Kaikkien aikojen paras lauluääni?
Kommentit (1111)
Epäilen ettei se ole syntynytkään vielä, joskus tulevaisuudessa tulee laulaja joka saa kaikki muut kuulostamaan heikkotasoisilta rääkyjiltä. Nyt ehkä joku Dimash on yksi huipuista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämmöstä kannata taviksilta kysellä, ehkä musiikin ammattilaisilta voisikin. Kun kysyy taviksilta, voittaja on aina se kenellä on eniten faneja... Huoh. Kysymys pitäisi ehkä esittää niin, että kenellä mielestäsi/omaan korvaasi on miellyttävin ääni tai jotain sen kaltaista. Sillä ei oo tekemistä teknisen osaamisen tai äänenlaadun kanssa taas yhtään :D vaikka sinänsä, ehkä ei ole väliäkään, mutta jos haluais kunnollisen vastauksen.
Sellainen Sibelius-akatemia nillittäjä siellä. Musiikin ammattilaiset hohhoijaa... Totta munassa se on makuasia eikä mikään muu. Eihän absoluuttisesti parasta ääntä voi edes mitata mitenkään, joten silloin se on makuasia. Teknisen osaamisen voi työntää persiiseen, hienoa ääntä voi kitusistaan tuutata myös aivan väärällä tekniikalla. Ääneen ja musiikkiin liittyy niin paljon muuta kuin tekniikkaa, ettei jonkun akatemia-teron kanssa jaksa asiasta edes keskustella, kun ei ne siitä mitään ymmärrä. Hierokaa vähän tekniikkaa ja teoriaa lisää, ja ihmetelkää miksei ketään muita kuin kulttuurielitistejä kiinnosta.
Olen epäasiantuntija tavis ja ehdottomasti erotan kuka osaa oikeasti laulaa. Kuulen sen viiden sekunnin sisällä. On todella paljon hehkutettuja laulajia jotka ovat aivan karseita.
Mistä sen kuulee? Esimerkiksi?
En suostu kommentoimaan parasta lauluääntä enkä tiedä huonointakaan nimetä. Mutta semi off topicina mietin, että Laila Kinnusella oli normaalin miellyttävä ääni laulaessaan, ei särkynyt korvat mitenkään. Mutta puheääni, omg mitä lapsellista kujeilevaa lässytystä narisevalla vocal fry- fiballa ihan kuten Britney Spearsilla (joka käytti tätä myös laulaessaan). Mainituilla artisteilla muutenkin paljon yhteisiä piirteitä, esim henkistä jälkeenjääneisyyttä. Samalla kuitenkin Kate Bushin persoonallinen äänenkäyttö on kaunista taidetta. Mitä tää kertoo musta ja mun maailmankatsomuksestani?
Minä pidin suuresti the Delta Rhythm Boysin Lee Gainesin matalaakin matalammasta bassosta.
Jos suomalaisista puhutaan, niin nais... eikun toisessa sarjassa Laila Kinnunen ja taas toisessa Olavi Virta olivat ylivertaisia. Klassissitsa oopperalaulajistahan emme tietenkään puhu täällä mitään, koka harva meistä niitä tunteekaan.
Tina Turner.
En tajua, miksi on mainittu vain kerran tässä ketjussa. Makuasiahan tämä toki on, mutta onko meitä täällä vain kaksi, joiden mielestä Tina on paras naislaulaja koskaan?
Miehistä paras on täällä jo monesti ilmoitettu Elvis, ei vaan voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ihan eri asjaa, teknisesti paras tai mä tykkään.
Enemmistö vastaa tuohon jälkimmäiseen.
Niinpä. Ja sitten alapeukuttavat, kun joku on vastannut jonkun oman suosikkinsa, mikä ei taas ole tämän peukuttajan suosikki. Ihanan lapsellista ja typerää!
Siitähän tässä lienee kysymys!