Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko normaalia, että terapeutti tulee kotiin?

Vierailija
26.10.2016 |

Hän on useamman kerran jo ehdottanut kotona pidettävää istuntoa, mutta olen kieltäytynyt tähän asti. Huomenna hän olisi tulossa ja minua ahdistaa koko ajatus. Onko tämä ihan normaali käytäntö terapiassa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mikä siinä on ahdistavaa?

Vierailija
2/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, on saatu taas uusi hullu tänne, terapiahullu.

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo, keksi parempi.

Vierailija
4/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että terapeutin kanssa käydään vaikka lounaalla tai kahvillakin. Kyseessä oli siis ystäväni jolla oli paha syömishäiriö.

Kerran minulla oli sellainen tilanne että häpesin kotiani hirveästi enkä voinut päästää sinne ketään saati itsekkään käynyt siellä kuin nukkumassa. Terapeutti koitti ehdotella vierailua. Oli liian aikaista kyllä silloin ja sai maanitella pitkään.

Riippuu varmaan tilanteestasi. Minkä takua hän haluaa tulla käymään.

Vierailija
5/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapeutti sanoi käyvänsä usein asiakkaiden luona. Minä en vaan tästä ole ennen kuullut. Tuntuu oudolta. Ehkä se asunnon kautta saa jotain irti minun luonteesta. En vaan tykkää päästää vieraita kotiin. Vasta aloitettu terapia.

Ap

Vierailija
6/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin niin...

Vierailija
7/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska provo, keksi parempi.

Joillakin terapeuteilla tämä on aivan normaali käytäntö. Kokemusta on 3 vuoden traumaterapiasta, joista varmaan kolmasosa istuttiin kotona. Eikä se minua mitenkään häirinnyt.

Vierailija
8/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia. Olisit voinut kysyä, miksi hän haluaa tulla kotikäynnille ja sanoa, että pitäisit tapaamiset mielummin vastaanotolla.

Vierailija
9/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä tällaisella toiminnalla haetaan? Mihin siinä pyritään?

Vierailija
10/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ollut hieno juttu, jos terapeutti olisi tullut kotiin.

Vierailija
11/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä asiakas kykenee kotona olemaan enemmän oma itsensä?

Vierailija
12/33 |
26.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapioita ei ei tarvittaisi ylipäätäänn, kun kaikki vetäisivät sieniä kunnon satsin, jotta pääsisivät alitajuntaan käsiksi kunnolla ja näkisivät ne kaikki hallusinaatiot ja muutkin jutut. Valvotusti tietysti.

Se on erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Samaan tulokseen pääsee meditaatiolla, mut taikasienet paljon nopeammin hoitaa asian.

Vierailija
13/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. psykiatrian poliklinikalta voidaan tehdä kotikäyntejä. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.

Vierailija
14/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terapioita ei ei tarvittaisi ylipäätäänn, kun kaikki vetäisivät sieniä kunnon satsin, jotta pääsisivät alitajuntaan käsiksi kunnolla ja näkisivät ne kaikki hallusinaatiot ja muutkin jutut. Valvotusti tietysti.

Se on erittäin mielenkiintoinen ilmiö. Samaan tulokseen pääsee meditaatiolla, mut taikasienet paljon nopeammin hoitaa asian.

Ajatelitko, että hyväksikäytön uhrin haavat paranee kun näkee vähän hallusinaatioita? Tai rankasti koulukiusatut? Kyllä niitä terapeutti ja tarvitaan enemmän kuin pitipäitä. Mitäs siten kun metelin itse aineista psykoosiin?

Vierailija
15/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelitko, että hyväksikäytön uhrin haavat paranee kun näkee vähän hallusinaatioita? Tai rankasti koulukiusatut? Kyllä niitä terapeutti ja tarvitaan enemmän kuin pitipäitä. Mitäs siten kun metelin itse aineista psykoosiin?

Pehanan autokorrekti :D siis terapeutteja tarvitaan enemmän kuin piripäitä

Vierailija
16/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terapioitakin tarvitaan. Psykedeelit auttavat hetkellisesti nousemaan ongelmien yläpuolelle ja näkemään käyttäytymismallit laajemmasta perspektiivistä, mutta arjen keskellä huomaa miten tiukasti vanhat tavat ovat ihmisessä kiinni. 

Parhaan hyödyn olen saanut intensiivisen ja pitkäkestoisen terapian sekä maltillisen psykedeelien käytön yhdistelmällä. Pelkät psykedeelit eivät auttaneet ratkaisemaan ongelmiani.

Vierailija
17/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terapioitakin tarvitaan. Psykedeelit auttavat hetkellisesti nousemaan ongelmien yläpuolelle ja näkemään käyttäytymismallit laajemmasta perspektiivistä, mutta arjen keskellä huomaa miten tiukasti vanhat tavat ovat ihmisessä kiinni. 

Parhaan hyödyn olen saanut intensiivisen ja pitkäkestoisen terapian sekä maltillisen psykedeelien käytön yhdistelmällä. Pelkät psykedeelit eivät auttaneet ratkaisemaan ongelmiani.

Minun silmissä olet siltikin pelkkä narkki, jollaista en arvosta pätkääkään.

Vierailija
18/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun silmissä olet siltikin pelkkä narkki, jollaista en arvosta pätkääkään.

Täällä palstalla olet sitä mieltä. Jos tapaat minut oikeassa elämässä, pidät minua ystävällisenä ja mukavana ihmisenä ja ajattelet että kanssani on miellyttävä olla tekemisissä. Ehkä haluat jopa olla ystäväni. Se, että olen "narkki" ei näy minusta päällepäin millään tavoin, olen ulkoisesti ja käytökseltäni aivan tavallinen.

Vierailija
19/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa. Kaikki huumausaineen on minulle ehdoton nou nou. En halua olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä. Olen ihan tarpeeksi katsonut vierestä kun ihmiset ovat pilanneet elämänsä. Varmasti muuten olisitkin mukava. Mutta pelkkä tieto toisen harrastuksista luo minulle inhon päälle. Tämä siis edelliselle.

Vierailija
20/33 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa. Kaikki huumausaineen on minulle ehdoton nou nou. En halua olla sellaisten ihmisten kanssa missään tekemisissä. Olen ihan tarpeeksi katsonut vierestä kun ihmiset ovat pilanneet elämänsä. Varmasti muuten olisitkin mukava. Mutta pelkkä tieto toisen harrastuksista luo minulle inhon päälle. Tämä siis edelliselle.

Sehän se juttu onkin. Suurin osa laittomien huumausaineiden käyttäjistä ei kerro käytöstään ulkopuolisille. Minullakin on läheisiä ystäviä jotka eivät tiedä psykedeelien käytöstäni, enkä missään nimessä puhu siitä työpaikalla, sukulaisten tai lasten kavereiden vanhempien kanssa. Käytän näitä aineita mielenterveyteni hoitamiseen, enkä puhu kyseisten ihmisten kanssa muutenkaan mielenterveyteeni liittyvistä asioista, joten psykedeelikokemukseni eivät kuulu heille.

Tavalliset ihmiset näkevät aiheesta vain yhden puolen, ne narkkarit ja juopot joille päihteistä on tullut ongelma. Koska tavalliset käyttäjät eivät aineiden laittomuuden vuoksi voi puhua aiheesta, uskotaan että laittomien päihteiden käyttäjät ovat aina narkkareita ja niiden käyttö johtaa aina narkomaniaan.