan, kun usean ketjun voimin pitää haukkua. Yritä päästä yli siitä exästäs.
No en silti diagnoosia tekisi. Mutta puistattaa muisto ensimmäisestä "oikeasta" poikakaveristani. Tai minä olin vielä ihan "tyttö" ja hän "mies". Saattoi keksiä riidanaiheen, syyttää pettämisestä (jälkikäteen paljastui että oli pettänyt useamman kerran itse suhteen aikana) ja haukkua ja saada ihan hysteeriseksi, kunnes lopetti riidan "hähähä, tiedänhän mä ettet onnistuis pettämään" tms. Aluksi hehkutti miten kaunis olen jne. ja hetken kuluttua alkoi lyttäys, exien kehuminen, vihjailu tai suora urputtaminen puutteista joita ulkonäössäni ym.muka oli. Haukkui kaikki kaverini, koitti eristää minut heistä. Syytti minua kaikesta ja sai minut tuntemaan syyllisyyttä. Alisti minua ja puhui ylitseni. Onneksi hän löysi uuden uhrin, mutta oma toipumiseni kesti vuosia. Koin olevani niin arvoton kuin ihminen voi olla, ihan maahan poljettu. Psyykkistä väkivaltaa, henkistä pahoinpitelyä riitti suhteen alusta saakka, fyysistä ei onneksi ehtinyt olla.
Vierailija kirjoitti:
Jotain rajaa nyt hei tähän Mikon parjaamiseen! Ihan kuin olis jotain henkilökohtaista kaunaa Mikkoa kohtaan, kun usean ketjun voimin pitää haukkua. Yritä päästä yli siitä exästäs.
En ole ap mutta sanon vaan että noi Mikot edustaa tiettyä ihmistyyppiä. Onnittelen, jos et heitä tunne.
No tosi tollukan alkoon menevän oloisia olivat. Kaikkihan sen nyt näkee, Heidikin. Ei oo omena kauas puusta pudonnut.
Jos ihmisellä on terveellä tavalla itsekkyyttä, niin ei kaadu tollasten Mikkojen syliin. Kuin kahdeks sekunniks.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahdistanut ainakaan yhtään. Ainoa, mitä toi jätkä minulta ehkä tässä kohdassa olisi saanut tuossa sohvalta olisi ollut näky perseestäni, kun nousen seisomaan, vedän housut kinttuun ja pyllistän sille.
Ei tulis pieneen mieleenkään miellyttää tuollaista marisijaa. Ever.
Ehdin jo huokaista, että nyt se naisvihaajavouhkaaja jonka mukaan miehelle vastaan väittäminen on jumalanpilkkaa ja seksiä pitää antaa vaikka olisi juuri aivoleikkaus suoritettu kerennyt tähänkin ketjuun kunnes luin vikan lauseesi.
Vierailija kirjoitti:
No en silti diagnoosia tekisi. Mutta puistattaa muisto ensimmäisestä "oikeasta" poikakaveristani. Tai minä olin vielä ihan "tyttö" ja hän "mies". Saattoi keksiä riidanaiheen, syyttää pettämisestä (jälkikäteen paljastui että oli pettänyt useamman kerran itse suhteen aikana) ja haukkua ja saada ihan hysteeriseksi, kunnes lopetti riidan "hähähä, tiedänhän mä ettet onnistuis pettämään" tms. Aluksi hehkutti miten kaunis olen jne. ja hetken kuluttua alkoi lyttäys, exien kehuminen, vihjailu tai suora urputtaminen puutteista joita ulkonäössäni ym.muka oli. Haukkui kaikki kaverini, koitti eristää minut heistä. Syytti minua kaikesta ja sai minut tuntemaan syyllisyyttä. Alisti minua ja puhui ylitseni. Onneksi hän löysi uuden uhrin, mutta oma toipumiseni kesti vuosia. Koin olevani niin arvoton kuin ihminen voi olla, ihan maahan poljettu. Psyykkistä väkivaltaa, henkistä pahoinpitelyä riitti suhteen alusta saakka, fyysistä ei onneksi ehtinyt olla.
No en diagnoosia tehnytkään, hirviöexä ei varmaan ole kunnollinen heh :D
Hämmentävän samankaltaisia kokemuksia sulla mun kanssa.
up