Tajuaako murtovarkaat, että vastassa saattaakin olla joku puolustuskykyinen?
Koulutettu taistelukoira tai -isäntä. Ampumaharrastaja tai ammattisotilas. Sairas sadisti. Jne. Ja vaikka vaan kylässä sillä hetkellä.
Kommentit (33)
Siinä ammatissa on se riski otettava. Tietysti pieni ennakkoselvitys ja seuranta asunnossa asuvista pienentää tätä riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä ammatissa on se riski otettava. Tietysti pieni ennakkoselvitys ja seuranta asunnossa asuvista pienentää tätä riskiä.
Mutta aika tarkkaan on seurattava ettei esim. vanhuksen ammattisotilas-poika tai naisen väkivaltainen poikaystävä ehdi livahtaa välissä taloon.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos vedät murtovarasta kuonoon niin saat itse syytteen pahoinpitelystä. Onhan tää nähty, että itseään puolustava päätyy syytetyn penkkiin.
Ei kannatakaan tähdätä kuonoon.
Suomessa saat kovemman rangaistuksen itsesi ja omaisutesi puolustamisesta kun murtovarkaudesta. Eli sielä kun asunnon omistaja vetää varasta pataan niin varas istuu hetken ja sen jälkeen elää leveästi niillä rahoilla mitä tän varkauden kohde joutui maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos vedät murtovarasta kuonoon niin saat itse syytteen pahoinpitelystä. Onhan tää nähty, että itseään puolustava päätyy syytetyn penkkiin.
Aika heikkoa olisi murtovarkaan tuohon nojata. Suurin osa kykenevistä syytteen uhallakin mieluummin vetäisi kuonoon kuin jäisi avuttomaksi.
Olen varmaan liikaa tietynlaisia leffoja katsoneena miettinyt erityisesti tuota sadistikohtaa. Toisen taloon tunkeutuessa voi periaatteessa odottaa mitä vain. Kun itse on vieraalla maaperällä ja talon omistaja onkin valmistautunut vieraisiin epätavallisin keinoin niin tekee varmaan mieli vaihtaa ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa pienentää. Mutta esim. meillä vaarallisin ei välttämättä ole suinkaan mieheni. Todennäköisesti vaarallisin olen minä, joka paukutan paistinpannulla tasan niin moneen kertaan, ettei sieltä enää nousta. Mies varmaan tyytyisi vähempäänkin. Mutta minä en riskeeraa lapsiani, enkä heidän äitiään. Ja minä en tod. näytä päällepäin vaaralliselle :D
Haluan nähdä sen varkaan joka menee poliisille ilmoittamaan että murtauduin taloon (joita olen tehnyt enempikin) ja asukas löi minua. Tahdon tehdä ilmoituksen asiasta:D
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä murtovarasta osaa kaivata ja minun luta etsiä? Pistäisin sen lihoiksi ja syöttäisin koirille.
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä sen varkaan joka menee poliisille ilmoittamaan että murtauduin taloon (joita olen tehnyt enempikin) ja asukas löi minua. Tahdon tehdä ilmoituksen asiasta:D
Pieneen lähikauppaan pk-seudulla tehtiin ryöstöyritys n. 20v sitten. Myyjän luontainen reaktio, kun ryöstäjä työnsi sormensa kassaan, oli tönäistä kassa kiinni. Ryöstäjän sormet murtuivat ja kassa tuomittiin korvauksiin. Suomen laissa on jotain niin käsittämättömän kieroa itsensä puolustamisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä murtovarasta osaa kaivata ja minun luta etsiä? Pistäisin sen lihoiksi ja syöttäisin koirille.
Täydellinen rikos?
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieneen lähikauppaan pk-seudulla tehtiin ryöstöyritys n. 20v sitten. Myyjän luontainen reaktio, kun ryöstäjä työnsi sormensa kassaan, oli tönäistä kassa kiinni. Ryöstäjän sormet murtuivat ja kassa tuomittiin korvauksiin. Suomen laissa on jotain niin käsittämättömän kieroa itsensä puolustamisen suhteen.
Siis ja varmaan kauppiaan ohjekin, ettei kassaa avata vieraille.
Ei se sinun kotiisi ole mutovsrkaan eka kohde. Että se ilmiantaisi itsensä on kyllä kaukaa haettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai miten siitä murtovarkaasta saisi itselle ilmaisen orjan? Nytkin olis lehtienharavointia...
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ja varmaan kauppiaan ohjekin, ettei kassaa avata vieraille.
Eihän se vieraalle avannutkaan, vaan kassatapahtumaa varten kun se ryöstäjä oli muka ostamassa jotain. Minunkin ensimmäinen reaktioni olisi varmaan ollut työntää kassa kiinni. Älytöntä, että sellaisesta voi tuomita korvauksiin!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saat kovemman rangaistuksen itsesi ja omaisutesi puolustamisesta kun murtovarkaudesta. Eli sielä kun asunnon omistaja vetää varasta pataan niin varas istuu hetken ja sen jälkeen elää leveästi niillä rahoilla mitä tän varkauden kohde joutui maksamaan.
Kannattaisko vaan vetää kunnolla pataan ja sitten sotkea ruumis suohon? Eikä soitella poliisille, joista ei tiedä koska ne tulee vai tuleeko lainkaan? Kukaan ei varmaan osaisi kaivata varasta pitkään aikaan. Ei tulis jälkipuheita...
Uskon että tämmöinen käy kohta jossain päin armasta kotomaatamme, onneksi meille tulee maija 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Ihan sama. Minä ainakin puolustan itseäni ja asuntoani äärimmäisillä keinoilla, löytyy nuijaa, kirvestä, vasaraa, puukkoa ja pitkää keppiä. Ihan varmasti käytän noita jos tarve vaatii. Asuntooni on murtauduttu kuutisen vuotta sitten ja se on joka päivä mielessä ja jätti kostonhimon palamaan.