Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Käteen jää vain 2800€ kuussa vuokran jälkeen ja nää on köyhiä?

Vierailija
27.10.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html
Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.

Kommentit (570)

Vierailija
101/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämän jutun tarkoitus oli?

Tuohan on summa, joka jää keskituloiselle asuntovelkaisella perheellä käteen verojen ja lainanlyhennyksen jälkeen.

Kuten meillä - ja pidämme itseämme hyvin toimeentulevina.

Järjen köyhyyttä tuolla perheellä enemmän on kuin materiaalista köyhyyttä.

Vierailija
102/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö, mulle tulee palkkana tilille 2800 ja siitä maksellaan kaikki. Minä ja kaks lasta ja ei ole tullut mieleenkään valittaa, että olen köyhä. Pikkusen hämärtyny toi käsitys rahasta.

Onko sulla neljä vamm lasta ja työtön mies ruokittavana ja puettavana

Kyllä tuolla summalla ruokkii yhden työttömänkin miehen. Luin jutusta, että äiti kävi vaateostoksilla ja sinnekin meni 500 euroa kerralla. meillä on 4 lasta, mutta ei ikinä haaskattu vaatteisiin mielettömiä summia. Lapset kasvaa ja vaatteet on äkkiä pieniä. Ei tarvii joka paidan satasta maksaa. Halvempikin käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin just tulossa tekee tästä aloitusta.

Piti kirjoittaa, että KOKONAAN TUKIEN VARASSA ELÄVÄT eivät tajua, että matalapalkkaisissa töissä käyvä perhe, joka maksaa asuntolainaa pois, niin heillä ei myöskään kovin paljon jää rahaa.

Tuntuu, että KOKONAAN TUKIEN VARASSA ELÄVÄT eivät tätä tiedä. Oikeasti. Eivät muuten ikinä kehtaisi ruikuttaa.

Muista kuitenkin, että työssäkäyvä asuntovelkainen maksaa asuntoa itselleen ja että työssäkäyvät kartuttavat eläkettään. (eikä tarvitse huutaa...)

Mutta kannattaa muistaa että tukien varassa eläväkin voi maksaa asuntoa, eikä tällöin elä leveästi. Se työssäkäyvä omistusasunnon ostavakin voi olla työtön ennen kuin huomaakaan. Omasta asunnosta ei välttämättä myytävää omaisuutta kerry, joten kumpi sitten on parempi, maksetaan yhteiskunnan tukia vuokralla asuville kuolemaan saakka, ja kerrytetään asuntosijoittajien omaisuutta, vai maksetaan hetken (pienempää summaa), ja lainan loputtua tuki vähenee?

Tämäkin on todellisuutta, mummonmökin tms. röttelön omistava voi joutua myymään omansa jotta selviää jotenkin, veronmaksajien taakka vain kasvaa, eikä loppua näy.

Höpölöpö. Jos maksat asuntovelkaa niin joskus se asunto on sinun. Kyllä siitä ainakin perikunta saa jotain myytäessä. Eihän kukaan lyhennä lainaa asunnosta, jota ei halua omistaa joskus?

http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000001902054.html

"

VTT:n erikoistutkijan Terttu Vainion mukaan tämä kehitys näkyy jo: asuntoja jää tyhjilleen ja Suomessa on valtavasti asuntoja vailla vakituisia asukkaita. 

Tietyillä alueilla asuntoa tai taloa on myös vaikea saada kaupaksi, on hinta mikä hyvänsä.

– Nähdäkseni jo kymmeniä vuosia on pitänyt miettiä, kannattaako rakentaa ja olenko varma, että asun tällä paikkakunnalla loppuelämäni, Vainio sanoo Taloussanomille."

Väitätkö todella että näistä asunnoista joku saa omansa pois tai kerryttää omaisuutta?

Vierailija
104/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se mamman sininen hiusvärikään ilmaista ole.

Vierailija
105/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää vuokran jälkeen 700€ käyttöön. Kaksi aikuista ja yksi lapsi. Meillä on molemmilla opiskelut kesken, joten tilanteen voisi kuvitella parantuvan vielä, mutta tulemme kyllä toimeen nytkin mielestäni ihan hyvin. Terveellinen tavallinen ruoka on itseasiassa aika halpaa. Meillä ei ole autoa eikä lemmikkejä.

Perhesuunnittelulla pystyy ennaltaehkäisemään kurjaa elämää. Samoin vertailemalla kulutushyödykkeiden hintoja ja kyseenalaistamalla sen mitä kaikkea ihan oikeasti tarvitsee. Luulen, että tuo käteen jäävä 2800€ on ihan keskitasoa, ellei jopa keskitason yläpuolella, jos mietitään tavallisia työssäkäyvien vanhempien perheitä Suomessa.

Ärsyttää, että sossulusmut luulevat töissäkäyvillä olevan varaa ihan mihin vaan. Ja erityisesti ärsyttää se, että sossulusmut kuvittelevat, että heillä ja heidän lapsillaan on OIKEUS saada kaikki samat jutut kuin töissäkäyvillä.

Vierailija
106/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää asumiskulujen jälkeen myös tuon verran, ehkä vähän vähemmän. Toki lapset on opiskelijoita, mutta heitä tuetaan kuitenkin. En ole koskaan ajatellut, että olisimme vähävaraisia. On ollut aika tosin vuosia sitten, että asumiskulujen jälkeen jäi tonni. Kyllä se riitti. Meilläkin sairas lapsi, mutta ei lapsen sairaudesta oikeastaan muita kustannuksia ollut kun polimaksut ja lääkkeet. Kaikki muu meni yhteiskunnan varoilla ja noista itselle jäävistä kuluistakin osan sai kustannettua vakuutuskorvauksilla. 

Vierailija
107/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelin tuossa jutussa lähinnä 200 euron sähkölaskua ja sitä, että ilmeisesti puhelinkuluissakaan ei säästellä. Tässä heti kaksi säästökohdetta.

En kyllä puolustele perhettä. Itselläni pienessä yksiössä sähkölasku on 15e ja sähkönsiirto siitä huolimatta 70e... Eli 85e pienestä yksiöstä jossa en sähköä tuhlaa.

Vierailija
108/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kaksi ihmistä talossa ja molemmat tienaa 4000, käteen jää 2700 per henki = 5400 euroa / kk.

Jos on asuntolaina jota maksetaan 2000 ja sähkölasku 300/kk, niin perheellä on 300 euroa enemmän käyttörahaa asumiskulujen jälkeen kuukaudessa kuin tällä köyhällä perheellä.

Ja tässä on kaksi hyvätuloista suomalaista kimpassa.

Vierailija
109/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ollut tosiaan syyskuussa Tallinnan risteilyllä (ja maissakin pari yötä), heinäkuussa olivat porukalla siellä Tallinnan risteilyllä ja Lintsillä, sekä shoppailemassa Sellossa. Toukokuussa olivat leffassa, joka sekin tuolla porukalla ei ole ihan ilmaista. Kuitenkin äiti kehtaa väittää näin:

"– Moni katsoo tuota yhteissummaa ja ajattelee, että meillä on paljon rahaa. Se ei silti koskaan riitä mihinkään ylimääräiseen. Syyslomallakin olisi mukava mennä lasten kanssa jonnekin, mutta rahanpuutteen vuoksi olemme loman kotona, perheen äitiMarjut Mäkinen kertoo."

Se ei KOSKAAN riitä MIHINKÄÄN ylimääräiseen. Ok...

"– Yleensä etsin vaatteita kirpputoreilta, mutta isommille lapsille on vaikea löytää kokoja. Nyt jouduinkin sitten ostamaan isoimmille lapsille uudet vaatteet kaupasta. Kertalasku oli 500 euroa."

Jaa. Nuo isommat lapset on ainakin Facebookin kuvien perusteella ihan aikuisen kokoisia, kyllä minä ainakin olen aikuisten vaatteita löytänyt joka kerta kirppiksellä käydessäni... Lisäksi nettikirppikset on keksitty, luulis hällä olevan aikaa selata.

"Mäkisten lapsista kolme käy säännöllisesti terapiassa ja lääkärissä, ja siksi auto on pakko olla. Eikä bensa ole halpaa. Siihen menee jopa 300 euroa kuukaudessa."

Asuvat ilmeisesti ihan parin kilometrin päässä sairaalasta (ja Oulun keskustasta), taitavat ajella tuota väliä noilla bensakuluilla ihan työkseen.

Ei vittu mua oikeesti vituttaa. Mä luulen, että heillä ei ole mitään käsitystä siitä, paljonko sitä rahaa menee oikeasti mihinkin. Veikkaan, että jos perheen kuukausimenot excelöitäisiin, niin sieltä löytyisi monella sadalla eurolla kaikkea aivan turhaa. Rahaa näyttää ainakin ruokaan olevan, kun kaikki perheenjäsenet ovat vähintäänkin normaalissa lihassa. Tuo 200 euron kuukausittainen sähkölasku on myös aivan absurdi, en ymmärrä miten helvetissä kukaan saa kulutettua kerrostaloasunnossa noin paljon sähköä.

Tässä muuten se viimevuotinen juttu http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001014462.html

Vierailija
110/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-arvoista toimintaa Ilta-Sanomilta jälleen kerran.

Jos perheen isä kävisi töissä, saisi äiti siitä huolimatta omaishoidon tukea 1100€ ja perhe saisi vammaistuet 750€ ja lapsilisät 490€, koska ovat tuloista riippumattomia tukia.

Tarkoitushakuisesti etsitään tuollainen perhe, jonka tulot kuulostavat suurilta ja sitten saadaan ihmiset raivon valtaan kun "sossupummit saa 2800 € vuokran jälkeen minun verorahoilla, tuet pois kaikilta!!!!111"

Vierailija
111/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden hengen puhelinlaskut 200€?? Liittymiä missä on kaikki rajatonta saa pakettihinnalla n. 20e/kk. Tekee kuudelle ihmiselle 120€. Meillä ei ole nelosluokkalaisella edes ollenkaan nettiä puhelimessa, laskunsa on muutaman euron kuukaudessa. Kotona käyttää langatonta yhteyttä.

Vierailija
112/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuden hengen puhelinlaskut 200€?? Liittymiä missä on kaikki rajatonta saa pakettihinnalla n. 20e/kk. Tekee kuudelle ihmiselle 120€. Meillä ei ole nelosluokkalaisella edes ollenkaan nettiä puhelimessa, laskunsa on muutaman euron kuukaudessa. Kotona käyttää langatonta yhteyttä.

Tuskin tuo vammainen tarvitsee puhelinta lainkaan. Miksi tarvitsisi jos on jatkuvasti kotona ja äiti hoitamassa? 

Kannattaisi vaithaa liittymiä, on kohtuuttoman kallista heidän puhlimen käyttönsä. Monenkohan älypuhelin laitemaksut tuossa on mukana?

Vierailija
113/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaan 300e kuukaudessa? Kannattaa opetella säästäväisempi ajotyyli tai vaihtaa auto vähemmän kuluttavaan. 300e on nimittäin todella paljon bensaan. Jos auto vie sadalla kilometrilla 7 litraa niin aika monta kilometriä tohon hintaan saa ajaa.

Vierailija
114/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erityislapset (mikä ärsyttävä sana) aina kasaantuvat samoihin perheisiin? Ja tuntuu että yleensä vanhemmillakin on sairautta ja työttömyyttä. Ja kokonainen lauma elikoita tietysti.

Vierailija
115/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensaan 300e kuukaudessa? Kannattaa opetella säästäväisempi ajotyyli tai vaihtaa auto vähemmän kuluttavaan. 300e on nimittäin todella paljon bensaan. Jos auto vie sadalla kilometrilla 7 litraa niin aika monta kilometriä tohon hintaan saa ajaa.

Minä ajan joka viikonloppu 700 km, koska olen töissä kaukana kotoa. Mulla menee bensaan 200-250 euroa kuukaudessa. Ajan myös satunnaisia kaupunkiajoja joskus. Tosi paljon saa ajaa siis tuohon summaan. Oman autoni keskikulutus on viimeisimmän tankkauksen jälkeen ollut 5,3 litraa/100 km. 

Vierailija
116/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten ne saa bensaan kulumaan noin helvetisti rahaa?!  Mä ajan joka päivä työmatka-ajoa useita kymmeniä kilometrejä, joskus satoja kilsoja, enkä silti saa menemään polttoaineisiin kuin puolet tuosta. Onko niillä joku amerikkalainen tila-auto, joka vie 20 litraa sadalla.

Vierailija
117/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset on niin ilkeitä?

Köyhiä tai ei, ei ole varmasti helppoa kasvattaa vammaista lasta...

Olisi mahtavaa jos kaikille riittäisi töitä

Vierailija
118/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe asuu noin 100 m2 kaksikerroksisessa ASO-rivitaloasunnossa, jonka vastike on yli 1000 €/kk ja ASO-maksu yli 30000 €.

Vierailija
119/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttää tällaiset ihmiset, jotka aina valittaa kun eivät saa sitä ja tätä, mutta mitään ei tarvitse itse tehdä. Oisko kannattanut A) opetella käyttämään ehkäisyä, B) opetella käymään töissä, niin tietäisi rahan arvon ja C) syödä ihan helvetin paljon vähemmän.

Lemmikitkin läskejä, prkl. Kakut mihkään myyntiin ole menneet, vaan aamupalaksi.

Vierailija
120/570 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva suomalainen onnistuu tekemään noin monta lasta. Hyvin hedelmällinen pari.

Joku tällä hetkellä kuvittelee että ja vitut. Oikeasti. Kokeilkaapa saada noin monta lasta. Ei onnistu niin helpolla.

Hieno perhe täytyy sanoa. Meillä yritetään hikipäässä naida kolmas aluilleen ja molemmat olemme jo päälle neljänkymmenen. Ensimmäiseen meni neljä vuotta. Toiseen kuusi vuotta.

Kovaa työtä se naiminen on ja tämä pari on lahjakas. Kyllä siitä pitää palkita kansalaista paremmilla tuloilla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän