Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä olet terapiassa kertonut seksuaalisuudesta?

Vierailija
29.10.2016 |

En uskalla puhua aiheesta, vaikka moni asia vaivaa. Olen ollut terapiassa jo kaksi vuotta, mutta tämä on suuri kynnys

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta terapeutti itse kysyi miten harrastan itsetyydytystä. Tuli ihan puun takaa. Oli jotenkin vaivaannuttavaa.

Miksi?

En ole tottunut puhumaan niistä jutuista muille ihmisille.

Vierailija
22/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta terapeutti itse kysyi miten harrastan itsetyydytystä. Tuli ihan puun takaa. Oli jotenkin vaivaannuttavaa.

Miksi?

Tarkoitin, miksi kysyi? Liittyikö jotenkin oleellisesti tuomiisi ongelmiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi terapeutin velvollisuus avata aihealueesta keskustelu?

Ei ole. Keskustelua johtaa aina potilas. Terapeutin tehtävä on kuunnella ja esittää tarkentavia kysymyksiä ja analysoida ja pohtia potilaan kanssa ja antaa uusia näkökulmia. eli terapiassa aina puhutaan niistä asioista mistä.potilas tahtoo puhua.

Vierailija
24/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Tarkoitin, miksi kysyi? Liittyikö jotenkin oleellisesti tuomiisi ongelmiin?

Ei varsinaisesti tai suoranaisesti. Ainakaan omasta mielestäni. Olisin luullut että se asia viimeiseksi liittyy siihen miksi siellä kävin.

Vierailija
25/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä asia edes voisi liittyä masturbointitapaan?

Vierailija
26/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni kolme vuotta, ennen kuin uskalsin puhua asiasta psykologille (eri asia kuin terapeutti mutta silti jollain tapaa keskusteluun liittyvää). Kerran vain sanoin, että nyt täytyy saada tämä asia ulos ja käsitellyksi. Seksuaalisuudesta puhuminen vaatii rohkeutta, sillä se on niin syvällä ihmisen psyykeessä.

Tsemppiä ap:lle! Terapeuttia voi myös vaihtaa.

Vierailija
27/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se on ihan ookoo ja kaikki tekee sitä. Että terapeutin ei tarvitse tuntea syyllisyyttä.

Vierailija
28/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni kolme vuotta, ennen kuin uskalsin puhua asiasta psykologille (eri asia kuin terapeutti mutta silti jollain tapaa keskusteluun liittyvää). Kerran vain sanoin, että nyt täytyy saada tämä asia ulos ja käsitellyksi. Seksuaalisuudesta puhuminen vaatii rohkeutta, sillä se on niin syvällä ihmisen psyykeessä.

Tsemppiä ap:lle! Terapeuttia voi myös vaihtaa.

Mitä kerroit?

Vierailija
29/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei uskalla edes anonyymina avautua..

Vierailija
30/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusta asti on sivuttu aihetta silloin tällöin. On puhuttu siitä kuinka aktiivinen olen, olenko tyytyväinen seksielämääni, onko taustalla vaikeita kokemuksia jne. Minun on ollut vaikea muodostaa pitkää parisuhdetta.

Vierailija
31/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vaikeista kokemuksista kysyttiin? Olen yrittänyt vihjata, että perheessäni kaikki ei ollut normaalia. Silti aiheeseen ei ole menty syvemmälle.

Vierailija
32/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä myöhäistä.

Vierailija
33/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin elekieltä.

Vierailija
34/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa. Eikö se tieto riitä?

Vierailija
35/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
36/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihottuukohan terapeutti jos sille kertoo seksijuttuja? Ehdottoman tärkeä tieto! :D

Vierailija
37/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihomatoja tulee

Vierailija
38/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihottuukohan terapeutti jos sille kertoo seksijuttuja? Ehdottoman tärkeä tieto! :D

Pidättelee oksennus ta.

Vierailija
39/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos terapeuttisi on yksityisellä tai arvelet että hänellä voisi olla yksityinenkin vastaanotto, googlaa. Pätevyydet löytyvät kyllä.

Mitä tulee seksuaalisuudesta puhumiseen, niin olen puhunut jonkin verran. Osa terapeuteista käsittelee asiaa todella hyvin ja ammattimaisesti, osaa kysellä oikeita kysymyksiä ja tekee sen niin, ettei potilas koe oloaan vaivautuneeksi. Osa on täysiä tumpeloita. Viimeinen minua terapoinut täti oli jälkimmäistä lajia ja seksuaalisuudesta en keskustellut sen jälkeen kun rouva ei tiennyt, mitä eroa on sanoilla 'transsukupuolinen mies' ja 'lesbo'. Väänsin puoli tuntia ratakiskoa. Yllättäen en puhunut mitään seksuaalisuuteen / sukupuoleen liittyvää tämän tapauksen jälkeen. Suosittelen siis vähän tunnustelemaan, millainen yksilö on kyseessä...

Vierailija
40/61 |
29.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kammolla odotan sitä kertaa kun ehkä varmaan pitäisi tästä aiheesta puhua 😩