Miksi minun pitäisi tehdä hyvää kun Jumala ei auta minua?
Miksi kristinuskon Jumala vaatii minulta hyvien tekojen tekemistä, kun ei kuitenkaan auta minua eikä ilmoita itseään minulle?
Kommentit (70)
Jumalan siunaus ihmisen elämässä voi näkyä monella eri tavalla, ei pelkästään myötäkäymisinä vaan myös koettelemuksina.
Se miten elämä menee kunkin kohdalla päättää Jumala. Koettelemuksissa Jumala vetää meitä puoleensa ja kirkastaa sen mikä on tärkeintä elämässä eli Usko ja hyvä omatunto.
Raamatussa sanotaan,että Jumala kurittaa sitä jota hän rakastaa.
Jumala tahtoisi ,että jokainen ihminen kääntyisi ja tekisi parannuksen.
Jumala on Rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa.
Tämä maallinen elämä on vähän kuin tie ikuisuuteen. Täällä ei ollakaan vielä paratiisissa. Moni kristitty on saanut kärsiä paljon uskonsa tähden, uskoa koetellaan. Jeesustakin kiusattiin autiomaassa.
Ihminen on ilmoittanut keksimänsä jumalan raamatussa.
Ehkä kohdalle tulee vielä ihminen joka tekee sullekin hyviä tekoja. Joskus ne on vain piilossa. Ja ehkä joku kirjoittaa kirjan, tekee videon, sanoo jotain hyvää tai kaukaisesti auttaa. Ehkä maailmanparantajia on, mutta asiat hitaita.
Herjaaja nosti yli 8v vanhan ketjun epätoivossaan. Säälittävää!
Miksi olet noin kiittämätön ja arvostamaton? Sait jo elämän. Etkö teekään sillä mitään? Mitä sinun pitäisi muka saada? Pitäisikö kaikki saada ilmaiseksi? Ei ole ilmaisia lounaita. Etkö sinä näe mitä ympärilläsi tapahtuu? Jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kohdalle tulee vielä ihminen joka tekee sullekin hyviä tekoja. Joskus ne on vain piilossa. Ja ehkä joku kirjoittaa kirjan, tekee videon, sanoo jotain hyvää tai kaukaisesti auttaa. Ehkä maailmanparantajia on, mutta asiat hitaita.
Ehkä kannattaisi lopettaa se odottaminen ja tajuta että itsekin voisi eväänsä liikauttaa.
Ei Jumala ole sinulle velkaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jumala auttaa niitä jotka auttavat itseään.
Näinkin vaikka auttahan se muutenkin. Pitää haluta nähdä tai tulee sokeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hän ei vaadi sinulta yhtään mitään, sillä eihän hän ole edes olemassa.
Kyllä vaatii tarvittaessa, olit hänestä mitä mieltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Sadistiukkohan se on. Pahuutta ja kärsimystä vaan.
Me ihmisethän tosi kunnollisia ollaan nykyisin, ihan jopa valtion tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on ilmoittanut itsensä Raamatussa.
Tämä maallinen elämä on vähän kuin tie ikuisuuteen. Täällä ei ollakaan vielä paratiisissa. Moni kristitty on saanut kärsiä paljon uskonsa tähden, uskoa koetellaan. Jeesustakin kiusattiin autiomaassa.
👍
Rukoukseen vastataan aina ja Hän kuuntelee kyllä, joten huoli pois.
Vierailija kirjoitti:
Ilman uskontoa ihminen voi perustella hyvien asioiden tekemistä rationaalisilla syillä. Suosittelen ajattelemaan itse.
Hyvä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Jumala ei voi auttaa, koska jumalaa ei ole.
Ei sinuakaan jokin ajan päästä. Mene vaan pimeyteen, miksi kiusaat meitä muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman uskontoa ihminen voi perustella hyvien asioiden tekemistä rationaalisilla syillä. Suosittelen ajattelemaan itse.
Ja näyttää kaikille olevansa yhteiskunnassa merkityksetön häviäjä. Ei kiitos minulle. Menestykseen ei hyviä tekoja tarvita (eikä Jumalaa)!
😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Ole kärsivällinen. Minusta ei kannata väsyä tekemään hyvää, uskon kyllä että tulet huomaamaan/näkemään Jumalan hyviä tekoja. Lisäksi voitko tehdä ihan vain auttamisen ilosta sellaista, mistä oikeasti pidät, kyllä sen saa takaisin :)
Olen samaa mieltä. En jaksa vaivautua pahantekoon, turhaan odottamiseen tai jonkun vastuuttamiseen. Elän niin tulee ainakin elettyä, omaa elämää tietenkin.
Koeta uhrata sille vuohi vaikka.
Jos se ei auta, niin koeta uhrata sille esikoisesi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat aika inhottavalta ihmiseltä jos teet hyviä asioita vain siksi että jumala auttaisi sinua.
No tätä mietin minäkin.
Kannatta uskoa jumalaan niin pääsee taivaaseen. Siellä voi sitten viettää iankaikkisuuden autuudessa. Autuus tulee varmaankin siitä tietoisuudesta, että ateistit ja muut vääräuskoiset kärsivät samanaikaisesti ikusesti helvetin tulessa. Että ähäkutti!