Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?

Vierailija
31.10.2016 |

Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.

Kommentit (263)

Vierailija
121/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusvaatteita tuntuu vaikealta löytää näistä kuihtuvista vaatekaupoista, vaikka olisin voinut vannoa niiden kitkuttelevan joten kuten tavallisia tylsiä vaatteita myymällä. Etsin siistiä kauluspaitaa, eikä esimerkiksi tyhjyyttään kumisevista Seppälästä ja KappAhlista sellaista löytynyt - siis yhtäkään puuvillaista kauluspaitaa. Kaiketi nuo ketjut kaatuvat jo pian, sillä yleisilme liikkeissä on nuhjuinen ja asiakkaat puuttuvat.

Vierailija
122/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halonen. Ummehtuneita, ylihintaisia rättejä, yhtä ummehtunut tunnelma, palvelussa ei kehuttavaa. Yleensä suuret liiketilat keskeisillä paikoilla, mutta vain kourallinen asiakkaita kiertelee hyllyvälejä ja poistuukin kenenkään (myyjän) häiritsemättä tyhjin käsin kohti seuraavaa liikettä. Aina joskus on tullut ihmeteltyä, miten ihmeessä nää pysyy pystyssä..

Samaa ihmettelen! Halosella vaatteet on liian tätimäisiä, nuorelle tai nuorekkaalle aikuiselle sieltä ei löydy yhtään mitään.

Halosella käykin ne joilla on rahaa: kohderyhmänä on varmastikin paljolti nää täti-ihmiset, joilla on varaa paukauttaa muutama satanen pariin kivaan vaatekappaleeseen ja toinen sama kenkiin.

Halosella on myös hyvä pukuvalikoima miehille ja juhlakausina myyvät todella hyvin mekkoja sun muuta parempaa seppälää (valmistujaiset, rippiäiset, häät, hautajaiset, joulu, jne.).

Ja kenkävalikoima tosiaan on kattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä515 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stockmann.

Ihmettelen, kuinka pysyy pystyssä.

Tilasin Hulluilta Päiviltä  kahdet hanskat ja 3 ripsiväriä.

Lähettivät ne julmetuissa laatikoissa päivän, kahden välein, yhteensä 3 pakettia.

En saata ymmärtää.

Tämä on niin totta. Pieni yövoidepurkki tuli 40x40 pahvilaatikossa. Stokkalla on vissiin varaa tuhlata... todellisuudessa konkan partaallahan firma on.

Vierailija
124/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihetta olisi mielenkiintoista pohtia mutta vastauksissa on lueteltu vain kauppoja joista vastaaja ei itse tykkää :/ Ei se ole vielä perustelu sille että liiketoiminta ei tuota tulosta!

Muistatteko ketjun muutaman kuukauden takaa jossa kysyttiin että joudutko tyhmentämään itseäsi keskusteluissa? Kukaan ei tunnustanut, mutta tämä on täysi osoitus siitä. Ei pystytä analysoimaan asioita ja ilmiöitä yleisellä tasolla vaan katsomaan asiaa ainoastaan omasta näkökulmasta, ja argumentit on tasoa "no en mää käy eikä mun kaveritkaan niin huono kauppa kun siellä on rumia vaatteita".

Vierailija
125/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että Pelastusarmeijan kirpparilla on kallista? Ei Turussa ainakaan, muutaman euron maksaa perusvaatteet ja juhlavaatteet ja takitkin on usein halpoja. Osa vaatteista on toki ylihinnoiteltuja mutta sieltä saa toisinaan laatuakin sikahalvalla (etenkin kun eivät tunnu tietävän todellisista hinnoista mitään - saattavat hinnoitella Marimekon nuhruisen raitapaidan 8 euroon, mutta sitten olen löytänyt yli satasen arvoisen vintagelaukun 3 eurolla ja laadukkaan Korsin neuleen 4 eurolla...)

Sen sijaan UFF:n kirpparilla on kallista! Ihan perus paidatkin henkkamaukka-paidastakin saa pulittaa samaa hintaa kuin uutena kaupassa, ja vähänkin "erikoisemmat" vaatteet on helposti yli 20 euroa. UFF:lta en osta mitään paitsi silloin kun siellä on euron päivät, ja ihmettelen miten UFF pysyy pystyssä noilla hinnoilla. Kirpparilla pitäisi olla kirpparihinnat...

Vierailija
126/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän Arabian kauppakeskuksessa on Seppälä. Kävin siellä pari vuotta sitten, ei ainuttakaan asiakasta mun lisäkseni mutta ei myöskään yhtään myyjää näkynyt. Tosi outo olo haahuilla yksin, en kyllä mitään ostettavaa löytänytkään.

Ei muuten koko aikana myyjää näkynyt. Tulipahan vaan mieleen, että siinä voisi olla rikolliselle paikka.

Mulla on kaksi lähiärrää ja kummallakin on aina jono huolimatta päivästä tai kellonajasta.

Kotipizzaa en ainakaan minä ole pystyssä pittämässä. Huonoin ja kallein pitsa ikinä.

Vierailija
127/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajala Pro Shop kirjoitti:

Rajala Pro Shopista sen verran, että se on asiantuntijaliike, jos on ostamassa järjestelmäkameraa tai objektiiveja. Useimmat myyjistä tietävät tuotteista varsin paljon, mitä ei kyllä tapahdu esim. Verkkokauppa.Comissa. Eli valokuvauksen harrastaja tällaisia liikkeitä tarvitsee. Nämä eri alojen asiantuntijaliikkeet valitettavasti ovat häviämässä ja tilalle tulee Gigantteja ja muita sellaisia.....

Olen tästä eri mieltä. "Vakavana harrastajana" en oikein tiedä mitä sellaista infoa sieltä saisin mitä en olisi etukäteen itse selvittänyt. Seuraan alan ja laitteiston kehitystä noin muuten ja oman kamerani lisävarustearsenaalinkin tunnen. Itse asioin kyllä rajalassa, valikoima on monipuolinen ja etenkin tarjoukset välillä todella hyviä. Mutta ns. asiantuntemus ei ole minulle (enkä usko että monelle muullekaan) oleellista tässä.

Ja OT, verkkokauppa.com on yllättävän kallis kameravermeiden ostopaikka, usein muualta löytyy edullisemmin.

Vierailija
128/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC. Tai oikeastaan sitä mikä saa ihmiset käymään niissä. Törkeän hintaista syötävää ja bensaa.

Vierailija
129/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aika monessa kommentissa ihmetellään kauppoja, joissa myydään toiselle kohderyhmälle, kuin mihin kirjoittaja itse kuuluu. Vähän järkeä nyt peliin. Vaikka et itse ostaisi, voihan miettiä miksi joku muu ostaa.

Vierailija
130/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC:llä käyvät osuuskauppauskovaiset, "Kun sieltä saa sitä poonusta". Maksan mieluummin suoraan halvemman hinnan bensasta kuin odotan, että bonukset napsahtavat tilille joskus parin kuukauden päästä. Joskus harvoin tien päällä liikkuessa saatan käydä Absilla kahvilla, mutta ruokaa etsin kyllä muualta.

Vierailija
131/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten viinakaupat pysyvät pystyssä, vaikka MINÄ en niissä käy koskaan. Terv. Absolutisti

Vierailija
132/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä aika monessa kommentissa ihmetellään kauppoja, joissa myydään toiselle kohderyhmälle, kuin mihin kirjoittaja itse kuuluu. Vähän järkeä nyt peliin. Vaikka et itse ostaisi, voihan miettiä miksi joku muu ostaa.

Mun 30 vuotta vanhempi äitini ostaa Haloselta ja mua 10 vuotta nuorempi siskoni. Joten siksi ihmettelen, että miksi siellä ei myydä mitään minun ikäiselleni. 

Vierailija
133/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seppälästä tuli juuri äsken joku -40% alennustekstari. Kehottavat siinä panostamaan Halloweeniin, sehän meni jo :D

5.11 on pyhäinpäivä, elikkä moni juhlii halloweeniä nyt viikonloppuna.

Vierailija
134/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnkino. Paska tarjonta, järkyttävät hinnat ja rumat teatterit. Harvat käyvät katsomassa elokuvia teattereissa useammin kuin 1-2 kertaa vuodessa.

Vierailija
135/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemtex. Tuo liike taitaa löytyä jokaisesta kauppakeskuksesta, mutta ainakaan Jumbon liikkeessä en ole nähnyt vielä koskaan ainuttakaan asiakasta eikä tuotevalikoima vaikuta sellaiselta että sinne kukaa pistäytyisikään.

Vierailija
136/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläköhän Arabian kauppakeskuksessa on Seppälä. Kävin siellä pari vuotta sitten, ei ainuttakaan asiakasta mun lisäkseni mutta ei myöskään yhtään myyjää näkynyt. Tosi outo olo haahuilla yksin, en kyllä mitään ostettavaa löytänytkään.

Ei muuten koko aikana myyjää näkynyt. Tulipahan vaan mieleen, että siinä voisi olla rikolliselle paikka.

Mulla on kaksi lähiärrää ja kummallakin on aina jono huolimatta päivästä tai kellonajasta.

Kotipizzaa en ainakaan minä ole pystyssä pittämässä. Huonoin ja kallein pitsa ikinä.

Arabian Seppälä on jo lopettanut, enkä yhtään ihmettele. Muuallakin tuntuu Seppälät olevan aika tyhjänä.

Vierailija
137/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset pikkuiset, kyläkauppatyyliset ruokakaupat. Kuuluvat nekin kai nykyään johonkin ketjuun, mutteivät missään nimessä K- tai S-ryhmään.

Pikkukylän tai lähiön ainoan kaupan pysyvyyden ja jopa kannattavuuden vielä ymmärrän, mutta kuinka moinen voi pärjätä (suomalaisittain) suuren kaupungin keskustassa?

Joskus vuosia sitten päädyin uteliaisuuttani käymään tällaisessa ja ovesta sisään astuessani tuntui kuin olisin matkannut ajassa vuosikymmeniä taaksepäin tai päätynyt jopa neuvostoajan Viroon. Valikoima oli kaikessa rajoittuneisuudessaan jotenkin omituinen, tuotteita oli hyllyissä siellä täällä vain vähän mutta ne olivat varsin kalliita. Yksityiskohtana muistan kaikessa olleen käsin lyödyt hintatarrat, ihan kuin lapsuudessani. :) Jopa kassapöytä (joita toki oli vain yksi) oli kuin suoraan 70-luvulta tai vielä paljon kauempaa. Ulos astuessani tuntui lähes pettymykseltä, että oltiinkin 2000-luvulla.

Kokemus kaikkinensa oli hellyttävä, mutta myös hyvin hämmentävä. Harvoin on ruokakaupassa käynti jäänyt niin hyvin mieleen, että sen pystyy visualisoimaan vuosien jälkeen ja siitä päätyy vielä kirjoittamaan nettipalstalle. :D

Oikeastaan kiinnostaisi lähteä katsomaan, vieläkö tämä menneiden aikojen tuulahdus on olemassa...

Vierailija
138/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälä, Kapphall. karmeita rytkyjä, ainakin aikuisille. lisäksi Seppälässä ollut jo pari vuotta alennusrekkejä eivätkä nekään tyhjene! 

olen 36-vuotias ja muistan ajan, jolloin Seppälä oli lähes ykkönen nuortenvaatteiden myynnissä (ei ollut HenkkaMaukkaa eikä Ginaa vielä) ...

joo ja R-kioskit myös: pari tyyppiä pelikoneilla ja tylsistyneen näköinen myyjä. kahvi on pahaa ja karkit sikakalliita, leffojakaan ei saa enää vuokrattua :/

Vierailija
139/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemtex. Tuo liike taitaa löytyä jokaisesta kauppakeskuksesta, mutta ainakaan Jumbon liikkeessä en ole nähnyt vielä koskaan ainuttakaan asiakasta eikä tuotevalikoima vaikuta sellaiselta että sinne kukaa pistäytyisikään.

Mitä ihmettä, asioin Jumbossa säännöllisesti ja aina olen nähnyt Hemtexissä porukkaa? :D olen itsekin ostanut sieltä monet hyvät pussilakanat. Vaikka tuotevalikoima ei juuri sinua miellyttäisikään ei se tarkoita, että koko ketjulla menisi huonosti.

Vierailija
140/263 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset pikkuiset, kyläkauppatyyliset ruokakaupat. Kuuluvat nekin kai nykyään johonkin ketjuun, mutteivät missään nimessä K- tai S-ryhmään.

Pikkukylän tai lähiön ainoan kaupan pysyvyyden ja jopa kannattavuuden vielä ymmärrän, mutta kuinka moinen voi pärjätä (suomalaisittain) suuren kaupungin keskustassa?

Joskus vuosia sitten päädyin uteliaisuuttani käymään tällaisessa ja ovesta sisään astuessani tuntui kuin olisin matkannut ajassa vuosikymmeniä taaksepäin tai päätynyt jopa neuvostoajan Viroon. Valikoima oli kaikessa rajoittuneisuudessaan jotenkin omituinen, tuotteita oli hyllyissä siellä täällä vain vähän mutta ne olivat varsin kalliita. Yksityiskohtana muistan kaikessa olleen käsin lyödyt hintatarrat, ihan kuin lapsuudessani. :) Jopa kassapöytä (joita toki oli vain yksi) oli kuin suoraan 70-luvulta tai vielä paljon kauempaa. Ulos astuessani tuntui lähes pettymykseltä, että oltiinkin 2000-luvulla.

Kokemus kaikkinensa oli hellyttävä, mutta myös hyvin hämmentävä. Harvoin on ruokakaupassa käynti jäänyt niin hyvin mieleen, että sen pystyy visualisoimaan vuosien jälkeen ja siitä päätyy vielä kirjoittamaan nettipalstalle. :D

Oikeastaan kiinnostaisi lähteä katsomaan, vieläkö tämä menneiden aikojen tuulahdus on olemassa...

Oon ihan varma, että onnistuit jotenkin teleporttaamaan 60-luvulle! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi