Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kyllä pitäis iltapäivälehtien tehdä liuta juttuja ihmisistä, jotka eivät elä tuilla ja käyttöön jää hyvin vähän rahaa

Vierailija
27.10.2016 |

KOKONAAN TUKIEN VARASSA ELÄVÄT eivät tajua, että matalapalkkaisissa töissä käyvä perhe, joka maksaa asuntolainaa pois, niin heillä ei myöskään kovin paljon jää rahaa. Itse asiassa monesti vähemmän. Eivätkä he ruikuta ikinä lehdissä.

Tuntuu, että KOKONAAN TUKIEN VARASSA ELÄVÄT eivät tätä tiedä. Oikeasti. Eivät muuten ikinä kehtaisi ruikuttaa. Heillä on pikkasen hämärtynyt käsitys siitä, mitä muille ihmisille (töissä käyville) jää elämiseen rahaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset lehtijutut ovat jotain hallituksen propagandaa, jolla saadaan mielipiteet myönteiseksi tukien leikkaamiselle? Esitellään ihmisiä, jotka tuilla ostavat pleikkoja ja rotukoiria. Oikeasti Suomessa on lukuisia eläkeläisiä, pitkäaikaistyöttömiä, pienipalkkaisia ym. pienituloisia, jotka todella joutuvat venyttämään penniä ja voivat vain haaveilla risteilyistä ja kampaamokäynneistä.

Itsellä tuli ihan sama mieleen, vaikka en foliohattua omistakaan. Tai sitten toimittajat, jotka näitä köyhyysjuttuja tekevät, ovat niin vieraantuneita todellisuudesta, etteivät oikeasti tajua, kuka on oikeasti Suomessa köyhä. Ja minäkin tiedän useamman pienituloisen eläkeläisen, jotka varmaan pyörtyisivät, jos saisivat tulonsiirtona vastaavan summan omaan talouteensa.

Vierailija
22/26 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiesus että ihmiset on tyhmiä. Eiköhän ne lehdet ihan hakemalla hae juuri työttömiä näihin juttuihinsa, jotta saadaan jengi tappelemaan keskenään ja hallitusurpot saa samanaikaisesti rauhassa ajaa hyvinvointivaltiota alas. Toimii erityisen hyvin suomalaisilla, jotka mielellään maksavat satasen siitä, ettei naapuri saa viisikymppistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/26 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta he ovat pystyneet ostamaan OMAN asunnon ja pystyvät maksamaan sitä lainaa pois. Tukien varassa elävät eivät ole niin onnellisessa asemassa. Minusta ihmisen, joka maksaa omaa asuntoa pois on turha ruikuttaa rahan vähyydestä, sillä hänhän koko ajan kerryttää pääomaa itselleen.

Vierailija
25/26 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän tuilla, olen opiskeleva yh (no käytännössä yhteishuoltajuus, mutta asun kaksin 2-vuotiaan kanssa) ja vuokran jälkeen käteen jää n. 800 e / kk. Onhan se monenkin silmiin varmasti vähän, mutta itse en ole koskaan valittanut enkä ikimaailmassa kehtaisi ulista iltapäivälehtien sivuilla. Sen sijaan olen kiitollinen tuista, joita saan.

Ja mielestäni me pärjäämme hyvin. Alati kasvavalla lapsella on aina riittävästi vaatetta (joista 90% on kirppiksiltä) ja itselläni niitä nyt on yli tarpeidenkin. Pystyn jopa käymään ulkona, syömässä tai baarissakin jos niikseen tulee, lisäksi voimme lapsen kanssa tehdä kivoja maksullisiakin juttuja (joskaan toki tuonikäisen kanssa ei paljoa kallista tarvitsekaan tehdä).

Toki varmasti lapsen kasvaessa kustannuksetkin kasvavat, mutta samalla sitten voin vähentää niitä omia "luksuksia", koska nyt kieltämättä rahaa menee myös paljon ns. turhaan.

Vaikka siis varmaankin olen köyhä monen silmin, en valita. Olen mielestäni kuitenkin ns. "etuoikeutetussa" asemassa koska saan tukia ja apua valtiolta jotta voin opiskella ja elää.

Vierailija
26/26 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta he ovat pystyneet ostamaan OMAN asunnon ja pystyvät maksamaan sitä lainaa pois. Tukien varassa elävät eivät ole niin onnellisessa asemassa. Minusta ihmisen, joka maksaa omaa asuntoa pois on turha ruikuttaa rahan vähyydestä, sillä hänhän koko ajan kerryttää pääomaa itselleen.

Eiväthän he koskaan ruikutakkaan. siis nämä asuntolainan maksajat. Eikä pitäis ruikuttaa tukienkaan saajat, sillä heille jää keskimäärin ihan yhtä paljon tilille käyttörahaa kuin matalapalkkatöissä käyvälle perheellekin.