Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kakkostyypin diabetes - syynä lihavuus - itse voisivat maksaa myös lääkkeensä

Vierailija
28.10.2016 |

Oma valinta tuo lihavuus ja sairastuminen. Itse syö omilla rahoilla niin itse voi maksaa myös lääkkeensä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että kakkostyypin diabetes voi tulla myös normaalipainoiselle? Pitäisikö heidänkin maksaa hoito itse? Millä erottelet ylipainoisten joukosta ne, jotka olisivat sairastuneet hoikkinakin?

Vierailija
2/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pahasti polykystiset munasarjat. Ne altistavat ylipainolle ja aiheuttavat muutakin kivaa kuten lapsettomuutta. Tottakai pidän parhaani mukaan itsestäni huolta mutta kaikkiin asioihin ei voi itse vaikuttaa. Jos sairastuisin tyypin 2 diabetekseen niin siitä tulisi vielä lisärangaistus?

Ylipaino voi myös johtua syömishäiriöstä, masennuksesta tai muista henkisistä ongelmista joiden taustalla voi olla esim. hyväksikäytön kokemukset.

Eli elämä ei ole mustavalkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän se kunhan kerrot millä elintavoilla voisin laihtua pysyvästi. Kaikenlaista on kokeiltu ja ravintoterapeuttikin löi jo hanskat tiskiin

Vierailija
4/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta tuo lihavuus ja sairastuminen. Itse syö omilla rahoilla niin itse voi maksaa myös lääkkeensä.

Miksi tyytyä tuohon?

Urheiluvammat hoidettakoon omalla kustannuksella jos on tullut muusta kuin kevyestä lenkkeilystä tai uinnista. Ei ole mikään pakko potkia palloa tai harrastaa telinevoimistelua.

Jos tulee syöpä tai verisuonitauti tai ylipäätään mikään tauti, pitää voida todistaa, että ei ole koskaan polttanut, juonut alkoholia ja on aina noudattanut voimassaolevia ravintosuosituksia. Pitää myös todistaa, että ei ole ollut stressaavassa työssä. Oma valinta mennä vaativaan työhön, olisihan sitä voinut helpommankin duunin ottaa.

Vierailija
5/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuolla logiikalla jatketaan, niin samaan syssyyn tupakoitsijat ja alkoholistit. Saavat omat syöpähoitonsa ja katkaisunsa maksaa. Voi huoh...

Vierailija
6/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että kakkostyypin diabetes voi tulla myös normaalipainoiselle? Pitäisikö heidänkin maksaa hoito itse? Millä erottelet ylipainoisten joukosta ne, jotka olisivat sairastuneet hoikkinakin?

Tietenkin voi tulla normaalipainoiselle. Silloinkin on ruokavaliossa korjattavaa.

Vierailija
7/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä idiootti jaksa. Tuolla periaatteella melkein kaikki lääkkeet voitaisi maksattaa jokaisella potilaalla.

Vierailija
8/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin syy kakkostyypin diabetekselle on perimä. Entä kaikki hoikat ja hyväkuntoiset, joilla on huonot geenit diadeteksen suhteen, kenen pitäisi maksaa heidän lääkkeensä? Omat vanhemmat?

Vierailija
9/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tyytyä tuohon?

Urheiluvammat hoidettakoon omalla kustannuksella jos on tullut muusta kuin kevyestä lenkkeilystä tai uinnista. Ei ole mikään pakko potkia palloa tai harrastaa telinevoimistelua.

Jos tulee syöpä tai verisuonitauti tai ylipäätään mikään tauti, pitää voida todistaa, että ei ole koskaan polttanut, juonut alkoholia ja on aina noudattanut voimassaolevia ravintosuosituksia. Pitää myös todistaa, että ei ole ollut stressaavassa työssä. Oma valinta mennä vaativaan työhön, olisihan sitä voinut helpommankin duunin ottaa.

Just näin ! Laitetaan kaikki maksamaan omat sairautensa.

Vierailija
10/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos tuolla logiikalla jatketaan, niin samaan syssyyn tupakoitsijat ja alkoholistit. Saavat omat syöpähoitonsa ja katkaisunsa maksaa. Voi huoh...

Kyllä niitä syöpiä on ihan muillakin kuin tupakoitsijoilla.

Vierailija
11/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin syy kakkostyypin diabetekselle on perimä. Entä kaikki hoikat ja hyväkuntoiset, joilla on huonot geenit diadeteksen suhteen, kenen pitäisi maksaa heidän lääkkeensä? Omat vanhemmat?

Vaikka onkin perimässä, niin ruokavalio on suurin syy. Sitä voi korjata.

Vierailija
12/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan provoilua voi sitten jatkaa varmaan muillakin paheilla kuin ylensyönnillä:

"Viinan ja huumeiden haitat nielevät jo lähes kaksi miljardia"

"Viinan ja huumeiden aiheuttamat haittakustannukset nousivat noin kahteen miljardiin euroon vuonna 2011. Se on suunnilleen saman verran kuin valtio käyttää rahaa vuodessa yliopistoihin tai Puolustusvoimien toimintaan."

"Vertailun vuoksi esimerkiksi poliisin kokonaiskustannukset ovat noin 800 miljoonaa euroa."

"Viinan aiheuttamat kulut kasvoivat vuonna 2011 nelisen prosenttia ja huumeiden peräti 11 prosenttia edellisvuodesta. Luvut ovat peräisin Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) päihdetilastollisesta vuosikirjasta 2013."

"Uusia laskelmia parhaillaan tekevä THL:n erikoissuunnittelija Tuomo Varis sanoo, että alkoholin haittakustannukset eivät ainakaan ole pienenemässä."

Lähde: http://www.hs.fi/kotimaa/a1393133015702

"Suomessa alkoholin aiheuttamat kustannukset yhteiskunnalle ovat noin 1,3–1,4 miljardia euroa vuosittain. Terveydenhuollon osuus tästä on 79–140 miljoonaa euroa ja sosiaalipalvelujen (esim. lastensuojelun) 223–270 miljoonaa. Yhteensä sosiaali- ja terveydenhuollon kustannukset alkoholista olivat 300–400 miljoonaa vuodessa vuonna 2013."

Lähde: https://www.thl.fi/fi/-/harhaanjohtavaa-tietoa-liikkeella-alkoholin-aih…

"Tupakasta syntyy kallis lasku suomalaisille työpaikoille. Savuton Suomi 2040 on laskenut, kuinka paljon tupakoiva työntekijä maksaa työnantajalleen."

"Yhden tupakoivan työntekijän ylimääräiset kustannukset ovat 2 000 euroa vuodessa.

Nämä laskelmat perustuvat siihen tietoon, että tupakointi kasvattaa muun muassa sairauspoissaoloja sekä lisää riskiä sairastua useisiin tauteihin. Näin kertoo Savuton Suomi 2040 -verkoston puheenjohtaja, professori Kari Reijula.

– Työnantajalle suoria kustannuksia tulee siitä, että tutkimusten mukaan tupakoiva on keskimäärin 1,5–3 kertaa enemmän pois työstä toistuvien tulehdussairauksien, flunssien, sydän- ja verisuonisairauksien ja astman sekä bronkiitin takia. Sairauksien tutkimus- ja hoitokulut tulevat työterveyden kautta työnanatajalle maksettavaksi, Reijula sanoo ET-lehdelle."

Lähde: http://www.etlehti.fi/artikkeli/raha/nain-paljon-ylimaaraista-tupakoiva-tyontekija-maksaa

"Lännen Media: Tupakoitsijat tuovat tuntuvat lisäkulut terveydenhoidolle"

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ymp%C3%A4rist%C3%B6/l%C3%A4nnen-media-tupakoitsijat-tuovat-tuntuvat-lis%C3%A4kulut-terveydenhoidolle-1.166364

Vierailija
13/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyhän se kunhan kerrot millä elintavoilla voisin laihtua pysyvästi. Kaikenlaista on kokeiltu ja ravintoterapeuttikin löi jo hanskat tiskiin

Vhh- ruokavaliolla.

Vierailija
14/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetan diabeteslääkkeen koska korvaussysteemi muuttuu. Tiedän kyllä että saan kaikki lisäsairaudet. Munuaiset menee pilalle ja joudun dialyysiin ja lopulta munuaisensiirtoon. Sydän-ja aivoinfarktit saan tietty. Jalkani ehkä amputoidaan koska jalat menee kuolioon. Insuliinia en ala pistämään ennen kuin on pakko. Se olisi edelleen "ilmainen" lääke.

Noilla sairauksilla joudun aikaisin vanhainkotiin. Toki ottaisin itse eutanasian mieluummin. Siinä sitä säästöjä oikeasti tulisi.

Vierailija
15/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voitaisi lopettaa tämä pelleily lääkkeiden korvattavuudesta. Eutanasia kaikille sairaille. Itse olen tuo ylipainoinen 2Dm. Joutaisin jo maan poveen. Masennustakin on, siihen en syö lääkkeitä. Eli jossain sentään tulee säästöä.

Vierailija
16/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jättämällä hedelmät ja vihannekset syömättä?

Vierailija
17/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vhh- ruokavaliolla.

Toimii paremmin kuin muut, mutta ei silläkään laihdu

Vierailija
18/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelmani on se, että kakkostyypin diabetes on lihavuutta aiheuttava, ei lihavuuden syy. Tässä sairaudessa kun insuliinineritys toimii vääristyneesti, mikä puolestaan altistaa sille, että vaikka syön normaalisti ja oikeaoppisesti, niin elimistöni toimii koko ajan niin kuin pitäisi varautua pitkään paastoon. Siksi elimistöni tekee innolla rasvaa kaikesta syömästäni. Pelkällä proteiinilla taas ei elä.

Vierailija
19/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin jättämällä hedelmät ja vihannekset syömättä?

Miksi vihannekset pitäisi jättää syömättä?

Vierailija
20/53 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mmhmm, entä raskausdiabetestä sairastava hoikka, terveet elämäntavat omaava äiti? Piikille vaan, äiti ja syntymätön lapsi. Isä ja esikoinen saavat pärjätä parhaansa mukaan. Ihan sama vaikka diabetes korjaantuu itsestään lapsen synnyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme