Minkä kaupan/ketjun pystyssä pysymistä ihmettelet?
Itse ihmettelen Indiskaa. Kalliita vaatteita todella ohuista kankaista. Tuotevalikoimassa on kivoja värejä, mutta hinta-laatusuhde surkea.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
No mä tiedän yhden nuoren naisen joka on pitänyt ainakin 4 vuotta putkeen samassa loossissa tavaroitaan. Ei ole töissä siellä. Vaatteet on uusia mutta hintaa niillä on paljon. Ja vaihtuvat kyllä välillä. Mietin että onko kyseessä joku shoppailuriippuvainen ja hutiostaja ?? Koskaan ei tavara ja vaate lopu vaan aina on jotain vietävää sinne.
Todennäköisesti ostaa itse halvalla (esim netistä löytyy merkkivaatteita välillä jopa -70%), vaatii vaivannäköä ja sitä että seuraa herkeämättä mistä saa hallittua edullisesti tavaraa. Sitten nämä myydään kalliimmalla kuin itse on ostanut. Moni tekee samaa netissä esim huuto.netissä tai Facebookissa. Tosin Facebookissa monilla sivuilla lentää ulos kun jää tästä trokaamisesta kiinni. Se nimittäin joillakin on jo lähempänä pimeää liiketoimintaan kuin harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä tiedän yhden nuoren naisen joka on pitänyt ainakin 4 vuotta putkeen samassa loossissa tavaroitaan. Ei ole töissä siellä. Vaatteet on uusia mutta hintaa niillä on paljon. Ja vaihtuvat kyllä välillä. Mietin että onko kyseessä joku shoppailuriippuvainen ja hutiostaja ?? Koskaan ei tavara ja vaate lopu vaan aina on jotain vietävää sinne.
Todennäköisesti ostaa itse halvalla (esim netistä löytyy merkkivaatteita välillä jopa -70%), vaatii vaivannäköä ja sitä että seuraa herkeämättä mistä saa hallittua edullisesti tavaraa. Sitten nämä myydään kalliimmalla kuin itse on ostanut. Moni tekee samaa netissä esim huuto.netissä tai Facebookissa. Tosin Facebookissa monilla sivuilla lentää ulos kun jää tästä trokaamisesta kiinni. Se nimittäin joillakin on jo lähempänä pimeää liiketoimintaan kuin harrastusta.
Ai niin ja osa myy kiinafeikkejä aitoina.
Vierailija kirjoitti:
Muutama kiinalainen ravintola ihmetyttää. Eikä minulla ole mitään siis aasialaista ruokaa vastaan, tykkään itsekin käydä kiinalaisessa / muissa aasialaisissa ravintoloissa. Kuitenkin tiedän muutaman paikan, jossa ihan oikeasti ei koskaan ole ketään ja sijaintikin on jossain syrjässä. Itse en edes uskalla näissä syödä, sillä ei se ruoka kovin tuoretta voi olla, jos ruoka ei kierrä kun ei ole asiakkaita. Kuitenkin vuodessa toiseen vain nämäkin kummituskiinalaiset pysyvät auki. Miten ja mistä ne tulot tulee? En tajua.
Minäkin teidän yhden tällaisen. Joka päivä kuljen siitä ohi ja se on aivan tyhjänä aina. Pölyiset ikkunat, nuupahtaneet viherkasvit, hämärä valaistus, ei asiakkaita. Paikka on sellainen että vuokrakaan ei voi olla ihan halpa. Viereen tuli vuosi sitten nepalilainen ravintola, jossa heti alusta alkaen näkyy olevan aamusta iltaan väkeä, ikkunat pidetään kirkkaana ja puhtaana, paikan edusta siistinä. Eloisa paikka kaikin puolin. Nyt vaan se ero tuohon toiseen oikein korostuu.
Lahjatavarakaupat. Tuotevalikoimalle on ominaista se, ettei niitä voi käyttää mihinkään hyödylliseen tarkoitukseen. Hintavia kynttilöitä, lasinalusia, enkelitauluja, mietelauseilla varustettuja lautasliinoja... Jos pitää lahja ostaa, niin vaikea olisi tuollaisesta "alan liikkeestä" mitään löytää.
Vierailija kirjoitti:
Se uusi "mehukioskiketju", joku Jungle Juice taisi olla nimeltään. En kässää että miten kukaan haluaa maksaa 3.95€ mukillisesta mehua.
Ei Jungle Juice Bar enää mikään uusi ole. Niissä käytetään tuoreita hedelmiä, jotka Suomessa eivät ole halpoja. Olen useasti itse napannut sellaisen, kun työn jälkeen käynyt ostoksilla ja kyllä siinä aina asiakkaita on jonoksi asti ollut. On aika täyttävä ja terveellinen välipala ja maistuu aivan tajuttoman hyvältä.
Asko, Sotka, Maskun Kalustetalo (ankeita huonekaluja)
Seppälä (nykyään kallis ja laatu ei parantunut)
K-market (kallis)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama kiinalainen ravintola ihmetyttää. Eikä minulla ole mitään siis aasialaista ruokaa vastaan, tykkään itsekin käydä kiinalaisessa / muissa aasialaisissa ravintoloissa. Kuitenkin tiedän muutaman paikan, jossa ihan oikeasti ei koskaan ole ketään ja sijaintikin on jossain syrjässä. Itse en edes uskalla näissä syödä, sillä ei se ruoka kovin tuoretta voi olla, jos ruoka ei kierrä kun ei ole asiakkaita. Kuitenkin vuodessa toiseen vain nämäkin kummituskiinalaiset pysyvät auki. Miten ja mistä ne tulot tulee? En tajua.
Minäkin teidän yhden tällaisen. Joka päivä kuljen siitä ohi ja se on aivan tyhjänä aina. Pölyiset ikkunat, nuupahtaneet viherkasvit, hämärä valaistus, ei asiakkaita. Paikka on sellainen että vuokrakaan ei voi olla ihan halpa. Viereen tuli vuosi sitten nepalilainen ravintola, jossa heti alusta alkaen näkyy olevan aamusta iltaan väkeä, ikkunat pidetään kirkkaana ja puhtaana, paikan edusta siistinä. Eloisa paikka kaikin puolin. Nyt vaan se ero tuohon toiseen oikein korostuu.
Muistan samanlaisen pitseria/kebabin. Täysin tyhjä, aina. Mulle tulee mieleen vain yksi asia ja se on rahanpesu.
Alkon. Miksi voi olla moinen monopoli kuin kommunistimaassa? Bensaakin saa myydä muutkin kuin Neste.
Vierailija kirjoitti:
Itse muuten olen ostanut vaatteita parjatusta Kapp Ahlista. Painoa kun on tullut vähän yli oman tarpeen, saakin huomata että monessa liikkeessä ei ole isompia vaatteita joko ollenkaan tai sitten se plusmallisto on ihan järkyttävän ruma. Kapp Ahlin vaatteet sentään mahtuvat päälle ja ovat neutraaleja pelkän kammottavan ruman sijaan. Koko vaatekaappia mulla ei ole vara uusia kalliimmalla ja tarkoitus olisi päästä takaisin normimittoihin kunhan elämän tilanne sallii paremmin. (Ei tarvitse tässä vaiheessa tulla viisastelemaan että ota itseäsi niskasta kiinni, kiitos.)
Mäkin olen ostanut parhaimmat paidat sieltä. Perusvalikoima on sellaista tylsää, ajatonta, joten vaatii silmää kahlata neutraalista valikoimasta itselleen sopivimmat vaatteet. Ekan vaatteen ostin sieltä teininä ja se on yhä säännöllisesti käytössä.
t. n27
Tiger. Parin euron krääsää täytyy myydä tosi paljon, että vuokra ja palkat saa katettua. Ilmeisesti kannattaa, mutta en tajua miten.
Vierailija kirjoitti:
Tiger. Parin euron krääsää täytyy myydä tosi paljon, että vuokra ja palkat saa katettua. Ilmeisesti kannattaa, mutta en tajua miten.
No kyllähän Tiimari jätti aukon tuollaiselle rihkamamyynnille, joten menekki on taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makuuni ja Filmtown, koska suurin osa suosii nykyään streamausta.
Ne on nykyään karkkikauppoja, joista voi vuokrata leffoja. Olin joskus töissä Makuunissa ja esimieskin sanoi paikkaa karkkikaupaksi. Ja karkkiahan sieltä suurin osa haki.
Tätä ihmettelen. Siellähän on tosi kalliita karkkeja, ainakin nää irttarit! Kyllä mä mieluummin ihan perus ässästä/koosta karkkini haen!
Marjatta 45 kirjoitti:
Ihmetten suunnattomasti miten kalja tehtaat pysyvät pystyssä, koska kala on pahaa
Taidan olla vähän väsynyt ku tää sai mut repeämään... :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä aika monessa kommentissa ihmetellään kauppoja, joissa myydään toiselle kohderyhmälle, kuin mihin kirjoittaja itse kuuluu. Vähän järkeä nyt peliin. Vaikka et itse ostaisi, voihan miettiä miksi joku muu ostaa.
Mun 30 vuotta vanhempi äitini ostaa Haloselta ja mua 10 vuotta nuorempi siskoni. Joten siksi ihmettelen, että miksi siellä ei myydä mitään minun ikäiselleni.
Monissa Halosissa on Z.I.P. -osasto, joilla myydään itse asiassa ihan kivoja, nuorekkaita vaatteita. Halonen mielletään usein vanhemman väestön kaupaksi, mutta ainakin Lahden Halonen on mielestäni muuttanut ilmettä nuorekkaampaan suuntaan. Toki sieltäkin löytyy yhä vanhemmalle porukalle vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotipizza, pienet urheilutavara liikkeet.
Meillä taas Kotipizzassa on aina asiakkaita, viikonloppuisin on ihan tupaten täynnä.
Itsekin olisin sanonut Kotipizza, koska en tajua myöskään sitä miten niin moni käy siellä syömässä. Vetisiä, mauttomia pizzoja joista joutuu usein maksamaan ihan hirveää hintaa laatuun ja kokoon suhteutettuna. Ovat sellaisia pieniä lättyjä verrattuna kilpailevien kebab-pizzeria-ravintoloiden valikoimaan. Ehkä maakunnissa ei ole vaihtoehtoa, joten pakko kantaa rahaa kotipizzan kassaan. Olin juuri ravintolakeskittymässä jossa oli Subway ja Kotipizza samassa, Subwayhyn oli jättimäinen jono ja Kotipizzassa taas aavemaisen tyhjää. Kyllä ihmiset jotain muuta valitsevat jos on vaihtoehto.
Oulun seudulla Kotipizzat on sentään turvallisia paikkoja siinä mielessä, että ei tarvitse pelätä vahingossa tukevansa pizzamafiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää heittää facebookista ulos tuon takia! Eikö se ole aivan sama, että myykö joku fb-kirpputorinsa tavarat trokarille vai jollekin muulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka hakee leffakarkit siitä teatteriaulasta. Kilohinta jotain 16 euroa kun ihan samat karkit saat tien toiselta puolelta K-Supermarketista 8-9 euroa kilo. Tarjouksesta vielä vähemmän.
Helppous :) Käyn elokuvissa ehkä 4 kertaa vuodessa. Karkkia ostan pienen pussillisen. Minulle on sivan se ja sama maksanko tästä irtokarkkipussista 2,80€ vai 1,50€. Sen sijaan en halua juuri ennen mukavaa leffailtaa lähteä hiihtämään kelloa vilkuillen pitkin supermarketin käytäviä säästääkseni 1-2 euroa.
Typerä tuhlari kertakaikkiaan! Tai sitten lienee miehensä rahoilla elelevä lompakkoloinen. Se selittänee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa typerää heittää facebookista ulos tuon takia! Eikö se ole aivan sama, että myykö joku fb-kirpputorinsa tavarat trokarille vai jollekin muulle?
Ymmärsit nyt parikin asiaa väärin.
A) Ei sieltä Facebookista kokonaan lennä ulos, vaan joiltakin sivuilta eli ryhmistä, yleensä siis Facessa toimivilta kirpputoreilta.
B) Trokarit eivät ole siellä ostamassa vaan myymässä ja trokaaminen on kiellettyä, koska se on pimeää liiketoimintaan jos se on ammattimaisen laajaa eikä siitä ilmoiteta esim verottajalle. Kirpparit on kuitenkin netissäkin tarkoitettu joko yksityisten pienimuotoiseen ja pääasiassa käytettyjen tavaroiden myyntiin tai rehellisten yrittäjien yksittäismyyntiin joissakin tapauksissa
Trokaaminen on laitonta pimeää liiketoimintaa ja siksi sitä ei katsota hyvällä.