Onko normaalia, että terapeutti tulee kotiin?
Hän on useamman kerran jo ehdottanut kotona pidettävää istuntoa, mutta olen kieltäytynyt tähän asti. Huomenna hän olisi tulossa ja minua ahdistaa koko ajatus. Onko tämä ihan normaali käytäntö terapiassa?
Kommentit (33)
Lapsen puheterapeutti kävi välillä kotikäynneillä, minusta se on ok. Mutta jos itse kävisin esim psykologilla, ehdottomasti tapaisin häntä aina muualla kuin kotona.
Minä haluaisin mennä vastaanotolle, ettei tarvitsisi siivota.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi siivota? Esittäisitkö terapeutille parempaa kuin olet?
Ap sinun ei ole mikään pakko suostua tuollaiseen. Oma tila pitää olla asiakkaallakin. Tai sano, että käydään ensin terapeutin kotona kahvilla ja sen jälkeen asiakkaan. Voi vähentyä halut tulla urkkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä kertoa teraputilleen, ettei jaksa siivota tai että on pakkomielle siivota, mutta ei sitä ole pakko "todistaa" kumpaankaan suuntaan. Kyllä asiakkaan koti on asiakkaan yksityistä tilaa jonne terapeutilla ei ole pääsyä. Ellei asiakas sitten pyydä terapeuttia kotikäynnille.
Se ei ole normaalia, jos terapeutti tulee session aikana.
On. Meilläki on käyny monesti koska mulla oli vaikea itse tulla paikalle.
Kyllä se terapeutti nyt ihan selvästi haluaa harrastaa kanssasi seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta pitää kommentoida, että itse häpeän sotkuista asuntoani, siksi en haluaisi vieraiden näkevän sitä. Terapeutille ei varmaan mikään ole uutta, mutta se ei poista häpeääni. Enhän haluaisi sinuakaan kutsua sotkuiseen asuntooni.
Oma terapeuttini tekee sivustonsa mukaan myös kotikäyntejä, mutta meidän kesken siitä ei ole koskaan ollut puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se terapeutti nyt ihan selvästi haluaa harrastaa kanssasi seksiä.
Minuakin terapeutti katsoi syvälle silmiin ja kysyi, että mitä hän voisi tehdä minulle. Ihan selvästi odotti jotain tuollaista vastausta.
Missä sitä pitäisi olla? Keittiön pöydän ääressä tuntuu omituiselta ja viralliselta, sohvalla tuntuu omituiselta..
"Käytän näitä aineita mielenterveyteni hoitamiseen" no huhhuh! Salli mun nauraa. Itsensä kusettaminen on kyllä hieno laji. Sama asia kuin laihduttaja ostaisi dieettipizzaa.