Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vaatekauppojen myyjät eivät usko mun kokoa?

Vierailija
27.10.2016 |

Oon 180cm pitkä 44-46 kokoinen ja esimerkiksi takkia etsiessäni, myyjä kysyi minkä kokoisia takkeja normaalisti käytän ja kun sanoin, että 44-46, niin myyjä katsoi hetken ja sanoi, ettet sä niin iso oo ja kokeile tätä ja antoi koon 38 takin sovitettavaksi. Kuten arvata saattaa, niin se ei mennyt läheskään kiinni.
Työvaatteita etsiessä sama homma. Tarjotaan s- tai m-koon vaatteita ja kun pyydän l- tai xl-kokoa, niin käskevät ensin sovittamaan noita pieniä kokoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lyhyt (vähän reilu 150 cm) ja vähän pyöreä. Osaan pukeutua vartalotyypilleni sopivasti, joka varmaan hämää myyjiäkin, sillä tarjoavat s-kokoisia vaatteita "sovita edes" vaikka peppuni, mahani ja rintani vaativat l-koon.

Kai tuo pitäisi ottaa kehuna, mutta todellisuudessa hävettää kun se l tosiaan on minulle sopivin koko ja tuntuu kaamean lihavalta kassalla, kun s ei mahtunut. 

Vierailija
2/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tässä maassa ei enää ole minkään alan osaamista. Myyjän täytyy osata kysymättä antaa asiakkalle oikea koko.

Äänestä jaloillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittävät imarrella, että ostaisit enemmän.

Vierailija
4/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...no meillä ainakin mitoitukset vaihtelee todella paljon eri merkeillä. Jotkut myös oikeasti ostaa liian isoja vaatteita (etenkin sellaisten kohdalla jotka ovat laihtuneet reippaasti). Välillä huvittaa kun asiakas sanoo ettei tietty koko mahdu mitä tarjoan (vaikka TIEDÄN että esim. Macin farkuista menee yleensä 1 tai 2 kokoa pienempi kuin normaali koko), sitten kun laittaa ne päälle niin huomaa että myyjä olikin yllättäen oikeassa.

En itse teitoisesti yritä tyrkyttää pienempää kokoa, joskus oikeaa kokoa on vaikea hahmottaa jos on paksu ja muhkea takki päällä. Ei siinä näe kropan mallia kunnolla. Tässä nyt muutama ajatus.

-myyjä

Vierailija
5/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ei ole tottuneet miehiin.

Vierailija
6/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy Halosella, sillä ainakin miesten puolella siellä osataan koot.

Tai Stokkalla.

Vierailija
7/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kreikassa joskus myymälässä missä myytiin freddy housuja, tiesin jo etukäteen kokoni olevan näissä S mutta myyjä käski sovittamaan L kokoa. Myyjän ihmetys oli suuri kun ne about tippu mun päältä kun sovitin. En ostanut sieltä mitään.

Vierailija
8/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai Stokkalla.

Mitä helvettiä mä miesten puolella tekisin, kun itselleni olen vaatteita ostamassa?

Ap

Vierailija
9/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen että sua luullaan pienemmäksi mitä olet. Sehän on vaan positiivista. Ihme kitisijä;)

Vierailija
10/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai Stokkalla.

Mitä helvettiä mä miesten puolella tekisin, kun itselleni olen vaatteita ostamassa?

Ap

No kai siellä on sama tyyppi palkannut ne naistenkin puolen myyjät.

Tahallaan olit ymmärtämättä.

Vierailija
11/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit tyytyväinen että sua luullaan pienemmäksi mitä olet. Sehän on vaan positiivista. Ihme kitisijä;)

No on se turhauttavaa, kun en tykkää muutenkaan shoppailusta ja sit aikaa menee ylimääräistä noihin pieniin vaatteisiin.

Vierailija
12/12 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on isot rinnat, ja ilmeisesti siksi yksi myyjä yritti kovasti tyrkyttää 40-42 kokoisia housuja. Mutta valitettavasti rintani eivät roiku ihan niin alas, ja isot housut tippuisivat päältä.