**HUHTIKUUNhelmet** vk 38
Aloitan jälleen uuden viikkopinon. Sattuu nämä aamuvuorot aina maanantaille näemmä.. Tänään vielä aikainen, ennen seitsemää töihin :/ Noo, pakko jaksaa..
Mitään raskausoireita ei ole ollut.. Tai no viikonloppuna oli tai sitten kuvittelin :/ .. Huolestuttavaa.. 3vko vielä ultraan.
No mutta en tämän enempiä nyt kirjoittele, kun pittää sinne töihin mennä.. :(
Verticia & masukkiasukki Rv 9+3
Kommentit (32)
No siitä taitaa parisen viikkoa olla kun viimeksi ole tännekirjoitellut... on jotenkin ollut niin kiire... olen kyllä pikaiseen käynyt lukemassa viestejä!
Pahoittelut näin alkuun kaikille niille jotka ovat tippuneet täältä... Voimia ja onnea tulevalle!
Meille ei siis mitään ihmeempiä.... Töihin jo kerroin kun jollain tavoin näkyy niin selvästi että mitäpä sitä salailemaan varsinkin kun tulevana viikonloppuna
vielä "duunipippalot" jossa viimeistään asia tulee ilmi... Eipähän kenenkään tarvi ihmetellä jos joanin päivänä jaksa tehdä mitään yms.
Alku väsymyksestä selvitty ja salillakin on taas jaksanut käydä! Painon nousukin loppui... onneksi... ja muutenkin loistava olo tila.... tosin hormooni näppylää pukkaa täytyykin käydä kosmetologille varaamassa aikaa...
Ultrakin on jo ensi viikon torstaina aika myöhään meni... 12+4.. eli jos heittää mun kierto ja oonkin pidemmällä niin sitä toista verikoetta ei voi tehdä.... soitin kyllä asiasta kättärille ja hoitaja tokaisi että miksi olet jättänyt näin myöhään menemisen neuvolaan... kerroin ystävällisesti että olen sinne heti soittanut kun tein testin 4+4 mutta oma yterveydenhoitaja antoi ajan vasta viikoille 10 ja eri hoitajalle kaiken lisäksi... muutenkin vähän pettynyt tohon terveys aseman hoitajiin ja asenteeseen onneksi olemma muuttamassa täältä pois ja saisi paremman terkkarin sit seuraavaksi...
mukavaa odotusta
mikumamma ja pikkunen11+0
Aamupala tuli juuri syötyä ja nyt tuntuu että ihan kuin tuo pahoinvointi yrittäisi hiljaa hiipiä takaisin (tai sitten vain kuvittelen) olin nimittäin jo onnellinen kun se pariviikkoa sitten loppui...
Ilmakin on mitä harmain, olisi mukavaa vaan jäädä vällyihin kotio...
Paino ei ole noussut yhtään, päinvastoin laskenut on pari kiloa...no eiköhän se kyllä ehdi ottaa kiinni tuossa puolen vuoden aikana :) Ei kai se alussa pidä noustakaan kauheasti :)
Mukavaa viikkoa kaikille!
Toukka & Peanut rv 11+2
Tänään oli eka neuvola!!! Oli kyllä niin mukava neukkutäti (ei sitä tädiksi voi sanoa, nuori nainen) että hyvä mieli jäi... sijainen se kyllä oli, toivottavasti on kuitenkin raskauden loppuun asti tuo sama!!
Paljon lippulappuja sain mukaani, kuten kaikki muutkin...
Ainakin alustavasti ollaan seulontoihin menossa...
Ja ne sydänäänet!! Se neukkutäti selosti, kuinka niitä sydänääniä joutuu metsästämään, kun toukka on vielä niin pieni ja kohtu on kuitenkin kasvanut.. ja sitäkin se sanoi ettei äänet välttämättä kuulu, vaikka kaikki oliskin hyvin.. No se sitten laittoi sen anturin mun vatsalle, ja heti kun laittoi sen masiinan päälle, mahdoton jumpsutus alkoi kuulumaan!!! Oli se mahtavan kuulosta.. Kuitenkin tässä on jotenkin ollut varuillaan, että jos siellä masussa ei ketään olekaan.. NO, Kuulosti olevan!!! Eka ultra-aikakin pitäisi selvitä tässä kohta puoliin... Niin, ja se laskettu aika on nyt 9.4.
Tämmöstä täällä!!!!!
Pahoittelut kaikille, joilla masuasukki ei pysynyt kyydissä mukana loppuun asti!!!
Mukavaa viikon alkua kaikille!!!
KevätPerhonen ja sykkivä sydän 10+4
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Tänä aamuna kävin toista kertaa neuvolassa. Sydänäänet kuuluu vahvoina, syke 170krt/min vauvelin ollessa valveilla. Melkoista "tykitystä". Myös ultrassa oli viime tiistaina kaikki kunnossa. Sikiöseulontoihin en puolisoni kanssa halua. Otamme vastaan sen mitä annetaan. Alan pikku hiljaa uskomaan, että ensi keväänä meidän perhe kasvaa ensimmäisen naperon myötä.
terv.Taapero 82 ja napero 11+3
Täältä suhmuraisesta etelä-Suomestakaan ei paljon kerrottavaa ole. Pahoinvointi jatkuu sitkeästi ja nyt myös naama kukkii iloisesti. Täällä keskusteluissa voi vähän valittaa, mutta muuten täytyy pitää suu supussa. Muuten arvaan, että kohta saan kuulla sen perinteisen "Nuo nyt ovat pieniä murheita, jos vain tulee terve lapsi." Ja näinhän se tottakai on. Silti kun halaa jo aamupäivästä kolmannen kerran päivässä pönttöä, ei aina jaksa olla niin kovin iloinen...
Ensi viikon ekaa ultraa odotellaan nyt tosi tosi paljon. Me otimme kaikki mahdolliset seulat, kun ikää kuitenkin on kertynyt ja eka tulossa. Ehkä ultran jälkeen uskaltaa jo olla iloinen ja helpottunut. Tähän mennessä pelko on hiipinyt tämän tästä ahdistamaan, välillä keskellä yötäkin. Kaveripiirissä on ollut mielettömästi ongelmia ensinnäkin lapsen alulle saattamisen kanssa ja lisäksi vielä synnytyksissäkin on ollut aikamoisia tilanteita. Yritän vaan ajatella, että se ei silti tarkoita, että mulle kävisi samoin.
Palaan raportoimaan viimeistään ens viikon alussa ultrakäyntiä :D
t. PötsiPamela + Package
Tervehdys vaan kaikille. Mullahan oli la 1.4.2009 mutta tänään kun olimme ensimmäisessä ultrassa niin se muuttui niinkin paljon kuin et uus on 5.3.2009. Syy se et edellisen vauvan jälkeen (12/07) ei ehtinyt olla kuin yhdet menkat tai niin minä niitä luulin menkoiksi niin siinä meni laskut ihan sekasin. Arvasin kyllä että tää raskaus oli jo pidemmällä :)
Muutenkin kaikki ultrassa ok :)
Siispä minä siirryn nyt maaliskuisiin. Hyvää odotusta tänne kaikille.
Sori oma napa.
Minni ja masuvaavi 15+4
Suhmurainen on myös tämä Lounais-Suomi, ja sekös pistää vielä väsyneemmäksi.
Mulla ei oo ollu varsinaista pahoinvointia ollenkaan (mikä tuntuu oudolta, kun kaikilla kuuluu laatta lentäneen), mutta täytyy vaan aatella että oon onnekas, mutta siis nyt on pari päivää ollu kumman heikko olo, huippaa eikä oikeen tee mieli mitään... ehkä se onkin syy että huippaa kun mikään ei maistu.
Ens viikon maanantaina np ultra, ootan sitä hirmusesti koska jos kaikki sielä hienosti ni voidaan kertoa läheisimmille tutuille :D Töissä ajattelin kertoa vielä vaan esimiehelleni, ja työkavereille vasta rakenneultran jälkeen... saa nähä onnistunko tavoitteessa. Mä kun en tykkää mistään höösäilystä. Työpaikalla niin paljon ihmisiä, naisvaltanen ala, niin siellä kyllä kaikki tietää kun muutamalle kertoo.
Hyvää alkanutta viikkoa ja toivottavasti kaikilla pahoinvoivilla alkaa olo helpottaa.
aih, ja tänään jo 11+4.
Omasta puolestani myös pahoittelut kaikille huhtikuisista poistippuneille ja voimia!
Omasta kokemuksesta tiedän, että se on tosi kova paikka ja tuntuu että koko maailma romahtaa. Mulle kävi nimittäin näin nyt huhtikuussa, kun odotin toista. Rv 8+6 aloin yht'äkkiä vuotamaan ja keskenmenoahan se tarkoitti. Kehitys oli loppunut jo rv 6+4. Jälkitarkastuksessa gynekologini sanoi, että nyt vaan heti uutta putkeen ja tulet sitten alkuraskauden ultraan rv 7.
Toista yritettiin puoltoista vuotta, mutta tämä kolmas raskaus alkoikin aika nopeasti KM jälkeen. Perjantaina pääsin vihdoin ja viimein ultraan ja mikä helpotuksen tunne oli, kun siellä oli kaikki kunnossa. Voin siis lämpimästi suositella kaikille, vaikka ei se mitään halpaa lystiä ollutkaan. Nyt on fiilikset aivan mahtavat ja odotan innolla, koska pääsen kertomaan työkavereille ja ystäville!
Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Itse kuulun niihin onnellisiin, joilla ei oo oikein mitään. Ainut oli tuo hirveä paniikki, että kohta varmaan menee kesken, mutta sekin alkaa nyt pikkuhiljaa helpottamaan.
Leppoisaa päivää kaikille!
Lumikide 7+5
kävin viime torstaina siinä varhaisultrassa, jännitti kamalasti että onko siellä ketään ja onko oikeassa paikassa jne ja onko siellä mahdollisesti useampi kun miehen suvussa tuota kaksosuutta:)
Siellä näkyi kyllä yksi ja hänellä löi sydän ja kaikki näytti olevan kunnossa lekurin mukaan, oli helpottava fiilis! ja oli hauska katella siitä screeniltä sitä pientä "omelettia´", siltä se vähän näytti:)
Lekuri oli kuitenkin sitä mieltä että en ollut viikolla 7 kuten laskurin mukaan esim olen laskeskellut vaan vasta 6 menossa, mikä kyllä on ihan mahdollista sekin. Ei antanut mitään uutta laskettua aikaa, katsotaan sitten mitä seuraava ultra näyttää jos on samoilla linjoilla tms. Huomenna ois eka neuvola. Vielä en ole kertoillut juuri kenellekään, varsinkaan kun tuli viikko "takapakkia" tuon ultran havainnoista ja kun tätä palstaa lukee niin aika masis miten paljon menee kesken jopa vko 10 jne:(
Olo on ollut karsee täs pari pv. Eilen oli tosi paha olo, suoraan kotiin duunista ja 10h unta palloon. Tuntuu että vaan vaakatasossa on hyvä olo..:-/
Noh jos taas yrittäisi tarttua töihin!
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
- iza ja omeletti rv 7 kieppeillä
Pahoittelut keskenmenon kokeneille. Musertavaa.
Minulla ei oikein enää mahdu paidat päälle. Kinnaavat rintojen kohdalta ja paidan helma nousee ylös. Lisäksi hikoilen aivan kamalasti. Olisi pakko olla melkein vaihtopaita kassissa.
Onko kenelläkään muulla JATKUVA pissahätä?
Minulta otettiin pissanäyte viikko sitten ja se oli puhdas, joten ei pitäisi olla mitään tulehdusta. Mutta juoksen koko ajan vessassa. Myös yöllä. Viime yö meni ihanasti, vain kolme vessareissua. Sen kestän. Mutta toissa yönä kävin noin tunnin välein vessassa. Mistä se kaikki neste tulee? Ja siis ihan oikea hätä, ei mitään pikkutuntemusta, jonka takia juoksisin siellä ja valvoisin muista syistä.
Tämä jatkuu myös päivisin. Käyn vessassa ennen kun lähdemme työporukalla lounaalle ja kas, olen ruokajonossa ja hätä on jo sellainen, että tuntuu, että pitäisi päästä heti vessaan. Palaan työpisteelle, niin pissa tulee melkein housuun. Voiko lantiolihakset surkastua puolessatoista kuukaudessa? Kävin kuitenkin siellä tehopilateksessa koko kesän. Minusta tämä puoli on ollut ihan kunnossa, mutta nyt saan oikeasti tsempata. Loppuraskaudessahan vauva painaa rakkoa, mutta näin alussa tämä on jotain muuta. Hyvin rasittavaa.
-Putri
Pahoittelut minultakin kaikille jotka pudonneet porukasta. Todella surullista että niin voi käydä vielä näinkin "isoilla" viikoilla.
Mulla on niskapoimu ylihuomenna, vähän jänskättää kuinka tuolla masussa voidaan. Luulisin että kaikki ok, ainakaan oireet eivät ole mihinkään hellittäneet. Oksu tulee silloin tällin ja yleensä aina kun sitä vähiten odottaa ja tissit on aivan valtavat ja kipeät. Mies haluaisi olla koko ajan niitä kourimassa mutta voi taivas kun ne on arat;)
Minkäikäisille noita veriseuloja tarjotaan? Onko se yli kolmikymppisille? Ja saako sen joka tapauksessa vai täytyykö olla niskaturvotusta? Mä olen vähän ajatellut että voisi ottaa jos tarjotaan. Ei sillä että pystysin tätä raskautta keskeyttämään vaikka mikä olisi, mutta olisihan se kuitenkin sellainen "nicetoknow".
Onko moni suunnitellut menevänsä 4d- ultraan? Mä en ole koskaan ollut ja nyt ajattelin että voisi olla kiva mennä. (jos vaikka on viimeinen mahdollisuus). Tosin mun ukkoni sanoi tuossa yksi ilta kun pähkäilin ääneen että olisin halunnut kaksoset saada, että vielähän me keretään ne kaksosetkin tekemään. Herran jumala, koskahan sillä on lapsiluku täynnä... 4+2 olisi jo 6. Ja multa kysyttiin viimeviikonloppuna että olenko lestadiolainen kun kerroin tutun tutulle että odotan neljättä lasta. (ihmetteli miksi juon vain vettä, kun oltiin bileissä) Tuli vähän hassu olo tuollaisesta kysymyksestä. Onko neljä tosiaan niin iso luku ettei sovi "normiperheeseen"?
Hauskaa viikonjatkoa kaikille, palailen varmaan loppuviikosta np-kuulumisien kanssa=)
T: helmielina ja neponen 11+4
...pienen tauon taas pidin netin kantamattomissa. Eilen kyllä kävin jo lueksimassa täällä teidän parin viikon kuulumisia. Ja muistelin kirjoittaneeni jo tänne, mutta nyt kun lueskelin niin en ilmeisesti ollut kirjoittanutkaan :P pieni muistihäiriö.
Pahoittelut keskenmenon kokeneille! On surullista aatellakin..ja vielä näinkin myöhäisillä viikoilla. Aloin jo luottaa pikkuhiljaa että mahassa joku on ja pysyy, mutta viikkoja mullakin vasta 10+3. Joten en vielä uskalla kovin luottaa. Ultrassahan en oo käyny vielä, mut mahan kasvusta voi päätellä että pakko siellä on jotain olla :)
Alkaako teillä pahoinvointi hävitä pikkuhiljaa?
Helmielina kertoi että tissit on kipeät...mullakin kipeytyivät nyt uudelleen enemmän. Ja on ne kyllä kasvaneet. Tällaselle pienirintaiselle jotain itsetunnon kohotusta ;) vaikka muutenkin kyllä tyytyväinen oon..
Ei minusta kyllä neljä lasta vielä mahdottoman suurelta perheeltä kuullosta. Mutta voi olla että nykyään on "normaalimpaa" toisten mielestä 1 tai 2 lasta. Minäkin toivoisin kaksosia. Isän puolella suvussa on kaksosia..toivoisin että niin olisi tapahtunut, että sieltä masusta löytyisikin kaksi.
Kävin ostaa tänään vaunut :) käytetyt mutta todella hyväkuntoiset. Nyt ne on tuossa keskellä lattiaa odottamassa että mies tulee kotiin ja näkee myös ne. Muutenhan ne voi viedä lämpimään varastoon oottaa huhtikuuta.
Viikon jatkoa kaikille!!
Sivri ja Masukki rv10+3
Todella surullista lukea keskenmenoista :´( Olen niin pahoillani. Voimia teille!
Viime viikolla tuli vielä uusiakin mukaan, tervetuloa!
Täällä alkaa pahin pahoinvointi hellittämään ja olen hieman aloitellut liikuntaharrastuksia. Hieman tuntuu nipistelyjä alavatsassa (erilaisia kuin ne kohdunkasvukivut), joten pikkasen pelottaa kuinka paljon uskaltaa rehkiä. Pistelee ihan reippaassa kävelyssä, kunnon hikoiluun en ole vielä päässyt. Onko kellään muulla tuntunut samanlaista?
Putri mä oon kans juossut vessassa viimeiset 2 kk erittäin tiuhaan. Olisinko jostain lukenut et alkuraskauden aikana rakko on jotenkin puristuksissa ja keskivaiheilla hellittää. Loppuvaiheessa masukki saattaa muksia rakkoa, että sitten pitää taas juosta. Korjatkaa jos oon väärässä.
Uutena ongelmana mulla on univaikeudet. Oon ollut jatkuvasti ihan hirvittävän väsynyt (veriarvot olivat hyvät) ja nukahdan nopeasti iltaisin, mutta herään 4-5 maissa ja valvon siihen asti kun kello soi. Seuraava päivä menee ihan zombiena. Mulla on joskus ollut näitä ongelmia aikaisemminkin, syynä stressi ja ylikierrokset. Nyt ei vaan voi vetää lääkkeitä. Lääkäri määräsi kuitenkin diapamia, jota en ollut aikaisemmin edes kokeillut. Kuulemma satunnainen käyttö ok, mut lääke veti ihan hirveään tokkuraan. Nyt syön melatoniinivalmistetta, joka auttaa, mut se pitäisi vetää kuurina mikä ei nyt onnistu. Kysyin teratologisesta tietopalvelusta (ihan mahtava palvelu, suosittelen kaikkiin lääke+raskaus ongelmiin, sillä lääkärit ovat kaikki hieman eri mieltä kuin toiset lääkärit), josta tuumattiin et molempien lääkkeiden satunnainen käyttö ei aiheuta ongelmia. Silti pelottaa. Stressaan voinko syödä lääkkeitä ja sitten en taas nuku. Sitten stressaan jo siitä, että miten ihmeessä pärjään pienen vauvan kanssa jos uni ei tule vaikka on kuinka väsynyt... Nyt on pakko ottaa nappeja silloin tällöin, muuten sekoan väsymyksestä. Olisko jollakulla kokemusta samasta ongelmasta ja erityisesti te, joilla jo on lapsia, miten olette saaneet nukuttua vauvan herätellessä jatkuvasti?
Huomenna np-ultra, joten sitten toivottavasti vähemmän stressattavaa! Jännää! =)
Helmielina, mulle tarjottiin tuota veriseulaa (ikää "vasta" 31) ja käsitin että siihen voi mennä ihan kaikki ikään katsomatta. Otetaan huomenna ultran yhteydessä. Näin siis Helsingissä.
Neljä lasta on ihana määrä jos elämäntilanne sen sallii! Meillä varmasti harkitaan pitkään riittääkö tämä yksi, sillä yksi huone lisää kustantaisi meidän kulmilla ihan liikaa, eikä me haluta asua missään Vanhasen puutarhakaupungissa ja istua ruuhkissa aamuin illoin. En halua tuomita ketään, joka niin tahtoo elää, mutta meistä on tullut kaupunkilaisia ja halutaan että lapsestakin tulee. Metsä muuten alkaa takapihalta vaikka keskustaan pääsee 10 minuutissa raiteita pitkin!
Mukavaa viikon jatkoa, yritän jaksaa kirjoitella ultrauutisista mahdollisimman pian!
t.Tsili 12+1
Mulla sama ongelma vessassa ravaamisen kanssa. Yöllä herään parin kolmen tunnin ja välillä jopa tunnin välein ja töissä ravaan samaan tahtiin. :-( Vessakäyntejä lukuunottamatta olen onnekseni nukkunut lähes joka yö kuin tukki. Tuntuu, että voi nukkua miten paljon tahansa ja silmäluomet painaa etenkin iltaisin.
Vatsakin on jo kasvanut ja normifarkut painaa vatsaa. Ostinkin jo ekat mammafarkut tänään ja tuntuu mukavilta jaloissa kun masu saa olla "vapaasti".
Täällä tarjottiin sikiöseuloja 26 vuotiaalle eli minulle. Kieltäydyin kohteliaasti. Ilmeisesti niihin seuloihin pääsee halutessaan iästä riippumatta. Itseäni vaan jäi arveluttamaan tulosten luotettavuus...
Terv. Taapero 82 ja napero 11+4
Täällä Oulun alueella pääsee ilmeisesti kaikki halukkaat! Ainakin minulle mahdollisuus tarjottiin vaikka vasta 21w olen!! Ja neukkutäti sanoi että ultran ja verikokeiden yhteenlaskettu tulos on lähes 100% varma!!! Että näin täällä päin!!!
KevätPerhonen 10+5
Ja kyse oli siis 21-trisomia-seulonnasta...
Heippa!
Kurjaa lukea, että vieläkin km- osunut parin kohdalle. Pahoittelut .
Äitiliini 04:
Olipas kiva lukea kommenttisi. Saako kysyä missä kuussa esikoisesi on syntynyt? Meidän poitsu täytti viime kuus.
Terkkuja sulle sinne taustalle...sekin meitä vielä yhdistää et saa nähdä kuinka paljon tulee itte kirjoitettua. Enempi tausta-tyyppiä mäkin. Innostuin vaan niin sen ultran jälkeen. Mut hyvää vointia ja syksyä sulle :)
---
Nyt alkaa olla viikko utrasta ja koko ajan pientä paniikkia joka ainoasta vatsan nipistyksestä. Tuntuu olevan samaa epäuskoa muillakin?
Perjantaina onneksi pääsee ekaan neuvolaan josko sielä sais taas uskonvahvistusta. Osin voi hermoilu johtua siitäkin kun on ollu aikaa miettiä, vapaapäiviä ja sairaslomaa.
Ultrassa sain pientä toppuuttelua et istukka on alhaalla et pitää ottaa rauhallisesti, ei mitää raskaita nostoja. Mikä sit on kenellekkin raskasta plaah menee hermo kun sitäkin pähkäilee. Kun esim työ ei ole mitää konttorityötä, niin pitäis periaatteessa samantien hakea työterveydestä paperi "ettei saa tehdä mitään." No kohta on eka virallinen ultra, sit viimeistään jos tilanne on sama se on haettava ja esimeihen tietoon saatettava.
Kauheen ristiriitaista, mielestäni raskaus ei ole "sairaus" eikä työpaikalle tieto kuulu vielä näillä viikoilla. Mut toisaalta en tietysti halua ottaa riskejä.
Heräily - aamuyö valvonnat kuuluu täälläkin kuvioon, mut en oo sitä osannu edes yhditää tähän tilaan. Tai siis oon aatellu johtuvan siitä kun nuokun tv. ääressä tai meen normaalia aikaisemmin nukkumaan enkä normaalisti nuku hirveen pitkiä yöunia- ihan normaalit. Niin sit herään 4 aikaan ja oon pari tuntia hereillä kunnes kellon soidessa tietysti täydessä unessa.
Kyllä tuli taas vuodatettua...
Tsili, ootko kokeillut mitää luontaistuotteita tuohon uni-onkelmaan?Niistä osa ainakin on sallittuja raskaillekin. En tiedä sitten onko vaikutusta. Tai sehän varmaan on että toisella toimii toisella ei. Ja riippuu valmisteestakin. Mulla ainakin toka valmiste mitä kokeilin, oli sellainen että on toiminu. Tosin ei liity tähän hetkeen , varastossa on nytkin, mut en oo hetkeen käyttäny.
Toivotaan että apu löytyy. Olis tosiaan kivä lukea miten äidit ylipäätään jaksaa valvoa- saa nukuttua, kun on useampi lapsi. Mä oon ihan vihree puhumaan ku toka vasta tulossa.
Hyvää viikkoa kaikille! yrittäkää pysyä erossa tästä flussasta. ei kuulemma lähde millään pois kun tään saa.
Paik +Lahaja rv 10+6
heissan tänne kuuluu oksetusta ja pyörrytystä.....mahaa ja selkää kolottaa yök----
ja tuntuu kun olisin turvoksissa joka puolelta...vatsa ei toimi kunnolla.......verenpaine oli 59/100 ja hb 126 kun kävin tarkistuttamassa oloani neuvolassa.....=]
joo nyt nukkumaan kuopukseni viereen 2v. kuhan saan yläkerran lapset aloilleen nukkumaan 5v,6v ja 9v. kello on jo 22 ja vielä sieltä kuuluu hereiilläolon ääniä...ei auta ku mennä hiljentämään pojat.öitä
M ja tappi 8+1
Muutama sananen kuulumisia täältäkin. Olo on aika ryytynyt.. väsyttää, pahoinvointia, oksentamista, yleistä ketutusta.. Haluatteko että jatkan listaa;)
Ei vaan, mutta jotenkin on lösähätnyt olo ja päätin juuri että nyt yritän reipastua ja alkaa taas liikkua ja lenkkeillä, perhe alkaa jo kärsiä tästä saamattomuudesta!
Keskenmenoja tuntuu olevan aika monta nyt huhtikuisille sattunut. Voimia ja jaksamista teille kaikille täältä toivotan. Itselläkin jotenkin epävarma olo tämän kolmannen raskauden kanssa; kuten prinsessa(?; en jaksa tarkistaa nikkiä) eilen kirjoitti että kun on kaksi tervettä lasta niin tuntuu ettei kolmatta täysosumaa kohdalle osu vaan jotenkin pelokas olo. Ensi viikolla vasta np-ultra ja sitäkin olen pohtinut sitä seerumiseulaan menon plussia ja miinuksia ja ellei niskapoimu hälyytä en taida verikokeeseen mennä; näin me miehen kanssa päätimme.
Palaan paremmalla ajalla toinen kerta, lapset kaipaavat .. terkuin orvokki rv 11+2.