Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks joku odottaa renkaanvaihtoa puol päivää??

Vierailija
01.11.2016 |

Eikä vaihda niitä vaikka itse? 20 min homma. Säälittää ja ketuttaa suorastaan ihmisten avuttomuus.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole edes paikkaa missä säilyttää murtoturvallisesti niitä renkaita. Jollei olohuoneen nurkkaankaan niitä halua mahduttaa. Vielä vähemmän on silloin tilaa säilyttää niitä pukkeja, joiden kerrotaan olevan myös tunkin lisäksi tarpeelliset renkaan vaihdossa, jottei tapahdu onnettomuutta jossa auto tippuu tunkilta päälle ja loukkaantuu tai jopa kuolee. Hassuahan se tosin turvallisuutta on miettiä vaikka kuinka jokaikinen renkaanvaihto-ohje siihen kehottaa.

Ei siihen mitään pukkeja tarvita, ellei renkaanvaihtaja itse ole sellainen. Tasainen paikka ja tunkki kunnolla paikalleen ja kässäri kunnolla päälle. Tuskin kenelläkään pukkeja renkaanpuhkeemisen varaltakaan autossa mukana ja kyllä se vararengas silti tienpäällä vaihdetaan. Eihän se auto ilman rengasta ole kuin hetken kerrallaan.

Vierailija
42/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin uutisissa oli, että pisimmät ovat tänään jonottaneet 4-5tuntia renkaanvaihtoon. Miten kädetön pitää tällöin olla, ettei niitä mielummin vaihda itse jos ne on pakko huomiseksi saada vaihdettua?

No jos on vaikka lukkomutterit ja ei työkaluja, jos on on huoltamo/rengasliike lähellä työpaikkaa ja voi auton jättää sinne, jos on ne renkaat säilössä liikkeessä kun itsellä ei ole varastotilaa... Jälkimmäinen lienee se suurin syy. Niin ja voihan olla, että uudet renkaat pitää ostaa.

Miten te ihmiset ette osaa ajatella yhtään sen oma keksimänne syynne (tässä tapauksessa laiskuus ja uusavuttomuus) taakse? Luulis että kuka tahansa aikuisikään elänyt ihminen ymmärtää että syitä on monia, ja ei sillä oikeastaan ole mitään merkitystä miksi joku tekee noin. Siis mitä merkitystä sillä on muiden elämään, jos joku toinen vie autonsa liikkeeseen vaihdattaan renkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0len nainen ja vaihdan renkaani itse. Mikä siinä on niin vaikeata, että täytyy jonottaa ja maksaa vaihdosta, kun sen voi tehdä itse ilmaiseksi? Oletteko te ihmiset niin uusavuttomia ääliöitä?

Samalla leikkaat myös hiuksesi? Kasvatat kasvikset ja hedelmät? Teet kaiken ruoan alusta lähtien esim. pastat, jäätelöt, leivät? Palveluita on tarjolla ja ihmiset niitä käyttävät helpottamaan arkeaan.

Leikkaan itse hiukset ja vaihdan itse renkaat. Syy on sama; turhaa ajanhukkaa se matka palvelun tuotantopaikalle ja takaisin, nopeammin  ja laadukkaammin hoitaa asian itse kotona.

Vierailija
44/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan kertakaikkiaan pysty ymmärtämään,miten jollakin voi häiritä (tai ylipäätään kiinnostaa), että joku ei vaihda renkaitaan itse vaan maksaa tästä mieluummin. En mä nauti renkaiden vaihdosta sen enempää kuin pihan kolauksesta. Ymmärrän että joku ulkoistaa sen.

Siivouskin on nopsa homma, silti joku mieluummin maksaa siitä kuin tekee itse..Eikö tämä ole juurikin sitä rahan liikkuvuutta muutenkin, mitä Suomeen kaivattaisiin?

Mä en vaan pääse yli siitä, että joillaknin oikeasti kiinnostaa vaihtaako naapurin Pera renkaat itse.

Kysymys olikin siitä, että jos sun on pakko saada renkaat aamuksi vaihdettua, niin odotatko viisi tuntia jonossa ulkona tätä vai vaihtaisitko ehkä itse ja säästäisit rahaa ja aikaa 4,5 tuntia?

Siis meinaatko että ne ihmiset on sinne liikkeeseen jääneet jonottaan viis tuntia? Eivätköhän ole nakanneet auton parkkiin liikkeen pihaan ja menneet omille menoilleen siksi ajaksi.

Vierailija
45/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä huoltamon pihalle edes mahtuu viiden tunnin autojono renkaidenvaihtoon.....

Vierailija
46/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en vaan kertakaikkiaan pysty ymmärtämään,miten jollakin voi häiritä (tai ylipäätään kiinnostaa), että joku ei vaihda renkaitaan itse vaan maksaa tästä mieluummin. En mä nauti renkaiden vaihdosta sen enempää kuin pihan kolauksesta. Ymmärrän että joku ulkoistaa sen.

Siivouskin on nopsa homma, silti joku mieluummin maksaa siitä kuin tekee itse..Eikö tämä ole juurikin sitä rahan liikkuvuutta muutenkin, mitä Suomeen kaivattaisiin?

Mä en vaan pääse yli siitä, että joillakin oikeasti kiinnostaa vaihtaako naapurin Pera renkaat itse.

Kysymys olikin siitä, että jos sun on pakko saada renkaat aamuksi vaihdettua, niin odotatko viisi tuntia jonossa ulkona tätä vai vaihtaisitko ehkä itse ja säästäisit rahaa ja aikaa 4,5 tuntia?

No kun ne renkaat ovat siellä rengashotellissa. Luuletko että ihan itse voit kiilata jonon ohi ja huikata rengasjampoille, että otanpa tästä tämän trukin lainaan. Ja kiertelet hallissa etsimässä omia renkaita?

Vierailija
47/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin uutisissa oli, että pisimmät ovat tänään jonottaneet 4-5tuntia renkaanvaihtoon. Miten kädetön pitää tällöin olla, ettei niitä mielummin vaihda itse jos ne on pakko huomiseksi saada vaihdettua?

Kun ne renkaat on siellä rengashotellissa eikä olohuoneen tai ladon nurkassa niin ei kai niitä kukaan sieltä pois hae ,jotta saisi itse vaihtaa pimeällä parkkipaikalla. Kuinka monella sitäpaitsi on kunnon tunkki olohuoneen nurkassa?

Tunkki löytyy ihan sieltä auton peräloosterista, samoin kun rengasavainkin. Itselläni ollut parikymmentä autoa ja jokaisessa autossa olen sillä auton omalla tunkilla renkaat vaihtanut. Niin paskaa tunkkia ei vielä yhdessäkään autossa ole ollut, ettei sillä auton omalla tunkilla olisi renkaiden vaihto taittunut.

Jos ihan oikeesti olisi neljä tuntia, tai edes parikin tuntia jonotettava renkaiden vaihtoon, niin tasan tarkkaan kyllä hakisin ne renkaat sieltä hotellista ja vaihtaisin pihalla ne itse. On kyllä parempaakin tekemistä, kuin jonottaa tuntikaupalla operaatioon, joka on helppo tehdä itse ja johon ei kulu kuin rapiat puolituntia.

Vierailija
48/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se jonotus ole uutisessa tarkoittanut, että olet vienyt auton liikkeeseen ilman ajanvarausta, siellä on sanottu että sori on jonoa (sekä renkaiden vaihdosta että muista hommista johtuen), ja auto on jätetty huoltsikan pihaan ja itse menty töihin tmv odottamaan soittoa.. Haluaisinpa nähdä rengasliikkeen tai huoltoliikkeen jossa venaisi kaikki odottamassa vuoroaan, kun puhelinkin on olemassa.

Vierailija
49/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaaja nro 46 lisää, että ne renkaat ovat siellä hotellissa siksi, että joillakin kaupunkilaisella kerrostaloasujalla ei ole mahdollisuutta säilyttää renkaita kotipiirissä.

Vierailija
50/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se jonotus ole uutisessa tarkoittanut, että olet vienyt auton liikkeeseen ilman ajanvarausta, siellä on sanottu että sori on jonoa (sekä renkaiden vaihdosta että muista hommista johtuen), ja auto on jätetty huoltsikan pihaan ja itse menty töihin tmv odottamaan soittoa.. Haluaisinpa nähdä rengasliikkeen tai huoltoliikkeen jossa venaisi kaikki odottamassa vuoroaan, kun puhelinkin on olemassa.

No niinpä. Mutta joillakin vain on niin kova tarve pönkittää itsetuntoaan anonyymipalstalla. "Minäpä se vaihdan itse renkaat. Kylläpä nuo muut ovat ääliöitä." :DDD

Ja tuskinpa ihmiset on muualle "jonottaneet" kuin juurikin noihin rengashotelleihin, joista niitä renkaita ei voi itse hakea.  

Vierailija
51/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vankka on usko rengasliikkeiden "ammattilaisiin"=poikiin, jotka eivät tiedä ja piittaa paskan vertaa rengasasioista. Rahat pois vaan. Unohtuu tarkastukset, momentit, paineet paikanvaihdot ja puhdistukset. Seuraava!

Mulla laitettiin kerran rengasliikkeessä renkaat väärin päin... Sen jälkeen olen vaihtanut aina itse.

Vierailija
52/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ne renkaat on siellä rengashotellissa eikä olohuoneen tai ladon nurkassa niin ei kai niitä kukaan sieltä pois hae ,jotta saisi itse vaihtaa pimeällä parkkipaikalla. Kuinka monella sitäpaitsi on kunnon tunkki olohuoneen nurkassa?

Miksi sitä tunkkia pitäisi olohuoneessa säilyttää? Mulla on auton takakontissa.

Vierailija
53/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on renkaat säilytyksessä liikkeessä ja asennus on maksettu jo keväällä samaan pakettiin.

54/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 20min jeahhhhh miten helppoa kun joku vaihtaa ne kahvia hörppiessä 😎

55/59 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulta puhkeaa rengas, vedät sinne mällit pullosta joka ehkä saattaa hetkellisesti tiivistää sen. Rengasliikkeeseen joudut ajamaan kuitenkin heti, jossa rengasta ei kovettuneiden mällien takia saada ehkä enää tasapainotettua. Maksat tästä ja joudut ostamaan uuden pullon mälliä, joka maksaa luokkaa 60-100e. Kunnollisella vararenkaalla se ei ole niin justiinsa.

Mikä tässä on modernia tai hyvää?

Ns. "kamelinpaskapaikka" (tubeless fix) asentuu helposti, paikkaa suuremmankin reijän ja kestää yleensä renkaan loppueliniän vuotamatta. Paketti (5kpl) niitä työkaluineen maksaa motonetissä n. 5e, lisäksi n. kahden röökiaskin kokoinen kompressori tupakansytyttimeen n. 12e. 

Tällä kokoonpanolla renkaan korjaa käytännössä pysyvästi n. 15min operaatiolla irrottamatta rengasta eikä myöskään tarvitse alkaa askartelemaan tunkin ja vararenkaan kanssa.

Vierailija
56/59 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin rengasliikkeisiin sesonkiaikaan jätetä autoa seisoomaan kuin oikealle korjaamolle. Hommaa tehdään puhtaasti drive ini sisään-ulos meiningillä. Kyllä noita jonoja paljon näkyy olevan.

Ihan hyvin näyttäs kesärenkaillakin jälleen pärjääjävän.

Vierailija
57/59 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2847 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulta puhkeaa rengas, vedät sinne mällit pullosta joka ehkä saattaa hetkellisesti tiivistää sen. Rengasliikkeeseen joudut ajamaan kuitenkin heti, jossa rengasta ei kovettuneiden mällien takia saada ehkä enää tasapainotettua. Maksat tästä ja joudut ostamaan uuden pullon mälliä, joka maksaa luokkaa 60-100e. Kunnollisella vararenkaalla se ei ole niin justiinsa.

Mikä tässä on modernia tai hyvää?

Ns. "kamelinpaskapaikka" (tubeless fix) asentuu helposti, paikkaa suuremmankin reijän ja kestää yleensä renkaan loppueliniän vuotamatta. Paketti (5kpl) niitä työkaluineen maksaa motonetissä n. 5e, lisäksi n. kahden röökiaskin kokoinen kompressori tupakansytyttimeen n. 12e. 

Tällä kokoonpanolla renkaan korjaa käytännössä pysyvästi n. 15min operaatiolla irrottamatta rengasta eikä myöskään tarvitse alkaa askartelemaan tunkin ja vararenkaan kanssa.

Miten usein rengas hajoaa siten, että siinä kiiltää kaunis ja puhdaslinjaisesti sisään uponnut ruuvi?

Vierailija
58/59 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun selkä on sellaisessa kunnossa, etten pysty renkaita edes kantamaan. Saati vaihtamaan. Helposti tuommoisen rupeman jälkeen, olisin sitten pari viikkoa saikulla. Eli joku muu vaihtaa mun renkaat. Aika mullakin oli varattuna, yli viikko oli jonoa ajan varaamallakin. Eilen vaihdettiin mun renkaat.

Vierailija
59/59 |
02.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, joista toiseen vaihdetaan renkaat itse, toiseen vaihdatetaan. Tässä toisessa autossa kun on renkaanpaineentunnistimet, ja renkaanvaihto aina vaatii visiittiä huollossa / rengasliikkeessä, jotta anturit saadaan nollattua ja ajotietokone taas ajan tasalle. Sama siis viedä vaihdatettavaksi, jotta tulee kerralla kuntoon.

Ja miksi muut ei vaihda itse... ehkä ei ole kunnollista tunkkia. Ehkä ei ole kunnollista paikkaa, missä vaihtaa. Ehkä ei ole tilaa säilyttää renkaita kotona vaan rengashotellissa (jolloin vaihto kuuluu palveluun). Ehkä ei vaan halua vaihtaa renkaita itse.

Jonottamaan en itse lähtisi, mieluummin varaisin ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi