Uimaripojat pahoinpitelivät tytön, tyttö sai toisen asteen palovammoja
Ja sitten seurasta sanotaan vaan soo soo. Kyllä tuosta pitäisi pitkä kielto tulla, eikä niin että voi tuosta vaan seuraa vaihtaa!
Kommentit (186)
Täällä ei ole vihapuhetta miehiä kohtaan. Täällä kritisoidaan noita uimaseuroja, kahta pahoinpitelijäpoikaa sekä niitä vanhempia jotka sallivat lapsilleen tuollaisen käytöksen. Koulutkaan ei olisi niin rauhattomia nykypäivänä jos vanhemmat hoitaisivat kasvatustyön edes vähän paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan ne siellä uimaseurassa ihan munattomia hyssyttelijöitä jos niiden mielestä whatsappviestillä tullut anteeksipyyntö riittää. Kyseessähän oli pahoinpitely, eli suomen laissa rikos! Toivottavasti pojista on tehty rikosilmoitukset ja lasut. Ties mitä vielä keksivät jos kukaan ei laita tuolle toiminnalle mitään stoppia.
Entäs tämä sitten: Pojat saivat treenikiellon, jonka toisen pojan vanhemmat kiersivät liittämällä pojan toiseen uimaseuraan. Mitä tämä kertoo vanhemmista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onhan ne siellä uimaseurassa ihan munattomia hyssyttelijöitä jos niiden mielestä whatsappviestillä tullut anteeksipyyntö riittää. Kyseessähän oli pahoinpitely, eli suomen laissa rikos! Toivottavasti pojista on tehty rikosilmoitukset ja lasut. Ties mitä vielä keksivät jos kukaan ei laita tuolle toiminnalle mitään stoppia.
Entäs tämä sitten: Pojat saivat treenikiellon, jonka toisen pojan vanhemmat kiersivät liittämällä pojan toiseen uimaseuraan. Mitä tämä kertoo vanhemmista!
No niinpä! Todellakin tuli mieleen sellaiset helikopterivanhemmat jotka sallivat kultamussukoilleen mitä tahansa. Tämän pojan vanhemmatkin pitäisi saada vastuuseen.
Näiden poikien puolustelijoiden TÄYTYY olla trolleja, kukaan ei voi olla noin tyhmä! Tuon ikäiset teinit jo tietää, että melkein kiehuvan kuuma vesi aiheuttaa vammoja. Tällaista pahoinpitelyä ja suorastaan kidutusta ei voi mitenkään puolustella. Tytön kilpauintiura loppui siihen, hän kärsii helvetillisistä kivuista ja todennäköisesti kosmeettisista ja ehkä myös henkisistä seurauksista loppuelämänsä. Menkää itseenne.
Tuossa iässä uidaan jo päivittäin ja aamutreenitkin alkaa tulla mukaan. Ei se uinti taida onnistua palovammoilla ja kun lopetat treenit niin et pärjää enää.
Tosin sekin totta että moni lopettaa murkkuna, kun kaikki aika menee treenaamiseen.
Nyt poikani pärjää paremmin koulussa, kun ei ui kilpaa. Jää aikaa vapaalle ja kokeisiin lukuun.
Aina joku vanhempi suostuisi valvojaksi mutta ei huolita. Yleensä noi häiriköt löytyy pojista vaikka suurin osa on kunnollisia.
On tuokin touhua, heittää liki kiehuvaa vettä toisten päälle, uimaseura ei meinaa rangaista ja kun rankaisee, annetaan muuttaa uimaseuraa ja taas uidaan. Tytln uimiset jäi tuohon. Kusipäisiä on myös poikien vanhemmat, niiltähän tuo seuran vaihto ajatuksena lähtee tai että ei edes kunnon anteeksipyyntöä tule. Kyllä meillä olisi tuollainen kakara saanut kunnon rangaistukset ja vaikka itkien olisi anteeksipyyntireissulle menty.
Tytöt eivät tietenkään ansainneet tuota, se on aivan selvä. Aina nuorten välisissä jutuissa ei silti ole ihan selvää, että kuka aloitti, kuka on syyllinen jne. Jos Matti ajaa Villeä takaa vetääkseen tätä tukasta ja Ville kaataa tuolin taaksensa hidastaakseen Matin menoa ja Matti kaatuu ja katkaisee jalkansa niin miten syyllinen on Ville?
Ja puhun nyt yleisellä tasolla, tästä uimarijutusta en tiedä.[/quote]
Älä jauha paskaa!
Pojat ihan tahallaan tekivät tuon, todennäköisesti, koska "se nyt oli vaan vitsi" ta ijotain muuta ihan vitun säälittävää. Just niitä pellejä, että jos saisivat itse kuuma vettä niskaan, niin ei olisikaan niin kivaa. Pahaa joulua teille, molopääpojat!
Vierailija kirjoitti:
Jossain Jenkeissä nuo pojat olisivat saaneet ihan helvetin pitkän vankeustuomion.
Ai jotkut 13-vuotiaat vai? Juu, no ehkä pari vuotta juviessa on suomalaisessa mittakaavassa iso tuomio.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt eivät tietenkään ansainneet tuota, se on aivan selvä. Aina nuorten välisissä jutuissa ei silti ole ihan selvää, että kuka aloitti, kuka on syyllinen jne. Jos Matti ajaa Villeä takaa vetääkseen tätä tukasta ja Ville kaataa tuolin taaksensa hidastaakseen Matin menoa ja Matti kaatuu ja katkaisee jalkansa niin miten syyllinen on Ville?
Ja puhun nyt yleisellä tasolla, tästä uimarijutusta en tiedä.
Älä jauha paskaa!
Pojat ihan tahallaan tekivät tuon, todennäköisesti, koska "se nyt oli vaan vitsi" ta ijotain muuta ihan vitun säälittävää. Just niitä pellejä, että jos saisivat itse kuuma vettä niskaan, niin ei olisikaan niin kivaa. Pahaa joulua teille, molopääpojat!
Nyt et tainnut lukea ihan ajatuksella kirjoitustani. Kirjoitin nimenomaan, että en tarkoita tätä uintijuttua vaan otin kantaa yleisellä tasolla siihen, että syyllisyyskysymykset eivät aina ole helppoja. Tässä uintijutussa lehtitietojen mukaan ei syyllisyydessä pitäisi olla mitään epäselvää eli pojat tekivät väärin.
Siis pojat syyllistyivät vapaudenriistoon ja sen jälkeen kidutukseen (jääkylmää vettä päälle), lopulta törkeään pahoinpitelyyn (seli seli, kuka muka ei huomaa, että vesi on 90 asteista, jos sitä ämpäriin valuttaa ja kädessään ämpäriä kantaa?)
Tytön ura meni, hän on joutunut elämään kovissa kivuissa, ehkä kivuissa loppuelämänsä. Voi kärsiä itsetunto-ongelmista ulkonäkönsä suhteen. On joutunut mahdollisiin leikkauksiin.
Ymmärrän, että pojat eivät olleet rikosoikeudellisessa vastuussa. Minusta kuitenkin seurasta erottaminen ja ikuinen porttikielto ko. uimahalliin olisivat olleet ihan kohtuullisia vaatimuksia. Lisäksi kunnon korvaukset tytölle, hieman Porvoon kirkon polttajien tyyliin.
Mikä olisi sopiva rangaistus pojille?
Itse en osaa sanoa... Kova puhuttelu ja ehkä myös poliisin puhuttelu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain Jenkeissä nuo pojat olisivat saaneet ihan helvetin pitkän vankeustuomion.
Ai jotkut 13-vuotiaat vai? Juu, no ehkä pari vuotta juviessa on suomalaisessa mittakaavassa iso tuomio.
Rikoksesta riippuen 13-vuotiaat on käsitelty aikuistuomioistuimessa. Ja juvie on useimmiten kamalampi paikka kuin vankila. En kannata USAn tuomioita Suomeen, mutta minusta läpsäytys ranteelle ei myöskään ole oikea tapa toimia.
Kun on suomalaispoika kyseessä niin silitellään päähän. Jos olisi mamu, niin olisi ''mies'' ja olisi terroriteko tai törkeä pahoinpitely! Kukaan ei kysyisi mitä tytöt ovat tehneet ansaitakseen tuon..
Haluan kunnon tuomiot näille tyypeille!
VMP koko ketju.
Suurin osa trollia. Nyt nämä trollaajat ovat haistaneet tilanteen ja vaativat vajaaälyisille alaikäisille linnatuomioita Amerikan malliin, hallelujaa tv.
Onko lvi-mammoja paikalla? Miten pahasti tuolla uimahallilla on ryssitty, kun putkissa kulkee kiehuvaa vettä?
Itse olen LUULLUT että kuuma vesi on 65 astetta +- muutama aste maksimissaan mitä voi tulla. Ja ole siis aikuinen.
Naurettava selitys rangaistuksetta jättämiselle, ettei teko ollut pahoinpitely, koska pojat eivät tienneet veden olleen NIIN kuumaa. Kyllä se nyt pahoinpitely pitäisi olla jos ylipäänsä kuumaa vettä heittää tarkoituksella päälle vaikkei vesi sentään ihan 90-asteista olisikaan. Sitä paitsi, jos hanasta tulee 90-asteista vettä, niin kyllä sen kuumaksi aistii vaikka olisi tavallista tyhmempikin tapaus (jota ko. pojat toki selvästi ovatkin).
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Suurin osa trollia. Nyt nämä trollaajat ovat haistaneet tilanteen ja vaativat vajaaälyisille alaikäisille linnatuomioita Amerikan malliin, hallelujaa tv.
Onko lvi-mammoja paikalla? Miten pahasti tuolla uimahallilla on ryssitty, kun putkissa kulkee kiehuvaa vettä?
Itse olen LUULLUT että kuuma vesi on 65 astetta +- muutama aste maksimissaan mitä voi tulla. Ja ole siis aikuinen.
Heittäisitkö tuota 65+ asteista vettä jonkun päälle?
Olivatko kaiken huipuksi rikkoneet suihkujen vedensekoittajia? Uutisessa mainitaan että joskus niitä hajotellaan jatkuvasti. Jos kerta ovat hajoittaneet niin ei helevetti. Mitä epäselvää tässä on?
ja btw, 90asteinen vesi höyryää niin perkeleesti että varmasti tiesi että on tulikuumaa.
Ja kaiken huipuksi, ihan tahattomastikko ne lukitsi tytöt tiloihin ja heitti vettä päälle? Se on itsessään vapaudenriisto ja pahoinpitelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Oletko koskaan suihkussa ottanut niin kuumaa suihkua kuin saa. Minä olen joskus enkä ole palanut. Turussa tuokin asia osataan tehdä näköjään toisin.
Eihän ne pojat ole tarkoittaneet palovammoja aiheuttaa vaan kiusata tyttöjä tyyliin letistä vetäminen kovempi versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Oletko koskaan suihkussa ottanut niin kuumaa suihkua kuin saa. Minä olen joskus enkä ole palanut. Turussa tuokin asia osataan tehdä näköjään toisin.
Eihän ne pojat ole tarkoittaneet palovammoja aiheuttaa vaan kiusata tyttöjä tyyliin letistä vetäminen kovempi versio.
Kiusaamisestakin pitää rangaista, eikä ajattelemattomuus poista vakavia seurauksia joten nekin pitää ottaa huomioon. Jos joku tönäisee toisen kumoon, tönitty lyö päänsä ja vammautuu / kuolee niin tuomio siitäkin tulee vaikkei tarkoitus ollutkaan tappaa / vammauttaa pysyvästi.
Kas. Hännikäinen aloittanut palstailun vahvassa humalassa.