Miksi minun pitäisi tehdä hyvää kun Jumala ei auta minua?
Miksi kristinuskon Jumala vaatii minulta hyvien tekojen tekemistä, kun ei kuitenkaan auta minua eikä ilmoita itseään minulle?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Kannatta uskoa jumalaan niin pääsee taivaaseen. Siellä voi sitten viettää iankaikkisuuden autuudessa. Autuus tulee varmaankin siitä tietoisuudesta, että ateistit ja muut vääräuskoiset kärsivät samanaikaisesti ikusesti helvetin tulessa. Että ähäkutti!
Mielestäni helvetti on olemattomuus. Minun ruumiini ja muistoni maatuvat kyllä, enkä näe edesmenneitä, enkä tätä haluasi muistaakaan tätä elämää. Se vasta jollekin helvetti voisi olla. Taivas on varmaan jotain, mitä me ei vielä voida tietää kuin symbolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jumala toki on, mutta Hän ei ole mikään lahja-automaatti.
Tämä on totta ehdottomasti.
Suomalaiset eivät auta toisiaan. Miksi suomalaiset valehtelevat olevansa kristitty kansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadistiukkohan se on. Pahuutta ja kärsimystä vaan.
Me ihmisethän tosi kunnollisia ollaan nykyisin, ihan jopa valtion tasolla.
Jep ihmisethän ne sekoilee, tekee pahaa, perisynti jne. Sairaudet periytyvät jostain menneistä.
Tiede sanoo sitä muuten solumuistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jumala toki on, mutta Hän ei ole mikään lahja-automaatti.
Ei yhdelle ihmiselle mutta jo kaksi riittää. Kun kaksi tai useampi yksissä tuumin toivoo mitä tahansa, Jumala toteuttaa toiveen varmasti. Niin on luvannut.
Sinulla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa sille satusedälle.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset eivät auta toisiaan. Miksi suomalaiset valehtelevat olevansa kristitty kansa?
No erotaanhan täällä kirkosta kun ennen siihen liityttiin. Sitten leipäpapit ja tapauskovaiset. Siihen vielä lahkolaiset, jotka ei ymmärrä lukemaansa. Pitäisi palata alkukirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman uskontoa ihminen voi perustella hyvien asioiden tekemistä rationaalisilla syillä. Suosittelen ajattelemaan itse.
Ja näyttää kaikille olevansa yhteiskunnassa merkityksetön häviäjä. Ei kiitos minulle. Menestykseen ei hyviä tekoja tarvita (eikä Jumalaa)!
Sinä olet narsisti.
Hyviä tekoja tehdään koska se on inhimillistä. Hyvyys on pyyteetöntä. Hyvää arvostetaan. Edustamasi menestysteologia on äärioikeistolainen harhaoppi.
Vierailija kirjoitti:
SInä et ole suomalaiset. Olet yksi ja ainut inhottava pikku perceli.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä rinki -sarjassa aikoinaan oli väkivaltarikoksista tuomittu vanki, joka kysyi kristityltä vankilasielunhoitajalta, miksi Jumala ei valinnut häntä. Vuosia sen jälkeen tämä vanki pelasti toisen vangin hengen, vaikka joutui itse kärsimään sen vuoksi. Tapauksen jälkeen vankilasielunhoitaja sanoi hänelle: "Nyt Jumala on valinnut sinut."
Minulle tuli tämä mieleen ap:n kysymyksestä ei ehkä ihan täysin ap:n tilanteeseen sopiva :D Mutta Kylmä rinki -esimerkki kertoo sen, että kannattaa ajatella koko asia päinvastoin: ala vain tehdä hyviä tekoja sen sijaan, että odotat sinulle ensin tapahtuvan hyviä asioita.
Pelastuksen saa vain Jeesuksen ristinsovituksen ja ylösnousemuksen ansiosta, kun uskoo Häneen ei omilla hyvillä teoilla.
____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten
Hyvin kirjoitit, mutta... Hyviä tekoja on vaikea tehdä "väkisin". Vaille rakkautta jäänyt ihminen ei voi ammentaa tyhjästä. Jos ei syystä tai toisesta saa yhteyttä Jeesukseen, sielu on tyhjä, ravinnotta ja elävää vettä vailla. Ensin tulee etsiä Jeesusta, yhteyttä Häneen, olla Marian osassa, ja toivottavasti löytää hyvä seurakuntayhteys. Jos ei henkilökohtaisesti tavoita Jeesuksen rakkautta, vaikka uskoisi, toisten uskovien rakastavassa yhteydessä sielu pikkuhiljaa ehehtyy. Vasta sitten voi tehdä "hyviä tekoja" siten että ne teot tulevat sydämestä.
En tiedä ap kirjoittajan tilannetta, toivon että hän ei ole jäänyt yksin.
Kukaan ei osaa vastata siihen, miksi joillekin tapahtuu kerta toisensa jälkeen vain ikäviä asioita, uskovankin elämä voi olla pelkkiä vastoinkäymisiä. Jobin kirjasta ei voi vetää suoria johtopäätöksiä, Jobillahan oli ensin hyvä elämä, vaimo, perhe ja vaurautta. Miten ne ihmiset, joilla ei ole koskaan ollut mitään hyvää elämässään jaksavat uskoa mihinkään hyvään, saati tehdä itse mitään, jos sielu on täynnä arpia?
Auta itseä tekemällä muille hyvää. Pysyt terbeena, pn itsekunnioitusta, olet omassa silmissä jotain värti. Olet joku. 967
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sadistiukkohan se on. Pahuutta ja kärsimystä vaan.
Me ihmisethän tosi kunnollisia ollaan nykyisin, ihan jopa valtion tasolla.
Jep ihmisethän ne sekoilee, tekee pahaa, perisynti jne. Sairaudet periytyvät jostain menneistä.
Tiede sanoo sitä muuten solumuistiksi.
Mitä tarkoitat menneestä? Ja mitä sairauksia tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa sille satusedälle.
Otan tämän positiivisena uutisena.
Levitä sitten pahaa, jos se on sinusta oikein ja jotenkin halvempaa. Ja hyvä taas liian kallista.
Aina ei ymmärrä teidän katkerien ihmisten arvomaailmaa.
Näyttää jotenkin että kristinuskon perusidea on unohtunut. Ideahan on se että voi tehdä ihan mitä hyvänsä. Jotkut kyllä ns. pelastuvat mutta siihen ei voi itse vaikuttaa koska Jumala valkkaa pelastuvat lahjoittamalla uskon niille, jotka päättää pelastaa.
Ap voi siis lakata miettimästä turhia ja keskittyä muuhun.
Miksi kristinuskon Jumala vaatii minulta minulta hyvien tekojen tekemistä...
Kun ihminen tulee uskoon, sen pitäisi ruveta jossain vaiheessa näkymään myös käytännön tasolla, muun muassa hyvinä tekoina.
Mutta ei-uskovalta Jumala ei shyviä tekoja edellytä. Hän edellyttää ei-uskovalta, että ei-uskova uskoo sen, mitä Hän Raamatussa on sanonut, ja erityisesti sen, mitä Hän on ilmoittanut Jeesuksen kautta.
...kun ei kuitenkaan auta minua eikä ilmoita itseään minulle?
Et olisi edes elossa, etkä millään tavalla kiinnostunut Jumalasta, jos ei Jumala toimisi taustalla. Hän kyllä näkee sinut koko ajan ja on varmasti myös auttanut lukuisissa asioissasi ja seuraa elämääsi. Mutta sinä et ole Häntä etsinyt vakavissasi, jos et ole Häntä vielä löytänyt. Hän odottaa sitä hetkeä, kun olet valmis siihen, että Hän vou ilmoittaa itsensä sinulle.
"Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä."
Jumala on ilmoittanut itsensä ja tahtonsa ensisijaisesti Raamatussa. Raamatusta käy ilmi, että ne tapahtumat ym., jotka Jumala haluaa ihmisten tietävän, on kirjoitettu Jumalan kehotuksesta muistiin. Kun siis lukee tai kuuntelee Raamattua, lukee tai kuuntelee Jumalan ilmoitusta ihmiskunnalle. Jos ihminen on aidosti kiinnostunut löytämään totuuden ja Jumalan, Pyhä Henki alkaa kyllä avata kirjoituksia. Mutta sinun on itse joko luettava Raamattua tai sitten kuuneltava Raamattu- opetuksia tai -saarnoja. Tai kuunneltava niitä uskovia, joita kohtaat ja jotka kertovat sinulle asioita Raamatusta.
Harvemmin Jumala vain ilmestyy ihmiselle esim. näyssä tai unen aikana, vaikkei ihminen olisi edes kiinnostunut Hänestä. Toisinaan näinkin kyllä käy, esim. niissä maissa, joissa evankeliumia on vaarallista tai mahdotonta viedä uskovien kautta.
"Hän ei vaadi sinulta yhtään mitään, sillä eihän hän ole edes olemassa."
TÄMÄ
Koulussa pitäisi pikemminkin opettaa amerikkalaisten motto: everyman for himself.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kristinuskon Jumala vaatii minulta minulta hyvien tekojen tekemistä...
Kun ihminen tulee uskoon, sen pitäisi ruveta jossain vaiheessa näkymään myös käytännön tasolla, muun muassa hyvinä tekoina.
Mutta ei-uskovalta Jumala ei shyviä tekoja edellytä. Hän edellyttää ei-uskovalta, että ei-uskova uskoo sen, mitä Hän Raamatussa on sanonut, ja erityisesti sen, mitä Hän on ilmoittanut Jeesuksen kautta.
...kun ei kuitenkaan auta minua eikä ilmoita itseään minulle?
Et olisi edes elossa, etkä millään tavalla kiinnostunut Jumalasta, jos ei Jumala toimisi taustalla. Hän kyllä näkee sinut koko ajan ja on varmasti myös auttanut lukuisissa asioissasi ja seuraa elämääsi. Mutta sinä et ole Häntä etsinyt vakavissasi, jos et ole Häntä vielä löytänyt. Hän odottaa sitä hetkeä, kun olet valmis siihen, että Hän vou ilmoittaa itsensä sinulle.
"Katsokaa, ettett
Koko jae:
Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.
Hei hei itsekkyys on Jumalan yksinoikeus. Ei sinulla ole oikeutta vaatia apua senkin luopio.
Työ ennen huveja. Tämän maanpäällisen taipaleen jälkeen voit saada sellaisen iankaikkisen palkinnon, että et osaa sen ihanuutta edes kuvitella. Et sinä töissäkään saa palkkaa ennakkoon.