Mitä mieltä näistä nimistä? Tyttö ja poika kaksoset. Liian hienostelevaa?
Tyttö: Evelin Kiia Lovisa
Poika: Victor Emil Alexander
Sukunimi lyhyt ruotsalainen, tyyliin Berg
Kommentit (27)
Minusta kauniit. tosin itse valitsisin Eveliinan tai Evelynin, Evelin tuntuu väärin kirjoitetulta. Victor on ihana pojan nimi.
Muuten hyvä mutta toi Kiia tosiaan ei sovi, mielummin Kia.
Oletteko suomenkielinen perhe? Siinä tapauksessa Victor on minusta hiukan hienosteleva. Evelin taas ei taida olla oikea nimi missään kielessä...
Ihan ok jossain pienessä, ruotsalaisessa, kermaperseyhteisössä mutta jos on tarkoitus sulautua SUOMALAISEEN väestöön niin harkitsisin vielä...vakavasti.
Kauniit nimet. Valitse just sellaiset mitkä teitä itseänne miellyttää, nimitrendejä tulee ja menee. Ja onnea kaksosista!
Ei minusta vaikeat kirjoitusasut ole hienostelevia vaan päin vastoin. Niistä saa hieman negatiivisen kuvan. Eli oman äidinkielen mukainen kirjoitusasu nimelle on aina hienoin ja tyylikkäin. Ja helpottaa myös lapsen tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Tyttö: Evelin Kiia Lovisa
Poika: Victor Emil AlexanderSukunimi lyhyt ruotsalainen, tyyliin Berg
Jokaista nimeä joutuu tässä maassa selittämään.
Ei Eveliina, kuin pelkkä Evelin, eiku I, ei yytä. Joo, yksi ii. Kiia, se kirjoitetaan kahdella iillä. Lovisa, siihen vain yksi ii. Niin miten päin Se
nyt menikään, kumpaanko tuli montakin iitä?
Victor, Juu seellä, ei koolla. Emil, yhdellä eellä, Alexander äksällä, ei oo koota eikä ässää. Der. Ei teri.
Oliks tää trolli?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok jossain pienessä, ruotsalaisessa, kermaperseyhteisössä mutta jos on tarkoitus sulautua SUOMALAISEEN väestöön niin harkitsisin vielä...vakavasti.
Turun puolessa kuulostaa hyvältä. Mutta pitäkäähän sitten huoli että kanssa opettelevat ruotsin kielen :) minulla vastaavan ruotsalainen nimi ja joka paikassa aina oletetaan ruotsi äidinkieleksi, mikä nyt ei minua suuremmin haittaa mutta tyhmältä tuntuu että olisi noin ruotsinkielinen nimi ja sitten ei yhtään pärjäisi jo kielellä esim aikanaan töissä.
Suomenkielisiä ollaan, mutta ruotsinkielisellä alueella. Meidän etunimet on myös ruotsinkielisiä. Tuo tytön Kiia nimi on vähän sellainen täytenimi, koska ei oikein tiedetä mikä "ponnahduslauta" olisi nimeen Lovisa. Ehdotuksia siihen? AP
Kuulostaako toi rimpsa ruotsinkielisen korvaan samalta kuin suomennos suomenkielisen korvaan? Jos Joo, niin ei, ainakaan pojan nimi.
Eveliina Kiia Loviisa - ok
Vihtori Eemeli Aleksanteri - Moro 😃
Evelin on kiva mutta mun mielestä nuo kaikki kolme nimeä on jotenkin ihan eri sarjaa :D Siis Evelin, Kiia ja Lovi(i)sa. Mikään niistä ei mun mielestä sovi yhteen toistensa kanssa mutta jos ne teille kuulostaa hyvältä yhdessä niin antaa mennä! Victor Emil Alexander kuulostaa vaan hyvin tyypillisiltä suomenruotsalaisilta nimiltä pötköön aseteltuna, valitsisin ehkä jotain persoonallisempaa tuohon letkaan.
Ja kun joku mietti, että Evelin ei ole "oikea" nimi missään kielessä, niin näköjään saksassa, virossa ja unkarissa on: http://www.behindthename.com/name/evelin
t. 14
Vierailija kirjoitti:
Ja kun joku mietti, että Evelin ei ole "oikea" nimi missään kielessä, niin näköjään saksassa, virossa ja unkarissa on: http://www.behindthename.com/name/evelin
t. 14
Ihastuinkin tuohon nimeen just Viron reissulla joskus 10v. sitten. Marilin oli toinen suosikki. AP
Pojan nimi on ollut aina oikeastaan helppo, mutta tyttö. Huoh! AP
Voi jestas! Että oiken Vauvapalstalla täytyy päättää AP:n lasten nimet kun ei itse osaa noin isoa päätöstä tehdä?
Pojan nimi tyylikäs, tytön hirveä. Siis täysin mauton ja tyylitön.
Miten olisi vaikka Emelie Lilian Aleksandra (lausutaan ruotsalaisittain Emilii Liilian Aleksandra)? Emelie Ida Ellenor.. tms.
Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaako toi rimpsa ruotsinkielisen korvaan samalta kuin suomennos suomenkielisen korvaan? Jos Joo, niin ei, ainakaan pojan nimi.
Eveliina Kiia Loviisa - ok
Vihtori Eemeli Aleksanteri - Moro 😃
Jaa. Minusta tuo pojan nimikokonaisuus oli parempi. Jopa Vihtori on kivempi kuin Eveliina.
Wt -vibat tulee