Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, halveksitko kilttejä miehiä?

Vierailija
30.10.2016 |

Ovatko miehen kiltteys sekä kunnollinen luonne ja niistä johtuvat lieveilmiöt (betamaisuus, jännittävyyden ja aggressiivisuuden puute, ujous, työttömyys) mielestäsi inhoa herättäviä ominaisuuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on näistä kilttimiehistä jotka pitävät ovea auki naiselle ja odottavat pillua palkaksi niin kyllä halveksin. Kiltit miehet ovat täysin asia erikseen, heitä en halvksi.

Vierailija
22/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap tivaat tätä joka päivä. Joka päivä sulle kerrotaan se mikä täällä on ihan empiirisesti havaittu sun tekstejä lukemalla, että et ole kiltti ja kunnollinen mies. Eli sun on ihan turha kysyä naisilta halveksivatko nämä kilttejä miehiä, vastaus ei koske sua. Oikeasti pitäisi kysyä että halveksitteko saamattomia ja naisiin vihamielisesti suhtautuvia ruikuttajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä halveksin. Ja kaikkia muitakin miehiä. Ja myös naisia -itseni mukaanlukien.

Vierailija
24/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kiltti mies, mutten ole ujo tai mikään kynnysmatto. Mulle tämä tarkoittaa vain sitä, että yritän elää elämääni vahingoittaen muita mahdollisimman vähän, vaikka sen seurauksena menettäisinkin itse jotain. Availen ovia kaikille ja yritän luoda hyvää ilmapiiriä.

Kyllä musta etenkin naiset tuntuu tykkäävän. Ja olen vielä lyhytkin. Eikä ole rahaa. Nyt vielä kaljuunnunkin. Mulla on myös diagnosoitu aspergerin oireyhtymä.

Vierailija
25/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni kiltti mies. Mietin, että onko tässä jotain väärää?

En ole ujo, beta tai työtön. Toisaalta, en ole agressiivinen ja omaa "jännittävyyttään" on vähän huono kommentoida.

Vierailija
26/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi, mutta arvostan, että ihmisessä on selkärankaa.

Vierailija
27/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on maailman kiltein ihminen, ujo jne myös, mutta ihmettelen vain että miten työttömyys tuohon liittyy, kiltteyteen? Tuntemani kiltit miehet, oma mieheni mukaan lukien, eivät kyllä ole työttömiä kukaan.

Vierailija
28/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin naimisissa miehen kanssa, joka oli kaikin puolin aivan loistava tapaus, mutta liian kiltti ja liian vähän omaa tahtoa. Oli kasvanut vahvan äidin varjossa. Minä jouduin tuon avioliiton jälkeen toteamaan, että tarvitsen miehen, joka ei anna minun hyppiä silmille. Ex löysi hyvin pian eron jälkeen itselleen sopivamman puolison, ovat varmaan jo parikymmentä vuotta olleet yhdessä ja perustaneet perheen. 

En millään muotoa halveksi kilttejä miehiä, mutta en pysty myöskään kunnioittamaan sellaisella tavalla niin kuin parisuhteessa pitäisi puolisoa kunnioittaa. Katson tämän kuitenkin enemmän omaksi viakseni kuin kiltin miehen viaksi. Ja olen iloinen, että ex löysi itselleen paremman puolison.

Aargh!!! Todella ärsyttävä kommentti. Mikä ensinnäkin on oma vastuusi silmille hyppimisestä? Mielestäni se omavastuu on 100 prosenttinen ja EIKÄ syyksi kelpaa miehen kiltteys. 

Feministinä suorastaan vituttaa tuollaiset "vahvat naiset", jotka tarvitsevat vahvan miehen elämäänsä, joka "ei anna hyppiä silmille". Miten olisi vanha kunnon neuvottelu ja aikuismainen keskustelu asioista eikä tuollainen tahtojen henkinen peitsen vääntö?

Entä suhteesi lapsiin, hypitkö silmille? Vanhuksiin, vammaisiin ja kiltteihin yleensä, hypit aina ellei sulle laiteta stoppia... Keskeneräinen aikuinen olet, kasva jo isoksi. 

Vierailija
29/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnolliset miehet ovat parasta.Miksi pilata elämäänsä jonkun tasapainottoman ääliön kanssa

Vierailija
30/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kiltti mies, mutten ole ujo tai mikään kynnysmatto. Mulle tämä tarkoittaa vain sitä, että yritän elää elämääni vahingoittaen muita mahdollisimman vähän, vaikka sen seurauksena menettäisinkin itse jotain. Availen ovia kaikille ja yritän luoda hyvää ilmapiiriä.

Kyllä musta etenkin naiset tuntuu tykkäävän. Ja olen vielä lyhytkin. Eikä ole rahaa. Nyt vielä kaljuunnunkin. Mulla on myös diagnosoitu aspergerin oireyhtymä.

Kun jankkaat täällä päivästä toiseen jankkaat ihan vääristä asioista. Aspergereille ilmeisesti tyypilliseen tapaan olet kirjoittanut tänne satoja samansisältöisiä viestejä joiden sanoma on se että et kelpaa naisille parisuhteeseen koska olet lyhyt. Mihinkään pohdintasi eivät ikinä etene, ja sekin tuntuu olevan assi-henkilöillä yleinen ominaisuus. Jankataan mutta ei kuunnella mitä muilla on sanottavaa, ikinä. Eikä omat ajatukset etene tai kehity tai kypsy mihinkään suuntaan. Sinun ongelma ei ole rahan puute tai lyhyys tai kaljuus, vaan se asperger. Onko niin ettei assit saa minkäänlaisia eväitä elämän varrelle diagnoosinsa jälkeen? Jotain kuntoutusta joka saisi ymmärtämään tällaisia asioita? Vai valuuko se terapiakin hukkaan kuin hanhen selästä?

Vierailija
31/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko miehen kiltteys sekä kunnollinen luonne ja niistä johtuvat lieveilmiöt (betamaisuus, jännittävyyden ja aggressiivisuuden puute, ujous, työttömyys) mielestäsi inhoa herättäviä ominaisuuksia?

Työttömyys ei johdu kiltteydestä vaan saamattomuudesta. Älä selittele omaa laiskuuttasi tuolla, ei mene läpi.

Sä kuvailet nyt reppanaa. Reppana ja kiltti ovat kaksi täysin eri asiaa. Kiltti kun ei automaattisesti tarkoita kynnysmattobetaa vaan voi myös olla alfa.

Aggressiivinen mies  voi myös olla beta, ei aggressiivisuus ole automaattisesti alfan merkki. Aggressiivinen mies on vain tampio ja lyhytpinnainen ja voi myös olla työtön.

Koitas nyt hiukan ravistella luutuneita käsityksiäsi äläkä kangistu noihin kuvitteellisiin kaavoihin. Sulla on näemmä edelleen vain joko tai, on tai off, musta tai valkoinen.

Alat rehellisesti sanoen käydä aika tylsäksi juttuinesi jotka ovat liian kaksiulotteisia. Tsemppaa edes hiukan.

Vierailija
32/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jankkaat täällä päivästä toiseen jankkaat ihan vääristä asioista. Aspergereille ilmeisesti tyypilliseen tapaan olet kirjoittanut tänne satoja samansisältöisiä viestejä joiden sanoma on se että et kelpaa naisille parisuhteeseen koska olet lyhyt. Mihinkään pohdintasi eivät ikinä etene, ja sekin tuntuu olevan assi-henkilöillä yleinen ominaisuus. Jankataan mutta ei kuunnella mitä muilla on sanottavaa, ikinä. Eikä omat ajatukset etene tai kehity tai kypsy mihinkään suuntaan. Sinun ongelma ei ole rahan puute tai lyhyys tai kaljuus, vaan se asperger. Onko niin ettei assit saa minkäänlaisia eväitä elämän varrelle diagnoosinsa jälkeen? Jotain kuntoutusta joka saisi ymmärtämään tällaisia asioita? Vai valuuko se terapiakin hukkaan kuin hanhen selästä?

Mistä päättelet että lainaamasi kirjoittaja on ap? Hänhän sanoi naisten tykkäävän hänestä, ei vaikuta myöskään katkeralta kuten kiltteysjankuttaja.

-ohis

Vierailija
33/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sanoinhan, ettei mulla ole naisten kanssa ongelmia. Myönnän, että samansisältöisiä viestejä olen kirjoittanut. Olen sanonut, ettei lyhyys, köyhyys jne. ole vaikeuttaneet elämääni ja etteivät naiset mua halveksi. Avoin, ystävällinen ja positiivinen ihminen pärjää. On paljon ihmisiä, naisia ja miehiä, jotka eivät ole pinnallisia.

Diagnoosini jälkeen mut muuten jätettiin yksin asian kanssa. Ongelmani olivat kyllä erilaisia kuin mainitsemasi jankkaaminen. Pääsin siitä yli teininä. Mua pidetään myös hyvänä kuuntelijana. Onneksi tapasin lopulta lahjakkaan terapeutin päästä ja nyt olen ihan ihminen. Olen sille terapeutille elämäni velkaa. Ja hänkin oli muuten nainen.

Vierailija
34/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys on ihanaa kirjoitti:

Kiltteys on maailman paras ominaisuus. Miksi kiltin muka pitää aina olla arka  joo-joo-mies, joka tekee niin kuin käsketään? Mielestäni kiltteys EI ole sitä, että mennään muiden mukaan, alistutaan jne. On jokseenkin ärsyttävää, että kiltteys on synonyymi kaikenlaiselle alistumiselle ja "vässykkyydelle". Alistuva ihminen ei ole varsinaisesti kiltti. Esimerkki: ilkeälle puolisolleen alistuva, "kiltti" ihminen antaa surkean esimerkin lapsilleen ja altistaa lapsensa toisen osapuolen huonolle kasvatukselle. Tähän on turha sanoa: "Mutta kun oon niin kiltti, liian kiltti!" EI: liian kiltti ei tässä esimerkissä osaa ajatella lapsiaan. Joku räväkkä tyyppi olisi jo aikaa sitten laittanut rajat tai lähtenyt kävelemään "vähemmän kiltimmällä tavalla". Lopputulos olisi ehkä kuitenkin ollut "kiltimpi".

Pointti on tämä: kiltteys on upea asia, mutta se, että alistutaan mihin vain, orjamainen nöyristely, EI ole kiltteyttä.

Ja kysymykseen: en halveksu ujoutta, kiltteyttä enkä työttömyyttä. En myöskään rauhallisuutta. Olen tavannut hyvällä tavalla kilttejä miehiä. He ovat aivan mahtavia, koska ottavat naisen huomioon myös sängyssä. Jos kilttimies on empaattinen, hän kyllä oppii paremmaksi rakastajaksi kuin itsekäs jännämies. Naiselta vaaditaan tietysti myös hienovaraisuutta. Ujon miehen lyttääminen on rumaa.

Etpä ole sinäkään viettänyt tarpeeksi aikaa palstalla, että tietäisit millaisia nuo miehet oikeasti ovat. Kiltteys on pahinta mitä voi kuvitella. Jos nettideitissä tulee vastaan kiltin miehen profiili, suljen koko selaimen saman tien.

Netissä itseään kilteiksi tituleeraavat miehet eivät yleensä oikeasti ole kilttejä. Aidossa kiltteydessä ei ole mitään vikaa, kilttimiehissä on.

En vain jaksa mielistellä ja lipoa noita huorittelijoita kuten muut naiset tässä ketjussa. Sellainen sieltä kiltiksi itseään kehuvista aina paljastuu. Minua ihan oksettaa jo koko sanakin. Kiltti, kiltti, killlltti... En tajua, miksi noille sontaläjille pitää yleensä mitään alkaa selitellä. Mutta aina niitä selittelijöitä löytyy täältä.

Vierailija
35/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltteys on maailman paras ominaisuus. Miksi kiltin muka pitää aina olla arka  joo-joo-mies, joka tekee niin kuin käsketään? Mielestäni kiltteys EI ole sitä, että mennään muiden mukaan, alistutaan jne. On jokseenkin ärsyttävää, että kiltteys on synonyymi kaikenlaiselle alistumiselle ja "vässykkyydelle". Alistuva ihminen ei ole varsinaisesti kiltti. Esimerkki: ilkeälle puolisolleen alistuva, "kiltti" ihminen antaa surkean esimerkin lapsilleen ja altistaa lapsensa toisen osapuolen huonolle kasvatukselle. Tähän on turha sanoa: "Mutta kun oon niin kiltti, liian kiltti!" EI: liian kiltti ei tässä esimerkissä osaa ajatella lapsiaan. Joku räväkkä tyyppi olisi jo aikaa sitten laittanut rajat tai lähtenyt kävelemään "vähemmän kiltimmällä tavalla". Lopputulos olisi ehkä kuitenkin ollut "kiltimpi".

Pointti on tämä: kiltteys on upea asia, mutta se, että alistutaan mihin vain, orjamainen nöyristely, EI ole kiltteyttä.

Ja kysymykseen: en halveksu ujoutta, kiltteyttä enkä työttömyyttä. En myöskään rauhallisuutta. Olen tavannut hyvällä tavalla kilttejä miehiä. He ovat aivan mahtavia, koska ottavat naisen huomioon myös sängyssä. Jos kilttimies on empaattinen, hän kyllä oppii paremmaksi rakastajaksi kuin itsekäs jännämies. Naiselta vaaditaan tietysti myös hienovaraisuutta. Ujon miehen lyttääminen on rumaa.

Etpä ole sinäkään viettänyt tarpeeksi aikaa palstalla, että tietäisit millaisia nuo miehet oikeasti ovat. Kiltteys on pahinta mitä voi kuvitella. Jos nettideitissä tulee vastaan kiltin miehen profiili, suljen koko selaimen saman tien.

Netissä itseään kilteiksi tituleeraavat miehet eivät yleensä oikeasti ole kilttejä. Aidossa kiltteydessä ei ole mitään vikaa, kilttimiehissä on.

En vain jaksa mielistellä ja lipoa noita huorittelijoita kuten muut naiset tässä ketjussa. Sellainen sieltä kiltiksi itseään kehuvista aina paljastuu. Minua ihan oksettaa jo koko sanakin. Kiltti, kiltti, killlltti... En tajua, miksi noille sontaläjille pitää yleensä mitään alkaa selitellä. Mutta aina niitä selittelijöitä löytyy täältä.

Ja sitten ihmettelet kun kerta toisena jälkeen lähdet itkuisena pois jännämiehen kanssa aloitetusta suhteesta?

On kaunis ajatus, että joku jaksaa olla pyyteettömästi kohtelias ja kiltti loputtomasti. Tällaisia ihmisiä on oikeasti todella vähän ja he yleensä joutuvat helposti muiden ihmisten (naisten) hyväksikäyttämäksi. Ymmärrän toki että justiinaista ottaa päähän jos mies ei suostukaan tekemään kaikkea pyydettyä ja jopa haluaisi sitä yhtä juttua aina välillä.

t. kiltti_mies

Vierailija
36/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiltteyden lieveilmiöt ole työttömyys, ujous tai jännittävyyden puute. Minun mies on kiltti, kultainen, auttavainen ja ystävällinen sekä lisäksi elämässään hyvin pärjännyt lakimies, sosiaalinen ja hauska ja minusta hän on jännittävä, kun on älykäs ja tietää paljon asioista. Täällä puhutaan kiltteydestä ihan kummalliseen sävyyn. Minulle se on hyväntahtoisuutta ja ystävällisyyttä ja muista välittämistä ensisijaisesti. 

Vierailija
37/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmettelet kun kerta toisena jälkeen lähdet itkuisena pois jännämiehen kanssa aloitetusta suhteesta?

On kaunis ajatus, että joku jaksaa olla pyyteettömästi kohtelias ja kiltti loputtomasti. Tällaisia ihmisiä on oikeasti todella vähän ja he yleensä joutuvat helposti muiden ihmisten (naisten) hyväksikäyttämäksi. Ymmärrän toki että justiinaista ottaa päähän jos mies ei suostukaan tekemään kaikkea pyydettyä ja jopa haluaisi sitä yhtä juttua aina välillä.

t. kiltti_mies

Kuule, sata kertaa mieluummin itken sellaisen miehen takia joka on rehellisesti kusipää kuin kosken tikullakaan teihin tekopyhiin kusipäihin.

On kaunis ajatus että joku jaksaa olla pyytettömästi kohtelias loputtomasti. Se on niin kaunis ajatus, että sitä vaaditaan ihan jokaiselta ihmiseltä ikään ja sukupioleen katsomatta KOKO ELÄMÄN AJAN. Ja jos ei kiinnosta tuota vaatimusta täyttää, silloin vain joutuu sietämään sitä että ihmiset sanovat sinun olevan kusipää. Näin se menee.

Vierailija
38/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiltteyden lieveilmiöt ole työttömyys, ujous tai jännittävyyden puute. Minun mies on kiltti, kultainen, auttavainen ja ystävällinen sekä lisäksi elämässään hyvin pärjännyt lakimies, sosiaalinen ja hauska ja minusta hän on jännittävä, kun on älykäs ja tietää paljon asioista. Täällä puhutaan kiltteydestä ihan kummalliseen sävyyn. Minulle se on hyväntahtoisuutta ja ystävällisyyttä ja muista välittämistä ensisijaisesti. 

Netissä sillä on vähän eri merkitys, kuten huomasit. Ei ole pelkästään suomalainen ilmiö, vaan ihan kansainvälinen.

Vierailija
39/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halveksi, mutta osa ns. kilttimiehistä on todellisuudessa ilkeitä ja naisvihamielisiä. Esimerkkinä tulee mieleen yksi tapaus vuosien takaa. Olin ihan nätti parikymppinen taidehistorian opiskelija ja aiemmalla kurssilla olin tottunut juttelemaan niitä näitä ja kurssiin liittyviä juttuja muutaman miespuolisen kurssikaverin kanssa (olin siis tottunut, että naiset voivat puhua miehille ja päinvastoin ihan mukavassa kaverillisessa hengessä). Mua myös pidettiin ihan miellyttävänä ja viehättävänäkin.

Kerran sitten kysyin ihan kohteliaasti ja asiallisesti jotain kurssiin liittyvää juttua yhdeltä todella nörttimäiseltä, hintelältä ja silmälasipäiseltä miespuoliselta kurssilaiselta ja sain kyllä todella kylmää kyytiä. Hän katsoi mua nenänvarttaan pitkin inhoten ja suorastaan kavahti kauemmas, kun istuin hänen vieressään sekä vastasi jotain todella lyhyesti ja epäkohteliaasti. Kun kommentoin jotain ystävällisesti (edelleen) takaisin, niin hän ei edes vilkaissut tai sanonut mitään ja sen jälkeen lähti tauolla äkkiä pois minuun säikähtäneesti vilkaisten. 

Olin hieman ihmeissäni, mutta sen jälkeen aloin vältellä miehille juttelemista oma-aloitteisesti, kun tuli sellainen fiilis, että olen vastenmielinen ja jotenkin tyrkytän itseäni, vaikka oikeasti kysyin vain jotain asiaa ja olisin voinut jutellakin hieman. Ja siis ko. mies oli ihan pohjoismaalaisen vaalea, joten minkään uskonnon tai kulttuurieron piikkiinkään en sitä hänen reaktiotaan pistäisi. Hän suorastaan huokui sellaista kiltteyttä ja nörttimäisyyttä, mutta ainakin itse olin ilmeisesti hänen mielestään jotain alinta saastaa maan päällä ja liian nolo ja ruma hänen arvolleen. :( Sitten sellaiset itsevarmat ja rennot, lihaksikkaat, pidemmät miehet pitivät mua viehättävänä ja mukavana kaverina, tosin osa yritti iskeä, mutta sydämeni oli tuolloin varattu toiselle. Mutta joo, tuon vastoinkäymisen jälkeen ajattelin, että ehkä miehiin ei kannata suhtautua niin leppoisasti ja ystävällisesti, kun jotkut säikähtävät sitä ja luulevat iskemiseksi tai ahdisteluksi. :(

Vierailija
40/54 |
01.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kiltti_mies

Kuule, sata kertaa mieluummin itken sellaisen miehen takia joka on rehellisesti kusipää kuin kosken tikullakaan teihin tekopyhiin kusipäihin.

On kaunis ajatus että joku jaksaa olla pyytettömästi kohtelias loputtomasti. Se on niin kaunis ajatus, että sitä vaaditaan ihan jokaiselta ihmiseltä ikään ja sukupioleen katsomatta KOKO ELÄMÄN AJAN. Ja jos ei kiinnosta tuota vaatimusta täyttää, silloin vain joutuu sietämään sitä että ihmiset sanovat sinun olevan kusipää. Näin se menee.

Kissaasi saattaa ehkä kiinnostaa. Voitte jutella asiasta reilun kaupan teetä siemaillessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän