Venlafaxin paniikkihäiriöön
Syökö täällä kukaan Venlafaxinia paniikkihäiriöön? Määrätty alkuun 75mg/pvä, joka nostetaan kahden viikon kuluessa 150mg/pvä.
Aiemmin oli käytössä Sepram, mutta teki olon niin oudoksi, etten voinut jatkaa käyttöä.
Kohtauslääkkeenä Opamox 15mg, joka on toiminut täydellisesti ilman toista ns. tukevaa, päivittäin käytettyä lääkettä. Paniikkikohtaukset mulla tulee yleensä täyteen pakatuissa tiloissa (ostoskeskukset, julkinen liikenne), mutta Opamoxin avulla olen pärjännyt ahdistavissa tilanteissa todella hyvin. Nyt lääkäri haluaa lopettaa kokonaan Opamoxin, koska on riippuvuuden mahdollisuus. Tähän mennessä olen käyttänyt Opamoxia max. 2krt/vko.
Löytyykö vertaistukea ja mitkä lääkeyhdistelmät ovat auttaneet teitä paniikkihäiriön kanssa?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain mielenkiinnosta: millainen ihminen syö lääkkeitä tuollaisiin ongelmiin? Olisi kiva tietää hieman profiilia, koska on todella hölmöä hakea lääkkeistä apua selkeästi kognitiiviseen ongelmaan, joka paranee vain psyykettä muuttamalla.
Mitä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että älä helvetissä koske Venloihin!! Toimii ihan hyvin, mutta lopettaminen on KAMALAA!
Äläpä viitsi pelotella. Kaikille ei vieroitusoireita tule lainkaan, joillekin ehkä jotain lieviä. Minä kuulun tähän joukkoon. Minulla on venlat auttaneet pahimpaan ahdistukseen. Hyvä lääke.
Todella ihana kuulla! :)
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että älä helvetissä koske Venloihin!! Toimii ihan hyvin, mutta lopettaminen on KAMALAA!
Tuon kuultuaan miettii uskaltaako edes aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli outoja sivuoireita, oon kuullut, että lopettaminen on helvettiä. Opamoxiin ei todellalaan koukutu tuolla tahdilla, huono perustelu lääkäriltä. Kaksi päivässä -tahdilla olisi koukuttumisen riski.
Mutta lääkäri joutuu ottamaan huomioon sen mahdollisuuden, että potilas alkaakin ottaa Opamoxia tiheämmällä tahdilla.
Vierailija kirjoitti:
Syökö täällä kukaan Venlafaxinia paniikkihäiriöön? Määrätty alkuun 75mg/pvä, joka nostetaan kahden viikon kuluessa 150mg/pvä.
Aiemmin oli käytössä Sepram, mutta teki olon niin oudoksi, etten voinut jatkaa käyttöä.Kohtauslääkkeenä Opamox 15mg, joka on toiminut täydellisesti ilman toista ns. tukevaa, päivittäin käytettyä lääkettä. Paniikkikohtaukset mulla tulee yleensä täyteen pakatuissa tiloissa (ostoskeskukset, julkinen liikenne), mutta Opamoxin avulla olen pärjännyt ahdistavissa tilanteissa todella hyvin. Nyt lääkäri haluaa lopettaa kokonaan Opamoxin, koska on riippuvuuden mahdollisuus. Tähän mennessä olen käyttänyt Opamoxia max. 2krt/vko.
Löytyykö vertaistukea ja mitkä lääkeyhdistelmät ovat auttaneet teitä paniikkihäiriön kanssa?
Kyllä se voi auttaa kun malttaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä aloittaisi satunnaisiin paniikkikohtauksen lääkitystä, joka vaikuttaa sun elämään 24/7.
Ihanko oikeasti??
Vierailija kirjoitti:
Lopeta hitaasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä viitsi pelotella. Kaikille ei vieroitusoireita tule lainkaan, joillekin ehkä jotain lieviä. Minä kuulun tähän joukkoon. Minulla on venlat auttaneet pahimpaan ahdistukseen. Hyvä lääke.
Todella huono. Tuottaa lisäksi sydän- ja verisuonisairauksia ja itsemurhat ovat lisääntyneet tällä lääkityksellä.
Minun lääkäri sanoi suoraan ettei koskaan määräisi Venlafaxinia kenellekään! Tuo kertoo kyseisestä aineesta kaiken.
Minulla jännittämisoireita ja joskus paniikkioireita. Propralin puolikas aamuisin laskemaan jännityksen mukanaan tuomaa sydämen tykytystä ja Opamoxit siltä varalta jos tulee paha paniikkikohtaus (noin kerran puolessa vuodessa).
Syön Venlaa pahaan ahdistukseen, olen aiemmin joutunut osastollekin sen vaikeuden takia. Mielestäni hyvä lääke, haittapuolina tosin se, että vie yöunet (uni on katkonaista ja kevyttä) ja pistää hikoilemaan. Tasaa tunteita, jopa lamaa niitä- ei sovi siis kaikille, mutta kaltaiselleni trauma-ongelmakimpulle kyllä. On parempi pitää toimintakyvystään kiinni kuin jäädä ahdistuksen takia kotiin!
Syön lisäksi tarvittaessa Diapamia.
Mitä lopetusoireisiin tulee, olen Venlan kerran aiemmin lopettanut ja kyllä niistä oireista pääsi eroon, kun tarpeeksi hitaasti ajoi lääkityksen alas. Sitäpaitsi, eivätkö ne ole sen ajan murhe, eivät nykyisyyden?
Siitä ei kai tule riippuvaiseksi joten hyvä
Totta kai voi mutta oireet voivat uusia. Siksi pitää keksiä jokin muu ratkaisu jos ei halua lääkkeitä syödä eded kausittain tai lopun ikäänsä. Siksi kannattaisi ainakin kokeilla siedätyshoitoa. Hoidetaanhan sitä allergioitakin niin.