Outoja jouluruokia
Hernemuhennos?
Punakaalimuhennos.
Syltty.
Ryynimakkarat.
Perunoista tehdyt "karjalanpiirakat".
Maksalaatikko.
Kommentit (42)
Mitä outoa perunapiirakoissa on? Oletk osinä raukka luullut, että riisipuuro on ainoa mahdollinen piirakan täyte?
Perunoista tehdyt "karjanlanpiirakat" lienee perunapiirakoita? Jotka taas on ihan hiton hyviä.
Yök.
Onneksi me ei syödä perinteisiä jouluruokia.
Prinssinakit ja lihapullat.
Rusinainen mauste(vierre)leipä.
Ap, ei nuo ole outoja jouluruokia. Semmoiset itsetehdyt ryynejä sisältävät makkarat ovat hyvinkin vanha jouluruoka. Samoin maksalaatikko ja syltty. Ja haloo, perunapiirakoita myydään kaupassakin ihan yleisesti, miten se voi jollekin olla outo ruoka?
Muutenkin vierastan ajatusta, että olisi joku universaali Joulun Ruokakoodi, jonka mukaan pitää syödä. En itse tykkää laatikoista ollenkaan, ja graavilohikin on mielestäni pahaa, joten ne on meillä korvattu muilla ruuilla.
Ainoo jouluruoka jota syön on perunapiirakat, ihan parhaita!
Outoja jouluruokia: kaikki laatikot (perinteiset ja uudemmat versiot) ja lipeäkala.
Vierailija kirjoitti:
Perunoista tehdyt "karjanlanpiirakat" lienee perunapiirakoita? Jotka taas on ihan hiton hyviä.
Joo-o, mutta onko ne jouluruokia?
Jouluruoka perinteethän vaihtelevat alueittain, joten eivät nuo ole mielestäni outoja. Oman isäni lapsuudessa lounais-Suomen saaristossa joulupöydässä oli useiden kalalajien lisäksi mm. siansorkkia ja veripalttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Maksa- ja makaronilaatikko, lihapullat, Karjalanpaisti...kuulemma jouluruokia joillekin, mun mielestä ei.
Miten niin outoja?
Jokainen syö ja laittaa jouluksi sitä ruokaa mistä itse tykkää. Olkoot, vaikka meksikolaista. Hölmömpää se on laittaa jotain perinteistä, josta kukaan ei tykkää/syö.
Laitetaan sitä mitä maistuu. Meillä on aika perinteinen jouluateria laatikoineen ja kaloineen yms.
Joukossa uusia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti potattikakkarat eli perunapiirakat on jouluruokaa.
T.Ap, joka tekee ne itse aina jouluaattoaamuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Ainakin meillä karjalanpiirakat on joulupöydässä papan perintönä, kotoisin menetetyltä alueelta. Samoin kuuluvat Enosta lähtöisin olevan tutun joulupöytään. Eli alueellisia perinteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä outoa perunapiirakoissa on? Oletk osinä raukka luullut, että riisipuuro on ainoa mahdollinen piirakan täyte?
Ei mun mielestä perunapiirakoissa ole mitään outoa, nehän on tosi hyviä, mutta kun otsikko on outoja JOULUruokia. En ole niitä koskaan jouluruokana pitänyt. (En ole ap)
RakastanJoulua kirjoitti:
Miten niin outoja?
Jokainen syö ja laittaa jouluksi sitä ruokaa mistä itse tykkää. Olkoot, vaikka meksikolaista. Hölmömpää se on laittaa jotain perinteistä, josta kukaan ei tykkää/syö.
Laitetaan sitä mitä maistuu. Meillä on aika perinteinen jouluateria laatikoineen ja kaloineen yms.
Joukossa uusia juttuja.
En mä ainakaan käsittänyt, että ketjun tarkoituksena olisi arvostella toisten jouluperinteitä, ehkä vain listata niitä itselle outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi?
Mikä ettei, mutta en ole koskaan nähnyt enkä kuullut. Olen Länsi-Suomesta.
hernemuhennos=hernekeitto mistä lähtien hernekeittoa on jouluna syöty?
Meillä jouluruoat ovat hyvin perinteisiä.
Sekä Hämeestä (makaronilaatikko, tuuvinki) että Karjalasta (piirakat ja kakkarat) kuuluvat asiaan.
Myös itsetehty maksalaatikko kuuluu meillä vain ja ainoastaan juhlaan eli jouluun.
Ryynimakkaroitakin on tehty.
Ap, joka halusi vain vähän provoilla, jotta keskustelua syntyisi
Sima