Mitä mieltä näistä nimistä? Tyttö ja poika kaksoset. Liian hienostelevaa?
Tyttö: Evelin Kiia Lovisa
Poika: Victor Emil Alexander
Sukunimi lyhyt ruotsalainen, tyyliin Berg
Kommentit (27)
Minusta Kiia ei sovi tuohon tytön nimeen..Ennemmin vaikka Evelin Anna Loviisa, tosin Eveliina sointuisi paremmin tai sittten Evelin Beea Loviisa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kauniit. tosin itse valitsisin Eveliinan tai Evelynin, Evelin tuntuu väärin kirjoitetulta. Victor on ihana pojan nimi.
Sen E:n pitäisi olla Evelinne tai Evelynne, oikealla feminiinipäätteellä. Vai onko tässä nyt ajatuksena valita tytölle nimi puunhalaajavanhempien sukupuolineutriusutopioiden mukaan?
Noista kommentoijan korjausehdotuksista tuo ihan suomalainen (suomennettu) ja tavallinen Eveliina on toki kaunis ja oikein, mutta ehkä se ei tule kysymykseen, jos Ap ja hänen perheensä ovat suomenruotsalaisia.
Nuo ilman -nne -feminiinipäätettä olevat muodot kuten Evelin, Evelyn ym. ovat erikoisuudentavoittelijoiden tai sukuelinten neutralisoijien hullutuksia. Minulla tulee mieleen niistä Michelin, enkä tarkoita nyt mitään hienoa ravintolaluokitusta, vaan sitä auton gummipyörää.
Gummisedän siskon nimi kuuluisi olla siis muotoa "Michelinne".
Kauniit nimet!
Minua ovat sisarukset syyttäneet läpi elämän "hienostelusta". Vieläkään ei ole selvinnyt mitä se tarkoittaa. Toki makuni on erilainen kuin sisarusten.
En ole ollut neljää kertaa naimisissa, tehnyt lapsia neljälle eri miehelle. En ole ylipainoinen ja elämänhallinta hukassa. En myöskään tupakoi, värjää hiuksiani räikyvän värisiksi, pukeudu provosoivasti, jätä opintoja kesken. En varasta toisilta rahaa, odota että kaikki annetaan valmiina eteen.
Sen sijaa olen avioitunut kerran, tehnyt lapset avioliitossa, opiskellut hyvin arvosanoin, ollut aina työllistetty kun olen halunnut, urheillut, syönyt järkevästi, auttanut sisaruksia niin taloudellisesti kuin muutenkin.
Mutta hienostelija olen. Minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Pojan nimi tyylikäs, tytön hirveä. Siis täysin mauton ja tyylitön.
Miten olisi vaikka Emelie Lilian Aleksandra (lausutaan ruotsalaisittain Emilii Liilian Aleksandra)? Emelie Ida Ellenor.. tms.
Onnea!
Eemeli! Ja sitten vielä Lilian (kas kun ei Lillian) ja Aleksandra (ja tämä pitäisi kyllä kirjoittaa Alexandra). Parempi siis Amelie, sitähän tässä haettiin. Taas oli vastaaja lukenut jotain ruotsalaisten sukutaulua. Ihan hirveä yhdistelmä! Kammottava.
Evelin/Evelina Kiia Loviiiiiiisa. Lovisa kuulostaa ääliöltä miten päin tahansa. Ehdottomasti loviisa. ja kiia.
Victor tosi tönkkö ja hienosteleva nimi suomenkieleen. Eli jos ruotsinkielinen yhteisö niin kai se menee mutta muual suomessa ei tuu olee kivaa :D
Minäkin ehdottaisin Annaa tai Emmaa Kiian tilalle. Muuten on mielestäni todella kauniit nimet. Tunnen yhden kaksivuotiaan Evelinin. Victoreita en ole tavannut. :) Ja vaikka moni täällä tarttuu tuohon, että kirjoitusasua pitää selittää, niin ei sillä ole mielestäni väliä. Itse olen Karoliina ja siskoni on Katariina. Meiltä molemmilta kysytään jatkuvasti C:llä vai K:lla, yhdellä vai kahdella I:llä.
Ei nämä toimi jos ei aina lausu riikinruotsilla. Meidän eevejin sai taas kympin historiasta.