Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Venlafaxin paniikkihäiriöön

Vierailija
28.10.2016 |

Syökö täällä kukaan Venlafaxinia paniikkihäiriöön? Määrätty alkuun 75mg/pvä, joka nostetaan kahden viikon kuluessa 150mg/pvä.
Aiemmin oli käytössä Sepram, mutta teki olon niin oudoksi, etten voinut jatkaa käyttöä.

Kohtauslääkkeenä Opamox 15mg, joka on toiminut täydellisesti ilman toista ns. tukevaa, päivittäin käytettyä lääkettä. Paniikkikohtaukset mulla tulee yleensä täyteen pakatuissa tiloissa (ostoskeskukset, julkinen liikenne), mutta Opamoxin avulla olen pärjännyt ahdistavissa tilanteissa todella hyvin. Nyt lääkäri haluaa lopettaa kokonaan Opamoxin, koska on riippuvuuden mahdollisuus. Tähän mennessä olen käyttänyt Opamoxia max. 2krt/vko.

Löytyykö vertaistukea ja mitkä lääkeyhdistelmät ovat auttaneet teitä paniikkihäiriön kanssa?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että älä helvetissä koske Venloihin!! Toimii ihan hyvin, mutta lopettaminen on KAMALAA!

Vierailija
2/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaako ne sulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä aloittaisi satunnaisiin paniikkikohtauksen lääkitystä, joka vaikuttaa sun elämään 24/7.

Vierailija
4/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lopettaminen on oikeesti hirveetä, ainakin viikon ajan saa kuin sähköiskuja koko ajan!

Vierailija
5/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että älä helvetissä koske Venloihin!! Toimii ihan hyvin, mutta lopettaminen on KAMALAA!

Äläpä viitsi pelotella. Kaikille ei vieroitusoireita tule lainkaan, joillekin ehkä jotain lieviä. Minä kuulun tähän joukkoon. Minulla on venlat auttaneet pahimpaan ahdistukseen. Hyvä lääke.

Vierailija
6/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta muu kuin pamit tai xanorit. Jos on yhtään voimakkaampiin kohtauksiin taipumusta.

Vierailija
7/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli outoja sivuoireita, oon kuullut, että lopettaminen on helvettiä. Opamoxiin ei todellalaan koukutu tuolla tahdilla, huono perustelu lääkäriltä. Kaksi päivässä -tahdilla olisi koukuttumisen riski.

Vierailija
8/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tää, että millä eri lääkkeillä paniikkihäiriötä voidaan hoitaa. Itsellä ollut juurikin sepram ja opamox, mutta onko jotain muitakin vaihtoehtoja?

Vierailija
9/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor auttaa nopeasti!

Vierailija
10/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, jos kuulut niihin, joille tulee lopettaessa pahat vieroitusoireet. Tuntui, kuin olisi ollut lyhyitä sähköiskuja aivoissa. Paniikkihäiriöön en niitä syönyt, mutta samapa kai tuo minkä takia niitä alkaa käyttämään. En suostu enää syömään minkäänlaisia lääkkeitä kuuppaongelmiin. 

Vierailija
11/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanoria ei nykyään suositella missään. Diapam taitaa olla terveellisempi vaihtoehto. Xanor koukuttaa pahasti.

Vierailija
12/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö suomessa saa kunnon lääkkeitä enää paniikkiin? Tollasta paskaa antavat millä menee aivot muussiksi. Mun tutulle jolla oli pahoja selkäkipuja niin lääkäri ehdotti tuota venlafaxiinia, voitteko kuvitella :D.

Kyllä on paskalla tasolla lääkintä huolto suomessa! Buuuuuuuuuuuuuuuuuu!

Vierailija
13/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paniikkihäiriön hoitoon Propral ja Diapam. Masennuslääkkeillä uhkailtiin, jos pameja alkaa mennä liian tiuhaa tahtia. Minulla on useista masennuslääkkeistä niin huonoja kokemuksia että pyrin pysyttelemään hyvin kaukana. Mieluummin vältän tilanteita, joissa tiedän kohtauksen iskevän. Bussit ja ostarit, miksi menisin kun ei ole pakko? Ja jos joskus on pakko, mieluummin otan lääkkeen siinä tilanteessa kuin syön joka päivä lääkkeitä jotka sotkee kropan.

Vierailija
14/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö suomessa saa kunnon lääkkeitä enää paniikkiin? Tollasta paskaa antavat millä menee aivot muussiksi. Mun tutulle jolla oli pahoja selkäkipuja niin lääkäri ehdotti tuota venlafaxiinia, voitteko kuvitella :D.

Mikä on mielestäsi kunnon lääke paniikkiin?

Vierailija
15/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghhh kirjoitti:

Xanoria ei nykyään suositella missään. Diapam taitaa olla terveellisempi vaihtoehto. Xanor koukuttaa pahasti.

Ja Diapamko sitten ei? 😂

Vierailija
16/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi kunnon lääke paniikkiin?

Pampulat.

Vierailija
17/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua se lääkärille kuuluu kuka on mihinkin koukussa. Kirjottakaa vaan niitä respoja, siitä teille maksetaan ja me maksamme teidän palkat hehe.

Vierailija
18/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on lääketehtaan trulli. Samanlainen toistuu vähän väliä. Tarkoituksena saada ihmisiä käyttämään lisää mömmöjä.

Vierailija
19/57 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja on lääketehtaan trulli. Samanlainen toistuu vähän väliä. Tarkoituksena saada ihmisiä käyttämään lisää mömmöjä.

No eipä hirveen hyvin suju kun kaikki vaan varoittelee riippuvuuksista ja lopetusoireista :D kandeis alkaa tehtailla niitä positiivisia vastauksia itselleen sitten myös!

Vierailija
20/57 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on paniikkihäiriön hoitoon Propral ja Diapam. Masennuslääkkeillä uhkailtiin, jos pameja alkaa mennä liian tiuhaa tahtia. Minulla on useista masennuslääkkeistä niin huonoja kokemuksia että pyrin pysyttelemään hyvin kaukana. Mieluummin vältän tilanteita, joissa tiedän kohtauksen iskevän. Bussit ja ostarit, miksi menisin kun ei ole pakko? Ja jos joskus on pakko, mieluummin otan lääkkeen siinä tilanteessa kuin syön joka päivä lääkkeitä jotka sotkee kropan.

Tämä on klassinen virhe paniikkihäiriön hoidossa. Välttää ahdistusta aiheuttavia tilaneita. Päinvastoin pitäisi vähitellen siedättää itseään niille tilanteille, jolloin aivot oppivat uuden ajattelutavan ja paniikki jää vähitellen pois. Itselläni on myös paniikkihäiriö, ja menen kyllä uhallakin paikkoihin, joissa tiedän, että voi tulla ahdistusta. Niin se vain on pikkuhiljaa jäänyt pois, kun aivot ovat tajunneet, että eihän näissä tilanteissa mitään kamalaa tapahdukaan. Ei kannata antaa paniikkihäiriölle valtaa liikaa ja rajoittaa elämää sen takia. Ja minulla on ollut pahojakin kohtauksia välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi