"huolehtii itsestään" = meikkaa ja laittaa irtoripset?
Olen huomannut, että monet käyttävät sanoja "huolehtia itsestään" merkityksessä laittautua, pyntätä. Minulle se takoittaa pikemminkin sitä, että huolehtii terveydestään, harrastaa liikuntaa ja pysyttelee normaalipainossa, hoitaa henkilökohtaisen hygienian kunnolla, käy säännöllisesti hammastarkastuksessa ja huolehtii suun terveydestä, ja pyrkii myös pysyttelemään henkisesti hyvässä tasapainossa.
Mitä teistä tarkoittaa, että joku huolehtii itsestään?
Kommentit (38)
Olen täsmälleen samaa mieltä. Terveys, hygienia, säännölliset hammas- ja muut lääkärintarkastukset.
Mieheltähän tuota odotetaan aina. Tarkoittaa parikymppisten suusta erityisesti kuntosalilla käyntiä, kolmestakympistä eteenpäin myös työuraa ja raha-asioiden hallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tarkoittaa oikeestaan sekä että. Noita mitä ap sanoi, mutta myös sitä, ettei näytä homssuiselta, huolehtii itsensä myös säännöllisesti kampaajalle tukanleikkuuseen ja pitää kulmakarvat siistinä, meikkaa siististi tai on meikkaamatta jos sille ei ole tarvetta, ei kasvata sääriin villahousuja ja pitää kainalo- ja alapääkarvat siisteinä yms. Semmonen yleishabitus
Minä olen kasvattanut talvea varten villahousut sääriin. Millä tavalla ne häiritsevät ketään? Minulla on yleensä vaatteet päällä. Mies ei välitä karvoista.
Minulle itsestäni huolehtiminen on aina tarkoittanut sitä, että teen asioita jotka toivoakseni estävät minua joutumasta veneen alle tai muuten heitteille. Maksan siis vuokrani ja laskuni, lyhennän lainani, ostan ruokaa kaappiin, yritän katsoa että saan tarpeeksi vitamiineja ja liikuntaa. Huolehdin perushygieniasta, menen lääkäriin kun katson sen tarpeelliseksi. Pidän siis itse itsestäni huolen, teen parhaani etten ajautuisi toisten vaivoiksi. En ole ikinä ajatellut, että meikkaaminen liittyisi tähän mitenkään tai edes pieni ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tarkoittaa oikeestaan sekä että. Noita mitä ap sanoi, mutta myös sitä, ettei näytä homssuiselta, huolehtii itsensä myös säännöllisesti kampaajalle tukanleikkuuseen ja pitää kulmakarvat siistinä, meikkaa siististi tai on meikkaamatta jos sille ei ole tarvetta, ei kasvata sääriin villahousuja ja pitää kainalo- ja alapääkarvat siisteinä yms. Semmonen yleishabitus
Tarkemmin ottaen mitä tarkoittaa, että pidät kainalot ja alapään KARVAT siisteinä? Peset ne?
Mitä mieltä miehillä, laiminlyökö mies itsensä jos ei sheivaa itseään posliiniksi?
Lähinnä kainalokarvat sheivaa etenkin jos on joku semmonen vaate päälä että ne näkyvät, ja alapääkarvat leikkaa tai siistii sivuilta jos ne oikein rehottavat. Tietty ihan kiva että pitää myös puhtaina. :)Ei kukaan posliinista ole puhunut, menikö tunteisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen minunkaan mielestä kuulu meikkaaminen. Ei myöskään fitnes. Semmonen kultainen keskitie syömisen, nukkumisen ja ulkoilun saralla. Bmi joku 20-24.
Suihkussa käynti ja puhtaat vaatteet.
Aika fläsä joku 24. 18-21 bmi on paras.
T: 24 bmi mies ja läskin näköinen
:D Voi luoja tätä tyhmyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kasvattanut talvea varten villahousut sääriin. Millä tavalla ne häiritsevät ketään? Minulla on yleensä vaatteet päällä. Mies ei välitä karvoista.
Kesällä tietysti vähän helpommin näkyy ja häiritsee. Kiva jos sun omaa miestäsi ei häiritse, mutta tod. näk. aika monia muita miehiä pitkät säärikarvat eivät varsinaisesti houkuttelisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesällä tietysti vähän helpommin näkyy ja häiritsee. Kiva jos sun omaa miestäsi ei häiritse, mutta tod. näk. aika monia muita miehiä pitkät säärikarvat eivät varsinaisesti houkuttelisi
Minulla on kyllä kesäisinkin housut tai leggingsit. Se, että jotain satunnaista ohikulkijaa ei "houkuttele" mun sääret on ihan yks hailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkemmin ottaen mitä tarkoittaa, että pidät kainalot ja alapään KARVAT siisteinä? Peset ne?
Mitä mieltä miehillä, laiminlyökö mies itsensä jos ei sheivaa itseään posliiniksi?Lähinnä kainalokarvat sheivaa etenkin jos on joku semmonen vaate päälä että ne näkyvät, ja alapääkarvat leikkaa tai siistii sivuilta jos ne oikein rehottavat. Tietty ihan kiva että pitää myös puhtaina. :)Ei kukaan posliinista ole puhunut, menikö tunteisiin?
