Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tappelu miehen kanssa; saako 2-vuotiaan jättää autoon maidonhakureissun ajaksi?

Vierailija
30.10.2016 |

Mies kertoi, että oli jättänyt 2-vuotiaamme yksin autoon peläämään ipadilla, lukinnut ovet siksi aikaa ja käynyt hakemassa pari maitopurkkia. Aikaa oli kulunut 2 min. Itse olin järkyttynyt ja pyysin miestä lupaamaan, ettei enää ikinä jätä edes kahdeksi minuutiksi yksin autoon, mielestäni taaperoikäistä ei voi jättää valvomatta hetkeksikään julkisella paikalla vaikka kuinka olisi turvaistuimessa! Olisiko jotain lakia tms mihin voisin vedota, jotta saisin miehen tajuamaan, ettei noin voi tehdä?! Mies ei näe itse tehneensä mitään väärää ja olisi kuulemma lähtenyt heti takaisin autolle jos kaupassa olisikin ollut jonoa...

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä olen nähnyt kolmesti kun toinen auto lähtee valumaan ja törmää toiseen autoon. Kerran osui omaan autoon, taapero oli jo autossa, minä lastasin ostoksia takakonttiin. Rysäys oli kova, taaperon puoleinen takaovi meni ihan kasaan, lapsi onneksi istuimessa kiinni, mutta säikähti

ja ajatella, näin pääsi käymään, vaikka olit läsnä? Eikö se suojaakaan kaikelta?

Hän oli varmasti salamana paikalla huolehtimassa lapsestaan. Toisin kuin se, joka on hakemassa kaupasta maitoa.

Vierailija
62/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutaman kerran on sattunut, että kaupan sisäkatto on romahtanut asiakkaiden niskaan. Eihän lasta uskalla viedä kauppaan enää, eihän? Huono vanhempi, jos ottaa sellaisen riskin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappelu... tulee mieleen, kuinka siellä käydään painiottelua ja muksitaan toista turpaan. Se 2 v katsoo tilannetta hämmentyneenä. Kunnon wt- meininkiä.

Vierailija
64/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kolme lasta jätettiin autoon kun isä kävi kioskilla (en muista tarkkaa ikää, mutta olin itse alle 6v ja kaksi muuta nuorempia), sillä aikaa auto oli syttymässä palamaan tms. Muistan, kun konepellin alta alkoi nousemaan mustaa savua ja kioskin ikkunasta katsonut isä juoksi autolle ja otti meidät nopeasti ulos. En muista, mitä sitten kävi, muistan vain että paikalle tuli paloautoja, ambulanssi ja poliisi.

Mulla ei ole autoa, mutta tämän muiston varjolla en koskaan jättäisi lastani (myöskin 2v) autoon yksin ollenkaan.

Vierailija
65/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei saa jättää. Lapsi voi pelätä & minua vaivaisi se (hyvin teoreettinen) mahdollisuus, että joku voisi murtautua autoon ja viedä lapsen tai tehdä hänelle jotain.

66/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutaman kerran on sattunut, että kaupan sisäkatto on romahtanut asiakkaiden niskaan. Eihän lasta uskalla viedä kauppaan enää, eihän? Huono vanhempi, jos ottaa sellaisen riskin!!!

Ei ole kyse siitä, vaan siitä että jos jotain tapahtuu, on vanhempi läsnä rauhoittelemassa ja auttamassa (toki kuolo voi korjata sisäkaton romahtaessa, mutta yritystä kuitenkin on). Vanhempi ei ole rauhoittelemassa, jos jotain tapahtuu sillä välin kun vanhempi on poissa.

Vierailija
67/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
68/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku jättäjä vastata, miksei lasta voi ottaa mukaan kauppaan sieltä autosta?

Vierailija
69/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi jättää. Autojen sähköpalot eivät ole harvinaisia.

Nyt ne lääkkeet.

Vierailija
70/70 |
30.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei voi jättää. Autojen sähköpalot eivät ole harvinaisia.

No kyllä ovat harvinaisia. Jos lapsi istuu autossa kytkettynä turvaistuimeen 10minuuttia, riski loukkaantumiseen on promilleluokkaa siitä, mitä se on esim. sama aika kotona toisessa huoneessa, kuin missä vanhempi sillä hetkellä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi