Uimaripojat pahoinpitelivät tytön, tyttö sai toisen asteen palovammoja
Ja sitten seurasta sanotaan vaan soo soo. Kyllä tuosta pitäisi pitkä kielto tulla, eikä niin että voi tuosta vaan seuraa vaihtaa!
Kommentit (186)
Millaiset vanhemmat kasvattaa tuollaisia hirviöitä??
Vierailija kirjoitti:
Jos ei nosteta syytettä nostakaa yksityinen vahingonkorvauskanne. Joutuvat ainakin maksamaan vahingonkorvauksia kivusta ja särystä ja menetetystä uimariurasta ja vammoista. Siinä ei ole ikärajaa, kai.
Oikeassa olet, ei ole mitään ikärajaa korvausvelvollisuuden kanssa. Toivottavasti pojille lätkähtää sellaiset korvausvaatimukset että maksavat vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tässä kyseessä suomalaiset pojat vai...?
Jossain oli aiemmin että ihan kantasuomalaiset, mutta poistetiin. Varmaan sensuroitiin kun heti alkoi se miesvihavalitus.
Nyt oikeasti poliisilta pois toi päänsilittely asenne! Sairasta!
Joo poliisin asenne on käsittämätön! Tietenkin voi olla että joltain yksittäiseltä taholta kysytty nopeasti kantaa tähän, rikosilmoitushan voi olla silti vetämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Suurin osa trollia. Nyt nämä trollaajat ovat haistaneet tilanteen ja vaativat vajaaälyisille alaikäisille linnatuomioita Amerikan malliin, hallelujaa tv.
Onko lvi-mammoja paikalla? Miten pahasti tuolla uimahallilla on ryssitty, kun putkissa kulkee kiehuvaa vettä?
Itse olen LUULLUT että kuuma vesi on 65 astetta +- muutama aste maksimissaan mitä voi tulla. Ja ole siis aikuinen.
Heittäisitkö tuota 65+ asteista vettä jonkun päälle?
Oletko koskaan suihkussa ottanut niin kuumaa suihkua kuin saa. Minä olen joskus enkä ole palanut. Turussa tuokin asia osataan tehdä näköjään toisin.
Eihän ne pojat ole tarkoittaneet palovammoja aiheuttaa vaan kiusata tyttöjä tyyliin letistä vetäminen kovempi versio.
Sinulla on ilmeisesti aika paska suihku. Jos laittaisin meidän suihkun niin kuumalle kuin pystyy niin palaisin välittömästi
Vittu mitä paskaa. Varmasti tiesivät että se on kuumaa.
Pistää vihaksi että suomalaisessa kulttuurissa kiusaaja on kingi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Suurin osa trollia. Nyt nämä trollaajat ovat haistaneet tilanteen ja vaativat vajaaälyisille alaikäisille linnatuomioita Amerikan malliin, hallelujaa tv.
Onko lvi-mammoja paikalla? Miten pahasti tuolla uimahallilla on ryssitty, kun putkissa kulkee kiehuvaa vettä?
Itse olen LUULLUT että kuuma vesi on 65 astetta +- muutama aste maksimissaan mitä voi tulla. Ja ole siis aikuinen.
Oletko koskaan suihkussa ottanut niin kuumaa suihkua kuin saa. Minä olen joskus enkä ole palanut. Turussa tuokin asia osataan tehdä näköjään toisin.
Eihän ne pojat ole tarkoittaneet palovammoja aiheuttaa vaan kiusata tyttöjä tyyliin letistä vetäminen kovempi versio.
En ole, koska ihan normihanankin kuumin mahdollinen vesi on aivan liian kuumaa ainakin minulle. Olen muuten käyttänyt aikoinaan työpaikalla viallista hanaa, josta tuli lähes kiehuvaa vettä. Sen kyllä näkee, tuntee ja huomaa älykääpiökin, että tuollainen vesi on todella kuumaa.
niskat poikki!nyt saa riittää poikien paapominen!näytetään missä pippuri kasvaa.mä jos oisin noitten äiti nii heittäisin kiukaaseen ja sen jälkee syöttäisin villieläimille.teineille täytyy pitää kuria!nyt ryhdistäytykää vanhemmat teidän pojat pilaa kaikkien syyttömien elämän!
Vierailija kirjoitti:
Oma poikani ui myös kilpaa, lopetti kylläkin. Ja voi kertoa että jos veden heittäjä pärjää kilpailuissa niin treenikieltoa ei tule vaikka tekisi mitä.
Fiksua porukkaa uimarit paitsi aina joku mätämuna joukossa.
Oma poikani pärjäsi, kun ohjeistus oli että helvetin nopeasti ulos. Toki olisi pystynyt puolustautumaan mutta siihen en lupaa antanut.
Seurat ei ymmärrä että valvoja on oltava.Jonkun vaatteet vietiin suihkuun, kun halli oli remontissa ja lukollisia kaappeja ei ollut.
Tässä tapauksessa josta keskustellaan en ymmärrä, että pojat ovat saattaneet jatkaa uimatoimintaa. Teillä suihku- ja pukutiloissa vastuu on sen mukaan mitä päätätte seurassa. Yleensä vanhemmat taitavat sopia vain uinnista ja valmennuksesta, jolloin vuoro alkaa altaan reunalta.
Seurat on yleensä seuran jäsenten, eli vanhempien vetämiä ry:tä. On yleistä, että vanhemmat päästävät lapsiaan itsenäisesti uimahalliin, mutta jos jotain sattuu ennen vuoron alkua suihkutiloissa tai pukuhuoneessa, tekijä ja hänen vanhemmat on vastuussa uimahallille tai kohteelle. Vanhemmat voivat seurassa yhtälailla sopia valmennuksen lisäksi valvojasta tai jokainen vanhemmista voi olla valvomassa lastaan.
Meillä myös tulee kotonakin hanasta niin kuumaa vettä että siihen ei voi edes kättään työntää. Ja siis ihan tavallisesta Helsinkiläisestä kerrostalosta on kyse. Aivan varmana tulisi pahat palovammat jos ämpärillisen jonkun päälle heittäisi. Kyllähän kuuma keittokin voi aiheuttaa kunnon palovammat päälle kaatuessa.
"Seuran mielestä poikien Whatsappissa lähettämä anteeksipyyntö riittää."
Just.
Kenen lapsia nämä ovat kuin näin mitättömällä vähättelyllä pääsevät?
Vierailija kirjoitti:
"Seuran mielestä poikien Whatsappissa lähettämä anteeksipyyntö riittää."
Just.
"Heitettiin sun päälle lähes kiehuvaa vettä ämpärillinen. Sori siitä."
Aika pösilö pitää olla jos ei tajua tulikuuman veden olevan tulikuumaa. Astia kuumentuu, ilma ympärillä kuumenee ja höyryää ja kuumia roiskeita saa itsensäkin päälle. Asioita, joista pystyy 13-vuotiaan kokemuksellakin päättelemään veden olevan hyvin kuumaa.
Aikamoisia vanhempiakin, jos ovat tosiaankin antaneet poikien mennä whatsappi-sorrylla ja vaihdettu vain seuraa kun on tullut uintikieltoa...huh huh. Eivät ole omenat kauas puusta pudonneet.
Vierailija kirjoitti:
Kenen lapsia nämä ovat kuin näin mitättömällä vähättelyllä pääsevät?
Seuran pomon lapsia? Uimavalmentajan lapsia? Jonkun rikkaan pampun lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP koko ketju.
Vaikka kuinka yrität vähätellä asiaa, ja puhut +65 asteisesta vedestä , niin uutisessa mainitaan veden olleen 90 asteista. Aika iso ero, ja se on jo lähellä kiehumispistettä. Törkeä terroriteko tyttöjä kohtaan. Ihme vesikidutusta.
Juu, terroriteko ja vesikidusta, mutta siitä huolimatta muista ottaa lääkkeet.
Normaalisti vesijohtovesi ei ole lähes kiehuvaa. Normaalilla kuumalla vesijohtovedellä ei saa aikaan toiseen asteen palovammoja. Epämiellyttäviä yllätyksiä kyllä mutta ei pysyviä palovammoja. Siinä se pihvi. Mieti. Ehkä ajatus aukeaa.
Ei ne pojat mitään pyhimyksiä ole olleet, mutta eivät myöskään läpeensä pahoja rikollisia.
Niin, tämä vesijohtovesi nyt oli. Ai että pojat eivät huomanneet veden olevan tulikuumaa?
Meidän mökkisaunassa on pata, jossa vesi lämmitetään ensin kiehuvaksi ja siitä se pikkuhiljaa jäähtyy. Arvioisin sen saunomishetkellä olevan jotakuinkin 80-90 asteista. Kun sitä laskee ämpäriin, se höyryää ja siitä oikein lehahtaa kuumaa. Sitä vettä vaistomaisesti varoo. Huonompi muoviämpäri muuttuu ihan "pletkuksi". Ei VOI olla huomaamatta, että se on polttavan kuumaa.
Ihan tavallisissakin hanoissa on "varoitusnappula", joka pitää painaa alas saadakseen kuumempaa vettä kuin 38 astetta. Lapsille opetetaan, että ei saa laittaa kuumemmalle, polttaa.
Ihan palikkakin tajuaa, että jos laskee ämpäriin hanasta kuumimmillaan saatavaa vettä ja nakkaa sen jonkun niskaan, siinä on satuttamisen tarkoitus, ei mikään pikkuinen pila. vaikka olis kuinka tyhmä, tajuaa että ihan tavallinenkin kuumin mahdollinen hanavesi yhtäkkiä päälle heitettynä satuttaa ja polttaa. Normaalista hanavedestä ei varmaan saa 2.asteen palovammoja, mutta 1. asteen palovammoja kyllä ja siinäkin on ihan riittävästi kipua. 9 % alue vastaa sitä, että toinen yläraaja olisi palanut kokonaan. Vaikka se olisi "vain" 1. asteen vamma, sen paraneminen kestäisi pitkään ja olisi suunnattoman kivulias.
Nyt tytön ihosta paloi 9 % 2. asteen palovammoille, ei mikään ihan pikkuvahinko.
"Pinnallinen palovamma
Vamma voidaan todeta pinnalliseksi, 1. ja 2. asteen vammaksi, säilyneen tunnon, kosteuden ja karvoituksen perusteella.
Ensimmäisessä (1.) asteessa kudosvaurio rajoittuu ihon pintakerrokseen. Palovamman aiheuttaa esimerkiksi aurinko tai kuuma neste. Iho on pinnalta kuiva, punoittava ja arka kosketukselle. Siinä on kirvelevää kipua, mutta ei rakkuloita.
Toisessa (2.) asteessa palanut alue ulottuu ihon syvempiin pintakerroksiin. Palovamman aiheuttaa esimerkiksi kuuma vesi, vesihöyry tai öljy. Ihon pinnalle muodostuu rakkuloita, joiden muodostuminen saattaa kestää kaksikin vuorokautta. Vammasta voi irrota ihon ulointa kerrosta. Vaurioalue on punoittava, turvonnut ja erittäin kivulias.
Pinnallisen palovamman paraneminen kestää viikosta kahteen palovamman laajuudesta riippuen. Yleensä palovammasta ei jää pysyvää arpea.
Syvän palovamman paraneminen kestää kauan ja vaatii yleensä leikkaushoidon."
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=spr00…
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös tulee kotonakin hanasta niin kuumaa vettä että siihen ei voi edes kättään työntää. Ja siis ihan tavallisesta Helsinkiläisestä kerrostalosta on kyse. Aivan varmana tulisi pahat palovammat jos ämpärillisen jonkun päälle heittäisi. Kyllähän kuuma keittokin voi aiheuttaa kunnon palovammat päälle kaatuessa.
Kädelle varsinkin lapsesta jo 45 asteinen tuntuu polttavan kuumalta. Harva pitäisi kättään 50 asteisessa. 37 asteinen taas on monelle jo haalean tuntuista. Se 37 haalean ja 45 liki polttavan kuuman tuntuisen välinen lämpö on vain 8 astetta.
Kaikki yli 50 asteinen vesi tuntuu aisteille polttavalta, kuitenki vasta noin 55 aiheuttaa oikeita palovammoja. Kerrostalossa tuskin on hanassa edes 65 asteista, ne yleensä shuntataan yhden lämpötilan syöttösekoitusventtiilillä n. 65 asteisiksi, jotta lämpöhäviö jatkuvalla kierrolla pysyy minimissä ja se alkaa jäähtyä joka metrillä siitä venttiilistä. Yleensä se säädetään niin, että kierron paluu on 55.
Kun vertaa 65 ja 90 asteista, jota tytön päälle on heitetty, on saman vesimäärän polttava lämpömäärä kolmi ja puoli kertainen. 90 asteisena suoraan pannusta päälle kaadettu kahvikuppikin aiheuttaa välittömät palovammat. 65 asteisena ainakin kahvikupillisessa ihon rasvakudos ehtii suojata sen verran, että vesi jäähtyy vammatason alle ja vaikka se polttaa ei palovammaa pääse syntymään.
Onneksi poliisit eivät ole tuomareita. Kyllähän tämä on selkeästi tahallinen teko, tietysti. Jos olisi seisonut suihkun alla ja suihkusta olisi tullut vahigossa kuumaa vettä on asia aivan toinen. Tässä heitettiin tahallaan tulikuumaa vettä tyttöparkojen päälle ja he eivät edes päässeet pakoon. Natsimeininkiä. Tulee mieleen keskitysleirit.