Mikä on lempi virtesi?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Päivä vain ja hetki kerrallansa. Lohduttava
Sama mulla, vaikka se onkin yleinen hautajaisvirsi. Maa on niin kaunis on toinen.
Niin monta ihanaa ja erilaisissa tilanteissa puhutellutta, etten osaa nimetä yhtä suosikkia. Kaikki jo mainitut ovat ihania. Yksi suosikeistani on vähän harvinaisempi 178 Myös isämme uskoivat ennen.
Monta hyvää,mutta ylitse muiden on "Ristin luona paras paikka on" sekä tietenkin "Herra kädelläsi"
Oi herra luoksein jää...
Ken muu mua murheissani lohduttais
kelt' turvan hädässänsä sieluun sais
...
Sun Herra ristisi mua valaiskoon
kun tieni painuu kuolon laaksohon
Sen valon tieltä varjot häviää
eläissä kuollessa sä luoksein jää
Lohdutti silloin kun tuntui ettei elämässä ole mitään hyvää.
Se joka poistettiin jossa köyhää sorrettiin
Vaiti kaikki palvokaamme
Hyvyyden... on minunkin suosikkeja
Aurinkomme ylösnousi
On kaunis synnyinmaamme
Ja sitten se yksi jossa "vain sydän puhua nyt saa", maailman tutuin mut yhtäkkiä en muista miten se alkaa!
Tottuuven heenkii, jooha siinä meiitä. Ehtiessämme valkeuuven teiitä. Jooha siinää meiitä.
Oi Jeesus, kiitos nimellesi sun. Virsi 142.
Huippu virsi, jää helposti soimaan päähän.
Hmm, Suvivirsi taitaa olla ainut virsi jonka tiedän tai nyt muistan ja inhoan sitäkin... Tulee ahdistavat kouluajat mieleen.
HEL-NYC kirjoitti:
Amazing Grace. Tosin onko se virsi ollenkaan? Millä virsi erotaan esim. gospelista?
Sen suomenkielinen käännös "Oi ihmeellistä armoa" on otettu suomalaisen virsikirjan lisävihkoon, ja se on siellä järjestysnumerolla 932.
Alkuperäisen "Amazing Gracen" toisessa säkeistössä on säkeet, joista tykkään erityisesti: "How precious did that grace appear the hour I first believed".
_____________________________________________________________________________________________________
** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **
Kävin kristillistä (lestadiolaislapsia paljon) alakoulua. Meille painotettiin että kun aikuisena tulee kriisi vastaan virsi antaa lohtua jaksamaan. 'Blott en dag ett ögonblick i sänder' saa vieläkin aikaan rauhallisen janten lain olon. 'Ett vänligt ord kan göra under' on toinen.
Ilta on tullut luojani. Näin iltaisin lauleskelen sitä kotona. Kaunis virsi.
Mua siipeis suojaan kätke vai liekö virsi?
1.
Kiitos nyt Herran!
Hän korkein on kuninkahamme.
Pyhänä soikohon
nimensä veisatessamme.
Oi kristityt,
hartaalla mielellä nyt
soikohon hallelujamme!
Yksin en kulje, en hetkeäkään, vierelläin aina mä Jeesuksen nään.... Ei varsinaisesti kai virreksi luettavissa, mutta sain tästä valtavaa lohtua , kun valvoin äitini viimeisiä hetkiä. Ja sitten tämä: Onneni on olla Herraa lähellä, turvata voin yksin Jumalaan... . En ole uskovainen sanan varsinaisessa merkityksessä, ainakaan kenenkään "oikean " uskovaisen mielestä, mutta uskon vakaasti, että on olemassa korkeampi voima ja kuoleman jälkeen elämä jossakin muodossa jatkuu. Jos käyn kirkossa, parasta on se kun pääsee laulamaan virsiä :)