Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sossusta mahdollista saada talvivaatteisiin rahaa? (Helsinki)

Vierailija
27.10.2016 |

Lapselle pitäisi ainakin talvitakki ja -kengät hankkia. Mietin, että kun romanitkin saavat sen pukurahansa, niin onko aivan poissuljettua ihan tarpeeseen saada jokin summa.

Ollaan siis asiakkaita jo alun perin. Onko joku saanut viime vuosina vaatteisiin harkinnanvaraista tukea? Tiedän kyllä hyvin, että kuuluvat periaatteessa perusosaan?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen lapsi? Nyt vois kyllä löytyä kirppareiltakin jos kiertelis.

On jo 15-vuotias. Ei oikein innostu kirppareista... Oli kyllä kesätöissä ja siitä on vähän säästössä. Vaatteet kuitenkin kuuluu minusta ehdottomasti vanhemman hankkia tavalla tai toisella. 

ap

Eli sun mielestä mun ja muiden veronmaksajien pitää kustantaa lapsellesi brännärit vaatteet? Olemme hyvätuloinen perhe, mutta meilläkin kierrätetään lastenvaatteita ja opetetaan lapset siihen että eletään sen mukaan mitä tienataan, ei yli varojen. Jos johonkin ei ole varaa, joko tehdään töitä sen eteen tai sitten tyydytään siihen, mitä saadaan.

Mutta siksi meidän perheessä lapsistakin tulee menestyjiä, ja sun teini kasvaa hyvää vauhtia samanlaiseksi katkeraksi elätiksi kun itse olet.

Ei ne työt meilläkään kivoja ole, mutta tuotetaan kuitenkin enemmän kuin kulutetaan. Ne sunkin sossutuet tulee kaltaistemme puurtajien töistä.

Missä kohden olen osoittanut olevani katkera?

Päinvastoin olen ehdottoman kiitollinen tästä järjestelmästä, joka ei jätä ihmisiä totaaliseen pulaan. Ja tämän järjestelmän mahdollistavat veronmaksajat. Kiitän heitä syvimmin. Paitsi sinua, koska vaikutat inhottavalta ihmiseltä. 

Vaikea uskoa, että sinulla olisi lapsia. Jokainen jolla on, tietää ettei menestystä ja epämenestystä juuri voi etukäteen ennustaa yksilötasolla. 

Olet väärässä, köyhän lapsesta tulee köyhä ja varakkaan lapsesta varakas. Asenne opiskeluun, työntekoon jä pärjäämiseen kuten myös sossun rahoilla siipeilyyn opitaan kotona. Lapset toimivat aikuisena kuten vanhempansa ovat toimineet, mallioppiminen on todella tehokasta.

Ei tämä nyt automaattisesti näin mene. Joo, toki sossun asiakkuus usein ulottuu seuraaville sukupolville. Mutta mun kohdalla kävi toisin. Oon köyhästä ja kouluja käymättömästä perheestä, mutta kävin yliopiston ja sain vakituisen hyväpalkkaisen viran. Kaikilla ei käy näin hyvin, mutta mallioppiminen ja sossusiipeilyn periytyminen eivät myöskään kaikkien kohdalla päde.

Vierailija
42/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy kiitoksesi meille nettomaksajille, Ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorella on siis säästössä kesäansioita? Ei kyllä kuulu teille mitkään ylimääräiset harkinnanvaraiset. Rahaa sille, jolla ei ole mitään.

Nuoren kesätyöansiot katsotaan vähäiseksi tuloksi, jota ei oteta ttt-laskelmassa huomioon. 

Itse asiassa alaikäisen ansiotuloista ON mahdollista huomioida tulona saman suuruinen summa kuin kyseisen nuoren perusosa, joka huomiodaan menona. Siihen perusosaan sisältyy muun muuassa vaatemenot. Sossu voi sitten harkinnalla jättää nuoren ansiotulot kokonaan huomioimatta. Eli jos ap:n tyttären ansiotuloja ei ole huomioitu lainkaan tulona, mutta perusosa on huomioitu menona, niin ei todellakaan ole mitään syytä myöntää vaatteisiin mitään harkinnanvaraista.

T: sossussa töissä

Vierailija
44/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorella on siis säästössä kesäansioita? Ei kyllä kuulu teille mitkään ylimääräiset harkinnanvaraiset. Rahaa sille, jolla ei ole mitään.

Nuoren kesätyöansiot katsotaan vähäiseksi tuloksi, jota ei oteta ttt-laskelmassa huomioon. 

Itse asiassa alaikäisen ansiotuloista ON mahdollista huomioida tulona saman suuruinen summa kuin kyseisen nuoren perusosa, joka huomiodaan menona. Siihen perusosaan sisältyy muun muuassa vaatemenot. Sossu voi sitten harkinnalla jättää nuoren ansiotulot kokonaan huomioimatta. Eli jos ap:n tyttären ansiotuloja ei ole huomioitu lainkaan tulona, mutta perusosa on huomioitu menona, niin ei todellakaan ole mitään syytä myöntää vaatteisiin mitään harkinnanvaraista.

T: sossussa töissä

Lisään vielä että jos niihin vaatteisiin myönnettäisiin tässä ap:n tapauksessa harkinnanvaraista toimeentulotukea, niin silloinhan ap saisi ne vaaterahat kolminkertaisesti: ensin huomioidaan tyttären perusosa (johon vaatemenot kuuluu), sitten jätetään tyttären ansiotulot kokonaan huomioimatta (myös perusosaa vastaava summa) ja kolmanneksi vielä myönnettäisiin täydentävää (harkinnanvaraista) toimeentulotukea niihin vaatteisiin. Ei pitäisi mennä läpi, mutta kysy omalta sossultasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän