Mitä pikkujoulussa tehdään? En ole ikinä sellaisessa ollut.
Olenko jäänyt jostain paitsi? Minua ei olla ikinä kutsuttu pikkujouluun, lähinnä siksi ettei ole kavereita ja työpaikkojen pikkujouluissa en ole käynyt koska olen pitkäaikaistyötön.
Kommentit (19)
Juodaan ja naidaan kaikkea vastaantulevaa.
Ihanko oikeasti et ole ikinä lukenut mitään, kuullut mitään, nähnyt ainuttakaan leffaa, kuullut vitsiä aiheesta? Ymmärrätkö asioita vain kokeilemalla ja maistamalla itse?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti et ole ikinä lukenut mitään, kuullut mitään, nähnyt ainuttakaan leffaa, kuullut vitsiä aiheesta? Ymmärrätkö asioita vain kokeilemalla ja maistamalla itse?
Katsomani elokuvat sijoittuvat Yhdysvaltoihin. Kyllä olen lukenut ja kuullut ryyppäämisestä mutta oletan että pikkujouluun kuuluu muutakin.
Ap
Kokoontuminen
Ruokailu
Humaltuminen
Köyriminen
Oksentaminen
Taksi kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsomani elokuvat sijoittuvat Yhdysvaltoihin. Kyllä olen lukenut ja kuullut ryyppäämisestä mutta oletan että pikkujouluun kuuluu muutakin.
Ap
Olen ollut tosi erilaisissa pikkujouluissa. Pahimmat on juuri sitä lajia, että ryypätään ja naidaan jossain vessassa tai toimiston nurkassa, toinen ääripää on sitä että lauletaan tonttulakit päässä tiptapia selvin päin. Ja monenlaista siltä väliltä.
Meillä syödään, jutellaan, joku yleensä on keksinyt jotain kivaa ohjelmaa, alkoholia kuluu jonkin verran, yleensä tietty sama tyyppi on jo alkuillasta humalasta, muut juovat kohtuullisemmin. Mukavaa yhdessäoloa kivan työporukan kanssa.
Ei kyllä se lähinnä on dokaamista.
Olen ollut vain sellaisissa joissa ollaan samanikäisten kanssa. Ne on olleet perusbileitä. Luullakseni kunnon pikkujoulujen idea on se että on mahdollisimman eri-ikäisiä ja eri asemassa olevia työkavereita, joten ihmisten välille syntyy kunnolla "kitkaa"?
Syödään jouluruokaa, ryypätään rankasti, haukutaan pomo ja sitten harrastetaan hurjaa seksiä jonkun, siis ihan sama kenen kanssa. Pikkujoulujen idea on siinä, että tulee testattua onko sulla vielä työpaikka tallella ja onko sulla kanttia mennä sinne.
Juodaan, syödään, juodaan, pakollinen toimitusjohtajan puhe, juodaan, mukahauskaa ohjelmaa ehkä vähän pikkutuhmaa, juodaan, haukutaan pomo, juodaan, tanssitaan, juodaan, kähmitään työkaveria, juodaan, kaadutaan taksiin yhdessä sen kähmityn työkaverin kanssa, aamulla mietitään kehtaako mennä vielä töihin, mutta aina kehtaa, koska nehän oli vaan pikkujoulut, siellä sattuu ja tapahtuu.
ollaan pienissä jouluissa, tsekataan kinkkuja ja maistellaan piparia
Työpaikkojen pikkkujouluissa "parannetaan me-henkeä" eli käyttäydytään kuin siat ja seuraavan kerran kun tullaan töihin mietitään et kuka muistaa ja mitä. Kaveriporukan pikkujouluissa yleensä perusbileet sillä erotuksella et tarjolla glögiä ja pipareita/torttuja tai sit ihan illallinen jouluhenkisellä ruoalla.
Parhaat työpaikan pikkujoulut missä olen koskaan ollut, olivat uskovaisen absolutistin järjestämät. Halukkaille oli lasi tai kaksi viiniä ruuan kanssa, eli kukaan ei örveltänyt. Ruoka oli hyvää eikä ohjelmassakaan olult mitään vikaa.
Niissä pikkujouluissa missä mä olen ollut, on ollut hillitty ja vähän tylsä meininki. Ollaan juteltu asiallisesti kevyttä small talkia, syöty ja hieman sivistyneesti juotukin. Ei mitään irrottelua tms. ole koskaan ollut. Ei todellakaan mitään pettämisiä tai muita ylilyöntejä ole mun koluamissa pikkujouluissa tapahtunut.
Et ole jäänyt mistään paitsi.
Ison firman pikkujoulut: saavutaan paikalle. Osa on tavallisissa vaatteissa, osa juhlavammissa ja osa näyttää Rion karnevaaleista karanneilta (muistan yhä assarin timanttitekoripset). Saadaan alkumalja, väki etsii hermostuneena "omia porukoita". Olisi ihan kamalaa jäädä yksin tai "vieraaseen pöytään".
Istutaan ja kuunnellaan ohjelmaa tai puheita ja toivotaan, että pääsisi jo syömään.
Jonotetaan ruokaa.
Syödään ja arvostellaan ruokia. Drinkkilipuilla saadaan ne pari ilmaista juomaa.
Haetaan lisää juomaa. Eikun ruokaa. Musiikki on kovemmalla.
Vessassa kuulet kuinka joku naisista selittää kovalla äänellä kuinka punaviini menee hänellä niin helposti päähän.
Päätät liueta kotiin, olet suorittanut tarpeeksi sosiaalista elämää.
Oven edessä ollaan tupakalla, musiikki raikaa.
Maanantaina kuulet juttuja ja tarinoita siitä kuinka Pirkko-Petteri ja Jorma-Mauno jatkoivat Jessica-Jaminan kanssa vielä aamukolmeen. Osa näyttää hieman huonovointiselta.
Kovaa panemista vessassa.