Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä? Käteen jää vain 2800€ kuussa vuokran jälkeen ja nää on köyhiä?

Vierailija
27.10.2016 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001939850.html
Meillä ei jää puoliakaan tuosta ja 5 hlö perhe.

Kommentit (570)

Vierailija
241/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän nuo kyllä köyhiä ole. Mutta muuten on huono-osaisuus ja sairaudet kasaantuneet. Ymmärrän jos tilanne tuntuu näköalattomalta. En oikein ymmärrä ihmisten intoa teilata heitä.

Mutta en malta olla lisäämättä, että itse ajan joka päivä töihin 40 km suuntaansa, ja bensakulut ovat puolet tuosta...

Vierailija
242/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsivarret on ohuemmat kuin kenenkään noista lapsista, enkä ole vuosiin joutunut tinkimään ruuasta.

Mistä tuo ylipaino on tuohon perheeseen tullut? Syöty yli kulutuksen, eli...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä 500e/kk apteekkiin kun Suomessa on lääkekatto 610e

Sen jälkeen maksat lääkkeistä 2.5e kpl

Joo mä lopetin tuon jutun lukemisen tuohon 500 euron lääkekulujen jälkeen ja totesin että tää on taas näitä juttuja. Onko siis 500€ kuussa lääkkeisiin jotenkin normi meno köyhällä tai edes hyvintulevalla perheellä? On olemassa lääkekatot joten jotain hämärää taas tuossa on.

Vierailija
244/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi ole köyhiä eikä huono-osaisia eikä edes tyypillisiä tukien saajia.

Mutta se tässä lohduttaa, että onneksi jotkut suomalaisetkin sitten saa noita tukirahoja vähän runsaamman puoleisesti, ettei ihan kaikki valu "tuontitavaroille" .

Vierailija
245/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin et bensaan menee kuukaudessa rahaa 300... Hmm, rouvan facebookistahan selviää et autolla on kesällä ajettu Oulusta Helsinkiin linnanmäkireissulle lasten kanssa. Niin ei se oo ihme jos tuollaisia ajoja tulee useastikin et rahaa bensaan uppoaa. Ja taas kannattaisi miettiä et jos ei ole rahaa ruokaan niin kannattaisiko tuollainen lintsi-reissu jättää väliin ja laittaa raha siihen tärkeämpään eli ruokaan.

Vierailija
246/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla meni vanhin lapsi ja toinen vanhempi. Muilla oli matkapahoinvointia ja vilkkautta, joiden takia menivät junalla. Tuosta matkasta syntyi siis bensakulujen lisäksi neljän hengen junalippujen hinta. Kai tällekin joku selitys löytyy, mutta ei meidän keskituloisella perheellä olisi tuollaiseen varaa.

Vierailija
247/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla meni vanhin lapsi ja toinen vanhempi. Muilla oli matkapahoinvointia ja vilkkautta, joiden takia menivät junalla. Tuosta matkasta syntyi siis bensakulujen lisäksi neljän hengen junalippujen hinta. Kai tällekin joku selitys löytyy, mutta ei meidän keskituloisella perheellä olisi tuollaiseen varaa.

Noillakin matkakustannuksilla olisi ihan varmaan saanut perheelle viikoksi terveellistä ruokaa, jos iitä on kerta puute.

Vierailija
248/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olis kiva mennä syyslomalla jonnekin? Niin meistäkin, mutta meillä ei ollut syyslomaa, kun jouduttiin molemmat olemaan töissä. Koululaiset lomailivat ihan keskenään kotona. Mihin voin valittaa?

Vierailija
249/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna mua vituttaa lukea tällaista. Mä ymmärrän jos jotkut ihmiset haluavat suurperheen ja rakastaa sitä vauva-aikaa jne, mutta oikeasti, jos rahatilanne näyttää heikolta ja lapsi toisensa perään on sairas (ja tietää että sairauden/vammaisuuden takia uppoaa enempi rahaa), eikö oikeasti kannattaisi pysähtyä ja miettiä, että onko meillä oikeesti rahaa tämmöiseen ettei myöhemmin tarvitse valittaa kun on niin vaikeeta. Ja miten hemmetissä 6 ihmisen puhelinlasku voi olla 200€?! Noin 19€:lla saa liittymäpaketin, niin se x 6 = 114€, kyllä siinäkin säästäisi. Jos rahasta on oikeasti noin tiukkaa, niin luulisi että oikeasti ajan kanssa etsisi ja vertailisi eri puhelin liittymiä ja niiden hintoja, sama pätee sähköön, vakuutukseen jnejne.

Silloin kun itse asuin vanhemmillani, pahimpina aikoina vanhempieni piti laskea riittääkö rahat leipäpussiin ja juustoon. Hyvän lapsuuden olen elänyt eikä me sieltä köyhimmästä päästä todellakaan oltu, mutta meille lapsesta saakka opetettiin, että meidän vanhempien tulot on keskivertoa huonommat, joten valitettavasti jostain aina piti leikata ja säästää. Ja sen myötä itse olen todella tarkka rahan suhteen ja osaan sitä viisaasti käyttää. Nyt itselläni on yksi lapsi ja mies, tietty rahaa voisi olla enemmänkin, mutta kiitollinen olen että meillä riittää rahaa perus tarpeisiin ja lapsi saa kunnon kotiruokaa sekä on katto pään päällä.

Vierailija
250/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottako tyä kattoneet sossun sivuilta mihin kaikkeen ihmisellä PITÄÄ olla rahanpaskaa.. Siälä on lehdet ja harkat ja puhelimet ja netti ja kaikki..

Jos teillä ei oo kaikkeen rahaa--- ja jokaisella 1000 € lyhentää asintolainaa kk, niin ootta vaan paskoja!!! Menkää parempiin töihin, kun ette osaa sossusta pyytää. Tyhymät.

Vierailija
251/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu... Se on kyllä hienoo että

Vitun

Tyhmä

Suomalainen

Työssäkäyvä

On tyytyväinen..

..kun sillä on katto pään päällä!!!

Onnea!!!!

Vierailija
252/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä 500e/kk apteekkiin kun Suomessa on lääkekatto 610e

Sen jälkeen maksat lääkkeistä 2.5e kpl

Joo mä lopetin tuon jutun lukemisen tuohon 500 euron lääkekulujen jälkeen ja totesin että tää on taas näitä juttuja. Onko siis 500€ kuussa lääkkeisiin jotenkin normi meno köyhällä tai edes hyvintulevalla perheellä? On olemassa lääkekatot joten jotain hämärää taas tuossa on.

Lääkekatto on henkilökohtainen, ei talouskohtainen. Jos esim. jokaisella tästä perheestä menisi  80€  /kuukausi lääkkeisiin (kuudella hengellä tällöin yhteensä 480€ kuukaudessa), kaikkien lääkekatto tulisi vastaan vasta loppukesästä. Tai jos yhdellä perheenjäsenellä menesi lääkekatto täyteen jo tammikuussa, niin muut maksavat kyllä ihan normaalisti omat lääkkeensä. Lääkkeiden määrää ja tavanomaisuutta en tietenkään osaa arvioida.

Jännää myös, miten nämä "köyhät" saavat kaikki ylimääräiset jutut, lukuisat matkat, hiusvärit yms. aina lahjoina. Eipä meille kukaan niitä tarjoa vaikka neljän hengen perheen kaikki menot maksetaan vähemmillä tuloilla

Vierailija
253/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tavallaan ton, että jollei hirveästi pysty kodin ulkopuolella liikkumaan, kun on sairauksia ym. niin on koira, joka tuo iloa. Mutta pitääkö niitä koiria olla kaksi? Ainakin kuvissa mielestäni näkyi kaksi koiraa. Vaihtoehtona olisi ollut myös "hoitokoirat", siis silloin tällöin perhe olisi ottanut koiria hoitoon. Ehkä myös hyvä miettiä tuoko koirien omistaminen enemmän iloa, kuin se että olisi ehkä enemmän rahaa itselle ruokaan tai muihin menoihin. Mutta ehkä he luottavat siihen, että heille kustannetaan näitä Tallinnan matkoja ym. kaikesta huolimatta. En väitä etteivätkö he oikeasti olisi pienituloisia ja varmasti on rankkaa mutta oikeanlaisella taloudenpidolla niin luultavasti pärjäisivät myös hieman paremmin. Tallinnan ym. matkojan sijaan heille pitäisi mielestäni kustantaa jokin talousneuvoja, joka neuvoisi rahankäytössä ja ylipäätään talouden suunnittelussa. Siitä olisi heille pitkällä tähtäimellä luultavasti paljon enemmän hyötyä.

Vierailija
254/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanottuna mua vituttaa lukea tällaista. Mä ymmärrän jos jotkut ihmiset haluavat suurperheen ja rakastaa sitä vauva-aikaa jne, mutta oikeasti, jos rahatilanne näyttää heikolta ja lapsi toisensa perään on sairas (ja tietää että sairauden/vammaisuuden takia uppoaa enempi rahaa), eikö oikeasti kannattaisi pysähtyä ja miettiä, että onko meillä oikeesti rahaa tämmöiseen ettei myöhemmin tarvitse valittaa kun on niin vaikeeta. Ja miten hemmetissä 6 ihmisen puhelinlasku voi olla 200€?! Noin 19€:lla saa liittymäpaketin, niin se x 6 = 114€, kyllä siinäkin säästäisi. Jos rahasta on oikeasti noin tiukkaa, niin luulisi että oikeasti ajan kanssa etsisi ja vertailisi eri puhelin liittymiä ja niiden hintoja, sama pätee sähköön, vakuutukseen jnejne.

Silloin kun itse asuin vanhemmillani, pahimpina aikoina vanhempieni piti laskea riittääkö rahat leipäpussiin ja juustoon. Hyvän lapsuuden olen elänyt eikä me sieltä köyhimmästä päästä todellakaan oltu, mutta meille lapsesta saakka opetettiin, että meidän vanhempien tulot on keskivertoa huonommat, joten valitettavasti jostain aina piti leikata ja säästää. Ja sen myötä itse olen todella tarkka rahan suhteen ja osaan sitä viisaasti käyttää. Nyt itselläni on yksi lapsi ja mies, tietty rahaa voisi olla enemmänkin, mutta kiitollinen olen että meillä riittää rahaa perus tarpeisiin ja lapsi saa kunnon kotiruokaa sekä on katto pään päällä.

Jossain on kyllä todellakin vikaa, jos kuuden hengen puhelinlaskut ovat 200 euroa. Ja siis neljä näistä henkilöistä on alaikäisiä lapsia. Ostettu varmaan osamaksulla kännyköitä tai tilattu ruokaa puhelinlaskulle.

Vierailija
255/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oottako tyä kattoneet sossun sivuilta mihin kaikkeen ihmisellä PITÄÄ olla rahanpaskaa.. Siälä on lehdet ja harkat ja puhelimet ja netti ja kaikki..

Jos teillä ei oo kaikkeen rahaa--- ja jokaisella 1000 € lyhentää asintolainaa kk, niin ootta vaan paskoja!!! Menkää parempiin töihin, kun ette osaa sossusta pyytää. Tyhymät.

Laitapa linkkiä. Nämähän pitää juuri maksaa siitä perusosasta, josta ruokakin ja sen jälkeen saat hankkia sitä mihin riittää.

Vierailija
256/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erikoislääkäri, työkokemusta 20v, ja mun palkasta, sisältäen päivystyskorvaukset, jää vähemmän verojen jälkeen käteen. Siitä maksan asumisen, asuntolainan ja muut viiden ihmisen (minä + neljä lasta) kulut. Ihan hyvää vaikkakaan ei yltäkylläistä luksuselämää, eletään, ei tulis mieleenkään valitella köyhyyttä. 

Vierailija
257/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa ihmettelin äidin huolta siitä, kun tytär muuttaa omilleen niin omaishoidontuki loppuu. No herttileijaa: MENE TÖIHIN!!!! Tällainen asenne tuhoaa tämän maan. Meilläv työläisillä on ihan tarpeeksi elätettävää 1,5 miljoonassa eläkeläisessä.

Vierailija
258/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat ja kampaajakäynti on varmaan jostain joulu- ja juhannusapua köyhille ryhmästä saatuja lahjoja.

Vierailija
259/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkat ja kampaajakäynti on varmaan jostain joulu- ja juhannusapua köyhille ryhmästä saatuja lahjoja.

ja toki koko elämä pitää saada lahjoituksena. koska voi.

Vierailija
260/570 |
28.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna oksettaa lukea tuollaisia juttuja. Täysin sama tai jopa suurempi elintaso kuin jossakin perheessä missä kumpikin vanhemmistä käyvät päivätöissä. Nykysysteemi on mätä... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi