Teitittely?
Tykkäätkö vai loukkaannutko teitittelystä asiakaspalvelussa?
Mielestäni sinuttelu on reilua kaikkia kohtaan, ainoastaan todella iäkästä on sopivaa teititellä asiakkaan mahdollisen tottumuksen tai asenteen vuoksi. Sekin vaatii selvänäkökykyä, ellei sitten asiakkaalla roiku timantit kaulassa :D
Kommentit (23)
Sinuttelu on rennompaa eikä loukkaa ketään
Mielestäni on kohtelias tapa teititellä vierasta ihmistä, jos ei nyt ihan lapsi tai teini ole kohteena. Ikävää, että jotkut ottavat sen negatiivisena asiana.
Eikös nykyään vanhuksetkin loukkaannu teitittelystä.
Minusta on upeaa kun menemme vaimoni kanssa lähikauppaan, niin myyjä sanoo aina "Olkaa hyvä herra Roikkoposki"
Jokainen tykkää enemmän kun sinutellaan. Paljon ystävällisempää.
Mua teitillään koska äippä laittaa mulle tiaran.
t. Prinsessa 7 vuotta
Ei mua se haittaa, mutta kiinnitän teitittelyyn enemmän huomiota, sinuttelu olisi neutraalimpaa. En siis ajattele teitittelystä, että minua kuitenkaan arvostettaisiin sen enempää, mutta huomaan sen enkä tiedä mitä ajatella. En ajattele positiivisesti enkä negatiivisesti.
Jos haluaa ihmiselle hyvän mielen, niin sen voi tehdä vaikka ystävällisesti hymyilemällä, se on paljon vakuuttavampaa ja merkityksellisempää ainakin minulle.
N 25
Minusta sinuttelu on mukavampaa. Mulle tulee todella vanha ja sellainen rouvamainen olo, kun joskus teititellään. En koe sitä oloa yhtään minuksi. T. 38vee
Muakin on joskus teititelty ja en tykännyt :(
nainen 24 vuotta
Heh kerran minua teititeltiin jotenkin kylmästi ja takana olevalle moikattiin ystävällisesti. Kylmäsi vähän mutta ehkä olivat tuttavia keskenään.
Älä teittile, nolaat vain itsesi. Pidätkö muita itseäsi korkeampiarvoisina?
Asiakkaita, tuntemattomia vanhempia henkilöitä ja pultsareita teititellään. Etäisyyden pitäminen tällä tavalla osoittaa kunnioitusta.
Kuulen mielummin teitittelyä kuin sinuttelua kun olen asiakkaana.
Minua loukkaa teitittely.
Tulee mieleen että olen housuihin kuseva vanha harppu johon halutaan pitää etäisyyttä.
Välillä kun olen muutenkin huonolla tuulella tekisi mieli sanoa kassalle, että lopeta tuo.
55v
Pultsareita teititellään? Ja minkä ikäisiä tai näköisiä?
Olen vielä niin nuori ettei olla teititelty.
Mutta töissä eräs vakioasiakas sanoi ettei halua että teitittelen häntä. Hänestä se oli loukkaavaa ja koki olonsa vanhaksi. Toki pahoittelin ja selitin että näin meille opetetaan, eikä tarkoitus ole loukata sillä. Hän oli ymmärtäväinen ja hyväksyi anteeksipyyntöni enkä teitittele häntä enää.
Mä enemmän tykkään kyllä, että asiakaspalvelutilanteessa teititellään. Tai sitten puhutaan edes tavallista kunnon puhekieltä, en kestä liian tuttavallisia slangia väkisin vääntäviä pissiksiä.
Terkuin, kukkahattutäti
Minä tykkään teitittelystä, sekä sen kohteena olemisesta että toisen teitittelemisestä. Jos joku teitittelee minua, koen sen kunnioittavaksi ilman epäilyksiä ja ilahdun siitä. Itse mielelläni teitittelen aina tilaisuuden tullen, mutta harmittavan harvoin pääsee teitittelemään.
Kannatan teitittelyn uudelleen vakiinnuttamista arkiseen puheenparteen tuntemattomien sekä selkeästi eri ikäisten välillä.
____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, pelastuu ikuiseen elämään. **
Haluan, että minua teititellään. Se on peruskohteliaisuutta ja siitä päästään muihinkin toisen kunnioittamisen alkeisiin.