K-marketit sikakalliita!
Kauppalehden vertailusta selviää jälleen kerran, että K-marketit, Alepat ja Salet ryöstävät asiakkaitaan!!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Etukäteen tehty ostoslista on paras keino ostaa oikein
Ei ole oikeaa ja väärää tapaa ostaa.
Kauppojen vertailu on paljon vaikeampaa kuin äkkiseltään luulisi. Kyseessä on kokonaisuus, jossa on mukana tuotteiden laatu, valikoiman monipuolisuus, hinta ja kaupan sijainti.
Usein hintavertailuissa verrataan samankaltaisia, ei täsmälleen samoja tuotteita. Esimerkiksi omenoiden hintojen vertaaminen on todella vaikeaa, sillä eri lajikkeet ovat erilaisia ja niiden käyttö on erilaista. Yksi omena voi olla kallis ja toinen halpa, vaikka kilohinta olisi sama. Vaikka tuote olisi täsmälleen sama, pelkkä hinnan vertailu ei kerro kaikkea. Pitäisi ottaa huomioon myös tarjolla olevat vastaavat tuotteet, eri pakkauskoot ja niiden hinta. Kauppa pyrkii hinnoittelulla (ja monilla muilla konsteilla) ohjaamaan asiakkaat ostamaan tiettyjä tuotteita. Esimerkiksi merkkimurojen hinta voi olla korkeampi kaupassa, joka myy vastaaavia muroja kaupan omalla merkillä.
Kaupan omat merkit ovat oma lukunsa. Kauppa pyrkii varmasti suosimaan omia tuotemerkkejään varsinaisten merkkituotteiden sijasta. Kaupalla voi olla useita omia merkkejä, joilla on hinta- ja laatueroja. Ne kilpailevat varsinaisia merkkituotteita vastaan. Kaupan omalla merkillä myytävien tuotteiden valmistus on kilpailutettu, eikä ole mitään takeita siitä, että tuotteiden laatu pysyy samana toisin kuin varsinaisilla merkkituotteilla.
S- ja K-ketjut käyttää alle viitta omaa tuotemerkkiä, joten asiakkaan on helppo tunnistaa kaupan omat tuotteet ja verrata niitä varsinaisiin merkkituotteisiin. Lidlissä taas on käytössä kymmeniä omia tuotemerkkejä ja vain pieni osa tuotteista on varsinaisia merkkituotteita. Siellä asiakas saattaa luulla ostavansa kalliin merkkituotteet, kun kyseessä onkin vain milloin miltäkin valmistajalta ostettu bulkkituote.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn silti mielummin k-kaupoissa kuin s-kaupoissa. 90% keskon kaupoista on mun kokemuksella siistimpiä ja HeVi-osasto on parempi (sekä hedelmien ja vihanneksien tuoreuden & laadun että laajuuden perusteella)
Ai niin, piti myös mainita, että nämä k-kauppojen omat halpatuotteet ovat mielestäni parempia kuin s-kauppojen vastaavat. Pirkka ei ikinä petä.
Ulkopuolinen ei voi tehdä hintavertailuja toisten puolesta, ei ainaskaan toimittajat. Sen on jokaisen itse tehtävä ja todettava.
Vierailija kirjoitti:
Prisman kurkut ja tomaatit 3.95. Missä muualla on noin kallista
Kotimainen vai ulkomaalainen? Jos ulkomaalainen, mistä maasta? Luomu vai tavallinen? Irtotomaatti vai terttutomaatti? Pelkkä tuotteen nimike ja hinta ei riitä vertailuun, koska esimerkiksi paikallisessa sittarissa on myynnissä ainakin kolmenlaisia tavallisia tomaatteja ja kahdenlaisia kurkkuja.
Usein ihmiset säästävät väärässä paikassa. Ostan nykyään itse pääasiassa terttutomaatteja, koska ne maistuvat paremmilta ja säilyvät huomattavasti paremmin. Osa asiakkaista ei näytä ymmärtävän, että niitä vihreitä rankoja ei kannata irrottaa ennen punnitsemista, koska juuri se auttaa tomaatin säilymisessä.
Jos terttutomaatti on kaupasta ostettaessa ollut nätti ja tuoreen näköinen, se voi olla hyväkuntoinen oikein säilytettynä vielä kahden viikon kuluttua. Tavallinen irtotomaatti ei varmasti säily kahta viikkoa. Terttutomaatti on siis laadukkaampi, vaikka se ei ole välttämättä edes kalliimpi.
Ei luomua ihan tav suom. Oon itekin huom saman. Muissa vast. 1.95
Vierailija kirjoitti:
Meillä on maailman paras K-Market lähikauppana. Mitä väliä jos siellä on kalliimpaa, teen kuitenkin kaikki isommat ostokset muualla. Kauppa on profiloitunut täysin kaupunginosamme mukaan ja myy sitä mitä asiakkaat haluavat. En vaihtaisi mistään hinnasta.
Silti teet isommat ostokset muualla? :D
Itse tykkään käyttää K-supermarketia asiointiin, vaikka tuotteiden perushinnat ovatkin hieman muita ketjuja kallimpia. Pirkkatuotteet ovat usein mielestäni parempia kuin mikään muu markkkinoiden vastaava, ja tarjoukset ovat ainakin omassa K-supermarketissani usein tosi hyviä. Usein esimerkiksi hedelmärasioita eurolla/ euron kilohintaan. Jos siis ostaa ruoat hieman tarjousten mukaan, niin kauppalasku lienee melko samoissa kuin S-marketeissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin prismassa. Hedelmät ja vihannekset oli vähintään 100% kalliimpia kuin lidlissä ja jopa 200%. Minä en halua maksaa liikaa joten tuo ei ole mun kauppa
Vähintään 100% ja jopa 200%😂😂 sano ettet ole tosissasi XDDDDD
Totta se on. Käy itse kurkkaamassa hintoja.
Ei vitun idiootti XDDDDD Älä käytä prosentti-ilmaisuja, kun et osaa. Ensinnäkin 100% on maksimi, ei ole olemassa mitään vitun 200% XDD Muutenkaan tuossa lauseessasi ei ole järjen häivää. Hinnat voivat olla ×× euroa tai senttiä enemmän tai vähemmän, ei mitään prosentteja XDDD
Prosentti-idiootille jännää pohdittavaa iltaan: yksi yhdestä ihmisestä on 100%, esimerkiksi jos yksi asiakas on arvostellut tuotteen X ja ollut tyytyväinen, voi silloin sanoa että 100% asiakkaista on tyytyväisiä tuotteeseen XD Samoin esim. kaksi neljästä on 50%, mutta mikään ei koskaan voi olla 200% XD
Meitä lähimpänä on kaksi k-kauppaa ja kakdi s-markettia. K-kaupoissa on huomattavasti miellyttävämmät myyjät joten siksi käyn vain jommassa kummassa k-kaupassa. En ymmärrä mistä tämä ero johtuu.
Mitä pienempi kauppa, sitä kovemmat hinnat. Mutta menkääs torille, siellä vasta hinnat on.