Miksi alapääkarvat pitäisi siistiä tai leikata? Oletko töissä Lady Gagan sortsit jalassa vai miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säärissä villahousut kesät talvet. Tosin säärikarvani ovat vaaleat, joten niitä ei huomaa :D Ja jos joku huomaa, so what?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä miehillä, laiminlyökö mies itsensä jos ei sheivaa itseään posliiniksi?Lähinnä kainalokarvat sheivaa etenkin jos on joku semmonen vaate päälä että ne näkyvät, ja alapääkarvat leikkaa tai siistii sivuilta jos ne oikein rehottavat. Tietty ihan kiva että pitää myös puhtaina. :)Ei kukaan posliinista ole puhunut, menikö tunteisiin?
Miksi alapääkarvat pitäisi siistiä tai leikata? Oletko töissä Lady Gagan sortsit jalassa vai miksi?
En nyt ole se, keneltä kysyit, mutta esim uimahallissa monesti olen nähnyt kun rouvien pillunkarvat tursuaa sivuilta ulos. Aika kuvottava. Joku raja siihen hippeilyynkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on säärissä villahousut kesät talvet. Tosin säärikarvani ovat vaaleat, joten niitä ei huomaa :D Ja jos joku huomaa, so what?
Ei kait siinä mitään. Mutta ei sua varmaan oikeen voi itsestään huolta pitäväksi kutsua, kun et viitsi edes tuon verran vaivautua
Vähän ot, mut mikä vika irtoripsissä on esim bilemeikissä? Se että sinä ap et käytä niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt ole se, keneltä kysyit, mutta esim uimahallissa monesti olen nähnyt kun rouvien pillunkarvat tursuaa sivuilta ulos. Aika kuvottava. Joku raja siihen hippeilyynkin
Häiritseekö myös miesten rintakarvat sinua? Entä kaikkien ihmisten kainalokarvat, kun ne on silleen näkyvissä, eikä kankaan alla? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ot, mut mikä vika irtoripsissä on esim bilemeikissä? Se että sinä ap et käytä niitä?
On se aika kornia, kun aamupäivällä joku kävelee sen näköisessä meikissä kadulla vastaan. Kuten myös asiakaspalvelutyössä. Bilemeikki bileisiin, mutta harvemmalla arki pelkkää biletystä muutenkaan on.
Äärimmäisen harvalla naisella on alapään karvoitus niin hirmuinen, että häiritsee vastaantulijoita. Siinä tapauksessa on kyllä jotain sellaistakin vikaa, joka ei korjaannut sheivaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on alkanut tuntua, että näytän huonommalta meikkien kanssa.
Ilman meikkiä, iho on normaalin värinen, posket punottaa pakkasella ja kasvojen pieniä ilmeitä voi tulkita helpommin.
Meikkasin monta vuotta, mutta nyt kun olen ollut muutaman vuoden ilman meikkiä pääasiassa, huomaan näyttäväni keinotekoiselta ja nukkemaiselta, kun meikkaan illanviettoa varten. En enää itseltäni enkä omalta persoonaltani vaan päälle rakennetulta roolitukselta.
Nykyään tuntuu, että näytän enemmäkin tämmöiseltä meikkien kanssa: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ac/aa/f3/acaaf31e4d310f0…
Vaikka ilman meikkiä olisi kauniimpi, kuten nainen tässä: http://www.menshealth.com/sites/menshealth.com/files/styles/slideshow-d…
Kun on paljon pakkelia, se näyttää jopa rumemmalta, kuin ne pussit silmien alla. Enhän itsekään kiinnitä huomiota miesten silmäpusseihin, ehkä ne eivät olekaan niin iso kauneusvirhe. Saati sitten syntymämerkit tai nyppimättömät kulmakarvat.
Miehet ovat lisääntyneet ja rakastaneet naisia maailman sivu ilman meikkejä, korkokenkiä, hameita ja kaikenlaista tilpehööriä. Miksi se muka nyt olisi yhtäkkiä kadonnut muutamassa vuosikymmenessä?
Onhan tuollakin rajaukset yläsilmäluomissa sekä värjätyt+muotoillut kulmat?
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että monet käyttävät sanoja "huolehtia itsestään" merkityksessä laittautua, pyntätä. Minulle se takoittaa pikemminkin sitä, että huolehtii terveydestään, harrastaa liikuntaa ja pysyttelee normaalipainossa, hoitaa henkilökohtaisen hygienian kunnolla, käy säännöllisesti hammastarkastuksessa ja huolehtii suun terveydestä, ja pyrkii myös pysyttelemään henkisesti hyvässä tasapainossa. Mitä teistä tarkoittaa, että joku huolehtii itsestään?
Juurikin tuota terveydestä, fyysisestä ja henkisestä kunnosta, henkilökohtaisesta hygienista, hampaista huolehtimista. Huolehtia itsestään tarkoittanee joillekin irtoripsiä ja akryylikynsiä, tosi outoa.
Mielestäni nainen näyttää parhaalta silloin, kun ei ole mitään muuta kuin hento ripsiväri. Kaikki muu sen jälkeen tekee naisen summautuvasti vain huonomman näköiseksi.