Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uniapneatutkimuksiin?

Vierailija
31.10.2016 |

oon ollu superväsy monta vuotta, tk lääkäri ei päästä uniapneatutkimuksiin. miten pääsit tai tiedätkö jonkun miten pääsi? lekurit ei usko mua vaan väittävät masentuneeksi, mutten oo mase. olo on aina kuin ei olisi nukkunu ollenkaan. yksityiseen lekuriin ei varaa. :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että stressihormonit on korkealla? Voidaanko niitä mitata jotenkin?

voi mitata esim. kortisolin, mutta ilman mittaustakin muut oireet ja olo kertovat siitä myös

verenpainelääkkeinäkin käytetyt beetasalpaajat blokkaavat adrenaliinin erityksen

Tarkotatko etta jos kortisoli on korkea, siihen annetaan laakkeeksi betasalpaajaa?

Mulle maarattiin CPAP, pudotin painoa 10 kg ja en enaa tarvi sita. Ja projekti jatkuu ainakin toisen 10 kg.

Vierailija
22/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tietää että stressihormonit on korkealla? Voidaanko niitä mitata jotenkin?

voi mitata esim. kortisolin, mutta ilman mittaustakin muut oireet ja olo kertovat siitä myös

verenpainelääkkeinäkin käytetyt beetasalpaajat blokkaavat adrenaliinin erityksen

Tarkotatko etta jos kortisoli on korkea, siihen annetaan laakkeeksi betasalpaajaa?

Mulle maarattiin CPAP, pudotin painoa 10 kg ja en enaa tarvi sita. Ja projekti jatkuu ainakin toisen 10 kg.

itseltäni ei ole kortisolia mitattu, sain beetasalpaajaa sydämen tykytystä ja elimistön stressitilaa rauhoittamaan.

siis semmonen tila, joka ei levolla helpotu. luultavasti kaikki stressihormonit koholla samaan aikaan,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itseltäni ei ole kortisolia mitattu, sain beetasalpaajaa sydämen tykytystä ja elimistön stressitilaa rauhoittamaan.

siis semmonen tila, joka ei levolla helpotu. luultavasti kaikki stressihormonit koholla samaan aikaan,

Sama mulla. Ensin se oli sydamen tykytysta, sitten pikkuhiljaa myos verenpaine nousi. Nyt tuntuu etta olen usein vasynyt, ehka painon pudotuksen myota ja stressin vahenemisen vuoksi en tarvitse tuota betasalpaajaa enaa ja verenpaine menee liian alas.

Vierailija
24/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mulla. Ensin se oli sydamen tykytysta, sitten pikkuhiljaa myos verenpaine nousi. Nyt tuntuu etta olen usein vasynyt, ehka painon pudotuksen myota ja stressin vahenemisen vuoksi en tarvitse tuota betasalpaajaa enaa ja verenpaine menee liian alas.

ongelma usein tässä on noidankehä jota ei saa katki. painonpudotus ei onnistu kun kilppari ym. koko kroppa on sekaisin. liiallinen stressihormoni ja univaje vielä kerää rasvaa kehoon.

Vierailija
25/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ongelma usein tässä on noidankehä jota ei saa katki. painonpudotus ei onnistu kun kilppari ym. koko kroppa on sekaisin. liiallinen stressihormoni ja univaje vielä kerää rasvaa kehoon.

ja rasvakudoksen kanssa uniapnea pahenee

Vierailija
26/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti olla todistaja,  :)  onko vielä vessassa käynnit silloin yöllä?  Tuossahan on jo kyllä lähes kaikki , mutta laita nauhuri kun ei muuta todistajaa löydy.

noei vessareissuja sen enempää kuin normaalisti.

on se jännä, jos olisin 50 v mies ja rekkakuski niin heti varmaan pääsisin tutkimuksiin, mutta olen 36 v nainen.

t. ap

Et kuulu kohderyhmään :)   lääkäreitten mielestä tuo uniapnea on itse hankittu sairaus, siis potilas on syyllinen. Kun et sovi tuohon, niin ei tutkita, etkä olekaan ennen kuin on tutkittu.

Meidän lääkäreillä on ajattelu, vielä keskiaikaisella tasolla.

Vierailija
27/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti olla todistaja,  :)  onko vielä vessassa käynnit silloin yöllä?  Tuossahan on jo kyllä lähes kaikki , mutta laita nauhuri kun ei muuta todistajaa löydy.

noei vessareissuja sen enempää kuin normaalisti.

on se jännä, jos olisin 50 v mies ja rekkakuski niin heti varmaan pääsisin tutkimuksiin, mutta olen 36 v nainen.

t. ap

Et kuulu kohderyhmään :)   lääkäreitten mielestä tuo uniapnea on itse hankittu sairaus, siis potilas on syyllinen. Kun et sovi tuohon, niin ei tutkita, etkä olekaan ennen kuin on tutkittu.

Meidän lääkäreillä on ajattelu, vielä keskiaikaisella tasolla.

niinpä. uniapnea voi oikeasti tulla kenelle tahansa, normaalipainoisille, nuorille, naisille jne.

tässä on joku uskottavuusongelma.

kuka sinne lekurille pitäis ottaa mukaan? :D 

äitikö?

no kyl äiti kuunnellu vuosikausia mun valitusta tästä väsymyksestä,

varmasti hän kärsii tästä yhtä paljon kun minäkin..

mulla ei käytännössä ole elämää ollenkaan tässä tilassa. selviytymistä ja kärsimystä vain.

Vierailija
28/28 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä kehittyy kokoajan uusia, vaarallisia liitännäissairauksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi