Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset valehtelevat terveydenhuollossa

Vierailija
27.10.2016 |

Äitini oli 60- vuotistarkastuksessa ja kaikki arvot olivat erittäin hyvät -lukuunottamatta kokonaiskolesterolia joka oli 5,9.

Työterveyshoitaja kysyi ensin yleisesti ruokailu- ja liikuntatottumuksista ja äiti vastasi rehellisesti.

Kyselyn jälkeen tth ihasteli, kuinka on mukava kun joku kertoo rehellisesti. Avautui, kuinka monet valehtelevat ja kieltävät kaikkea vaikka verenkuvasta näkyy oikea tilanne.

Eikö porukkaa hävetä valehtelu?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä ja sitten vielä suututaan ja loukkaannutaan kun epäillään.

Vierailija
2/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla se th valehtelee.

Vierailija
4/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten verenkuvasta voi näkyä oikea tilanne? Mä syön karpisti, lääkäri ei ollut uskoa arvojani katsottuaan että en välttele rasvaa (eläinrasvaa). Mutta rehellinen olin. Mun kokonaiskolesteroli oli 4,7.

Vierailija
5/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Mikään laki ei määrää kertomaan totuutta terveydenhuollossa. Toisaalta, minäpä en edes käytä terveydenhuollon palveluita, joten ei tarvi valehdella :D  Jos käyttäisin, valehtelisin jos huvittaisi.

Vierailija
6/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en aloittajana tarkoittanut pelkkää kokonaiskolesterolia vaan ennemminkin trombosyyttien,leukosyyttien ym.kuvaa ja CRP arvoja.

Vierailija
7/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä ja sitten vielä suututaan ja loukkaannutaan kun epäillään.

Hahaa.. Parhaimmillaan nää mielensäpahoittajat on näitä jotka kertoo julkisesti miten terveellistä ruokaa syö ja sitten totuus on kaikkea muuta.

Vierailija
8/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valehtele, mun kolesteroliarvot on huippuhyvät (kokonaiskolesteroli on 4,6), syön ainoastaan eläinrasvoja, en keinotekoisesti kovetettua kasvisrasvaa.

Vierailija
9/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en aloittajana tarkoittanut pelkkää kokonaiskolesterolia vaan ennemminkin trombosyyttien,leukosyyttien ym.kuvaa ja CRP arvoja.

Siis miten terveydenhoitaja päättelee asiakkaan elintapoja leukosyyttien ja CRP:n arvoista?

Vierailija
10/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korkeat trombosyytit liittyy elintapoihin..?

Vierailija
11/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valehtele, mun kolesteroliarvot on huippuhyvät (kokonaiskolesteroli on 4,6), syön ainoastaan eläinrasvoja, en keinotekoisesti kovetettua kasvisrasvaa.

No, en aloittajana tarkoittanut pelkkää kokonaiskolesterolia vaan ennemminkin trombosyyttien,leukosyyttien ym.kuvaa ja CRP arvoja. Siis kokoverenkuvaa..

Pelkkä kokonaiskolesteroli on pieni osa. Riippuu HDL:stä ja LDL:stä ja niiden keskinäisestä suhteesta.

Vierailija
12/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pienesti valehdellut kyllä/ei-kysymykseen silloin, kun pelkäsin etten saa hoitoa, jonka ajattelin olevan viimeinen mahdollisuuteni. Eli ajattelin, että en saa e-pillereitä sen takia, että on joku tietty riskitekijä, jonka takia niitä ei välttämättä määrättäisi. Riskit olin valmis ottamaan, mutta en ollut valmis siihen, etten saisi e-pillereitä. Aiemmin kun olin hakenut samaan asiaan apua toista kautta, lääkäriä ei kiinnostanut auttaa, joten olin epätoivoinen, koska en tiennyt muita vaihtoehtoja kuin e-pillerit, narrasin myös syyn miksi haluan e-pillerit, onneksi ne syyt itsessään jo kelpasivat ja olivat tottakin. Ja niihin olen osittain apua saanutkin, mikä on kiva juttu, mutta se että e-pillerit auttaisi varsinaiseen ongelmaani (epäluonnollisen miehiseen ulkonäköön), taisi olla typerää toiveajattelua.

En kyllä valehtelisi lääkärille vain saadakseni itseäni vaikuttamaan paremmalta tai häpeän/syyllistämisen välttämiseksi, koska totuus olisi nolo. No mutta valehtelua mikä valehtelu...

Vierailija
13/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, en aloittajana tarkoittanut pelkkää kokonaiskolesterolia vaan ennemminkin trombosyyttien,leukosyyttien ym.kuvaa ja CRP arvoja. Siis kokoverenkuvaa..

Pelkkä kokonaiskolesteroli on pieni osa. Riippuu HDL:stä ja LDL:stä ja niiden keskinäisestä suhteesta.

Oiskohan sun jo parempi antaa olla ja jättää veriarvot fiksuimmille.

Vierailija
14/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, millä tavalla noista ei voi päätellä mitään? Jos henkilö ei tupakoi, eikä juo alkoholia ja liikkuu säännöllisesti niin arvot menevät loogisesti.

Vierailija
15/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten verenkuvasta voi näkyä oikea tilanne? Mä syön karpisti, lääkäri ei ollut uskoa arvojani katsottuaan että en välttele rasvaa (eläinrasvaa). Mutta rehellinen olin. Mun kokonaiskolesteroli oli 4,7.

Minulla oli kerran tasan 3 kolme.

Hoitaja moitti kun Hdl oli 0,9 ja olisi pitänyt olla ykkösen päälle.

Kysyin, että miten se voisi olla yli yksi kun kokonaiskolesteroli on kolme.

Ei osannut sen jälkeen enää sanoa mitään.

Olin silloin syönyt niukasti kun moittivat aiemmin painoa.

Vierailija
16/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro, millä tavalla noista ei voi päätellä mitään? Jos henkilö ei tupakoi, eikä juo alkoholia ja liikkuu säännöllisesti niin arvot menevät loogisesti.

Mun mies tupakoi, käyttää alkoholia ja syö kaikkien suositusten vastaisesti, ikää 49v. Kävi just tarkastuksessa, kaikki arvot erinomaisia. Missä kohtaa päättelet elintapojen näkyneen veriarvoissa? Sitä en väitä että kannattaa elää kuin mieheni.

Vierailija
17/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kai se huijaus liittyy alkoholin käyttöön ja kohonneet maksa-arvot kavaltavat oikean tilanteen.

Asiassa on se ongelma, että maksa-arvot voivat nousta myös muista syistä kuin alkoholista ja kun osa huijaa, niin aina ei osata epäillä kaikilla sitä oikeaa syytä.

Kaverini oli sairastua pahasti kun käskivät vain vähentää alkoholia, vaikka syy oli työpaikallaan käyttämissä kemikaaleissa. Jotain näytteiden värjäyksiä silloin teki labrassa ja vasta paljon myöhemmin selvisi mistä ongelmassa on kyse.

Vierailija
18/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

CRP pitää ottaa erikseen, ei se näy verenkuvassa.

Vierailija
19/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin neuvolassa täytyy valehdella. En siis juonut raskausaikana mutta sain kohtalaiset pisteet alkoholinkäytön testissä (13 p?). Kävin joka toinen vkonloppu baarissa ja silloin join humalahakuisesti. Oma terveydenhoitajamme ei ollut huolestunut mutta kun menin synnyttämään synnärillä tuntematon kätilö alkoi motkottamaan, ajankohtaista eikö? Sitten toisaalta joku teini voi tehdä kolme aborttia ilman lasua. Konsistenssia sinne ammattikunnan puolellekin kiitos!

Vierailija
20/77 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tupakoi, käyttää alkoholia ja syö kaikkien suositusten vastaisesti, ikää 49v. Kävi just tarkastuksessa, kaikki arvot erinomaisia. Missä kohtaa päättelet elintapojen näkyneen veriarvoissa? Sitä en väitä että kannattaa elää kuin mieheni.

Tupakointi näkyy tuloksista jos mitataan sitä erikseen.

Eivätkä ne arvot voi olla erinomaisia jos tupakoi.

Lähinnä tuossa "erinomaisuudessa" on kyse että hänen arvonsa olivat normaalit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan