Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sietää ylimielisyyttä ja pätemistä?

Vierailija
28.10.2016 |

Miten sietäisin tilanteita, joissa toinen kuvittelee, etten tiedä asiasta mitään ja alkaa kertoa perusasioita pätevään sävyyn?

Juuri oli tällainen tilanne, jossa 6 hengen porukassa yksi alkoi päteä ja selostaa rautalangasta asioita joita minä olen opiskellut monta vuotta. Huvittavinta oli, kun henkilö puhui kurssista jota hän ei ole käynyt, mutta minä olen.

Tiedän, että ongelmani on etten tuo tietämystäni esiin. Olisin voinut korjata henkilön virheelliset käsitykset kurssista ja sen ohjaajasta. Mutta olin jo siinä kohtaa sisäisesti kiehumispisteessä ja mökötin (hymyn naamioimana). Lisäksi en näe syytä julistaa mitään muille. En näkisi itseäni siinä roolissa, joten tunne ei ole varsinaisesti kateutta.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua vain naurattaa tuollaiset tyypit. Olen itse opiskellut suomen kieltä yliopistossa (mm. erinomaiset tiedot aineopinnoista ja valinnaisia kielenhuollon kursseja) ja eräs ammattikoulutaustainen tyyppi alkoi ensitapaamisella esitelmöidä minulle sanomalehden kirjoitusvirheistä... Kuuntelin hiljaa ja hymyilin, se ei ollut minusta ärsyttävää vaan hauskaa. Harrastan kirjoittamista ja usein ajattelen kerääväni materiaalia novelleihini.

Minua huvitti se, miten helposti suomen kieltä pääsee opiskelemaan yliopistoon. Valmistuttuani sain onneksi töitä edellisen koulutukseni takia. Ammattikoulutaustani ansiosta. Minusta on ihan sama, mikä koulutustausta ihmisellä on. Tosin epäkäytännöllisillä aloilla opiskelevat, kuten vaikka kirjallisuuden opiskelijat, saattavat paikata osaamattomuuttaan "hymyilemällä" muille sisäisesti. Se heille suotakoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi