Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitittely?

Vierailija
01.11.2016 |

Tykkäätkö vai loukkaannutko teitittelystä asiakaspalvelussa?
Mielestäni sinuttelu on reilua kaikkia kohtaan, ainoastaan todella iäkästä on sopivaa teititellä asiakkaan mahdollisen tottumuksen tai asenteen vuoksi. Sekin vaatii selvänäkökykyä, ellei sitten asiakkaalla roiku timantit kaulassa :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että minua teititellään. Se on peruskohteliaisuutta ja siitä päästään muihinkin toisen kunnioittamisen alkeisiin.

Vierailija
2/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuttelu on rennompaa eikä loukkaa ketään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on kohtelias tapa teititellä vierasta ihmistä, jos ei nyt ihan lapsi tai teini ole kohteena. Ikävää, että jotkut ottavat sen negatiivisena asiana.

Vierailija
4/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos teitittelylle!

Vierailija
5/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nykyään vanhuksetkin loukkaannu teitittelystä.

Vierailija
6/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on upeaa kun menemme vaimoni kanssa lähikauppaan, niin myyjä sanoo aina "Olkaa hyvä herra Roikkoposki"  

Vierailija
7/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tykkää enemmän kun sinutellaan. Paljon ystävällisempää.

Vierailija
8/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua teitillään koska äippä laittaa mulle tiaran.

t. Prinsessa 7 vuotta

Vierailija
9/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua se haittaa, mutta kiinnitän teitittelyyn enemmän huomiota, sinuttelu olisi neutraalimpaa. En siis ajattele teitittelystä, että minua kuitenkaan arvostettaisiin sen enempää, mutta huomaan sen enkä tiedä mitä ajatella. En ajattele positiivisesti enkä negatiivisesti.

Jos haluaa ihmiselle hyvän mielen, niin sen voi tehdä vaikka ystävällisesti hymyilemällä, se on paljon vakuuttavampaa ja merkityksellisempää ainakin minulle.

N 25

Vierailija
10/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinuttelu on mukavampaa. Mulle tulee todella vanha ja sellainen rouvamainen olo, kun joskus teititellään. En koe sitä oloa yhtään minuksi. T. 38vee

Vierailija
11/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on joskus teititelty ja en tykännyt :(

nainen 24 vuotta

Vierailija
12/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh kerran minua teititeltiin jotenkin kylmästi ja takana olevalle moikattiin ystävällisesti. Kylmäsi vähän mutta ehkä olivat tuttavia keskenään.

Vierailija
13/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä teittile, nolaat vain itsesi. Pidätkö muita itseäsi korkeampiarvoisina?

Vierailija
14/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaita, tuntemattomia vanhempia henkilöitä ja pultsareita teititellään. Etäisyyden pitäminen tällä tavalla osoittaa kunnioitusta.

Vierailija
15/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen mielummin teitittelyä kuin sinuttelua kun olen asiakkaana.

Vierailija
16/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua loukkaa teitittely.

Tulee mieleen että olen housuihin kuseva vanha harppu johon halutaan pitää etäisyyttä.

Välillä kun olen muutenkin huonolla tuulella tekisi mieli sanoa kassalle, että lopeta tuo.

55v

Vierailija
17/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pultsareita teititellään? Ja minkä ikäisiä tai näköisiä? 

Vierailija
18/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä niin nuori ettei olla teititelty.

Mutta töissä eräs vakioasiakas sanoi ettei halua että teitittelen häntä. Hänestä se oli loukkaavaa ja koki olonsa vanhaksi. Toki pahoittelin ja selitin että näin meille opetetaan, eikä tarkoitus ole loukata sillä. Hän oli ymmärtäväinen ja hyväksyi anteeksipyyntöni enkä teitittele häntä enää.

Vierailija
19/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä enemmän tykkään kyllä, että asiakaspalvelutilanteessa teititellään. Tai sitten puhutaan edes tavallista kunnon puhekieltä, en kestä liian tuttavallisia slangia väkisin vääntäviä pissiksiä.

Terkuin, kukkahattutäti

Vierailija
20/23 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään teitittelystä, sekä sen kohteena olemisesta että toisen teitittelemisestä. Jos joku teitittelee minua, koen sen kunnioittavaksi ilman epäilyksiä ja ilahdun siitä. Itse mielelläni teitittelen aina tilaisuuden tullen, mutta harmittavan harvoin pääsee teitittelemään.

Kannatan teitittelyn uudelleen vakiinnuttamista arkiseen puheenparteen tuntemattomien sekä selkeästi eri ikäisten välillä.

____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, pelastuu ikuiseen elämään. **

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme