Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mäkisen perheen Marjut: "Selän takana puhuminen ja asioiden spekulointi on kyllä suoraan sanottuna peffasta."

Vierailija
28.10.2016 |

Mutta hän kuitenkin itse valitti "köyhyydestään" lehdessä...?

Kommentit (650)

Vierailija
461/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M on poistanut kaikki kuvat facestaan.

Tässä ketjussa on toimiva linkki sinne marjutin faceen ja kakkukuviin, hinnastoihin.

Että olemassa ovat, kun kerran on nettiin ladannut.

Vierailija
462/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkähän aloitteesta se eka lehtijuttu sitten oli? IS vois nyt kohta päivittää kuulumisia, tippuuko näiden tuet ja iskikö verottaja leipomoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä miettinyt näitä kakkumaakareita ja muita köyhiä ja sairaita. Kun en osaa leipoa, enkä askarrella enkä muuta. Että millä hitolla pystyisi sitten tienaamaan pimeää rahaa. Nussia toki osaan. Mutta voiko lie laittaa facebookkiin kotisivua, että "xxxxx.n kotinussimo. Pano 100 euroa, suihinotto 50 euroa". En tee tätä ammattimaisesti, kun tää on vain huvi ja harrastus, mutta voit tilata panon, niin vastaan parin tunnin päästä.

Ja välillä valittaisin, että tuli taas viikonloppuna pantua 20 kertaa ja välillä meni nivelet sijoiltaan ja piti ambulanssilla käydä hapettamassa, kun tuli niin huono olo.

Mitä muuta voisi tehdä, millä voisi jonkun kympin tienata ylimääräistä.

Vierailija
464/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä miettinyt näitä kakkumaakareita ja muita köyhiä ja sairaita. Kun en osaa leipoa, enkä askarrella enkä muuta. Että millä hitolla pystyisi sitten tienaamaan pimeää rahaa. Nussia toki osaan. Mutta voiko lie laittaa facebookkiin kotisivua, että "xxxxx.n kotinussimo. Pano 100 euroa, suihinotto 50 euroa". En tee tätä ammattimaisesti, kun tää on vain huvi ja harrastus, mutta voit tilata panon, niin vastaan parin tunnin päästä.

Ja välillä valittaisin, että tuli taas viikonloppuna pantua 20 kertaa ja välillä meni nivelet sijoiltaan ja piti ambulanssilla käydä hapettamassa, kun tuli niin huono olo.

Mitä muuta voisi tehdä, millä voisi jonkun kympin tienata ylimääräistä.

Itseasiassa.. Eikö tästä ollut se dokumentti? Kun se liikuntarajoitteinen nainen myi seksiä kun ei (omien sanojensa mukaan) pärjännyt ilman seksin myymisestä saamiaan rahoja? Yhtään en muista mikä sen dokkarin nimi oli? Suomalainen kuitenkin ja se nainen aika pahasti liikuntarajoitteinen.

Vierailija
465/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on näin pahasti hyökätty tämän perheen kimppuun? Onhan ne joo sitä kuuluisaa heikompaa ainesta, mutta niin on moni muukin lapsiperhe Suomessa.

Ja noillakin kun ainakin pari lasta oli vajaaälyisiä (ja vajaaälyisillä on muutenkin usein kaikkia sairauksia kuten epilepsiaa ym.) niin eihän se ihme ole jos ei rahat oikeasti riitä. Noi erityiskakarat kun vaatii oikeasti TODELLA paljon enemmän kuin normaalit lapset.

Että älkää tuomitko te normaalien lasten vanhemmat

Vierailija
466/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku tehnyt tuosta ilmiannon verottajalle tai Kelalle? Kurjaa enkä toivo tälle perheelle pahaa, mutta liiketoiminnan harjoittaminen pimeästi ei vain ole ok.

Vierailija
467/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä on näin pahasti hyökätty tämän perheen kimppuun? Onhan ne joo sitä kuuluisaa heikompaa ainesta, mutta niin on moni muukin lapsiperhe Suomessa.

Ja noillakin kun ainakin pari lasta oli vajaaälyisiä (ja vajaaälyisillä on muutenkin usein kaikkia sairauksia kuten epilepsiaa ym.) niin eihän se ihme ole jos ei rahat oikeasti riitä. Noi erityiskakarat kun vaatii oikeasti TODELLA paljon enemmän kuin normaalit lapset.

Pahiten vajaaälyisiä tässä tuntuuolevan vanhemmat!! Tää rouvan leikkaus muuten. Useimpia leikkauksia ei tehdä, ellei rankasti ylipainoinen ihminen sitä ennen laihduta. Ja muutenkin koko leikkaus juuri nyt tuntuu aivan hatusta vedetyltä. Miksi nämä muuten muuttivat Ouluun, jos miehellä kerran oli Vantaalla töitä? Siihenkin kaipaisin jotain faktaa.

Vierailija
468/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, juu siellä leipomon Facessa lukee "Tulevan leikkkauksen vuoksi emme ota tilauksia vastaan vähään aikaan, terveydentila ja tuleva leikkaus rajoittaa vähän aikaa.Hinnasto on poistettu tästä syystä".

Mikähän leikkaus?? Hiusten leikkaus?? 

Tukirahojen leikkaus?

Vierailija
469/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe herättää sääliä vammaisten lasten takia. Mutta tippakaa ei ole sääliä henkilöä kohtaan, joka on jalostanut puolitotuuksien viljelyn oman edun tavoittelussa tuollaisiin mittasuhteisiin.

Kuka kehtaa omalla naamalla tunnustaa julkisessa mediassa, että 2800e pakollisten menojen jälkeen ei riitä kuukaudessa? Ja sitten tuo maksimaalinen ilmaisten tukien kuppaaminen, vaikka oma pimeä kakkubisneskin pyörii mallikkaasti. Siis on niitä muitakin vammaisten lasten vanhempia, yksinhuoltajia ym. joille kelpaisi päästä "torstai" perheeksi tai saada avustuksia hyväntekeväisyydestä. No, moni ei pärjää kilpajuoksussa "4 vammaista lasta" vastaan...

Vierailija
470/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule Marjut, köyhyydestä valittaminen julkisuudessa ja asioiden pimittäminen on kyllä suoraan sanottuna peffasta.

Vierailija
471/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asia mikä mua ihmetyttää, kun valitetaan siitä miten palkon menee apteekkiin rahaa. Moni on nostanut esille lääkkeiden hintakaton ja saanut vastaukseksi että paljon on lääkkeitä jotka ei kerrytä kattoa. Mutta tämä äiti on sanonut että saavat vammaistukia. Se on juuri se raha joka maksetaan kattamaan vammaisesta koituvia kuluja! Ei sitä saa vain sen takia että on saanut lapsen (eikä käy töissä tienaamassa).

Ja tiedän pienituloisuudesta kun olen itse takuueläkkeellä sairauden takia ja tulen ihan hyvin toimeen. Säästöönkin jää pahanpäivän varalle. Tosin huvini otan lähinnä ilmaisista jutuista ja tavara ja ruokaostokset on järkeviä eli suhteutetaan omiin tuloihin. Menisin kyllä töihin jos pystyisin mutta en voi, en edes pyörittää leipomoa kotona.

Vierailija
472/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu juu, ihan vaan tutuille leivotaan.. miksi siis fb-sivut hinnastoa myöten😂 Mulla semmoinen olo, että tämä sakki just niitä jotka muuttaa paikasta toiseen, kun alkaa tukien myöntäminen olla tarkempaa..Ja selitykset eivät mee läpi. Esim työkokeiluun ja koulutukseen pitäisi mennä, mutta mutta..😋 Ja lisäksi uudella paikkakunnalla niitä ymmärtäviä ja tukea antavia ( lue höynäytettäviä) löytyy..kun tarpeeksi liikuttavaa tarinaa suolletaan. Ja nämä tukijoukot ei kyseenalaista perheen tarinaa..jaxuhaleja pukkaa.

Vierailija
473/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä jutussa vituttaa se, että nyt oikeastim monelle tulee mieleen se, että kaikki saavat tukia ihan liikaa. Eivät saa. Tuo perhe saa 2800e/kk vuokran jälkeen ja heillä oli 6 henkinen perhe. Eli 466e per henki, jolla todellakni pärjää ja hyvin ja monta vuotta. Huomatkaa että eivät edes saa toimeentulotukea, eli he voivat aivan hyvin myös säästää noista tuloista ja näin tasapainottaa talouttaan eri aikoina.

Vituttaa. Itse olin 6kk sairauslomalla ja sain noin 990e Kelan sairauaspäivärahaa kuukaudessa. Suomen terveydenhoito ei ole ilmainen, vaan halpa ja ennen kuin muuttuu ilmaiseksi, pitää maksaa noin 600e sairaala ja terveyskeskusmaksuja sekä toiset 600e lääkkeistä. Eli yhtäkkiä minun piti maksaa yli 1200e rahaa puolen vuoden aikana ja se piti maksaa tuosta sairauspäivärahasta ja omista säästöistä. Hains yleistä asumistukea, että jotenkin pärjäisin 680e vuokrasta ja noista muista kuluista. Minulle ei myönnetty, koska "asumistuen tarpeeni on tilapäinen". No voi vittu, juuri siksi tarvistin sitä tilapäisapua, kun tilanne yhtäkkiä todella huono! Toimeentulotukea ei tietenkään voinut saada, kun minulla oli ruhtinaallisesti säästöjä (alle 1000e, joita olin kahden vuoden ajan säästänyt myyjän 1700e/kk palkastani). Että joo. Minä, joka olen tehnyt töitä 15 vuotiaasta asti ja elänyt säästeliäästi ja aika vähän tukia käyttämättä sain pärjätä vuokran jälkeen 300e/kk josta siis meni satoja euroja lääke- ja lääkärilaskuihin. Melkein menetin luottotietonikin kun yksi lääkärilasku meni perintään asti. 

Tukijärjestelmä vaatisi kyllä tiukkaa kättä, kyllä sen on autettava tilapäisissä toimeentulo-ongelmissa paremmin ja toisaalta kohtuullistaa pitkäaikaisissa tukitarpeissa saavia tukia.

Vierailija
474/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa kuvitellakaan millaista on elää neljän lapsen kanssa tai saati että he ovat kaikki(?) vammaisia. Mutta se, että naristaan tuollaisista ilmaisista tuloista ja lypsetään vielä lisää erilaisista hyväntekeväisyysjärjestöistä vieden avun sitä oikeasti tarvitsevilta niin jo on pokkaa. Puhumattakaan ilmeisen pimeistä tuloista tuohon lisäksi.  Ja töihinkään ei voida mennä, kun sattuu sinne ja tänne, mutta leipomusten tekoa se ei sitten kuitenkaan haittaa. Niitähän tehdään vain hyväntekeväisyyteen... Samalla, kun perheelle ei ole rahaa ostaa ruokaa. Juu juu. Kyllä sapettaa taas laittaa maksuun oman firman 500 euron ennakkovero niin saa valtio sitten siirrettyä sen näille "tarvitseville".

Näillä on jotenkin ihan sumentunut kuva siitä, että paljonko ihmisillä on yleensä rahaa käytössään. Aika monessa perheessä molemmat käy töissä ja asumismenojen jälkeen ei todellakaan ole 2 800 euroa käyttövaraa. Jos ollaan kotona, ei silloin voi eikä saa olla rahaa samanverran kuin työssäkäyvällä. Itsekin olen äitiyslomalla ja musta on ihan ok, ettei rahaa sinkoa tilille samaan tahtiin kuin töissä ollessa. Ja yritystoimintaakin saa harrastaa vain sunnuntaisin, tai muuten tulee minimi.

Vierailija
475/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä kotileipomon sivuilta on poistettu postaus, jossa oli sitä keskustelua esim. verotuskysymyksistä. Postaus oli ihan kotileipomon itsensä tekemä mutta nyt siis poistettu. Tällainen ei mielestäni ole hyvää käytöstä, että avataan itse keskustelu, johon osallistuneet vastasivat täysin asiallisesti mutta eivät kompanneet aloittajaa niin sitten se poistetaan kokonaan. 

Jos käyttäisin kyseistä yritystä kakkutilauksissa, kokisin että asiakkuuteni päättyy jo tuohon poistoon. Jos avaa keskustelun eikä siihen tule mitään epäkorrekteja juttuja vaan asiallista mielipidettä ja kysymyksiä niin ne mielipiteet ja kysymykset on sitten pystyttävä ottamaan vastaan ilman päivityksen poistoa. 

Jos taas ei halua keskustelua aiheesta, ei sitä keskustelua kannata aloittaa ollenkaan. Se ei toimi niin, että joka kerta jokainen hymistelee toisen aloittamalle keskustelulle ja myötäilee vaan aikuisten maailmassa palveluntarjoajan on pystyttävä keskustelemaan ja vastaamaan myös kriittisiin kysymyksiin. 

Vierailija
476/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällä perheellä jää pahimmillaan viikossa 20 € ruokaan koko porukalle, niin miksi ihmeessä tää nainen leipoo hyväntekeväisyyteen ja tuttaville kymmeniä kakkuja? Varsinkin kun hänen kakkujensa raaka-aineet yhteen kakkuun maksavat 25-55 €, koska sanoo ottavansa raaka-aineiden lisäksi 5 €/kakku vaivanpalkkaa.

Eli tekee todella kalliista raaka-aineista noita kakkuja. En sillä sano, todella hienoja kakkuja ja laatuakin on Facebook-sivuilla kovasti kehuttu.Eikö tossa kannattaisi perustaa toiminimi ja myydä niitä kakkuja rehellisellä pelillä?

Hassusti myös noi hinnat vaihteli. Kun Facebookissa joku vertasi hänen kakkujensa hintoja laillisesti toimivien leipomoiden kakkujen hintoihin (suurinpiirtein sama kun verot otetaan huomioon) hän sanoi, että hänellä 10 hengen täytekakku maksaa 20 €. Kuitenkin sivupalkissa joku kysyy paljonko maksaisi 10 hengen kakku ja onnistuuko Frozen teema, niin ilmoittaa hinnaksi 30 €...

Vierailija
477/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkiset kompastui omaan nokkeluuteensa. Ja kyllä JOS asianmukaisesti kakkujutut ilmoitettu verottajalle jne. niin odotan koska asiasta tulee tiedote. Eli jos ei mitään epäselvää verottajan mielestä niin silloin ei pitäisi olla mitään purnattavaa muilla. Vai tuliko kakkutehtaan tilalle kuittitehdas😂 Kyllä nyt ne kakkujen ostajat voisi tulla esiin ja sanoa miten se meni..

Vierailija
478/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska valittavat köyhyyttään vaikka tilille nasahtaa sama nettosumma kuin keskiluokkaiselle työssäkäyvälle perheelle. Siksi. Koska valitus. Ja sittenhän tämä juttu paisui, kun selvisi, että on kotikakkuleipomo.

Vierailija
479/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin. Vammaistuki ei riipu perheen n tuloista vaan tuen saajan vamman asteesta. Tässä tapauksessa on siis katsottu lapset tai lapsi ympärivuorokautista hoitoa tarvitsevaksi ja maksetaan suurinta tukea. Sitä ei ole helppo saada ja lapset jotka sitä saavat ovat hyvin vaikeasti sairaita tai vammautuneita. Itse näitä ko perheen tyttären kaltaisia lapsia tavaneena tiedän kuinka paljon rahaa heissä kuluu.

Omaishoitajatuki on kaupungin tai kunnan myöntämä ja siihen on omat kriteerit. Todennäköisesti tämä perhe ne täyttää.

Kakkubisnes. No voitte kokeilla paljonko sillä tienaa jos tekee vaikka 20kakkua viikko. Ensin laskette kakkujen raaka-aineet. Sitten muun valmistuskystannuksen kuten sähkö. Sitten käytettävien astioiden ja kodinkoneiden hinnan ja niiden kulumisen. Siivous ja astioiden pesu. Niiden astioiden tai laatikkojen hinnat missä kakku toimitetaan. Toimistokulut. Esim pienyrittäjä hakiessaan kakkutarpeita merkkaa sen autokuluksi. Kun saatu raha, esim yksi kakku 40 e×20 kpl=800viikko. Nyt pitää ottaa huomioon. Missä kakkuja säilytetään? Tai kaikupohjaa? Tuollaisen määrän tarpeiden säilytys? Tarvitsee vähintää yhden ellei kaksi jääkaappia perhekaapin lisäksi sekä hyvän uunin. Kylmä tilaa jne. Suuresti epäilen siis ettei tuo Mäkisen kakkubisnes kuitenkaan kovin suurta ole vaikka mainostaa fb ssä. Koska normaalissa kotikeittiössä se homma ei vaan isossa määrin onnistu. Fb mainoksen voi laittaa kuka vain ja tietenkin mahdollisemman heiluttavan mutta ellet kuittimäärää nää tai ole muuta tietoa et voi bisneksen kokoa päätellä. Verottajalle tulot voi ilmoittaa mutta myös menot. Moni ammattimaisesti leipoa pitää menojen avulla alkuun veron pienenä. Ja alv ei pienessä liiketoimissa ole lainkaan.

Vierailija
480/650 |
31.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä jutussa vituttaa se, että nyt oikeastim monelle tulee mieleen se, että kaikki saavat tukia ihan liikaa. Eivät saa. Tuo perhe saa 2800e/kk vuokran jälkeen ja heillä oli 6 henkinen perhe. Eli 466e per henki, jolla todellakni pärjää ja hyvin ja monta vuotta. Huomatkaa että eivät edes saa toimeentulotukea, eli he voivat aivan hyvin myös säästää noista tuloista ja näin tasapainottaa talouttaan eri aikoina.

Vituttaa. Itse olin 6kk sairauslomalla ja sain noin 990e Kelan sairauaspäivärahaa kuukaudessa. Suomen terveydenhoito ei ole ilmainen, vaan halpa ja ennen kuin muuttuu ilmaiseksi, pitää maksaa noin 600e sairaala ja terveyskeskusmaksuja sekä toiset 600e lääkkeistä. Eli yhtäkkiä minun piti maksaa yli 1200e rahaa puolen vuoden aikana ja se piti maksaa tuosta sairauspäivärahasta ja omista säästöistä. Hains yleistä asumistukea, että jotenkin pärjäisin 680e vuokrasta ja noista muista kuluista. Minulle ei myönnetty, koska "asumistuen tarpeeni on tilapäinen". No voi vittu, juuri siksi tarvistin sitä tilapäisapua, kun tilanne yhtäkkiä todella huono! Toimeentulotukea ei tietenkään voinut saada, kun minulla oli ruhtinaallisesti säästöjä (alle 1000e, joita olin kahden vuoden ajan säästänyt myyjän 1700e/kk palkastani). Että joo. Minä, joka olen tehnyt töitä 15 vuotiaasta asti ja elänyt säästeliäästi ja aika vähän tukia käyttämättä sain pärjätä vuokran jälkeen 300e/kk josta siis meni satoja euroja lääke- ja lääkärilaskuihin. Melkein menetin luottotietonikin kun yksi lääkärilasku meni perintään asti. 

Tukijärjestelmä vaatisi kyllä tiukkaa

kättä, kyllä sen on autettava tilapäisissä toimeentulo-ongelmissa paremmin ja toisaalta kohtuullistaa pitkäaikaisissa tukitarpeissa saavia tukia.

Tässä on nyt yksi juttu eli nuo säästöt, joita sinun ei olisi omasta mielestästi tarvinnut käyttää omaan, tosi tiukkaan tilanteeseesi van sinulle olisi mielestäsi pitänyt maksaa toimeentulotukea. Tuo on nykyisin sika monen mielestä noin, säästöjä ei tarvitsisi käyttää. Miksi yhteiskunnan pitäisi toimeentulotuella maksaa sinun menojasi (vaikka sairaudesta johtuukin) vaikka sinulla on omaa varallisuutta olemassa? Mitä ovat nämä maagiset säästöt, joita aikuisen ihmisen ei pitäisi joutua käyttäämään omaan elämäänsä, kun tiukka paikka tulee? Mihin säästetään, jos ri pahan päivän varalle, mutta kun se paha päivä sitten koittaakin, miksi katsotaan, että näitä säästöjä ei tarvitsisi käyttää vaan tukea pitäisi maksaa? En ymmärrä tuota ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä