***TORSTAITA SYYSKEIJUT***
Kommentit (25)
Taas linjoilla, eilen podin jumissa olevaa niskaani ja pysyin poissa töistä sekä koneelta koko päivän.
Omasta olosta sen verran että ei mitään kummallista kerrottavaa, aamulla edelleen huonoa oloa ja yökkimistä muuten aika hyvä lukuunottamatta pieniä hetkellisiä huonon olon kohtauksia joita tulee päivän mittaan.
Puhuin niistä liikeistä joita kuvittelin tunteneeni pari viikoa sitten, taisi olla mielikuvitusta tai jotain muuta tuntemusta koska nyt ei kyllä ole tuntunut taas mitään. Jotenkin jo niitäkin odottaa, mutta onhan nämä viikot vielä melko aikaiset.
Tupakoinnista on näköjään ollut täällä puhetta, itse polttelin loppiaisen aikaan viimeiset savut, sen jälkeen päätin lopettaa ja lopetus olikin helppo kun pahoinvoinnin kourissa ei olisi tullut mieleenkään polttaa. Ajattelin kyllä myös olla aloittamatta uudelleen raskauden jälkeen, aiemmin olen aina aloittanut uudestaan. Ketään todellakaan syyllistämättä on kyllä oikeasti karmeaa katsottavaa kun kaverini vetelee sauhuja puolen tunnin välein ja masu pömpöttää. Itseni on tietysti helppo sanoa kun lopetus kävi kuin itsestään, tupakka on enemmänkin ällöttänyt. Tsemppiä kaikille lopettamista yrittäville/aikoville!
Kivaa päivää keijuille ja voikaa hyvin!
KIRSIKALLE tsemppiä myrkkysavujen hylkäämiseen! Eikös sulla ollut jotain apuvälineitä hommattu? Käytä ihmeessä niitä niin ei mene liian vaikeaksi!
Eiliseen VITAMIINIKESKUSTELUUN vielä. Olisikohan ollut toiseksi viimeinen kirjoittaja, joka sanoi syövänsä Multivitaa. Se on siis eri asia kuin Multitabs eikä sisällä rautaa. Harmittaa, kun en itse tullut ostaneeksi sitä.
Kohta lähden esikon kanssa syömään ja sit pitäisi ystävän poikansa kanssa tulla meille. Hipsitään tuon jään yli niin päästään hyvään leikkipuistoon, jossa voi tehdä muutakin kuin rämpiä umpihangessa :)
Omassa olossa ei ole oikeastaan enää hirveästi moittimista, elämä alkaa pikkuhiljaa voittaa. Ja jos pikkuisen sydän ensi viikolla lääkärineuvolassa jumputtaa, niin ehkä uskaltaa alkaa pukeutua jo vähän vapaammin.
Ninnu ja Piipero rv 12+2
Ihana aamu taas mutta pakkasta on aika paljon. Hrr... No onneksi se taitaa iltapäiväksi laskea mukavasti alle -10 niin ulkonakin on mukavempi olla. Tänään suunniteltiin pientä retkeä läheisen järven jäälle, eväitä ja lämmintä mehua ja kaakaota mukaan. :)
Noista liikkeistä.. minä en mielestäni ole tuntenut vielä liikkeitä. Pari päivää sitten masussa kyllä tuntui sellainen pieni kuplinta ja heti mietin josko olisi sitä liikettä mutta en oikein usko vielä. Esikoisen liikkeet tunsin rv:lla 18 vasta.
Tsemppiä kirsikka sinulle siihen tupakoinnin lopettamiseen! Hengessä ollaan mukana. Itsellä sama tapa jäi esikoisen ilmoittaessa tulostaan ja yllättävän hyvin lopetus sujui. Sen jälkeen olen pari kertaa ulkona käydessä maistellut mutta eipä ole tehnyt mieli polttaa edes yhtä savuketta loppuun. Joten peukkuja pidän sinulle. :) bd
Aurinkoista päivän jatkoa kullekin!
T: Anmari rv 11+5
Kyllä tätä päivää on odotettu kuin kuuta nousevaa nimittäin klo 11 pitäisi sitten olla ensimmäinen ultra ja lääkäri!! Kyllä jännittää aivan sairaasti kun on koko ajan ollut sellainen olo että jotakin omituista on siis ettei siellä ole mitään ym... No, kohta siihen saadaan varmuus. APUA! Mies tulee mukaan ja on juuri hakemassa pappaa hoitamaan lapsia kun ne ovat mahataudissa. Alkuviikko on siis mennyt kotona hoitamassa 5v poikaa joka on ripulissa ja eilen 7v tyttökin tuli koulusta kotiin kesken päivän kun oli tullut kipeäksi. Kuumetta ja pää kipeä ja tänä aamuna sitten oksensi. Tässä vaan odottelee, että tarttuuko taudit meikäläiseen - toivottavasti ei se ripuli olisi kyllä aika karmee! Mutta nyt täytyy lähtee vielä syömään jotain on sen verran paha olo...
Hyvää päivän jatkoa vain kaikille keijuille!
t. Tuittu ja papunen 12+4?
Tsemiä kirsikka82:elle! Meillä on lopetettaessa ollut käytössä suolatikut (onkohan oikea nimi?), siis ne sellaiset naposteltavat suolaiset tangot... öö. Jotenkiin siinä hermoillessa niitä on ollut hyvä jyrsiä.
Täällä sataakin nyt vettä. Koko yön jo. Nyt sitten lumet vihdoin sulaa ja kevät pääsee tulemaan. Onkin jo aika, yleensä täällä tosiaan on jo maaliskuussa ihan lämmintä.
Seirana rv13 +6
Kun itse taannoin lopetin polttamisen, onnistuin vain tavalla, että lupasin itselleni mennä aina parin tunnin päästä, mutta kun se pari tuntia oli kulunut, en mennyt ja lupasin itselleni taas mennä parin tunnin päästä jne. Eli huijasin itseäni saamaan savut, mutta en mennytkään!
Olin kokeillut lopettamista monella tavalla ja tämä oli ainut jolla saavutin tuloksen! Olen ollut nyt polttamatta n. 2 vuotta! (lopetin myös tupakoinnin raskauden vuoksi, olin rv 9, kun lopetin)
Tsemppiä!! Tunti kerrallaan ja pian on mennyt jo viikko! :D
Tsempitykset kirsikka82:lle lopettamiseen, bd bd!
Hoh-hoijaa.. taas tuli herättyä vartin yli kuusi. Ei meinaa lapsilla uni riittää aamuun asti kun on jo näin valoisaa. Onneksi oma alkuraskauden väsymys on alkanut helpottaa samaa tahtia valoistuvien aamujen kanssa :)
Inhottavan kylmää kyllä vielä, ainakin aamuisin. Alkaa taas se vaihe että mitä kummaa pukisi lapsille päälle ulos kun pakkasta on, mutta aurinko lämmittää yhä enemmän. Meillä on esikoinen niin innostunut hiihtämisestä etten oikein raaski vielä toivoa että lumet sulaisi.. muuten kyllä kevät voisi jo tullakin!
Jaaha, ja nyt sen peitontekeleen kimppuun..
Itta rv12+6
Ensiksi sinulle Kirsikka82 ja muut tupakointia harkitsevat, kauheasti tsemppiä. Kyllä te onnistutte! Muutamista ekoista päivistä kun selviää, niin joka päivä se vähän helpottaa.
Täällä olo hyvä. Pahoinvoinnit taitaa olla jo takana päin. (Täytyy koputtaa puuta, ettei vaan ala uudestaan)Pystyy raskaudesta nauttimaan ihan eri lailla. Maanatain ultra kun vielä kunnialla selvitetään, niin hyvä. Itse olen ainakin ollut tuntevinani pieniä liikkeitä muutamaan kertaan, joten pitää kai luottaa, että kyllä siellä masussa joku asustaa.
Nyt olen ehkä tyhmä, mutta täytyy kysyä eräs asia, joka on askarruttanut mieltäni. Monesti laitatte kirjoituksiin rään jutun, jota en ole pienessä päässäni pystynyt selvittämään.. Eli mitä tämä bdbd tarkoittaa?
Andoliniska + vauva-kirppu ja maagiset 12+0
Me ollaan oltu heti aamusta liikentteessä kun käytiin katsomassa vauvaesitys esikoisen kanssa ja vähän rautakaupappa ;-) mutta olipas kiva päästä kotiinkin, mussukka juoksu heti kirjoitja selaileman, se on niin söpö, kun tykkää hirveesti kirjoista, muun ajan sitten juoksee/kiipeilee vailla ällin hiventä ;)
Tsemppiä Kirsikalle tupakoinnin lopettamiseen (ja oliko joku muukin?)!! Se ei varmasti ole helppoa!! Vierestä olen seuraillut useampaan kertaan operaatiota, mies taas sanoi, että pitäis lopettaa mutta... Katsotaan sitten, en sitä nykyisin enään painosta kun sitten alkaa vaan vituttaa... Eihän sitä toinen kuitenkaan voi tehdä.
Mullakin olo alkaa olla miltei normaali. Tänään päätin kokeilla oikein farkkujakin, ja kun ne mahtuivat vielä hyvin niin sekin jotenkin piristi! Mutta jotenkin tuntuu, että kunto on huono, yllättävän äkkiä väsähtää vaikke tekis juuri mitään. Mikä sitten lie.
Meillä lähdetään kohta päikkäreille
t. K rv12++ sekä ukkeli 1v4kk
Meillä kävi tänään sosiaalitädit kotikäynnillä ja onnittelivat päätöksestä pitää vauva. Juotiin kahvit ja kaiki meni oikein hyvin. Olemme siis alkoholisti-pariskunta, jotka ovat raitistuneet juuri. Käymme avohoidossa kaksi kertaa viikossa ja AA-kerhossa tietty. Kyllä elämä on ihanaa! Toivottavasti en saa kovin tyrmääviä kommentteja :)
Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ymmärrä tätä sairautta, mutta annetaanhan kaikille mahdollisuus, eikö?
Tämä on siis meidän ensimmäinen yhteinen lapsi. Miehellä kolme edellisestä avioliitosta(lapset äidillä) ja minulla kuusi(lapset miehellä). Kovia on elämässä koettu, mutta nyt alkaa päivä hieman paistaa :)
Lapseni asuvat lähellä ja tapaan heitä säännöllisestijoka viikko. Mutenkin terveys on hyvä ja kuntoilen. Kyllä elämä on ihanaa raittiina!
rv 11+3
Mukava kuulla että olette miehenne kanssa molemmat parantumaan päin! Sekin vaatii varmassti voimia! Mutta voi olla helpompi tehdä se yhdessä kun toinen ymmärtää toisen menneisyyden. Toivotaan, että elämänne pysyy edelleen raiteilla tulevissa ylä- ja alamäissä! Ja sekin on mukava kun tulevalle vauvalle löytyy innokkaita hoitajia!
oli sormet taas vähän vikkelät.
Kiitos kovasti kaikille tsempanneille. Yritys on kova, pariin olen kyllä sortunut, mutta vielä en ole toivoani menettänyt. Mitä vähemmän sen parempi.
Kaikki meni hyvin niin kauan kun luulin että muutama tupakki on vielä kaapissa (jonne ne itse illalla laitoin), kunnes mies soitti ja sanoi että hän on ne sieltä vienyt.
Siitähän se riemu repesi kun ei enää ollutkaan sitä pahanpaikanvaraa siellä jemmassa. grrr
Niin sitten kun vahingossa askiin törmäsin niin sorruin...
Ruokaa pitäis olla tekemässä, mutta koneelle silti tulin. Poistu on päikkäreillä niin piti käyttää tilaisuus hyödyks ja rynnätä koneelle.
Kirsikalle ja muillekkin jotka yrittävät tupakointia lopettaa paljon tsemppiä! Helppoa se ei ole. Itse lopetin polttaimisen kun aloin poitsu odottamaan.
skorpioni-76 et saa tyrmäävää vastaanottoa meiltä. hienoa että teillä asiat parempaan päin. Ja onnea päätöksestä pitää vaavi.
Omassa olossa ei mitään ihmeellistä.
En taas aamulla saanut nukuttua kun tää meijän makuuhuone on niin valoisa. Pitää mennä kunnon pimennysverhot ostamaan että saisin kunnolla nukuttua. Meillä poitsu nukkuu aamuisin 9.30 asti ja iltaisin menee nukkumaan 21.00 aikoihin. Eli poitsu antaa ihanasti nukkua.
Kun poistu herää päikkäriltä niin pitäis kauppaan lähteä ruoka ostoksille. ja sama ikuinen ongelma on että mitähän ruokaa sitä oikein tekiskään.
Huomenna pääsee herkuttelemaan. Meillä on syyskuisten2004 tapaaminen suklaakakun merkeissä. Vielä heidän kanssaan aktiivisesti kirjoitellaan taaperopuolella ja järjestetään tapaamisia. Varmaan me syyskeijutkin voitaisiin tossa keväämmällä/kesällä järjestää tapaamisia.
Nyt siis ruuan tekoon.
Öttis, poitsu 1v5kk & masutoukka rv15+1
On se tosiaan ihanaa, kun pahoinvointi on niin monella jo hellittänyt. Samalla kun päivä koko ajan pitenee, niin alkaahan elämä maistua ihan erilaiselta. Alkuvuosi meinasi olla jotenkin sellaista ankeaa, vaikka iloa mahaan kotiutunut itunen tietysti tuotti...kaikki energia vain meni työpäivistä selviämiseen ja esikoisen hoitamiseen jne.
Miesparka, parisuhde on ollut vähän retuperällä tai ainakin vähemmällä hoidolla. Pitäisi vähän innostaa itseään romantiikkaakin taas harjoittamaan. Kävin tänään sentään kampaajalla, ja pistin meikkiäkin naamaan, josko se tästä.
Mites tuo vaatepuoli, jokos olette siirtyneet mammahousuihin? Minä sinnittelen vielä yksillä (normaalioloissa liian suurilla) farkuilla ja muutamilla muilla housuilla. Mutta kai tästä pitää tosiaan mammafarkut ottaa käyttöön.
Ajattelin, etten jaksa enää yhtään piilotella tuota mahaa, saa näkyä vaikka kuuhun saakka. Sitten jos jotain sattuu, niin tuskinpa se on suurin huoli mitä ihmiset ajattelevat - siis kun näin pitkälle silti on päästy.
Nyt lähden pyykkisirkusta taltuttamaan.
Skorpionille onnittelut rohkeudesta; ole ylpeä itsestäsi että uskallat sanoa sairautesi nimen ääneen ja vieläpä suunnistaa ihmisten ilmoille. Hienointa tietenkin, että päätitte pitää vauvan!
Kirsikalle tsemppiä tupakkataistoon. Kyllä se siitä.
Nyt tämä mamma menee, heips.
kuonokas rv 14+ jotain...
(kakkosen-kolmosen odottajat, pysyttekö mukana näissä viikoissa?!!! Mä en...)
Hyvää torstaita!
Tänään on kaikki kunnossa, jopa alkuraskauden suklaan välttäminen (pahoinvoinnin vuoksi) on poissa, nyt siis taas laskee ;) Tiedä sitten, onko se hyvä vai huono asia...
Öttis: Mä oonkin jo odotellu, että koska joku keksii ehdotella tapaamisia. No ihan vielä ei varmaan ole tarvetta, mutta kesän lähestyessä ja vatsan pyöristyessä voisi tosiaan tavata! Meitä on kylläkin joka puolelta Suomea, joten tapaamiset täytynee järjestää hieman paikkakuntien mukaan. PK-seudulla meitä pitäisi olla runsaasti, joten eiköhän se onnistu. Vieläköhän yleisenä kohtaamispaikkana on Sanomatalon aulan kahvila? Siellä ainakin näkee tosin usein vauvaryhmiä. Kokemustahan mulla ei näistä ole, kun ekaa odotellaan.
Onko muitten iho tullu kuivaksi ja herkäksi? Mun vartalon iho on kuin riisipaperia. Etenkin nännit hilseilee ja kutiaa. Olen alkanut silloin tällöin laittaa niihin Bepanthenia. Myös takapuolen ja lantion iho on tosi kuiva. Sen sijaan naama kukkii tosi pahasti ja on rasvainen, mulla onkin aknetausta, oon joskus 4 vuotta sitten syöny Roaccutan-kuurin. Jos olisin tienny, etten tule raskaaksi yli vuoteen yrityksestä huolimatta, olisin syöny toisenkin kuurin. Mutta nyt se pitää siirtää hamaan tulevaisuuteen. Lääke aiheuttaa todella vakavia sikiövaurioita. Siksi sen yhteydessä otetaankin säännöllisesti raskaus- ja maksa-arvotestit jne.
Nyt lähden hakemaan tukipohjallisia, jotka on tehty muotin mukaan hieman lässähtäneille jalkapohjilleni. Saapa nähdä, mahtuuko ne kenkiini koska ne ovat kuulemma kantapäästä aika leveät. Maksan itseni niistä kipeäksi, n. 200 ¿. Mutta mieluummin se kuin esim. polvileikkaus.
Rizzu rv 13+5
SKORPIOONI:Sulta mun on pitänyt kysyä, että oliko sun mies väkivaltainen? Muistan nimittäin, että vk-puolella joku, jolla oli samantapainen nikki kuin sulla epäili olevansa raskaana ja mietti mitä tehdä sen suhteen.
Ja tosiaan hienoa, että päätitte pitää vauvan! Se on varmaan oikein hyvä motivaattori olla tarttumatta pulloon!
Ja kukas se kysyi siitä bd:stä. Minä olen kans aina ihmetellyt, että mitä se tarkoittaa :)
Minulla on tänään vapaapäivä! :D
Tyttäreni meni eilen isälleen yökylään. Joten aamulla nukuin 10n, kuinka tuntuikaan luksukselta nukkua niin pitkään yleisten aamu 7n herätysten sijaan! Herättyäni kävin hakemassa kaapista suklaapatukan ja luin kirjaa sängyssä kaikessa hiljaisuudessa. Sain syödä aamupalan ja lukea lehden rauhassa. Ja kun ulkona paistaa aurinko ja pakkasta on vain -3, lähdin käveleen jäälle 1½ tunnin lenkin!
Kuinka moni voiskaan sanoa, ettei kotiäidin vapaa päivä olisi alkanut täydellisesti!! :D
Olen nyt saanut uudet sosiaalinumerot ja huomenna soittelen ultra aikaa tänne Haaparanalle! Ihanaa, kun asiat alkavat nyt edistymään!
Skorppioni76: Todella lämpimät onnittelut uuden elämän aloittamisesta! Todella kaunista, että päätit antaa myös pikkuiselle mahdollisuuden elämään! Ihanaa, että elämä hymyilee!
Ja kaikille äisköille kaunista kevätpäivää!
se tupakin poltto. Kaikki tuki on nyt kyllä tarpeen. Mieli tekee niin pirusti, kuntietää ettei pihalle oo nyt menemistä **Aaargh**
Oli mies jättänyt mulle kanustuslapun pöydälle lähtiessään (ei itse polta)
Itku tuli kun sen lapun luin, voi kun en tuottaisi pettymystä.
En oo ollu pystyssäkään ku puolisen tuntia joten on urakka vasta aluillaan.
Oon päättänyt ottaa päivä kerrallaan, en lopeta vaan oon aina päivän kerrallaan polttamatta. Josko onnistuis itteensä huijaamaan :)
Tää viikko on mennyt muutenkin tosi hitaasti, kun joka päivä oon vatvonu tota lopettamista.
Joo, taidampa lopettaa tähän kun tuntuu ettei päässä oo muita ajatuksia kuin tupakka. bläääh.