Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mennyt halloween ja ihmiset jotka sitä ei vietä..

Vierailija
31.10.2016 |

Miten voi olla niin vaikeeta sanoa lapsille että kaikille oville ei ole asiaa?

Me emme ota osaa pääsiäiseen emmekä tähän amerikkalaiseen halloweeniin.

Silti ne lapset soittaa ovikelloa ja pettyneenä lähtevät kun mitään ei saa.

Opetatteko lapset kerjäämään vai mitä tämä on?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä! Me asumme omakotitalossa ja aita ympärillä. Silti nämä äpärät avasivat portin ja tulivat omin luvin pihallemme...

Vierailija
2/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Me asumme omakotitalossa ja aita ympärillä. Silti nämä äpärät avasivat portin ja tulivat omin luvin pihallemme...

Kai nyt lapset saa tulla käymään??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä sen sitten tietää että juuri teidän ovelle ei saa tulla?

Vierailija
4/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse myös tehdä, vaikka jonkun lapun oveen esim. "emme vietä halloweenia", "meillä ei ole karkkia" tms.

Vierailija
5/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt lapset saa tulla käymään??

Ai miksi saisi? Jos portti on kiinni ja alue aidattu niin miksi sinne pitää tulla?

Vierailija
6/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luusisi olevan vaikeaa varata kotiin vähän karkkia halloweeninviettäjille.

Vierailija
7/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit itse myös tehdä, vaikka jonkun lapun oveen esim. "emme vietä halloweenia", "meillä ei ole karkkia" tms.

Miksi meidän pitää mitään lappuja tehdä?

Vierailija
8/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tänään on vasta Halloween ja oville pitäis tulla koputtelemaan, että "karkki vai kepponen", mutta eiii, kun tullaan hemmetti vääränä päivänä. Ettekö voisi opettaa lapsillenne oikeita juhlapäiviä/pyhäpäiviä, vai vietättekö joulunkin juhannuksen tienoilla?

Vierailija
9/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti, mitä sitten valitat? Useille, kuten minulle on aivan ok, jos lapset tulevat karkkikierrokselle. Mistä he tietävät, että juuri sinulle siitä on vaivaa?

Vierailija
10/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka yleistä on Suomessa mennä karkki vai kepponen kierrokselle? Tuskin on moni varautunut...

Vierailija
11/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei tarvitse vinkua mammapalstalla karkkia pyytäviä lapsia. Tai voithan tietty valita sen kepposen :)

Vierailija
12/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti, mitä sitten valitat? Useille, kuten minulle on aivan ok, jos lapset tulevat karkkikierrokselle. Mistä he tietävät, että juuri sinulle siitä on vaivaa?[/

Ei heidän tarvitse tietää muuta kuin että ei muiden pihoille tulla...

Vierailija
13/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päästätte ne kakaranne minun pihaan niin siinähän katsotte aidan takaa kun niskasta kiinnipitäen kuritan niitä.

Haha niin varmaan. Et kuitenkaan uskalla vaan istut sisällä pimeässä kun et uskalla avata karkkia pyytäville lapsille ovea.

Vierailija
14/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja muut mielensäpahoittajat. Ovikelloa SAA soittaa. Toistan: sitä saa soittaa. Mikään Suomen laki tai tapakäytäntö ei sitä kiellä.

Teidän ei tarvitse ovea avata tai antaa avattuanne lapsille mitään.

Epäkohtelias ei silti ole tapana olla. Voi sanoa, että "me emme vietä Halloweenia, eikä meillä ole karkkia varattuna." Tai oveen voi laittaa tuollaisen lapun, joka ketjussa jo kuvailtiin.

Koska ovikelloa - kuten sanottua - saa soittaa, eivät lapset voi pelkästä ulko-ovesta tietää, mikä asukkaan asenne Halloweeniin on. Siksi on ihan turha kiukustua ovikellon rimpauttamisesta ja ahdistua siitä, ettei teillä ole karkkia lapsille. Ei hätää, he ymmärtävät kyllä asian.

Kyse ei ole kerjäämisestä, vaan leikistä. Ette muista semmoista asiaa kuin leikki? Olette syntyneet keski-ikäisinä hapannaamoina?

Ps. Missä päin lapset ylipäätään kiertävät Halloweenina, kun en täällä stadissa ole yhteenkään lapsiporukkaan moisessa toimessa ikinä törmännyt. Oikein päivällä puhuttiin asiasta töissä lounaalla. Meitä oli kahdenksan naista, eri puolilta stadia ja pari Espoosta, eikä kenenkään asuinalueella kierretä. Että onko tämä nyt lähinnä porvoolainen ongelma....?

Vierailija
15/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei tarvitse vinkua mammapalstalla karkkia pyytäviä lapsia. Tai voithan tietty valita sen kepposen :)

Jos se kepponen on se tyypillinen kananmunan heitto niin sitten saa mukulat tukkapöllyä.

Ja sitten taas itketään vanhempien puolesta...

Vierailija
16/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 se nimenomaan on porvoolainen ongelma. Ja av-mammojen jatko-osa iänikuiselle "pääsiäisvirpojat on kerjääjiä" -ruikutukselle.

Vierailija
17/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi helvetti, mitä sitten valitat? Useille, kuten minulle on aivan ok, jos lapset tulevat karkkikierrokselle. Mistä he tietävät, että juuri sinulle siitä on vaivaa?[/

Miten karkkikierrokset sitten hoidetaan?

Vierailija
18/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ja muut mielensäpahoittajat. Ovikelloa SAA soittaa. Toistan: sitä saa soittaa. Mikään Suomen laki tai tapakäytäntö ei sitä kiellä.

Teidän ei tarvitse ovea avata tai antaa avattuanne lapsille mitään.

Epäkohtelias ei silti ole tapana olla. Voi sanoa, että "me emme vietä Halloweenia, eikä meillä ole karkkia varattuna." Tai oveen voi laittaa tuollaisen lapun, joka ketjussa jo kuvailtiin.

Koska ovikelloa - kuten sanottua - saa soittaa, eivät lapset voi pelkästä ulko-ovesta tietää, mikä asukkaan asenne Halloweeniin on. Siksi on ihan turha kiukustua ovikellon rimpauttamisesta ja ahdistua siitä, ettei teillä ole karkkia lapsille. Ei hätää, he ymmärtävät kyllä asian.

Kyse ei ole kerjäämisestä, vaan leikistä. Ette muista semmoista asiaa kuin leikki? Olette syntyneet keski-ikäisinä hapannaamoina?

Ps. Missä päin lapset ylipäätään kiertävät Halloweenina, kun en täällä stadissa ole yhteenkään lapsiporukkaan moisessa toimessa ikinä törmännyt. Oikein päivällä puhuttiin asiasta töissä lounaalla. Meitä oli kahdenksan naista, eri puolilta stadia ja pari Espoosta, eikä kenenkään asuinalueella kierretä. Että onko tämä nyt lähinnä porvoolainen ongelma....?

Meille ei ovelle pääse jos ei avaa porttia ja tule pihan läpi. Eli jos ei ole oikeaa asiaa niin sitten ei ole mitään syytä tungeksia.

Eli kouluta ne kakarasi kunnioittamaan muiden rauhaa..

Vierailija
19/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se kepponen on se tyypillinen kananmunan heitto niin sitten saa mukulat tukkapöllyä.

Ja sitten taas itketään vanhempien puolesta...

Juu ja tässä on taas toinen mammapalstalla uhoaja, kuinka hän tekee sitä ja tätä häiritseville mukuloille :D todellisuus on se, että hän korkeintaan uskaltaa kirjoittaa nimettömänä tuohtuneen viestin av:lle.

Vierailija
20/68 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten karkkikierrokset sitten hoidetaan?

Karkit annetaan kotona. Miten muka muuten?

Ei ole muiden asia ruokkia teidän lapsia...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi