Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siskontyttö 23, eläkettä kertynyt 3€/kk

Vierailija
26.10.2016 |

Järkytyin, miten voi olla edes mahdollista. Patalaiska?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh :) Itsehän olen niin vanha (39) että mulle ei ole kertynyt eläkettä laisinkaan ennen 23-vuotiaana tehdystä työstä. Mutta jos tarkoitat sitä eläkeotetta, joka tulee silloin tällöin kotiin, niin siinähän näkyy vain yksityisellä ja valtion puolella tehdyt duunit. Mulla on siellä kertymää kokonaiset 1e/kk :) Olen tehnyt koko työurani kuntapuolella.

Vierailija
2/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on elke vasta alkanut kertymään 23-vuotiaana. Hyvä, että poistivat sen rajan.

Mitä siskontyttöösi tulee, niin jos opiskelut on vielä kesken eikä ole tarvinnut työskennellä, niin ei välttämättä patalaiska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23 kohta enkä edes ole vielä miettinyt koko asiaa.

Vierailija
4/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 23v enkä oo koskaan ollu töissä kolmen viikon kesätöitä ja yhden ja kahden kuukauden työkokeiluita lukuunottamatta :) ei oo vielä koulutustakaan.

Vierailija
5/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kertymä on 238€ ja olen 36. Olenkohan patalaiska?

Vierailija
6/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä 23v enkä oo koskaan ollu töissä kolmen viikon kesätöitä ja yhden ja kahden kuukauden työkokeiluita lukuunottamatta :) ei oo vielä koulutustakaan.

Sama paitsi, että amis käyty alalta josta ei helposti saa töitä. Työttömänä olen nytkin. Ei ole eläke edes käynyt mielessä kun muutenkin tulevaisuus on vielä ihan auki.

Vierailija
7/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko pitäisi olla? Mulla on 32 e / kk ja olen 23-vuotias opiskelija. Tietysti tänä vuonna olen kerryttänyt taas lisää.

Ei pelkkä luku laiskuudesta kerro. Voi olla että on opiskellut, ja siksi ei ole ollut paljoa töissä - tai sitten ei ole vaan saanut töitä, vaikka miten on hakenut?

Vierailija
8/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satanen

oon kolkyt

Vierailija
9/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun persettä rapsuttaa?

Vierailija
10/44 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 25 ja eläkettä tällä hetkellä tulossa 1e/kk. :D Et semmosta. Enkä edes koe olevani mitenkään epänormaali, lähinnä olen opiskellut koko ikäni ja muutamia kertoja ollut kesätöissä.

11/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyöstä kertyy vähemmän eläkettä (osa-aika/pätkätyöt yleisiä nykyään), työharjoittelusta/työkokeilusta ei kerry eläkettä ollenkaan.

Eläkettä ei kerry myöskään lyhyistä työsuhteista, en tiedä mikä on raja eläkkeelle mutta itselläni oli yksi lyhyt työsuhde joka ei kerryttänyt eläkettä, kyseinen työ mainittu työeläkeotteessa ja vieressä lukee jotain tyyliin että ei täyttänyt ehtoja.

Vierailija
12/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kertymä ollut vielä minullakaan edes alkanut kun vasta noin 23 vuotiaana. Tuskin on ihminen patalaiska

Vierailija
13/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke tulee kaikille

Vierailija
14/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että jotain eläkettä hänelle maksetaan vielä joskus? Vai saako hän jäädä edes eläkkeeelle? 80-vuotiaana?

Vierailija
15/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sellaisella 23 vuotiiaalla on eläkertymä joka on käynyt ammattikoulun ja mennyt siitä suoraa vakituisiin töihin?

Vierailija
16/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2123 kirjoitti:

Osa-aikatyöstä kertyy vähemmän eläkettä (osa-aika/pätkätyöt yleisiä nykyään), työharjoittelusta/työkokeilusta ei kerry eläkettä ollenkaan.

Eläkettä ei kerry myöskään lyhyistä työsuhteista, en tiedä mikä on raja eläkkeelle mutta itselläni oli yksi lyhyt työsuhde joka ei kerryttänyt eläkettä, kyseinen työ mainittu työeläkeotteessa ja vieressä lukee jotain tyyliin että ei täyttänyt ehtoja.

https://www.tyoelake.fi/fi/nainelakemuodostuu/mistaelakekertyy/Sivut/de…

https://www.tyoelake.fi/_LAYOUTS/Arek.Tefi.VocabularyWebPart/Vocabulary…

Eläkkeen kertymisraja on 57,51€ palkkaa kuukaudessa. Eli yhdestäkin työpäivästä saa jo eläkettä.

Vierailija
17/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh :) Itsehän olen niin vanha (39) että mulle ei ole kertynyt eläkettä laisinkaan ennen 23-vuotiaana tehdystä työstä. Mutta jos tarkoitat sitä eläkeotetta, joka tulee silloin tällöin kotiin, niin siinähän näkyy vain yksityisellä ja valtion puolella tehdyt duunit. Mulla on siellä kertymää kokonaiset 1e/kk :) Olen tehnyt koko työurani kuntapuolella.

Kyllä minulla näkyy kunnalla tehdyt kesätyöt Varman eläkotteessa, mutta ne eivät ole kerryttäneet eläkettä, koska olen silloin ollut alle 23 vuotias.

Eläkertymäni on 1088€/kk (2015 loppuun), olen 46v.

Vierailija
18/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes viitsi katsoa mikä mun eläke on, opiskelin ja sen jälkeen heti yrittäjäksi, päivääkään en ole ollut muiden palveluksissa:)

Toki säästän itselleni juuri eläkeikää varten.

Vierailija
19/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitikin tarkistaa. 440 eur/kk t: 38-v

Vierailija
20/44 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä2123 kirjoitti:

https://www.tyoelake.fi/fi/nainelakemuodostuu/mistaelakekertyy/Sivut/de…

https://www.tyoelake.fi/_LAYOUTS/Arek.Tefi.VocabularyWebPart/Vocabulary…

Eläkkeen kertymisraja on 57,51€ palkkaa kuukaudessa. Eli yhdestäkin työpäivästä saa jo eläkettä.

Tienasin yli tuon puhelinmyyntifirmassa tein alle kuukauden töitä enkä ole oikeutettu eläkkeeseen kyseisestä työpaikasta.