Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?
Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuuni ja Filmtown, koska suurin osa suosii nykyään streamausta.
Ne on nykyään karkkikauppoja, joista voi vuokrata leffoja. Olin joskus töissä Makuunissa ja esimieskin sanoi paikkaa karkkikaupaksi. Ja karkkiahan sieltä suurin osa haki.
Paitsi että irtokarkitkin saa mareketista halvemmalla ja tuoreempina, koska kierto on parempi.
Paikallista Filmtownia minäkin olen ihmetellyt. Voisin lyödä vetoa että sitä käytetään rahanpesuun.
Ai niin Aleksi 13. Se oli joskus mun lempikauppa. Sitten tapahtui jotain ja yhtäkkiä siellä olikin vaan ihan kamalia rättejä ja lumppuja ja lakkasin käymästä. En tiennykkään että se on vielä olemassa.
Itse muuten olen ostanut vaatteita parjatusta Kapp Ahlista. Painoa kun on tullut vähän yli oman tarpeen, saakin huomata että monessa liikkeessä ei ole isompia vaatteita joko ollenkaan tai sitten se plusmallisto on ihan järkyttävän ruma. Kapp Ahlin vaatteet sentään mahtuvat päälle ja ovat neutraaleja pelkän kammottavan ruman sijaan. Koko vaatekaappia mulla ei ole vara uusia kalliimmalla ja tarkoitus olisi päästä takaisin normimittoihin kunhan elämän tilanne sallii paremmin. (Ei tarvitse tässä vaiheessa tulla viisastelemaan että ota itseäsi niskasta kiinni, kiitos.)
Vierailija kirjoitti:
Forex. Sikamaisen kalliit kurssit ja kalliit liiketilat paraatipaikoilla, eikä asiakkaita käy juurikaan.
Eikö tässä jo ole vastattu kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Halosella ei ole koskaan mitään minulle sopivaa. Ne muutamat vaatteet mitä olen sieltä ostanut, ovat olleet huonolaatuisia. Käyn siellä joskus katsomassa mutta vaatteiden mitoitukset on aina outoja. Ja vaatteet muutenkin ihan mummomaisia.
Kyllä ne mummotkin vaatteita ostaa. Ei ne mee Zaraan ja vastaaviin.
Halosen "arkivaateosasto" on aika kammottava: kummallisia kuvioita ja kuoseja, ihmeellisiä pitsi- ja röyhelökoristeita, mallit suoraan ysäriltä jne. mutta juhlamekko-osasto on hyvä! Sieltä löytyy aina jotain, jos tarvitsee, ja usein vielä kohtuuhintaan. Monissa juhlavaateliikkeissä joutuu latomaan lähemmäs 200 euroa tiskiin yhdestä mekosta, mutta Haloselta olen selvinnyt usein alle satasella. Kivoja, nuorille sopivia malleja on aina ollut paljon tarjolla, enkä puhu nyt niistä karmeista, pastelllivärisistä prinsessaröyhelömekoista :D Terveisin alle 30-vuotias nainen, viimeiset 10 vuotta juhlavaateasioissa Halosella asioinut.
Aleksi13 oli vielä jokin aika sitten voimissaan Turussa. Nyt oli jotain loppuunmyyntiä tai mitä lie alennuksia. Aina siellä oli porukkaa. Laukkupuoli oli kiva, samoin kenkäpuoli. Vaatteita en tainnut koskaan juuri katsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on nykyään karkkikauppoja, joista voi vuokrata leffoja. Olin joskus töissä Makuunissa ja esimieskin sanoi paikkaa karkkikaupaksi. Ja karkkiahan sieltä suurin osa haki.
Paitsi että irtokarkitkin saa mareketista halvemmalla ja tuoreempina, koska kierto on parempi.
Paikallista Filmtownia minäkin olen ihmetellyt. Voisin lyödä vetoa että sitä käytetään rahanpesuun.
Makuunihan taisi jo vähän niinkuin mennä pääasiassa nurin. Ei niitä montaa kai enää ole.
Markettien irtokarkkivalikoima on todella ankea verrattuna Makuunin tarjontaan. Filmikaupungissa ja leffateatterin auloissa jotenkin nuhjuisia myös.
Top-Sport ja Intersport. Urheiluvaatteita ostetaan nykyään niin paljon perus henkkamaukoista, ja esim. Stadium ja XXL Sport imagoltaan tuoreempia ja edullisempia.
No, ainakin Jyväskylässä Top Sport on näyttänyt kitkutelleen loppualejaan aika pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipizza, pienet urheilutavara liikkeet.
Meillä taas Kotipizzassa on aina asiakkaita, viikonloppuisin on ihan tupaten täynnä.
Itsekin olisin sanonut Kotipizza, koska en tajua myöskään sitä miten niin moni käy siellä syömässä. Vetisiä, mauttomia pizzoja joista joutuu usein maksamaan ihan hirveää hintaa laatuun ja kokoon suhteutettuna. Ovat sellaisia pieniä lättyjä verrattuna kilpailevien kebab-pizzeria-ravintoloiden valikoimaan. Ehkä maakunnissa ei ole vaihtoehtoa, joten pakko kantaa rahaa kotipizzan kassaan. Olin juuri ravintolakeskittymässä jossa oli Subway ja Kotipizza samassa, Subwayhyn oli jättimäinen jono ja Kotipizzassa taas aavemaisen tyhjää. Kyllä ihmiset jotain muuta valitsevat jos on vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saiturin pörssi. Kuka siellä käy kun on tuhat kertaa paremmat Tokmanni ja Hongkongikin joissa huokeammat hinnat?
Saiturin pörssit ovat sekaisia ja suttuisia romuläjiä joissa mannet käy pöllimässä kamaa.Mä en enää ymmärrä tätä Tokmannin hehkuttamista halpiskauppana, ei se oikeasti ole. Nytkin tuli mainos, että eurolla saa 6 pussia makaronia ja normihinta on 30 senttiä/pss. Lidlissä makaronipussi maksaa aina jtn. 15-17 senttiä, joten miksi ihmeessä menisin tuohon hintaan ostamaan Tokmannilta. Joskus aikoinaan olikin tarjouksia mm. 10pss makaronia/1e. Taitaa jopa Prismasta saada halvemmalla. Tää nyt oli esimerkki, kun en jaksa käydä läpi koko putiikkia tai mainoslehteä.
Tietysti joitain satunnaisia tuotteita voi saada edullisemmin kuin muualta, tarjouksina tai normihintaan, mutta sitten täytyy miettiä onko se tuote kovin hyvä, esim. vaikkapa kasvojenhoitotuotteissa tai jotkut elintarvikkeet.
Joo, en mäkään ymmärrä miksi Tokmannia pidetään jonain halpiskauppana. Aina kun olen mennyt sinne hakemaan jotain "halvalla", pettymys on suuri kun liikkeessä selviää tuotteen olevan ihan yhtä kallis tai kalliimpi kuin kilpailijoilla. Tuntuu että Prisma on nykyisellään kaikista halvin kauppaketju, noissa "tarjouspörsseissä" parasta antia on ehkä satunnaiset tarjoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä taas Kotipizzassa on aina asiakkaita, viikonloppuisin on ihan tupaten täynnä.
Ehkä maakunnissa ei ole vaihtoehtoa, joten pakko kantaa rahaa kotipizzan kassaan.
Mitä tarkoitat? Joka ikinen neliömetri suomessa kuuluu johonkin "maakuntaan". Ja eihän kotipizzoja taida suomen ulkopuolella ollakaan.
Jungle juice bar. Olen kerran nähnyt siellä yhden asiakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on streamaus?
T. filmtownista vuokraava
Vierailija kirjoitti:
Aleksi13 oli vielä jokin aika sitten voimissaan Turussa. Nyt oli jotain loppuunmyyntiä tai mitä lie alennuksia. Aina siellä oli porukkaa. Laukkupuoli oli kiva, samoin kenkäpuoli. Vaatteita en tainnut koskaan juuri katsella.
Jumbossa on Aleksi 13. Alunperin liike sijaitsi - nimensä mukaisesti - Aleksanterinkatu 13:ssa ja oli pelkkä kenkäkauppa. Helsingin parhaita silloin. Liike laajeni tavarataloksi, mutta mielestäni laatu laski, kuin alkoivat myydä omaa ois-mallistoa. Piipahdan silloin tällöin Jumbon Aleksissa, mutta poistun yleensä tyhjin käsin. Viimeksi taisin ostaa Legeron kengät -50%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä maakunnissa ei ole vaihtoehtoa, joten pakko kantaa rahaa kotipizzan kassaan.
Mitä tarkoitat? Joka ikinen neliömetri suomessa kuuluu johonkin "maakuntaan". Ja eihän kotipizzoja taida suomen ulkopuolella ollakaan.
En tiedä onko tämä vinoilua vai ei, mutta "maakunnissa"-sanonnalla tarkoitetaan yleensä pääkaupunkiseutujen ulkopuolisia maakuntia. Ihan yleinen sanonta, käytetään lehtien uutisissakin.
Ääni kans Haloselle! Oulussa ainakin palvelu on niin luokattoman huonoa, tai pitäisikö sanoa olematonta. Myyjät supisee keskenään ja naama irvessä rahastavat jos herra varjele menet heitä häiritsemään kassalle. Tässä on tosin poikkeus, jos ulospäin "näyttää että rahaa löytyy", niin saattaa saada tervehdyksen tai jopa palvelua! Vaikka itsekin olen tehnyt sieltä joskus löytöjä, en enää mene ihan periaatteesta sinne. Eikä siellä kyllä näytä ryysistä olevan muistakaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumbossa on Aleksi 13. Alunperin liike sijaitsi - nimensä mukaisesti - Aleksanterinkatu 13:ssa ja oli pelkkä kenkäkauppa. Helsingin parhaita silloin. Liike laajeni tavarataloksi, mutta mielestäni laatu laski, kuin alkoivat myydä omaa ois-mallistoa. Piipahdan silloin tällöin Jumbon Aleksissa, mutta poistun yleensä tyhjin käsin. Viimeksi taisin ostaa Legeron kengät -50%.
Ainakin se Aleksi 13n "pääpaikka" eli tuo Aleksanterinkadulla sijaitseva jättiputiikki tuntuu elävän venäläisturistien rahoilla koska niitä siellä riittää ruuhkaksi asti. Ihan kivoja vaatteitahan siellä on, mutta jossain määrin tätimäisiä omaan makuuni.
Suurin osa ketjuravintoloista on sellaisia, että en pysty ymmärtämään miten voivat vuodesta toiseen olla vielä pystyssä. Luultavasti pienemmissä kaupungeissa ei ole yksityisiä ravintoloita kovin montaa, joten ihmiset ulkona syödessään pakostakin käyvät Amarillossa syömässä ja Pressossa kahvittelemassa ja näin noihin ketjuihin kilahtelee rahaa. Juurikin Amarillossa palvelu sekä ruoka on aina ala-arvoista ja Presso on juurikin niin hajuton ja mauton ketjukahvila joista jokaisessa ne samat pakkasesta sulatetut viinerit ja berliininmunkit. Voin ostaa sellaiset puolet halvemmalla lähimmän Alepan paistopisteestä..
Lisäksi ihmettelin aina miten Anttila on vielä pystyssä. No, ei se sitten ollutkaan. Kituuttanut konkurssin partaalla useamman vuoden kunnes romahti. Perus bulkkitavaraa kalliilla hinnalla, hyviä tarjouksia tosin oli joulun alla.
Kauppalehdessä raportoidaan jatkuvasti Kotipizzan suurenevasta liikevaihdosta. Kotipizza on kotiin tilattuna ollut aina iso pettymys. Erittäin kalliit hinnat, kotiinkuljetus maksaa 5 €, vaikka ostaa enemmän. Lämpimät limut tuotaessa, pitkät toimitusajat (n. 1 tunti), vaikka liike sijaitsi ihan kävelymatkan päässä. Täytteistä on ruvettu tinkimään, ja pizzat pienentyneet. Tämä on ollut havaintomme, kun yhden sukulaisen kanssa olemme tilanneet kotipizzat tässä pari kertaa viime aikoina. Minä en maksanut mitään, mutta lasku on ollut yli 30 €, kahdesta vaivaisesta pizzasta, yhdestä limusta ja kotiinkuljetuksesta..päätimme lopettaa Kotipizzan tuotteiden tilaamisen.
Ehdotin, että tuon kunnon pakastepizzat (esim. 3x salamipizzat) ja limun Lidlistä, niin lasku jää päälle 5€:on, ja siitäkös sukulaiseni innostui. Tiedän.. nykyään ihmiset syövät jotakin vegaanipizzoja ja muuta muodikasta, ja ei voisi vähemmän kiinnostaa moinen rahantuhlaus.
T. Lidl-mies.
Aleksi 13 jo mainittiinkin. Moni tuskin edes tietää että se on olemassa ja nuoret ei tiedä että se oli 80-luvulla vielä "se kauppa helsingissä" stokmannin ja sokoksen lisäksi.
Mutta kukapa Sokokseltakaan enää ostaa mitään? Jotain akkojen voiteita ehkä jotkut. Stokkalla on sentään herkku, joka ei oikeastaan ole lainkaan hullumpi ruokakauppa. Hyvälaatuista tavaraa eikä mitenkään järjettömät hinnat. Voi olla, että saman voipaketin saa s-marketista halvemmalla, mutta herkun hedelmät, kasvikset, lihat, pastat, yms on kyllä aika eri tasoa.
Ihmettelen miten Fazerin kahvilat vielä jaksaa porskuttaa.
Eniten kuitenkin ihmettelen noita kivijalkarättikauppoja kuten joku jo mainitsikin. Niitä on tolkuttomasti, moni myy kamalan näköisiä tätivaatteita. Montako niitä pitää päivässä myydä, että saa myyjän palkan ja toimitilan vuokran katettua? Myyjän palkka ehkä saadaan jos myydään todella kovalla katteella yksi vaate tunnissa.
Anttila ja Musta Pörssi meni jo, seuraavaksi varmaankin Expert ja Veikon Kone.