Uimaripojat pahoinpitelivät tytön, tyttö sai toisen asteen palovammoja
Ja sitten seurasta sanotaan vaan soo soo. Kyllä tuosta pitäisi pitkä kielto tulla, eikä niin että voi tuosta vaan seuraa vaihtaa!
Kommentit (186)
"Pahoinpitelyrikos edellyttää tahallisuutta, ja nyt kyseessä ei ollut siis tahallinen teko, vaan tapaturma".
Siis uhrit joutuivat "vahingossa" suljettuun varastoon ja pojat heittivät "tahattomasti" kylmää ja tulikuumaa vettä tyttöjen päälle.
Suihkujen vedensekoittajia on hajotettu jatkuvasti. Nekin vissiin hajonneet vahingossa, "tapaturmaisesti".
Vain Turussa... Sen kaupungin viranomaiset kyllä tiedetään. Että mua suututtaa!
En tajua. Siis nämä pojat ovat heitelleet varastohuoneeseen lukitsemiensa tyttöjen päälle ensin 4 ämpärillistä kylmää vettä ja sitten 90-asteista vettä, toisen tytön iho paloi 9 % ja poliisi väittää silmät kirkkaina että *teko ei ollut tahallinen* koska pojat ei tienneet minkä asteista vesi on. Näillä pojillako ei ole minkäänlaista tuntoaistia jolla tuntea se veden kuumuus, ihan tosta noin vain ei jollain muoviämpärillä lähes kiehuvan kuumaa vettä kanneta tietämättä mitä siinä ämpärissä on? Tuossa on tapahtunut vapaudenriisto ja pahoinpitely, seurauksena on seurasta erottaminen ja sormen heristely. Kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Suurin osa trollia. Nyt nämä trollaajat ovat haistaneet tilanteen ja vaativat vajaaälyisille alaikäisille linnatuomioita Amerikan malliin, hallelujaa tv.
Onko lvi-mammoja paikalla? Miten pahasti tuolla uimahallilla on ryssitty, kun putkissa kulkee kiehuvaa vettä?
Itse olen LUULLUT että kuuma vesi on 65 astetta +- muutama aste maksimissaan mitä voi tulla. Ja ole siis aikuinen.
Heittäisitkö tuota 65+ asteista vettä jonkun päälle?
Oletko koskaan suihkussa ottanut niin kuumaa suihkua kuin saa. Minä olen joskus enkä ole palanut. Turussa tuokin asia osataan tehdä näköjään toisin.
Eihän ne pojat ole tarkoittaneet palovammoja aiheuttaa vaan kiusata tyttöjä tyyliin letistä vetäminen kovempi versio.
Vaikka kuinka yrität vähätellä asiaa, ja puhut +65 asteisesta vedestä , niin uutisessa mainitaan veden olleen 90 asteista. Aika iso ero, ja se on jo lähellä kiehumispistettä. Törkeä terroriteko tyttöjä kohtaan. Ihme vesikidutusta.
Sitäpaitsi kun ensin on heitetty jääkylmää vettä, niin lämpötilaero on todella huima, vaikka kyse olisikin "vain" 65 asteisesta vedestä. Ei kukaan mene avannosta suoraan niin kuumaan suihkuun kuin hanasta lähtee vaan lämpötilaa nostetaan hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Suurin osa trollia. Nyt nämä trollaajat ovat haistaneet tilanteen ja vaativat vajaaälyisille alaikäisille linnatuomioita Amerikan malliin, hallelujaa tv.
Onko lvi-mammoja paikalla? Miten pahasti tuolla uimahallilla on ryssitty, kun putkissa kulkee kiehuvaa vettä?
Itse olen LUULLUT että kuuma vesi on 65 astetta +- muutama aste maksimissaan mitä voi tulla. Ja ole siis aikuinen.
Oletko koskaan suihkussa ottanut niin kuumaa suihkua kuin saa. Minä olen joskus enkä ole palanut. Turussa tuokin asia osataan tehdä näköjään toisin.
Eihän ne pojat ole tarkoittaneet palovammoja aiheuttaa vaan kiusata tyttöjä tyyliin letistä vetäminen kovempi versio.
Vaikka kuinka yrität vähätellä asiaa, ja puhut +65 asteisesta vedestä , niin uutisessa mainitaan veden olleen 90 asteista. Aika iso ero, ja se on jo lähellä kiehumispistettä. Törkeä terroriteko tyttöjä kohtaan. Ihme vesikidutusta.
Juu, terroriteko ja vesikidusta, mutta siitä huolimatta muista ottaa lääkkeet.
Normaalisti vesijohtovesi ei ole lähes kiehuvaa. Normaalilla kuumalla vesijohtovedellä ei saa aikaan toiseen asteen palovammoja. Epämiellyttäviä yllätyksiä kyllä mutta ei pysyviä palovammoja. Siinä se pihvi. Mieti. Ehkä ajatus aukeaa.
Ei ne pojat mitään pyhimyksiä ole olleet, mutta eivät myöskään läpeensä pahoja rikollisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Normaalisti vesijohtovesi ei ole lähes kiehuvaa. Normaalilla kuumalla vesijohtovedellä ei saa aikaan toiseen asteen palovammoja. Epämiellyttäviä yllätyksiä kyllä mutta ei pysyviä palovammoja. Siinä se pihvi. Mieti. Ehkä ajatus aukeaa.
Ei ne pojat mitään pyhimyksiä ole olleet, mutta eivät myöskään läpeensä pahoja rikollisia.
Mutta tiesivät veden olevan kiehuvan kuumaa, koska siksi olivat ilkeyttään sekoittajat rikkoneet. Eli toivoivat monen muunkin palavan. Todella suurta ilkeyttä, ihan häiriintyneitä. En uskaltaisi pitää uimaseurassa, seuraavaksi varmaan hukuttavat jonkun.
Paras rangaistus olisi julkisuus. Ettei n. 10 vuoden kuluttua nämä ole "suuria uimarilupauksia", joita ihaillaan ja fanitetaan. Tai samapa tuo. Jos ovat, asia nousee esille varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mokasihan pojat, mutta täytyykö heidänkin kärsiä loppuelämä? Onko järkeä viedä laji lahjakkaalta nuorelta, etenkin kun eivät ole vielä rikosvastuussa teoistaan. Tässähän ei kerrota mitä tytöt tekivät ensin..
Mikä sinun mielestäsi oikeuttaa tuon teon, mitä tytöt olivat tehneet "ansaitakseen" tuon? Ja tässähän vietiin lahjakkalta nuorelta laji, tyttö joutui lopettamaan kilpailemisen.
Mistä tiedämme, että tyttö oli lahjakas ja seuraava Hanna Seppänen?
Tuossa iässä aika moni lopettaa joka tapauksessa.
Tarkista edes nimi ensin... se on Hanna-Maria Seppälä.
Emme tiedä, olisiko poikien "keppostelun" takia palovammat saanut tyttö jatkanut uintiuraansa ja menestynyt tulevaisuudessa. Nyt hän ei saa edes mahdollisuutta yrittää sitä.
Kaikista ei tule huippu-urheilijoita eikä tarvitsekaan. Aktiivinen liikunnan harrastus antaa silti nuorelle paljon. Harrastin itse kilpauintia varhaisteininä ja sain valtavasti itsevarmuutta lajissa pärjäämisestä. Harjoittelu loi pohjaa fyysiselle kunnolle ja ylipäätään sytytti kipinän liikuntaan, vaikka jätin kilpauinnin muutaman vuoden jälkeen. Treenaaminen kasvatti myös sitkeyttä ja toi uusia kavereita.
Tuon tytön kohdalla ei puhuta pelkästään kilpauintiuran päättymisestä ennen kuin se ehti alkaakaan kunnolla. Ehkä osaat pohtia (jos vaan viitsit) mitähän ne muut asiat voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Kyllä käy sinua sääliksi. Ensin väitit veden olevan +65 astetta ja nyt sanot että normaalista vesijohdosta ei saa niin kuumaa vettä että tulisi toiseen asteen palovammat. Luitko juttua ollenkaan?
Siinähän kerrottiin että vedensekoittajat oli hajoitettu. Ja siksi tuli , edelleenkin se 90 astetta.
Lue ensin, kommentoi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Kaikkia urpoja se tämäkin planeetta päällään kantaa... Haudo sä itseäs kuumissa suihkuissa niin paljon kuin nahka kestää. Mutta älä tule vähättelemään tänne "letistä vetäjien" tekoja.
Kokeile itse lämpömittarin kanssa että kuinka kuumaa 90 asteinen vesi oikeasti on. Sehän on aivan polttavan kuumaa ja höyryää. Pojat ovat todellakin tajunneet miten vaarallisen kuumaa vesi on. Eihän kukaan täyspäinen kaada vedenkeittimestäkään kuumaa vettä toisen päälle? Yläasteikäiset eivät ole mitään pikkulapsia.
Miten muka eivät tienneet veden olevan niin kuumaa? Kyllähän sen tuntee kun laskee sitä hanasta. Joskus ajattelen, että Hammurabin laki ei ollutkaan niin huono. Pojat suihkun alle ja samanlämpöistä vettä suihkusta. Se olisi tietty rankkaa, mutta peliteorian mukaan ihmiset motivoituvat parhaiten juuri tällaisesta.
Ja siis pahoinpitely on rikos vaikka sen tekisi alle 15-vuotias. Myös väkivaltaisesta koulukiusaamisesta voi tehdä rikosilmoituksen jos kiusaajia ei saada muuten kuriin vaikka kiusaaja olisikin alle 15-v. Tässä kohtaa siis sosiaaliviranomaiset astuvat kuvioihin. Toivottavasti pahoinpitelijöistä on ne lasut tehty. Ainakin uimaseuran ohjaajilla on suorastaan velvollisuus tehdä lasut. Uinnin pitäisi kuitenkin olla kaikille turvallinen harrastus eikä niin että joku tulee pahoinpidellyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Olisitko samaa mieltä, jos osapuolet olisivat toisinpäin ja tytöt olisivat kohdelleet poikia vastaavasti?
Vierailija kirjoitti:
"Pahoinpitelyrikos edellyttää tahallisuutta, ja nyt kyseessä ei ollut siis tahallinen teko, vaan tapaturma".
Siis uhrit joutuivat "vahingossa" suljettuun varastoon ja pojat heittivät "tahattomasti" kylmää ja tulikuumaa vettä tyttöjen päälle.
Suihkujen vedensekoittajia on hajotettu jatkuvasti. Nekin vissiin hajonneet vahingossa, "tapaturmaisesti".
Henkilövahingoissa ei teorian mukaan tarvitse olla tahallisuutta, ainoastaan syy ja seuraussuhe pitää pystyä osoittamaan. senkin vuoksi tosi omituinen kannanotto poliisilta.
Täällä on selvästi noiden pahoinpitelijäpoikien vanhemmat noita alapeukkuja antelemassa. Kenen tahansa täyspäisen mielestä lähes kiehuvaa vettä ei saa heittää kenenkään päälle! Kokeilaa ihan oikeasti miten kuumaa on 90 asteinen vesi, vaikka kinkunpaistomittarilla kattilaan jossa vesi lämpenemässä. Se vesi on oikeasti aivan järkyttävän kuumaa.
Näille ketkä täällä puolustelee noita poikia voisi kaataa sitä 90 asteista vettä niskaan ja sanoa vaan että hei älä nyt huuda siinä, kato pojat on poikia.
Jos ei nosteta syytettä nostakaa yksityinen vahingonkorvauskanne. Joutuvat ainakin maksamaan vahingonkorvauksia kivusta ja särystä ja menetetystä uimariurasta ja vammoista. Siinä ei ole ikärajaa, kai.