Miks joku odottaa renkaanvaihtoa puol päivää??
Eikä vaihda niitä vaikka itse? 20 min homma. Säälittää ja ketuttaa suorastaan ihmisten avuttomuus.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hento nainen, niinkö. Meillä on renkaat rengashotellissa. Miksi pitäisi vaihtaa itse, siellä ne säilyvät, pestään, uusitaan kun tarvetta on. Molemmilla autot ja itsellä ajokokemusta jo 90-luvulta saakka. Miehellä vielä enmmän. Maksamme palvelusta.
Näin mullakin. Varaan tosin ajan ettei tarvi jonottaa... 😊
Kyllä meilläkin varataan aika, en huomannut tuota laittaa. Renkaiden vaihdon ajan voi juoda kahvia, tai kaakaota, tai cappucinoa ja jutella muiden asiakkaiden kanssa, katsella samalla autoja. Rengashotellit ovat täynnä että suosittua on.
Jep, niinhän se yleensä on. Jotkut liikkeet tekevät aikaa varaamatta ja tällöin saa jonottaa. Minä käytän muutenkin paljon pk-yrittäjien palveluita mm. siivoojaa, pesulaa, hierojaa, pikkuliikkeitä. Haluan päästä elämässä niin helpolla kuin mahdollista ja käyn töissä siksi, että on varaa suoda itselleen helpotusta monissa kotiaskareissa. Lisäksi minulle on tärkeää tukea yrittäjiä.
Juuri näin, tuemme miehen kanssa paikkakunnan yrittäjiä. Raha pitää laittaa kiertoon.
Vankka on usko rengasliikkeiden "ammattilaisiin"=poikiin, jotka eivät tiedä ja piittaa paskan vertaa rengasasioista. Rahat pois vaan. Unohtuu tarkastukset, momentit, paineet paikanvaihdot ja puhdistukset. Seuraava!
Vain idiootti menee auton alle, jos se on tunkin varassa. Pyöränvaihdossa siihen ei onneksi ole mitään syytäkään.
Rane-pukki paras pukki, korjaa kaiken muunkin ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei renkaanvaihdossa mitään pukkeja tarvitse.
Toistan: "Hassuahan se tosin turvallisuutta on miettiä vaikka kuinka jokaikinen renkaanvaihto-ohje siihen kehottaa."
Ei tosiaan tarvii mitään pukkeja. Heität vain rengasparin varalle tukemaan auton alle. Jos auto sattuisi jostain ihmeen syystä tipahtaa tunkilta, niin renkas / renkaat ottavat vastaan.
Meillä kuuluu liisarin sopimukseen renkaiden vaihto ja säilytys Vianorilla. Eipä noita tuon takia itse vaihda mutta ei tosin jonotetakaan tuntitolkulla, vaan ollaan varattu aika hyvissä ajoin säätiedotuksia katsomalla. Appiukon autoon käydään (joko mun mies tai minä, riippuen kumpi on Suomessa) renkaat vaihtamassa.
Vierailija kirjoitti:
0len nainen ja vaihdan renkaani itse. Mikä siinä on niin vaikeata, että täytyy jonottaa ja maksaa vaihdosta, kun sen voi tehdä itse ilmaiseksi? Oletteko te ihmiset niin uusavuttomia ääliöitä?
Ollaan miehen kanssa aikoinaan molemmat vaihdeltu renkaita. Ei ole osaamisesta kiinni. Nykyisin taas ei todellakaan oteta stressiä parinkympin takia.
Vierailija kirjoitti:
0len nainen ja vaihdan renkaani itse. Mikä siinä on niin vaikeata, että täytyy jonottaa ja maksaa vaihdosta, kun sen voi tehdä itse ilmaiseksi? Oletteko te ihmiset niin uusavuttomia ääliöitä?
Ääliöitä on myös ne, jotka palstalla ilmiselvästi trollaa...
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole edes paikkaa missä säilyttää murtoturvallisesti niitä renkaita. Jollei olohuoneen nurkkaankaan niitä halua mahduttaa. Vielä vähemmän on silloin tilaa säilyttää niitä pukkeja, joiden kerrotaan olevan myös tunkin lisäksi tarpeelliset renkaan vaihdossa, jottei tapahdu onnettomuutta jossa auto tippuu tunkilta päälle ja loukkaantuu tai jopa kuolee. Hassuahan se tosin turvallisuutta on miettiä vaikka kuinka jokaikinen renkaanvaihto-ohje siihen kehottaa.
Kerrotko vielä miten renkaan saa vaihdettua olemalla auton alla? Vai ryömitkö sä auton alle pitämään sadetta?
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen sitä mieltä että jos omistaa auton, pitäisi osata pistää edes vararengas paikoilleen.
Ja sitten kans ärsyttää nämä jotka kyllä vaihtaa renkaat itse mutta kuluttaa siihen monta tuntia. Jokasen pienen mutterinväännön jälkeen pohditaan asiaa 10min et menikö nyt niinku piti ja sitte taas kiristetään vähän ja mietitään taas hetki.
Ei moderneissa autoissa ole vararenkaita, itse ajan kitkoilla ja vaihdan ne itse ajoissa.
Vararenkaattomuus onkin aivan idioottimaista kehitystä. En ostaisi autoa missä ei sellaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Niin uutisissa oli, että pisimmät ovat tänään jonottaneet 4-5tuntia renkaanvaihtoon. Miten kädetön pitää tällöin olla, ettei niitä mielummin vaihda itse jos ne on pakko huomiseksi saada vaihdettua?
Kun ne renkaat on siellä rengashotellissa eikä olohuoneen tai ladon nurkassa niin ei kai niitä kukaan sieltä pois hae ,jotta saisi itse vaihtaa pimeällä parkkipaikalla. Kuinka monella sitäpaitsi on kunnon tunkki olohuoneen nurkassa?
Vierailija kirjoitti:
Samalla leikkaat myös hiuksesi? Kasvatat kasvikset ja hedelmät? Teet kaiken ruoan alusta lähtien esim. pastat, jäätelöt, leivät? Palveluita on tarjolla ja ihmiset niitä käyttävät helpottamaan arkeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen sitä mieltä että jos omistaa auton, pitäisi osata pistää edes vararengas paikoilleen.
Ja sitten kans ärsyttää nämä jotka kyllä vaihtaa renkaat itse mutta kuluttaa siihen monta tuntia. Jokasen pienen mutterinväännön jälkeen pohditaan asiaa 10min et menikö nyt niinku piti ja sitte taas kiristetään vähän ja mietitään taas hetki.
Ei moderneissa autoissa ole vararenkaita, itse ajan kitkoilla ja vaihdan ne itse ajoissa.
Samaa tulin kommentoimaan vararenkaista. En edes muista, milloin meillä olisi autossa sellainen ollut. Auto vaihtuu 3 vuoden välein uuteen ja ainakaan kolmessa viimeisessä autossa ei vararengasta ole ollut.
Mä en vaan kertakaikkiaan pysty ymmärtämään,miten jollakin voi häiritä (tai ylipäätään kiinnostaa), että joku ei vaihda renkaitaan itse vaan maksaa tästä mieluummin. En mä nauti renkaiden vaihdosta sen enempää kuin pihan kolauksesta. Ymmärrän että joku ulkoistaa sen.
Siivouskin on nopsa homma, silti joku mieluummin maksaa siitä kuin tekee itse..Eikö tämä ole juurikin sitä rahan liikkuvuutta muutenkin, mitä Suomeen kaivattaisiin?
Mä en vaan pääse yli siitä, että joillakin oikeasti kiinnostaa vaihtaako naapurin Pera renkaat itse.
Jos sulta puhkeaa rengas, vedät sinne mällit pullosta joka ehkä saattaa hetkellisesti tiivistää sen. Rengasliikkeeseen joudut ajamaan kuitenkin heti, jossa rengasta ei kovettuneiden mällien takia saada ehkä enää tasapainotettua. Maksat tästä ja joudut ostamaan uuden pullon mälliä, joka maksaa luokkaa 60-100e. Kunnollisella vararenkaalla se ei ole niin justiinsa.
Mikä tässä on modernia tai hyvää?
Vierailija kirjoitti:
Edellinen omistaja oli vääntänyt pultit niin tiukkaan ettei niitä saanut auki ilman paineilmaa. Lisäksi lukkopultit löytyi joka renkaasta joten nekin helpompi avata ja sulkea ammattilaisvälineillä. Lisäksi kerrostalossa ei noin vain renkaita säilytetä joten rengashotelli tuli ostettua.
Kyse ei ole osaamisen puutteesta. Eikö lisäksi aina hehkuteta sitä että palveluita ostamalla saadaan Suomi nousuun?
Hienostovätysten selittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan kertakaikkiaan pysty ymmärtämään,miten jollakin voi häiritä (tai ylipäätään kiinnostaa), että joku ei vaihda renkaitaan itse vaan maksaa tästä mieluummin. En mä nauti renkaiden vaihdosta sen enempää kuin pihan kolauksesta. Ymmärrän että joku ulkoistaa sen.
Siivouskin on nopsa homma, silti joku mieluummin maksaa siitä kuin tekee itse..Eikö tämä ole juurikin sitä rahan liikkuvuutta muutenkin, mitä Suomeen kaivattaisiin?
Mä en vaan pääse yli siitä, että joillakin oikeasti kiinnostaa vaihtaako naapurin Pera renkaat itse.
Kysymys olikin siitä, että jos sun on pakko saada renkaat aamuksi vaihdettua, niin odotatko viisi tuntia jonossa ulkona tätä vai vaihtaisitko ehkä itse ja säästäisit rahaa ja aikaa 4,5 tuntia?
Lisäys, että kyllä mä vaan ainakim ottasin tunkin ja avaimen kiltisti käteen ja hoitaisin homman. Idiootti seisoo tunteja odottamassa
Ihan oman turvallisuutesi takia on tosiaan parempi ettet yritä vaihtaa ensimmäistäkään rengasta itse.